Stranica 1 od 1

Brijanje glave

Poslato: Ned Nov 08, 2015 10:02 pm
od jerotije
Precesljah malo po forumu i ne nadjoh nista u vezi brijanja glava radi povecanja stepena kompresije.
Sta mislite o tome, dobro ili lose?

Re: Brijanje glave

Poslato: Ned Nov 08, 2015 10:57 pm
od bane
Nisi dovoljno trazio viewtopic.php?f=29&t=49452

Re: Brijanje glave

Poslato: Ned Nov 08, 2015 11:06 pm
od jerotije
To je vise prica o poliranju portova, a ne o brijanju glave. Mada ima i o tome nesto.

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 12:10 am
od YUgisa
Odlicno ali treba raditi kubiciranje da bi se odredilo koliko treba obrijati. Gleda se najcesce da je kompresija izmedju 10.5:1 i 11:1... Neki motori toliko imaju fabricki pa ne znam koliko prostora ima kod njih.

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 4:42 pm
od OMP
svaka radionica za masinsku obradu moze da pogleda glavu i proveri dal je moguce i koliko poravnati je, ako je nekad vec radjena tj ravnana moze se desiti da ne moze vise ali to sam neces moci da ustanovis dok je ne skines i odneses na proveru

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 4:52 pm
od jerotije
A je l' neko od vas to vec radio? Kakva su iskustva? Koliko snage i obrtnog momenta se dobija? Koje su prednosti, a sta mane?

@Yugisa Neki automobili, cak i majo stariji, imaju fabricku kompresiju 12:1 (golf IV 16 16v 110ks). Zbog cega mislis da je granica 11:1?

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 4:57 pm
od G0XY
Mislim da traženo možeš da postigneš i tanjim aftermarket dihtungom glave,ako nema mesta daljoj redukciji postojeće glave.

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 5:01 pm
od jerotije
Ma pricamo ovako uopsteno, nevezano za moj auto. :)

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 5:17 pm
od mali radojica
ovde ti sve piše.

http://www.amazon.com/Engine-High-Perfo ... 1845840216

ja imam ovu sa DOHC motore i veruj mi da je jako korisna.

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 6:53 pm
od YUgisa
jerotije napisao:A je l' neko od vas to vec radio? Kakva su iskustva? Koliko snage i obrtnog momenta se dobija? Koje su prednosti, a sta mane?
@Yugisa Neki automobili, cak i majo stariji, imaju fabricku kompresiju 12:1 (golf IV 16 16v 110ks). Zbog cega mislis da je granica 11:1?
Vecina motora koje ja znam imaju izmedju 9 i 10.5:1... Znam da postoji sa visim, ali nisu tako cesti, vise su neki specificni motori, mada iskreno ja nisam video preko 11:6:1 na nekom fabrickom motoru mada ne tvrdim da ne postoji.

Problem sa povecanjem stepena kompresije je pojava mogucih detonacija, navedene brojke su nesto sto verovatno vecina atmosferskih benzinaca moze da trpi, a preko toga zavisi od specificnosti motora, verovatno i oni sa knock senzorom mogu nesto vise da trpe.

Mane su ti moguce detonacije, ako se brije glava veca sansa za sudaranjem ventila i klipa (zato je pravilnije koristiti klipove sa drugacijim celom) i teoretski smanjen vek motora, ali mislim da ce motor pre crknuti od nekih drugih stvari.

Prednost ti je povecanje snage/momenta od lera do blokade. Ono sto ti mogu reci da je povecanje degresivno u odnosu na povecanje stepena kompresije. Tj vise ces dobiti kad sa 9:1 podignes stepen kompresije na 10:1, nego kad recimo sa 10:1 podignes na 11:1 bez obzira sto je 1 stepen u oba slucaja. E sad koliki je tacno dobitak ti ne znam reci, ja sam trazio po internetu davno ali nisam nasao nista konretno, tj informacije idu od vrlo pesimisticnih do jako optimisticnih.


Ako ti ista znaci, kod mene je sa 9.2:1 dignuto na preko 10:1 (ne znam koliko tacno) i na 402m sam od jednog auta uvek gubio za 3-4 duzine, dok nakon povecanja stepena se ta razlika smanjila na jednu duzinu. ;)

EDIT: Nesecam se sta sam tacno racunao, ali neki zakljucak koji sam ja izveo oko racunanja je da procentualno kad racunas povecanje stepena kompresije, imas oko 1/4 procentualno povecanje snage... Tj ako sa 10:1 povecas na 11:1 stepen kompresije, to je 10% povecanje onda bi teoretski dobio oko 2.5% vise snage.

Re: Brijanje glave

Poslato: Pon Nov 09, 2015 7:05 pm
od Pittatore
Problem kod dizanja stepena kompresije nastaje od 11 pa na gore u smislu dobijanja tacnog pretpaljenja jer sto je veci stepen paljenje se pomera u kasnije ne bili to moglo voziti na obicnom gorivu.
Sledeci problem nastaje sto se nemoze kroz ceo rezim (obrtaje) nastelovati paljenje, uvek ce u nekim obrtajma dolaziti do vracanja klipova (tada nastaje onaj knock), moze se ispeglati nekim progresivnim da kazem paljenjem ili jednostavno sipati E85.
Sve ovo sam saznao skoro od drugara koji i sprema trkacke motore, i jos jedno ako nije napravljen dobar squish desavace se gore naveden problem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Squish_(piston_engine)

Re: Brijanje glave

Poslato: Uto Nov 10, 2015 8:13 pm
od elas
To su stvarno ozbiljne stvari i nece moci da se auto vozi svakodenevno...svi trkacki motori ne rade lepo na malom gasu a na turazi je ok,sto u svakodnevnoj eksploataciji nije dobro.Uvek ce postojati neki problem koji smeta.Nikada se nece nastelovai palenje na svim obrtajima,postoji mogucnost da se klip i ventil sudare i steta je velika onda.

Re: Brijanje glave

Poslato: Uto Nov 10, 2015 10:03 pm
od YUgisa
Jedno je trkacki motor a drugo je brijanje glave na obicnom autu :D Puno toga na trkackom autu nije prilagodjeno radu na malom gasu, stepen kompresije je najmanje bitan u toj prici. Verujem da u vecini slucajeva moze da se prodje sa 11:1 stepenom kompresije uz 98micu.

Ne treba ocekivati cuda, niti bih ja tako nesto radio samo da bih radio, ali ako je glava dole, greota da se ne poveca :D

Re: Brijanje glave

Poslato: Sre Nov 11, 2015 9:10 pm
od jerotije
Obe glave se skidaju, radi se generalna, pa i ja tako razmisljam, greota da se ne stricnu. :)
Znam da se ne dobije bog zna sta, ali ja se nadam bar 10 vise od fabrickog. :)
@mali radojica, nesto sam procitao u toj knjizi, ali, nazalost, jos uvek je nisam nabavio i kad bih je sad narucio, stigla bi posle zavrsetka svih radova, tako da mi tad nece biti od pomoci. Recimo, u knjizi se preporucuje stepen kompresije od 11,3:1, ali ja cu verovatno ici na 11:1.
@Pitattore, ne verujem da bilo sta moze da se poremeti u vezi Squish-a jer se glava skida manje od milimetra.

A za koliko bi se zagrevanje motora povecalo kod povecanja stepena kompresije? Da li je to neka neznatna razlika ili moze da bude problem?

Re: Brijanje glave

Poslato: Sre Nov 11, 2015 9:34 pm
od G0XY
Vodi racuna da posle brijanja glave,ako nesto sa majstorima krene po marfiju,nema vise nikakve obrade - glave idu u sekundarne sirovine.
Ja bih radije ostavio upotrebljive i ispravne glave,nego zarad minornog dobitka,da imam deo za jednokratnu upotrebu.

Re: Brijanje glave

Poslato: Sre Nov 11, 2015 11:03 pm
od jerotije
Vidi, ako ti majstori nesto zajebu, to sigurno nece biti za 0.01mm. :D
Dobro, nije bas za jednokratnu upotrebu, pa ne skidaju se glave svake godine. :)

Re: Brijanje glave

Poslato: Čet Nov 12, 2015 11:16 am
od Pittatore
Donecu knjigu kod Alekse pa proucavajte samo nemojte je dirati smasni prsti :club:

Re: Brijanje glave

Poslato: Čet Nov 12, 2015 3:06 pm
od mali radojica
ja moju listam u pamučnim rukavicama. :D

Re: Brijanje glave

Poslato: Čet Nov 12, 2015 8:21 pm
od Danilo
jerotije napisao:Ma pricamo ovako uopsteno, nevezano za moj auto. :)
Ako te već zanima uopšteno: ja kad sam obrijao glavu, nisam dobio ništa od obrtnog momenta ili snage, već samo malo na aero- i hidro-dinamičnosti. Ali je zimi bilo dosta hladnije. :P