Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Zapoceo sam ranije nesto na ovu temu ali je ostalo nedovrseno a i u medjuvremenu sam prikupio mnogo vise materijala i razjasnio neke nejasnoce pa cu sad u kracim crtama hronoloski da kroz sliku i par reci sazmem sve kroz par postova.
Ako smatrate da tema ne treba da stoji ovde, da treba bude premesteno negde ili kako god mozete slobodno ciniti sta vam je volja.
Prvo pojavljivanje Alfe kao marke na trkama u Jugoslaviji datira jos davne 1939. godine na cuvenoj trci oko Kalemegdana gde je sa Alfom nastupao rumun Žan Kalcianu u modelu 8c 2600
Posle toga usledila je duza pauza ali se 1967. 68. i 69. godine alfa opet pocela pojavljivati na trkama u Jugoslaviji. Tri godine za redom vozen je kup Evrope na beogradskom Uscu a za volanima alfi sedela su cuvena italijanska imena poput Enrika Pinta, Karla Facetija, Nania Galia, Ignjacija Djuntia, Dinia Spartaka, Lucana Rojatija, Tonia Peniconia, zatim su tu jos bili i Jirži Rosicki, zatim austrijanac Gitlib Herald, nemac Rajnhard svi sa modelima gta u klasama od 1300 i 1600ccm, ali i domaci takmicar Ivan Seman sa giuliom super.
Djunti i Gali, BG (Usce) 1967.
Peniconi, Usce 1968.
Faceti, Usce 1969.
Vec sledece godine u dimacem sampionatu pojavljuje se jos jedna giulia super za cijim je volanom bio Božidar Tomaško, član AMD Zagreb.
1971. godina je napravila bum sto se tice ove marke automobila i šampionata Jugoslavije. Cak 5 alfi se pojavilo na domacim stazama. Drago Regvart i Sead Alihodzic iz Italije doteruju dve alfe 2000 GTAm sa kojima nastupaju u klasi do 2000ccm ma Aca Todorovic, Nenad Markovic i Branimir Visnjic nastupaju za volanima alfi 1300 gtaj.
Sead Alihodzic, 2000gtam, Usce 1971.
Drago Regvart, 2000 gtam
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Zagreb 1971.
Branimir Visnjic, 1300 gtaj
Nenad Markovic, 1300 gta, Kragujevac 1971.
1972. godine Regvart nastavlja da nastupa sa alfom u klasi do 2000ccm, takodje se za volanom slicne ali dosta slabije alfe pojavljuje i Tomislav Orovic iz Titograda.
Alihodzic razocaran nastupima i problemima sa modelom 2000 gtam prelazi za volan alfe slabije klase. Alihodzic od italijanskog tjunera Santina Balducija kupuje model 1300 gtaj.
Branimir Visnjic, Aca Todorovic i Nenad Markovic takodje ostaju za volanima svojih, gore pomenutih, alfi a njima se prikljucuje i Drago Drzanic kao i Slobodan Perovic doduse u nesto jacem modelu 1600 gtv
Drago regvart, 2000 gtam, Split 1972.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Drago Drzanic 1300 gtaj i Nenad Markovic 1600 gtv, Split 1972.
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Slobodan Perovic, 1600 gtv
1973. godine Regvart takodje kupuje alfu 1300 gtaj i prelazi u slabiju klasu kako bi se trkao sa starim i ljutim rivalom Alihodzicem. Alfa 2000 gtam je ostala za trke u Evropi, konkreto sa njom je nastupio na trci 4 sata Monce a sa 1300 gtaj na trci u Celtvegu. Nenad Markovic za ovu sezonu zadrzava isti auto ali prelazi u klasu do 1600ccm
Drago Regvart, 1300 gtaj, 1973.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1973.
Nenad Markovic, 1600 gtv, Kragujevac 1973.
1974. godine Regvart menja marku automobila i svoju alfu 1300 gtaj prepusta Robertu Langu a 2000 gtam Josipu Hrestaku i Goran Strok (jednu trku). Alihodzicu nastavlja da vozi svoju alfu ali ne dugo jer je vec na pocetku sezone disciplinski diskvalifikovan zajedno sa Regvartom.
Robert Lang, 1300 gtaj
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kalemegdan 1974.
1975. takodje Alihodzic i Lang brane boje alfe u klasi do 1300ccm dok Hrestak nastavlja voznju jacoj klasi za volanom alfa 2000 gtam ali sa ne bas puno uspeha obzirom da je taj auto vrlo cesto kvario.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1975.
1976. klasa do 2000ccm je izbacena iz sampionata tako da je ostala klasa do 1300 u kojoj su mogle da nastupaju samo alfe gtaj. Langovu proslogodisnju alfu preuzima Mladen Novak dok Seadovu preuzima Miroslav Nosse. Nikola Rudelic se takodje pojavulje u istom automobilu a Simcetic Slobodan nastupa u nesto slabijoj verziji gta.
Miroslav Nosse, 1300 gtaj, S.Pozega 1976.
Nikola Rudelic, 1300 gtaj
Mladen Novak, 1300 gtaj
1976. godine u Kraljevu je odrzana trka pod nazivom "Evropski Trofej Buducnosti" na kojoj su gostovali vozaci iz inostranstva. Trka je trajala 2 sata a pored nasih takmicara u alfama su se pojavili italijani Franko Furlaneto i Dino Grasi koji su bili najbolji u klasi do 2000ccm sa alfama gtam, belgijanac Šapel i italijan Djentula u klasi do 1600ccm sa alfama gtv (zauzeli 2. i 3. mesto u klasi) kao i nemac Urmaher u klasi do 1300ccm za volanom alfe gtaj (pobednik klase)
1977. godina je bila i poslednja sezona kad su ove alfe nastupale u šampionatu. U klasi do 1300ccm u alfama gtaj su nastupali Nikola Rudelic, Mladen Novak, Rasim Horo, Milan Jevdic, Slobodan Simcetic i Mitar Ilic.
Milan Jevdjic i Mladen Novak, 1300 gtaj, S.Pozega 1977.
1978. je ugasena klasa do 1300ccm u kojima su ovi modeli alfe i mogli da nastupaju a i vec su bili umorni i pomalo zastareli a delovi jako skupi pa se eventualne prepravke za nove klase nisu isplatile.
toliko za danas, nastavicu drugi put
Ako smatrate da tema ne treba da stoji ovde, da treba bude premesteno negde ili kako god mozete slobodno ciniti sta vam je volja.
Prvo pojavljivanje Alfe kao marke na trkama u Jugoslaviji datira jos davne 1939. godine na cuvenoj trci oko Kalemegdana gde je sa Alfom nastupao rumun Žan Kalcianu u modelu 8c 2600
Posle toga usledila je duza pauza ali se 1967. 68. i 69. godine alfa opet pocela pojavljivati na trkama u Jugoslaviji. Tri godine za redom vozen je kup Evrope na beogradskom Uscu a za volanima alfi sedela su cuvena italijanska imena poput Enrika Pinta, Karla Facetija, Nania Galia, Ignjacija Djuntia, Dinia Spartaka, Lucana Rojatija, Tonia Peniconia, zatim su tu jos bili i Jirži Rosicki, zatim austrijanac Gitlib Herald, nemac Rajnhard svi sa modelima gta u klasama od 1300 i 1600ccm, ali i domaci takmicar Ivan Seman sa giuliom super.
Djunti i Gali, BG (Usce) 1967.
Peniconi, Usce 1968.
Faceti, Usce 1969.
Vec sledece godine u dimacem sampionatu pojavljuje se jos jedna giulia super za cijim je volanom bio Božidar Tomaško, član AMD Zagreb.
1971. godina je napravila bum sto se tice ove marke automobila i šampionata Jugoslavije. Cak 5 alfi se pojavilo na domacim stazama. Drago Regvart i Sead Alihodzic iz Italije doteruju dve alfe 2000 GTAm sa kojima nastupaju u klasi do 2000ccm ma Aca Todorovic, Nenad Markovic i Branimir Visnjic nastupaju za volanima alfi 1300 gtaj.
Sead Alihodzic, 2000gtam, Usce 1971.
Drago Regvart, 2000 gtam
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Zagreb 1971.
Branimir Visnjic, 1300 gtaj
Nenad Markovic, 1300 gta, Kragujevac 1971.
1972. godine Regvart nastavlja da nastupa sa alfom u klasi do 2000ccm, takodje se za volanom slicne ali dosta slabije alfe pojavljuje i Tomislav Orovic iz Titograda.
Alihodzic razocaran nastupima i problemima sa modelom 2000 gtam prelazi za volan alfe slabije klase. Alihodzic od italijanskog tjunera Santina Balducija kupuje model 1300 gtaj.
Branimir Visnjic, Aca Todorovic i Nenad Markovic takodje ostaju za volanima svojih, gore pomenutih, alfi a njima se prikljucuje i Drago Drzanic kao i Slobodan Perovic doduse u nesto jacem modelu 1600 gtv
Drago regvart, 2000 gtam, Split 1972.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Drago Drzanic 1300 gtaj i Nenad Markovic 1600 gtv, Split 1972.
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Slobodan Perovic, 1600 gtv
1973. godine Regvart takodje kupuje alfu 1300 gtaj i prelazi u slabiju klasu kako bi se trkao sa starim i ljutim rivalom Alihodzicem. Alfa 2000 gtam je ostala za trke u Evropi, konkreto sa njom je nastupio na trci 4 sata Monce a sa 1300 gtaj na trci u Celtvegu. Nenad Markovic za ovu sezonu zadrzava isti auto ali prelazi u klasu do 1600ccm
Drago Regvart, 1300 gtaj, 1973.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1973.
Nenad Markovic, 1600 gtv, Kragujevac 1973.
1974. godine Regvart menja marku automobila i svoju alfu 1300 gtaj prepusta Robertu Langu a 2000 gtam Josipu Hrestaku i Goran Strok (jednu trku). Alihodzicu nastavlja da vozi svoju alfu ali ne dugo jer je vec na pocetku sezone disciplinski diskvalifikovan zajedno sa Regvartom.
Robert Lang, 1300 gtaj
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kalemegdan 1974.
1975. takodje Alihodzic i Lang brane boje alfe u klasi do 1300ccm dok Hrestak nastavlja voznju jacoj klasi za volanom alfa 2000 gtam ali sa ne bas puno uspeha obzirom da je taj auto vrlo cesto kvario.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1975.
1976. klasa do 2000ccm je izbacena iz sampionata tako da je ostala klasa do 1300 u kojoj su mogle da nastupaju samo alfe gtaj. Langovu proslogodisnju alfu preuzima Mladen Novak dok Seadovu preuzima Miroslav Nosse. Nikola Rudelic se takodje pojavulje u istom automobilu a Simcetic Slobodan nastupa u nesto slabijoj verziji gta.
Miroslav Nosse, 1300 gtaj, S.Pozega 1976.
Nikola Rudelic, 1300 gtaj
Mladen Novak, 1300 gtaj
1976. godine u Kraljevu je odrzana trka pod nazivom "Evropski Trofej Buducnosti" na kojoj su gostovali vozaci iz inostranstva. Trka je trajala 2 sata a pored nasih takmicara u alfama su se pojavili italijani Franko Furlaneto i Dino Grasi koji su bili najbolji u klasi do 2000ccm sa alfama gtam, belgijanac Šapel i italijan Djentula u klasi do 1600ccm sa alfama gtv (zauzeli 2. i 3. mesto u klasi) kao i nemac Urmaher u klasi do 1300ccm za volanom alfe gtaj (pobednik klase)
1977. godina je bila i poslednja sezona kad su ove alfe nastupale u šampionatu. U klasi do 1300ccm u alfama gtaj su nastupali Nikola Rudelic, Mladen Novak, Rasim Horo, Milan Jevdic, Slobodan Simcetic i Mitar Ilic.
Milan Jevdjic i Mladen Novak, 1300 gtaj, S.Pozega 1977.
1978. je ugasena klasa do 1300ccm u kojima su ovi modeli alfe i mogli da nastupaju a i vec su bili umorni i pomalo zastareli a delovi jako skupi pa se eventualne prepravke za nove klase nisu isplatile.
toliko za danas, nastavicu drugi put
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
- Mikele
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 2.0 ex 1.6
147 FL 2.0 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Svaka čast
Ako ne možeš da napraviš sam,barem pokvari drugome
- Bg_Silver
- Garaža: /
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Omp, svaka cast, moram da priznam da dugo nisam ovako popio jutranju kafu, citajuci tekst i uzivajuci u slikama.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
hvala
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Kako alfe gtam, gtaj i gtv vise nisu imale adekvatnu klasu a i kako im je homologacija istekla, posle 1977. godine opet nastaje jedna duza pauza sto se te marke tice.
Alfe koje su vozene na Evropskoj sceni bile prilicno skupe u to vreme, a kad pa i nisu bile , tako da niko od nasih takmicara nije imao prilike da dotera tako nesto, mada realno nije ni bilo adekvatne klase kod nas.
Dagmar Suster je tih godina uveliko nastupao u Evropi vozeci razne klase i automobile a paralelno je vozio i domaci sampionat.
1983. u okviru evropskog prvenstva pocinje da vozi za italijanski Jollly Team koji je u to vreme imao nekoliko alfi gtv6.
U domacem sampionatu je nastupao za volanom audija klase 1600A, a posto je na kraju sezone na Uscu odrzana revijalna "Trka Sampiona" na kojoj su ucestvovali sampioni i vicesampioni svih disciplina auto trka Šuster je doterao alfu i doveo kompletnu pratecu ekipu Jolly tima.
Svedoci toga kazu da je to bilo cudo tada, sleper sa automobilom, gomila delova i guma, mehanicari na sve strane, jednom recju atrakcija za to vreme i nase prostore.
Naravno Susteru nije bilo tesko da pobedi sa alfom od 2500ccm obzirom da su konkurenti nastupali sa automobilima klase 1150 i 1600ccm ali kazu da je taj zvuk alfe i kompletna pojava ostala u dubokom secanju.
Alfe koje su vozene na Evropskoj sceni bile prilicno skupe u to vreme, a kad pa i nisu bile , tako da niko od nasih takmicara nije imao prilike da dotera tako nesto, mada realno nije ni bilo adekvatne klase kod nas.
Dagmar Suster je tih godina uveliko nastupao u Evropi vozeci razne klase i automobile a paralelno je vozio i domaci sampionat.
1983. u okviru evropskog prvenstva pocinje da vozi za italijanski Jollly Team koji je u to vreme imao nekoliko alfi gtv6.
U domacem sampionatu je nastupao za volanom audija klase 1600A, a posto je na kraju sezone na Uscu odrzana revijalna "Trka Sampiona" na kojoj su ucestvovali sampioni i vicesampioni svih disciplina auto trka Šuster je doterao alfu i doveo kompletnu pratecu ekipu Jolly tima.
Svedoci toga kazu da je to bilo cudo tada, sleper sa automobilom, gomila delova i guma, mehanicari na sve strane, jednom recju atrakcija za to vreme i nase prostore.
Naravno Susteru nije bilo tesko da pobedi sa alfom od 2500ccm obzirom da su konkurenti nastupali sa automobilima klase 1150 i 1600ccm ali kazu da je taj zvuk alfe i kompletna pojava ostala u dubokom secanju.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
1996. godine alfa ponovo stupa na YU scenu. Paja Komnenovic i Milovan Vesnic iz Italije doteruju dve fenomelanle alfe 155 superturizmo klase koje su u to vreme bile popularne na trkama sirom Evrope.
Vesnic alfu vozi 3 sezone i posle toga je preuzima njegov kum Milenko Vukovic koji sa njom nastupa samo na jednoj trci u Sloveniji a onda alfa 1999. godine zavrsava kod Bobana Atanackovica da bi iste godine bila i unistena na trci u Kraljevu posle jednog ozbiljnog izletanja sa staze. Od delova te alfe Atanackovic pravi cuvenog super ficu za hobi klasu.
Pavle Komnenovic, Novi Sad 1998.
Milovan Vesnic, alfa 155 ST, Novi Sad 1998.
Milenko Vukovic, 1999.
Boban Atanackovic, Usce 1999.
Komnenovic uspesno nastupa sa alfom do 2003. godine, u medjuvremenu je promenio kompletnu skoljku jer se ispostavilo da je prvobitna bila malo ostecena tj "van ose". Staru Pajinu skoljku kupuje Atanackovic u nadi da ponovo napravi ST auto ali ta skoljka i danas stoji kod njega. Bilo je raznih prica oko toga ali izgleda da nista od toga nece biti.
2004. godine Komnenoviceva alfa odlazi kod Miodraga Marinkovica koji sa njom nastupa jednu sezonu i kasnije taj auto zavrsava u Belgiji gde se navodno i danas vozi na trkama.
Miodrag Marinkovic, Usce 2004.
Vesnic alfu vozi 3 sezone i posle toga je preuzima njegov kum Milenko Vukovic koji sa njom nastupa samo na jednoj trci u Sloveniji a onda alfa 1999. godine zavrsava kod Bobana Atanackovica da bi iste godine bila i unistena na trci u Kraljevu posle jednog ozbiljnog izletanja sa staze. Od delova te alfe Atanackovic pravi cuvenog super ficu za hobi klasu.
Pavle Komnenovic, Novi Sad 1998.
Milovan Vesnic, alfa 155 ST, Novi Sad 1998.
Milenko Vukovic, 1999.
Boban Atanackovic, Usce 1999.
Komnenovic uspesno nastupa sa alfom do 2003. godine, u medjuvremenu je promenio kompletnu skoljku jer se ispostavilo da je prvobitna bila malo ostecena tj "van ose". Staru Pajinu skoljku kupuje Atanackovic u nadi da ponovo napravi ST auto ali ta skoljka i danas stoji kod njega. Bilo je raznih prica oko toga ali izgleda da nista od toga nece biti.
2004. godine Komnenoviceva alfa odlazi kod Miodraga Marinkovica koji sa njom nastupa jednu sezonu i kasnije taj auto zavrsava u Belgiji gde se navodno i danas vozi na trkama.
Miodrag Marinkovic, Usce 2004.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Bravo OMP! Ovo je od neprocenjivog značaja za sve nas. Imam dosta godina i sećam se Alihodžićevih i Regvartovih dvoboja na Beranovcu sa 1300 gtaj. To su bile trke. Takođe, i ove 155-ice su žestoko prašile krajem 90-tih na krugu.
- AckeB
- Drug Član
- Garaža: -
- Lokacija: Sremska Kamenica
- Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
OMP, odlično!
Svaka čast!
Sećam se Komnenovićeve 155-ice kao i trke u Novom Sadu 1998., koju sam kao klinjo gledao. Ostala mi je u glavi slika 155-ice kao i Kuvaljinog e30. Sećam se trenutka kada je Komnenović bio ispred Kuvalje i otac je tada nevoljno prokomentarisao (a tada je vozio e30): "To je zbog prednje vuče, bolja je po kiši", ne bi li opravdao BMW iza Alfe.
Nadam se da nisam nešto pobrkao, jer se Vesnićeve 155-ice ne sećam.
Bile su to vesele godina našeg auto-sporta.
Sa zadovoljstvom pročitah i željno isčekujem nastavak.
Svaka čast!
Sećam se Komnenovićeve 155-ice kao i trke u Novom Sadu 1998., koju sam kao klinjo gledao. Ostala mi je u glavi slika 155-ice kao i Kuvaljinog e30. Sećam se trenutka kada je Komnenović bio ispred Kuvalje i otac je tada nevoljno prokomentarisao (a tada je vozio e30): "To je zbog prednje vuče, bolja je po kiši", ne bi li opravdao BMW iza Alfe.
Nadam se da nisam nešto pobrkao, jer se Vesnićeve 155-ice ne sećam.
Bile su to vesele godina našeg auto-sporta.
Sa zadovoljstvom pročitah i željno isčekujem nastavak.
Un amore, una vita - Alfa Romeo
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
OMP, genijalno
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
hvala
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
2003. godine u sampionatu se pojavljuje jos jedna alfa klase superturizmo, u pitanju je bila 156ica koju je vozio Tanasije Kuvalja, inace ex Djivanardi i De Lorenci auto koji je vozen u italijanskom i evropskom turing car sampionatu.
Posle vrlo neuspesne sezone za Kuvalju auto odlazi u Sloveniju kod Slavka Dekleve gde boravi dve godine da bi se 2008. godine ponovo vratila u Srbiju kod Andreja Kuludzica koji uspesno nastupa sa njom par sezona. 2013. godine auto je prodat na Novi Zeland.
Andrej Kulundzic, alfa 156 ST, Kraljevo 2008.
U klasi SP (super production) se u to vreme pojavljuju jos tri alfe, u pitanju su bile 147ice, prvu je doterao Radomir Djuric 2004. godine. Auto je bio bukvalno nov sa nekoliko predjenih kilometara u Italiji zbog setapovanja tako da je pravi trkacki debi imala tek na nasim stazama. Inace kupuljena od Bigacija, italijnskog tjunera i bivseg vozaca bmw-a, a kompletanu pripremu automobila je odradio N Technology-ju koji je inace poznat po pripremama alfe 156 za evropsko i svetsko prvenstvo u to vreme.
Djuric sa njom uspesno nastupa do 2008. godine kad auto odlazi u Crnu Goru a sad je opet u Srbiji ako se ne varam vozi je Vladimir Trbovic (ako je to uopste taj auto nisam 100% siguran)
Radomir Djuric, alfa 147 SP, Usce 2005.
Radomir Djuric, alfa 147 SP, Batajnica 2006.
2005. godine stizu jos dve alfe, jedna iz Holandije koju kupuje Dragan Stojkovic. Inace to je bio automobil spreman za kup takmicenja ali je tokom sezona kod nas polako prepravljana u SP klasu. I danas se Stojkovic sa tim autom vrlo uspesno takmici u klasi SP.
Dragan Stojkovic, alfa 147 SP, Novi Sad 2005.
Dragan Stojkovic, alfa 147 SP, Kragujevac 2011.
Drugu je vozio Braco Vulanovic takmicar iz Crne Gore, kupljena od italijanskog Ferlito motorsporta po SP specifikaciji takodje pravljena od strane N technology-ja, neki kazu da je ta alfa bila i najbolja jer je imala delove poput solja amortizera, izduva i sl. stvari, poslednje evolucije u to vreme a 2-3 konja slabiji motor. Ta alfa je promenila 2 vlasnika u CG da bi se opet vratila u Srbiju kod Rudolfa Pešovica pa kod Nemanje Milovanovica koji je trenutno vozi.
Rudolf Pesovic, alfa 147 SP, Kragujevac 2011.
Nemanja Milovanovic, alfa 147 SP, Usce 2014.
2010. godina se na trci u Beogradu (staza kod hotela Jugoslavija) pojavljuje i jedna alfa 156 grupe A sa kojom je nastupao Slobodan Dimisevski, vozac iz Makedonije ali bez nekog uspeha
Slobodan Dimusevski, alfa 156 Gr.A, Beograd 2010.
Na trci u kragujevcu 2001. godine pojavljuje se i jedna 147 GTA Cup koju vozi Goran Miljkovic iz BiH.
Goran Miljkovic, alfa 147 gta cup, Kragujevac 2011.
Poslednje 2 sezone se na nasim stazama pojavljuje jos jedna alfa 156, nekadasnja grupa N prepravljena u SP klasu, doterana iz Italije, prepravljena u Crnoj Gori a trenutno je vozi novinar-takmicar Vlada Kostic
Vladan Kostic, alfa 156 SP, Zajecar 2014.
to bi bilo sve sto se tice alfi koje su vozene i koje su se pojavljivale kod nas na trkama tokom svih ovih godina zakljucno sa ovom, mislim da nisam ni jednu propustio
Posle vrlo neuspesne sezone za Kuvalju auto odlazi u Sloveniju kod Slavka Dekleve gde boravi dve godine da bi se 2008. godine ponovo vratila u Srbiju kod Andreja Kuludzica koji uspesno nastupa sa njom par sezona. 2013. godine auto je prodat na Novi Zeland.
Andrej Kulundzic, alfa 156 ST, Kraljevo 2008.
U klasi SP (super production) se u to vreme pojavljuju jos tri alfe, u pitanju su bile 147ice, prvu je doterao Radomir Djuric 2004. godine. Auto je bio bukvalno nov sa nekoliko predjenih kilometara u Italiji zbog setapovanja tako da je pravi trkacki debi imala tek na nasim stazama. Inace kupuljena od Bigacija, italijnskog tjunera i bivseg vozaca bmw-a, a kompletanu pripremu automobila je odradio N Technology-ju koji je inace poznat po pripremama alfe 156 za evropsko i svetsko prvenstvo u to vreme.
Djuric sa njom uspesno nastupa do 2008. godine kad auto odlazi u Crnu Goru a sad je opet u Srbiji ako se ne varam vozi je Vladimir Trbovic (ako je to uopste taj auto nisam 100% siguran)
Radomir Djuric, alfa 147 SP, Usce 2005.
Radomir Djuric, alfa 147 SP, Batajnica 2006.
2005. godine stizu jos dve alfe, jedna iz Holandije koju kupuje Dragan Stojkovic. Inace to je bio automobil spreman za kup takmicenja ali je tokom sezona kod nas polako prepravljana u SP klasu. I danas se Stojkovic sa tim autom vrlo uspesno takmici u klasi SP.
Dragan Stojkovic, alfa 147 SP, Novi Sad 2005.
Dragan Stojkovic, alfa 147 SP, Kragujevac 2011.
Drugu je vozio Braco Vulanovic takmicar iz Crne Gore, kupljena od italijanskog Ferlito motorsporta po SP specifikaciji takodje pravljena od strane N technology-ja, neki kazu da je ta alfa bila i najbolja jer je imala delove poput solja amortizera, izduva i sl. stvari, poslednje evolucije u to vreme a 2-3 konja slabiji motor. Ta alfa je promenila 2 vlasnika u CG da bi se opet vratila u Srbiju kod Rudolfa Pešovica pa kod Nemanje Milovanovica koji je trenutno vozi.
Rudolf Pesovic, alfa 147 SP, Kragujevac 2011.
Nemanja Milovanovic, alfa 147 SP, Usce 2014.
2010. godina se na trci u Beogradu (staza kod hotela Jugoslavija) pojavljuje i jedna alfa 156 grupe A sa kojom je nastupao Slobodan Dimisevski, vozac iz Makedonije ali bez nekog uspeha
Slobodan Dimusevski, alfa 156 Gr.A, Beograd 2010.
Na trci u kragujevcu 2001. godine pojavljuje se i jedna 147 GTA Cup koju vozi Goran Miljkovic iz BiH.
Goran Miljkovic, alfa 147 gta cup, Kragujevac 2011.
Poslednje 2 sezone se na nasim stazama pojavljuje jos jedna alfa 156, nekadasnja grupa N prepravljena u SP klasu, doterana iz Italije, prepravljena u Crnoj Gori a trenutno je vozi novinar-takmicar Vlada Kostic
Vladan Kostic, alfa 156 SP, Zajecar 2014.
to bi bilo sve sto se tice alfi koje su vozene i koje su se pojavljivale kod nas na trkama tokom svih ovih godina zakljucno sa ovom, mislim da nisam ni jednu propustio
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- AckeB
- Drug Član
- Garaža: -
- Lokacija: Sremska Kamenica
- Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
- draganche
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v
- Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Na trkama kod mene u Kaoniku sam imao prilike da sednem u Vladinoj 156 :-)
Bio je i Milovanovic sa 147.
Bio je i Milovanovic sa 147.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Svaka cast Mare! Prava jedna istorija za obozavaoce Alfe sa ovih prostora. A verujem i sire..
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Da, da
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- paolini
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Roma
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Dobar i jasan pregled vozila Alfa Romeo koriscenih na takmicenjima u Jugoslaviji, ali ima par gresaka i mesta za par dopuna.
Dopune:
Alfa Romeo 1300 GTAJ Aleksandra Todorovica je Autodelta tjuning (znaci zvanicna varijanta), broj sasije AR775966, i jedna je od dve Alfe upisane u “Albo d’Oro” (Zlatnu Knjigu) u kojoj su zavedeni svi pobednicki model ina evropskim takmicenjima. (druga je GT Am Draga Regvarta iz Zagreba)
Jedna od 1300 GTAJ koje je vozio Sead Alihodzic (na vasoj fotografiji crvena iz 1975) je broj sasije AR775818 i tjuner je Santino Balduzzi iz Lodija (Milano)
1300 GTAJ Draga Regvarta (kasnije Lang i Novak) kao i 1300 GTAJ Nikole Rudelica su privatni tjuning izveden kod Autodelte, kao i GTAJ Brane Visnjica koja potice iz S.C.A.R. (Firenze), pogresno smatrana Trivelato tjuningom u Jugoslaviji. (Pino Trivelato nije obradjivao vozila Alfa Romeo, i Visnjiceva GTAJ je imala timske boje S.C.A.R.)
Greska:
Na 14-oj u nizu vasih fotografija je vozilo sa registarskim tablicama BG 307-777, oznaceno kao Alfa Romeo 1600 GTV koju je vozio Slobodan “Boba” Perovic.
Alfa Romeo u verziji GTV sa motorom od 1600 ccm. proizvodjena je 1965-66 godine, zamenjena modelom GTV 1750 u 1967 (prva verzija) i 1969 modelom 1750 GTV (druga verzija). 1971 proizvedena je 2000 GTV kao zavrsna varijanta verzije GTV Giulia Sprint.
Prema registru RSI Alfa Romea, Slobodan Perovic je uvezao 1968 novu Alfa Romeo 1750 GT Veloce, (prve serie), boje Verde Pino AR234, sa brojem sasije I.G.P. 105.36, N°251972, i brojem motora AR00536/20506.
Vozilo je registrovano u Beogradu i posedovalo tablice BG 55-21. U pitanju je bila prva verzija modela 1750 Veloce sa karakteristicna tri “brka” na prednjoj maski i tockovima 165x15 na standardnim fabrickim naplatcima. Automobil je bez posebnih intervencija koriscen na takmicenjima sa tockovima 175x14 (dopustenim i homologiranim od strane FIA), naplatcima BWA 6,5x14, uklonjenim filterom za vazduh i bez prednjeg prigusivaca na izduvu.
Automobil na vasoj fotografiji je Alfa Romeo GTA sa karoserijom od Peralumana, i karakteristicnom maskom bez “brkova”. Ovo vozilo sa brojem sasije I.G.P. 105.02, N°613377 i brojem motora AR00502/A/18905 (Registro Finale AR) je nabavljeno na carinskoj aukciji sa nepotpunom tehnickom dokumentacijom koja je naknadno obezbedjena od strane fabrike. Na fotografiji su vidljiva homologirana prosirenja zadnjih blatobrana dopustena za naplatke 7x14 (gume 185x14), koja nisu bila dopustena na modelu 1750 GTV, kao ni na jednom drugom modelu iz seriske proizvodnje. Vozilo na fotografiji ima naplatke BWA 8,5x14 i gume 205x14 dopustene za upotrebu u saobracaju ali ne i za takmicenja. Slobodan Perovic nije nikada bio vlasnik te Alfe i ona nije koriscena za takmicenja. Prodata je, preregistrovana i zvanicno ispisana iz registra nakon havarije u 1982.
U prilogu Alfa Romeo 1750 GTV koju je posedovao Slobodan Perovic
Dopune:
Alfa Romeo 1300 GTAJ Aleksandra Todorovica je Autodelta tjuning (znaci zvanicna varijanta), broj sasije AR775966, i jedna je od dve Alfe upisane u “Albo d’Oro” (Zlatnu Knjigu) u kojoj su zavedeni svi pobednicki model ina evropskim takmicenjima. (druga je GT Am Draga Regvarta iz Zagreba)
Jedna od 1300 GTAJ koje je vozio Sead Alihodzic (na vasoj fotografiji crvena iz 1975) je broj sasije AR775818 i tjuner je Santino Balduzzi iz Lodija (Milano)
1300 GTAJ Draga Regvarta (kasnije Lang i Novak) kao i 1300 GTAJ Nikole Rudelica su privatni tjuning izveden kod Autodelte, kao i GTAJ Brane Visnjica koja potice iz S.C.A.R. (Firenze), pogresno smatrana Trivelato tjuningom u Jugoslaviji. (Pino Trivelato nije obradjivao vozila Alfa Romeo, i Visnjiceva GTAJ je imala timske boje S.C.A.R.)
Greska:
Na 14-oj u nizu vasih fotografija je vozilo sa registarskim tablicama BG 307-777, oznaceno kao Alfa Romeo 1600 GTV koju je vozio Slobodan “Boba” Perovic.
Alfa Romeo u verziji GTV sa motorom od 1600 ccm. proizvodjena je 1965-66 godine, zamenjena modelom GTV 1750 u 1967 (prva verzija) i 1969 modelom 1750 GTV (druga verzija). 1971 proizvedena je 2000 GTV kao zavrsna varijanta verzije GTV Giulia Sprint.
Prema registru RSI Alfa Romea, Slobodan Perovic je uvezao 1968 novu Alfa Romeo 1750 GT Veloce, (prve serie), boje Verde Pino AR234, sa brojem sasije I.G.P. 105.36, N°251972, i brojem motora AR00536/20506.
Vozilo je registrovano u Beogradu i posedovalo tablice BG 55-21. U pitanju je bila prva verzija modela 1750 Veloce sa karakteristicna tri “brka” na prednjoj maski i tockovima 165x15 na standardnim fabrickim naplatcima. Automobil je bez posebnih intervencija koriscen na takmicenjima sa tockovima 175x14 (dopustenim i homologiranim od strane FIA), naplatcima BWA 6,5x14, uklonjenim filterom za vazduh i bez prednjeg prigusivaca na izduvu.
Automobil na vasoj fotografiji je Alfa Romeo GTA sa karoserijom od Peralumana, i karakteristicnom maskom bez “brkova”. Ovo vozilo sa brojem sasije I.G.P. 105.02, N°613377 i brojem motora AR00502/A/18905 (Registro Finale AR) je nabavljeno na carinskoj aukciji sa nepotpunom tehnickom dokumentacijom koja je naknadno obezbedjena od strane fabrike. Na fotografiji su vidljiva homologirana prosirenja zadnjih blatobrana dopustena za naplatke 7x14 (gume 185x14), koja nisu bila dopustena na modelu 1750 GTV, kao ni na jednom drugom modelu iz seriske proizvodnje. Vozilo na fotografiji ima naplatke BWA 8,5x14 i gume 205x14 dopustene za upotrebu u saobracaju ali ne i za takmicenja. Slobodan Perovic nije nikada bio vlasnik te Alfe i ona nije koriscena za takmicenja. Prodata je, preregistrovana i zvanicno ispisana iz registra nakon havarije u 1982.
U prilogu Alfa Romeo 1750 GTV koju je posedovao Slobodan Perovic
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
samo je malo cudno sto ova Peroviceva alfa ima US tablice i sto je slika svezijeg datuma
opet se neko igrao u fotošopu
opet se neko igrao u fotošopu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- paolini
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Roma
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Nista licno OMP. Tvoj tekst je izvanredan i temeljan. Fotografija koju sam poslao je samo indikativna, nigde ne tvrdim da je u pitanju Peroviceva Alfa. Ja je nisam ni imao u boji i tablica je namerno obrisana. Ne vidim gde ima Photoshopa. U prilogu je jedna (slaba) fotografija gde je vidljiva i Peroviceva 1750 u pozadini i kopija saobracajne dozvole za BG 307 777. Taj automobil je imao cudnu sudbinu o kojoj cemo mozda jednom da pricamo.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
sto se tice druge slike u pozadini jeste vrv Peroviceva alfa ali ne 1750gtv vec juniorka 1600 sa dodatim farovima
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
paolini napisao: U prilogu Alfa Romeo 1750 GTV koju je posedovao Slobodan Perovic
nista licno ni sa moje strane vec samo konstatujem na osnovu procitanog teksta.paolini napisao:Fotografija koju sam poslao je samo indikativna, nigde ne tvrdim da je u pitanju Peroviceva Alfa.
sto se tice druge slike u pozadini jeste vrv Peroviceva alfa ali ne 1750gtv vec juniorka 1600 sa dodatim farovima
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- paolini
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Roma
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Mozda si u pravu. Nisam bas najsrecnije srocio tekst tako da se pre cita kako si ga ti tumacio. Medjutim to su dopusteni lapsusi. U odgovoru kazes da je na slici “Juniorka 1600…” sto nikako ne stoji buduci da 1600 Junior ne postoji i nije nikada ni postojala. Sufiks “Junior” se odnosio samo na 1300 i odbijam da verujem da covek tvog znanja to ne zna. Kao sto vidis takve greskice su moguce i bezazlene. Mnogo je vaznije da se utvrdi sta je zapravo Slobodan Perovic vozio tih godina. To su sigurno podaci koje znas bolje od drugih i zato bi tvoja pomoc mogla da bude dragocena. Ukoliko usvojimo da je na fotografiji BG 55-21 GT 1600 i ako je tacan (a jeste) podatak iz “Registro Storico Alfa Romeo” da je GTV 1750 (u mom prilogu su i broj sasije i broj motora) prodata nova 1968 Dr. Mirku Perovicu (Slobodanov otac) i izvezena u ex YU (klasican model sa tri brka, prilazem fotografiju i za ime bozije ne pripisuj mi da je smatram Slobodanovim automobilom!), koji je onda automobil BG 307 777? Sigurno je vec i povrsinski da nije u pitanju ni GT 1600 ni GTV 1750 na koje cak nije ni mogao da se nasadi “nos” od GTA a sa onim gumama i prosirenjima zadnjeg trapa nije mogla da ucestvuje ni na ulicnim trkama a kamo li na zvanicnim takmicenjima. O tom automobilu ima nekih kontroverznih prica, ali je sigurno da su podaci OK i da je saobracajna dozvola koja je nadzivela auto autenticna. Sa obzirom na tvoje vise nego nadprosecno poznavanje istorijata trka u ex YU, bilo bi vazno da pogledas u tvojim papirima nesto o tome.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
kako ne postoji juniorka 1600???
a sta je onda ovo?
http://www.carandclassic.co.uk/car/C702858
http://www.carandclassic.co.uk/car/C738749
http://www.carandclassic.co.uk/car/C775222
a sta je onda ovo?
http://www.carandclassic.co.uk/car/C702858
http://www.carandclassic.co.uk/car/C738749
http://www.carandclassic.co.uk/car/C775222
The Alfa Romeo GT 1600 Junior was introduced in 1972, to plug the gap between the GT 1300 Junior and the larger-engined 2000 GTV.
Tipo: 115.03 (1972–74), 105.05 (right hand drive), 115.34 (1974 on)
Engine: 00536 (1972–74), 00526/AS (1974 on)
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
gt 1600 (ja i nju zovem juniorka jer izgleda isto kao 1300 junior samo sa vise "brkova") ali ko zna sta se budzilo u to vreme i alfa nenada markovica se u programima trka vodi na gt 1600 negde i na 1750 gtv a napred je kao 1300 junior sa jednim brkompaolini napisao:koji je onda automobil BG 307 777?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- paolini
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Roma
Post
Re: Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
U pravu si! Cak dve serije Junior sa "ujedinjenim" imenom (1972 i 1975) 1300 i 1600. Eto zasto te bije dobar glas! Nazad na "ozbiljnu temu". Izgleda da za BG307777 nema podataka, bar ne zvanicnih. Hvala u svakom slucaju!