Stranica 1 od 5

Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sub Avg 01, 2015 5:41 pm
od alfablue
Kupio sam auto prije par mj. od kolege koji je auto kupio novo.

Radi se o alfi 159-110kw-150ks-1.9jtdm, auto presao 175k a ja sam sprzio jos 20tak hiljada za 6mj.

Moji problemi su poceli prije 20tak dana kad mi se auto ugasilo,kad sam skinuo protokomjer vazduha mogao sam otici do majstora ali sam ga morao drzati u vecim obbrtajima. Ispostavilo se da je DPF filter zacepio i da se zato ugasilo.

Auto inace nije vuklo kako bi trebalo a turbina mu se palila na cc 2.2-2.5k obrtaja.


Odvezao sam ga majstoru koji mi je predlozio da izbacimo dpf i blokiramo egr, to smo i uradili i softverski smo ga iskljucili naravno. Kad sa vec to sve uradio odlucio sam da uradim remap i povecao sam sa 150 na cc 195ks.

Kad su mi to radili majstor koji inace radi turbine mi je rekao da turbina malo baca ulje i da nebi bilo lose da se uradi turbina posto je sad povecana eksplozivnost i snaga motora. Pristao sam....

Nakon repariranja, kad je sve zavrseno auto je islo perfektno, kao sto sam i ocekivao od ovog auta.

Primjetio sam da turbina sad poteze na 1.8k obrtaja ali sam primjetio i da se konstantno cuje i kad se auto vozi sporo turbina pisti ,kada se daje gas pojacava se zvuk (vjerovatno znate taj mocan zvuk:) ) .

Prije par dana sam se vratio sa mora i krenuo do kolege nekih cc 200km udaljenosti, naravno malo sam gasirao :) ali nisam prelazio 4k kad saltam, rijetko da obrtomjer zadnje u crveno. Na pola puta auto je izgubilo snagu,kada sam stao izbacilo je ogromnu kolicinu dima (puno auto je bilo dima ). Odslepao sam ga majstoru ispostavilo se da je turbina totalno zaribala, bukvalno su se propeleri isprijecili u kucistu, ne moze se ni rukom okrenuti.


Odvezao sam auto majstoru koji mi je radio turbinu na reklamaciju, rekao je nije probl. da ce je ponovo uraditi. Kaze da je nemoguce da je otisla tako, cudi se...

Po njegovom nemoguce da tek tako ode nakon 2000Km, spominje neke druge uzroke i stvari koje su mogle uticati da turbina strada. Ja sam naravno skeptican jer je org. turbina prije repariranja radila 190000km i nakon repariranja ("koje vjerovatno i nije bilo potrebno") ovo se desi...


Molim za mišljenje i savjet.

Unaprijed vam se zahvaljujem

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sub Avg 01, 2015 7:59 pm
od G0XY
Lose odradjena reparacija turbine,prvo je dobila luft i pocela da pisti,a onda je totalno zaribala u lezistu osovine kompresora...
Prvobitno otkazivanje turbine je naravno pocelo zapusenim DPF-om.
Sto se tice remapa,malo su te lagali za tih 195ks,posto bi sa tvojim menjacem M32,momentalno doslo do proklizavanja na toj snazi.
Pre nego sto ponovo krenes u forsiranje nakon sredjivanja turbine,treba procesljati prvo mapu koja ti je ubacena,a prilikom ugradnje turbine proveriti i cevi za dovod ulja u turbo.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sub Avg 01, 2015 8:34 pm
od alfablue
Hvala na pomoci. Rekli su mi da ce sutra biti gotovo auto. Valjda je ovaj covjek skontao u cemu je napravio gresku. Ja sam predpostavljao da su dijelovi od loseg materijala pa da su se poceli savijati propeleri ili slicno..

Kad sam cipovao ja sam rekao da mi uradi 2otak ks radi obrtnog momenta. Kada sam otisao po auto momak koji radi dugo to a i sam voli i vozi Alfe mi je rekao da ima blizu 200ks i da je taj motor super za cipovanje, da je njegov auto on bi probao jos da ga cipuje :) .

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sub Avg 01, 2015 8:44 pm
od edin
inace turbine na 159 prvim serijama, nisu pretrano izdrzljive, iako je sve ispravno, cisto info

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Avg 02, 2015 9:26 am
od b0jan
2.4 motori se najsrecnije cipuju 1.9 bas i ne, jedno od najvecih ogranicenja kao sto je spomenuo oxy je notorni M32 mjenjac. Sto se trurbine tice, bas smor ... Reci nam gdje si radio servis, kako bi znali da izbjegnemo isti. Sa srecom Pozdrav :quadrifoglio :wave:

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sub Avg 08, 2015 11:46 am
od alfablue
Odvezao sam auto na reklamaciju. 5 dana je bilo kod majstora, kaze da je iz Budimpeste narucio novo srce turbine i da je sve zavrseno (to je bilo prije par dana.) Zvao sam ga taj dan kad sam trebao pokupiti auto, rekao je da treba jos crijeva ocistiti i interkuler je skidao.

Navece mi se javlja covjek i kaze kada je sve zavrsio da su ga upalili i izasli na put, da malo garez ogori i da ga probaju, nakon 7 Km predjenih isti slucaj . Na isti identican nacin im pukne turbina.


Kaze da je sve detaljno bilo ocisceno i uradjeno. Provjeravali su sad neko vakum crijevo i uljnu pumpu da vidi da li baca ulje i dobra je...

Ostavio sam opet auto kod njega , ne zna do cega bi moglo biti problem...


Sta reci..

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Avg 09, 2015 12:16 am
od Zvrle
Verovatno nije dobro uradjen remont turbine i ona prepunjava pa nesto mora da pukne. Moze i do mape da bude ali ne mora da znaci, kolega Novmaxer je imao slicnih problema na 156, tek iz treceg puta je uradjena turbina kako treba. Njegova 156 je isto bila cipovana pa da bi otklonio sumnju na mapu vratio je fabricku ali nije bilo do mape, mapa je bila odlicna. Kada ponovo nameste turbinu najbolje je da uradis dijagnostiku u voznji i tu ce se videti koliki je trazeni pritisak i da li i koliko prepunjava pa ces znati da li je od mape ili neceg drugog problem.
Kao sto Goxy rece dovod ulja u turbinu moze da bude problem, na 156 a verovatno i kod 159 postoji filter u holenderu creva za dovod ulja u turbinu( to je u holenderu koji se srafi na blok motora) i on hoce da se zaprlja, smanji se protok ulja pa samim tim i turbina nema podmazivanje. U celoj toj prici bi trebalo da se zamene i ulje i filter ulja kada se montira nova turbina.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Avg 09, 2015 12:51 am
od Zillgian
Kao što je već neko rekao i ostao bez odgovora - reci gdje si radio servis?!

Pomoći će drugima, a moguće je da već postoji neko od nas ko ima neku informaciju koja ti može biti od pomoći.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Avg 09, 2015 8:09 am
od G0XY
To sto je porucio rotor kompresora iz Budimpeste ne znaci ama bas nista,kada lik iz Malog Mokrog luga radi lezajeve turbine (biksne)za celu Srbiju i CG.Samo originalni set lezajeva turbine,kosta oko 200eur,a da ne govorimo i o drugim delovima sto idu za remont.
Ovde je najverovatnije u pitanju sto kaze Zvrle,zapusen holender i dovod ulja u turbinu.
Ti fush lezajevi izdrzavaju donekle sa fabrickom mapom,a izdrzavaju zato sto turbadzije "ustroje " turbo da ne radi nikada punom snagom.Kod remapa takve turbine ne izdrzavaju ni 20km punog opterecenja.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Avg 09, 2015 8:28 am
od edin
Ja samo da potpisem postove svojih koleza :podrzava:

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Uto Avg 11, 2015 7:46 am
od b0jan
Ima li novosti ? Ne vjerujem koji smor .... Kad cujem ovakva iskustva, i činjenicu da će čovijek biti bez auta najmanje mjesec dana (pupupupu ...) sjetim se one dileme da li kupiti najkvalitetniji dio ili uzeti onaj zamjenski, da li auto voditi kod majstora koji uzima 30e za ruke ili kod onog što uzima 60 ....

Daj i reci nam konačno ko je (uneredio) radio tu turbinu :rolleyes:

:arflag

Poslato: Čet Sep 17, 2015 12:26 pm
od Sava
A jel pada nekom na pamet da je do mape to jest do chipovanja? Mozda nije kriv covek koji radi turbo uporno nego sama mapa?

Sent from my LG G2

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Sep 17, 2015 12:48 pm
od G0XY
Pa čim je auto čipovan,svaki turbadžija će ti pokazati vrata na koja da izađeš :D
Da ne govorimo o tome,da imaju čitav dijapazon razloga zašto ti se garancija ne uvažava.
Svaki remontovani turbo,trajaće mnogo kraće od fabričkog,isključivo zbog lošeg kvaliteta delova za remont.
Kada je čipovanje u pitanju,ako ne voziš pametno i ako ne odradiš neke pripreme za bolje napajanje uljem turbine,vrlo lako može doći do toga da turbo prevrti i sredi osovinu i ležajeve...

Poslato: Čet Sep 17, 2015 2:32 pm
od Sava
Ja bi problem poceo da resavam tako sto bi skinuo tu mapu za pocetak i vratio fabricku.

Sent from my LG G2

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sre Sep 23, 2015 7:52 pm
od dalibor89
Jooj druze pa ti si prosao dosta gore nego ja. :/ Ali sto se tice remapa, lepo vrati na 150ks i neces nikad imati problema oko toga. A turbinu ljudi kad radite nemojte stedeti na parama, jer ce vas izaci dosta skuplje, samo necete odma dati pare. Ja sam imao isti slucaj, samo sto se meni raspala turbina jer su otpale klapne sa usisne grane, a uzrok je bio zbog CIPA i tih sranja, sto sam ja i kupio auto cipovan, a moja greska nisam znao. ne mogu reci da auto nije isao, nego je leteo kako je isao, ali to je kratko trajalo, i imao sam problem pri zustroj voznji da auto baca u safe mod zbog prepunjavanja turbine. Lepo odnesite turbinu u Uzice na remont, i jeste da kosta, ja sam platio 380 evra i godinu garancije. Ima nekih majstora sto su mi rekli jaoj sto si tamo nosio, a vise njih ima sto kazu najbolji servis za Turba je u Uzicu, i jeste tako. Sto sam cak 330km isao do Uzica zbog turba, a mogao sam ga uraditi i u BG za 250e sto je jeftinije, em duplo mi bilo blize. Zato nemojte stedeti na takvim stvarima. I naravno auto vracen na 150ks, nema vise klapni, izvadjen DPF, a sa mape obrisan da nepravi gresku i naravno EGR ventil otvoren jer nema potrebe njega zatvarati. A da ima strucnjaka sto ce ti reci slobodno cipuj auto na 200ks, ici ce bolje, samo ne DUGOOO. Tako izgleda da ovi Inzinjeri u fabrici nemaju pojma napraviti motor. Ako se hoce od auta da leti, onda treba kupiti od 300ks i to fabrickih i netreba ti nikakav CIP.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sre Sep 23, 2015 8:36 pm
od Veloce
Znaci da uglavimo svi bar po jos jedan egr :lol:

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Sep 24, 2015 1:00 pm
od G0XY
Nikako ne zatvarati EGR,dobar je za pluca :D

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Sep 24, 2015 7:48 pm
od Zex
Ko to kaze da samo uzice moze da remontuje turbinu??
Ima jos tri servisa u bg koja su profi a jeftinija od uzica. Svi oni koriste melett zamenske delove za garret turbine,sustina svega je u lezajevima...pravi turbo majstor ce osetiti vibraciju na pokretanju turba na turbo test masini...veca vibracija losi lezajevi,i obrnuto...e sad da ti kazem koji je tvoj problem,a tvoj majstor nije to uradio sigurno cim je opet crkao turbo(ako vec kaze da je proverio pritisak ulja i da je to uredu),auto ti je bio u iberturazi,a to se vidi po tome sto je na prethodnom crkavanju buknuo auspuh i ugasio se auto...u sustini nagurao je ulja posvuda previse...verujem da su jedva upalili auto auto,a kad su to uradili,naboli su gas a turbo ostao bez uljaaaaaa,jer naravno nije ga bilo gde treba da bude zbog prethodne iberturaze....a ne bi bilo lose da nam kazes koji turbo servis i koji ciper je to sve radio??

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Sep 24, 2015 8:20 pm
od G0XY
Ajde sad,posalji ga leba ti kod Slobe mikrona hahaha

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Sep 24, 2015 9:17 pm
od Zex
Hibrid ce dobiti u najavi,bez najave hahaha hahaha

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Pet Sep 25, 2015 10:44 am
od G0XY
Generalno,motor 2.0 Jtdm je malo problematičan za remap,pošto je već fabrički maltene na margini iskorišćenja.
Dodatni problem je što 2.0 ima manju turbinu od 1.9 (1549 u 2.0 VS 1749 kod 1.9)...
2.0 motor je dovoljno snažan i nije ga preporučljivo čipovati :gr8:

Poslato: Ned Dec 13, 2015 5:16 pm
od Sauriann
kako moze da se provali da je turbo u problemu sa uljem tj. da je zapysen dovod?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Dec 13, 2015 5:25 pm
od edin
Obicno turbo ranije rikne...

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Ned Dec 13, 2015 5:56 pm
od Sauriann
Hm, kod mene turbo zavija već 5 godina. Sve se desilo kada sam uradio remap gde ne treba(moje lično iskustvo)...Bilo je dovoljno jedno potezanje do 230 da osovina dobije luft. Tokom voznje tog dana sam primetio i da je "čiper" preterao i da sam dobio previše obrnog momenta na niskim obrtajima jer se auto sav tresao pri potezanju iz niskih. Pozovem da reklamiram i uvaži mi rekl. i smanji mi par konja ali opet isto. Sledeći odgovor koji dobijam je da mi ne valja zamajac. Naravno predhodno sam namerno prećutao da je zamajac odličan i da je ceo set promenjen neposredno pre prvog dolaska kod njega...nisam ga više nikada zvao (tj. jesam da mu kažem za "neispravan" zamajac ali se nije javljao na telefon).

Od tada vozim isti taj set i zamajac ali sa mapom drugog majstora, nemam vibracije, nemam problema sa potrošnjom ulja ali mi je kao "uspomena" ostao taj zvuk turba i načeta osovonica. Pratim da li se zvuk pojačava, radim redovne servise i kontrolišem ulje pa me zanima da li postoji još neki način da proverim kakavo je stanje...Da ponovim sa zavijanjem sam od tada prešao oko 60k, vozio sam ponovo do daske, išao na duža putovanja itd i sve je ok.

Ne bih otvarao ili reparirao turbo samo zbog zvuka tj. provere (taj metod isključujem). Mogu li dijagnostikom nekako da provalim da li je sve u granicama normale.

Poslato: Ned Dec 13, 2015 7:36 pm
od FantomX
Mozes dijagnostikom da vidis sve parametre, trazenu kolicinu goriva, dobijenu, trazeni vazduh, dobijeni vazduh...
Meni je auto dosao sa mapom iz Novog Sada, auto je isao fino, ali naravno, ne bih bio ja ja da nisam nakacio na dijagnostiku i video sta sam video...
Vratio fabriku, odradio na poznatom mestu u BG i gas...
Sve moze preko dijagnostike, ali nekada i dobra mapa nece dati bas ono sto trazi motor i obrnuto.
Takva mapa se radi par sati ili vise puta :)