How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izolacija
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izolacija
Konačno sam završio izolaciju, na netu nisam naišao na dosta korisnih informacija, zbog čega sam se i zavjetovao da ću da napišem koju rečenicu ^^.
Mali uvod>
Alfa 159 izmedju lima vrata i lima paravana, fabrički ima gumeno sunđerasti keder, koji štiti unutrašnjost od prodira vode. dati keder vremenom propadne, što kao reyultat ima mokre i "miričljave" podove naših 159tki, znači ovo je problem na svim 159tkama, Brerama, Spiderima, mislim nije problem vec još jedan segment o kome moramo povesti računa. Dati problem može takođe da se riješi i silikoniranjem, međutim takvo riješenje ću da ostavim za neAlfiste. Ja sam keder zamijenio sa GEKO dihtung trakom za prozore 6mm debljine, sa 8 godina garancije (traka sa sto vise gume, ili guma je najbolje riješenje, ali to opet zavisi od onoga što nađete). Potrebno je oko 3m trake za 1dna vrata, data traka osim što drži vodu Van enterijera takođe sluzi kao damping sloj, pa samim tim smanjuje vibracije koje se prenose u kabinu. Naše 159tke, Brere, Spideri, su i fabrički veoma dobro izolovani, ali vjerujte mi nakon datog poduhvata itekako se osjeća razlika. Ono što me povelo da odradim zvučnu izolaciju je zvuk točkova koji se na određenim brzinama čuo u kabini. Na kraju dobio sam tačno ono što sam želio, kao i još mnogo poboljšanja koje nisam očekivao. Odradio sam izolaciju na cijelom krovu, svim vratima, gepek vratima, i namjeravam da preprskam blatobrane sa gumom u spreju ili ti zvučnom iyolacijom u spreju koja je takođe odlična zaštita od rđe, kao i pod gepeka i zadnje blatobrane. U kabini se zvuk svega što je vani skoro uopšte ne čuje , tek kad prođem pored kamiona ili nekog većeg voyila kome je motor ili izduv u visini stakla osjeti se da se nešto i vani dešava, nevjerevatno kojiko auto, izolacija upija vibracije, znači ako j prije nešto škipuckalo pri ulasku u krivinu ili prolasku po neravnom terenu i slično, jednostavno nestaje, muzika je nevjerovatna, čuje se svaki ton (ekstaza), primjetna raylika u temperaturi posebo sada ljeti, u yatvoreno auto koje se peklo na parkingu par sati ulayim bez problema. Sve u svemu za volanom se osjećam bukvalno kao mladi Lord .
Evo šta sam ja koristio:
- Alubutyl 5mm - sluzi za damping, sa njim sam presvukao cijeli krov, i gornju polovinu vrata. Zašto ? Da bi smanjio vibracije i zvuk koji stvara kiša. Krov sam dodatno dampingovao i termo iyolovao sunđerastom samoljepljivom izolacijom od 10mm. Alybutil sam nabavio sa ebay prodavnice GT SOUNT prodavca iz Amerike. Data izolacija je odlična za mijesta koja su baš izložena toploti, tima zid motora nešto blizu auslpuha i slično, dobra je damping izolacija (upija vibracije) međutim nije baš dobar zvučni i toplotni izolator.
- Samolijepljivu sunđerastu izolaciju 10mm. Nabavljao sam je takođe preko ebaz prodavnice, mahom iz Irske i Izraela. data izolacija je Odličan iyolator zvuka i toplote.
- TermoSilent od 5mm i 10mm. Odličan iyolator zvuka i toplote.
- Tesa extra strong lijepilo u spreju, samo prenosim iskustva, koristio sam i BISON lijepilo u spreju, međutim Tesa je par klasa bolje riješenje, nema mirisa, kad se osuši to je to, nema mrdanja.
- GEKO dihtung traka za prozore 6mm debljine
Izolacija:
Prednja Vrata:
Zatvoreno, potpuno podignuto staklo fiksirati u istom položaju, krpom, parčetom papira ili slično zaštititi keder vrata i staklo zalijepiti ludom trakom:
Pa da počnemo sa skidanjem tapacira:
Prvo skinuti plastičnu masku: alatom za skidanje tapacira, polugom sa kornje strane odvojiti plastiku od rama vrata (plastika se drži na jednu žabicu u gornjem djelu) povući prema sebi, polako odvojiti plastiku (na dnu plastike se nalayi zub koji se plastika drzi za tapacir)
Zatim, nekim plastičnim alatom, ili veoma tankom metalnom kukom (može bakarna žica telefona ili slično) skinuti plastični čep koji pokriva šaraf ručke vrata:
Maknuti plastični umetak, ručke vrata, i imbusom 5 odšarafiti šarafe:
Skinuti masku koja drži prekidače podizača, otkačiti kabal, nakon čega odšarafiti još dva šarafa koja drže tapacir:
Dno tapacira drže tri brstasta šarafa:
Tapacir se sada drzi na plastične tipa čičak šarafe koji se nalaze na krajevima tapacira:
Povući donji dio tapacira prema sebi (pregrada za sitnice će da posluži kao ručka) dok se ne odvoje donje žabice, yatim povući strtranu tapacira dok se ne odvoje sve žabice date strane, zatim povući prema sebi i druku stranu dok se ne otkače sve zabice. Sada je tapacir odvojen, drye ga samo kablovi, alarma, sijalice na dnu vrata i sajla ručice vrata. Otkačiti sve kablove. ( napraviću posebno upustvo kako se skida kabal pomoćnog svijetla na dnu vrata, on me najviše nervirao !!!!) Kada se odvoji tapacir, imamo sledeće.
Skinuti Zvučnik četri krstasta šarafa:
Otkopčati kabal motora podižača, odšarafiti 3 torxa, i skinuti cijeli motor:
Skinuti kompjuter vrata 3 imbusa:
Mali savjet, kako ne bi doslo do manjka ili viška šarafa savjetujem da se svi stavljaju u posebne pregrade, zajedno sa odgovarajućim alatom, tako kad se vratimo da sve sklopimo alat i šarafi su na istom mijestu. Dešavalo mi se da u cijeloj gužvi ne mogu da nađem torx ključ po pola sata, da poludi čovijek , vjerovatno će se desiti i Vama, pa da bi sačuvali živce:
Sada nam je ostalo da odšarafimo sve svaki preostali šaraf, gedora 10 (i aku bušilica):
Šarafi označeni crvenim strijelicama drže lim instalacija za ram vrata, sarafi označeni zelenom bojom drže klizače stakla za lim instalacija, šarafi označeni žutom drže plastiku, na kojoj se nalazi vodiliya stakla.
Kada se sve ošarafi, polako odvojiti lim instalacija od rama vrata, nemojte koristiti šarafcigere i metalne poluge jer se lim da lako iskriviti. za dati posao nije potrebno potpuno odvojiti lim od rama vrata, pa se nisam maltretirao sa skidanjem svih kablova itd..
Poslje konačnog skidanja lima za instalacije, sve dobro očistiti (kako spolja tako i unutar rama vrata), kako bi prešli na lijepljenje izolacije:
takođe evo i detalja oštešenog kedera, (na sva vrata se javlja ista pojava, znači mjenjanje istog je obavezno !!!)
Dok čekamo da se sve osuši, prelayimo na skidanje dotrajalog kedera, proces malo duže traje, ali j..., kreder sam skidao sa plosnatim sarafcigerom:
Pošto smo skinuli sav oštećeni keder, udubljenje istog isprskati sa lijepilom u spreju:
Sačekati par minuta pa krenuti sa postavljanjem novog kedera:
Kritičnu donju stranu sam pojačao sa još jednim redom kedera, trake:
Mali uvod>
Alfa 159 izmedju lima vrata i lima paravana, fabrički ima gumeno sunđerasti keder, koji štiti unutrašnjost od prodira vode. dati keder vremenom propadne, što kao reyultat ima mokre i "miričljave" podove naših 159tki, znači ovo je problem na svim 159tkama, Brerama, Spiderima, mislim nije problem vec još jedan segment o kome moramo povesti računa. Dati problem može takođe da se riješi i silikoniranjem, međutim takvo riješenje ću da ostavim za neAlfiste. Ja sam keder zamijenio sa GEKO dihtung trakom za prozore 6mm debljine, sa 8 godina garancije (traka sa sto vise gume, ili guma je najbolje riješenje, ali to opet zavisi od onoga što nađete). Potrebno je oko 3m trake za 1dna vrata, data traka osim što drži vodu Van enterijera takođe sluzi kao damping sloj, pa samim tim smanjuje vibracije koje se prenose u kabinu. Naše 159tke, Brere, Spideri, su i fabrički veoma dobro izolovani, ali vjerujte mi nakon datog poduhvata itekako se osjeća razlika. Ono što me povelo da odradim zvučnu izolaciju je zvuk točkova koji se na određenim brzinama čuo u kabini. Na kraju dobio sam tačno ono što sam želio, kao i još mnogo poboljšanja koje nisam očekivao. Odradio sam izolaciju na cijelom krovu, svim vratima, gepek vratima, i namjeravam da preprskam blatobrane sa gumom u spreju ili ti zvučnom iyolacijom u spreju koja je takođe odlična zaštita od rđe, kao i pod gepeka i zadnje blatobrane. U kabini se zvuk svega što je vani skoro uopšte ne čuje , tek kad prođem pored kamiona ili nekog većeg voyila kome je motor ili izduv u visini stakla osjeti se da se nešto i vani dešava, nevjerevatno kojiko auto, izolacija upija vibracije, znači ako j prije nešto škipuckalo pri ulasku u krivinu ili prolasku po neravnom terenu i slično, jednostavno nestaje, muzika je nevjerovatna, čuje se svaki ton (ekstaza), primjetna raylika u temperaturi posebo sada ljeti, u yatvoreno auto koje se peklo na parkingu par sati ulayim bez problema. Sve u svemu za volanom se osjećam bukvalno kao mladi Lord .
Evo šta sam ja koristio:
- Alubutyl 5mm - sluzi za damping, sa njim sam presvukao cijeli krov, i gornju polovinu vrata. Zašto ? Da bi smanjio vibracije i zvuk koji stvara kiša. Krov sam dodatno dampingovao i termo iyolovao sunđerastom samoljepljivom izolacijom od 10mm. Alybutil sam nabavio sa ebay prodavnice GT SOUNT prodavca iz Amerike. Data izolacija je odlična za mijesta koja su baš izložena toploti, tima zid motora nešto blizu auslpuha i slično, dobra je damping izolacija (upija vibracije) međutim nije baš dobar zvučni i toplotni izolator.
- Samolijepljivu sunđerastu izolaciju 10mm. Nabavljao sam je takođe preko ebaz prodavnice, mahom iz Irske i Izraela. data izolacija je Odličan iyolator zvuka i toplote.
- TermoSilent od 5mm i 10mm. Odličan iyolator zvuka i toplote.
- Tesa extra strong lijepilo u spreju, samo prenosim iskustva, koristio sam i BISON lijepilo u spreju, međutim Tesa je par klasa bolje riješenje, nema mirisa, kad se osuši to je to, nema mrdanja.
- GEKO dihtung traka za prozore 6mm debljine
Izolacija:
Prednja Vrata:
Zatvoreno, potpuno podignuto staklo fiksirati u istom položaju, krpom, parčetom papira ili slično zaštititi keder vrata i staklo zalijepiti ludom trakom:
Pa da počnemo sa skidanjem tapacira:
Prvo skinuti plastičnu masku: alatom za skidanje tapacira, polugom sa kornje strane odvojiti plastiku od rama vrata (plastika se drži na jednu žabicu u gornjem djelu) povući prema sebi, polako odvojiti plastiku (na dnu plastike se nalayi zub koji se plastika drzi za tapacir)
Zatim, nekim plastičnim alatom, ili veoma tankom metalnom kukom (može bakarna žica telefona ili slično) skinuti plastični čep koji pokriva šaraf ručke vrata:
Maknuti plastični umetak, ručke vrata, i imbusom 5 odšarafiti šarafe:
Skinuti masku koja drži prekidače podizača, otkačiti kabal, nakon čega odšarafiti još dva šarafa koja drže tapacir:
Dno tapacira drže tri brstasta šarafa:
Tapacir se sada drzi na plastične tipa čičak šarafe koji se nalaze na krajevima tapacira:
Povući donji dio tapacira prema sebi (pregrada za sitnice će da posluži kao ručka) dok se ne odvoje donje žabice, yatim povući strtranu tapacira dok se ne odvoje sve žabice date strane, zatim povući prema sebi i druku stranu dok se ne otkače sve zabice. Sada je tapacir odvojen, drye ga samo kablovi, alarma, sijalice na dnu vrata i sajla ručice vrata. Otkačiti sve kablove. ( napraviću posebno upustvo kako se skida kabal pomoćnog svijetla na dnu vrata, on me najviše nervirao !!!!) Kada se odvoji tapacir, imamo sledeće.
Skinuti Zvučnik četri krstasta šarafa:
Otkopčati kabal motora podižača, odšarafiti 3 torxa, i skinuti cijeli motor:
Skinuti kompjuter vrata 3 imbusa:
Mali savjet, kako ne bi doslo do manjka ili viška šarafa savjetujem da se svi stavljaju u posebne pregrade, zajedno sa odgovarajućim alatom, tako kad se vratimo da sve sklopimo alat i šarafi su na istom mijestu. Dešavalo mi se da u cijeloj gužvi ne mogu da nađem torx ključ po pola sata, da poludi čovijek , vjerovatno će se desiti i Vama, pa da bi sačuvali živce:
Sada nam je ostalo da odšarafimo sve svaki preostali šaraf, gedora 10 (i aku bušilica):
Šarafi označeni crvenim strijelicama drže lim instalacija za ram vrata, sarafi označeni zelenom bojom drže klizače stakla za lim instalacija, šarafi označeni žutom drže plastiku, na kojoj se nalazi vodiliya stakla.
Kada se sve ošarafi, polako odvojiti lim instalacija od rama vrata, nemojte koristiti šarafcigere i metalne poluge jer se lim da lako iskriviti. za dati posao nije potrebno potpuno odvojiti lim od rama vrata, pa se nisam maltretirao sa skidanjem svih kablova itd..
Poslje konačnog skidanja lima za instalacije, sve dobro očistiti (kako spolja tako i unutar rama vrata), kako bi prešli na lijepljenje izolacije:
takođe evo i detalja oštešenog kedera, (na sva vrata se javlja ista pojava, znači mjenjanje istog je obavezno !!!)
Dok čekamo da se sve osuši, prelayimo na skidanje dotrajalog kedera, proces malo duže traje, ali j..., kreder sam skidao sa plosnatim sarafcigerom:
Pošto smo skinuli sav oštećeni keder, udubljenje istog isprskati sa lijepilom u spreju:
Sačekati par minuta pa krenuti sa postavljanjem novog kedera:
Kritičnu donju stranu sam pojačao sa još jednim redom kedera, trake:
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Konačno keder je završen, nema više vlažnog enterijera
Idemo dalje sa izolacijom, kao što sam gore napomenuo, gorni dio vrata sam presvukao sa 5mm alubutylom, a donjii sa sunđerastom 10mm izolacijom:
Spojeve raličitih komada izolacije, dodatno sam ojačao ludom trakom, takođe s obzirom da sam i krenuo u posao sa željom da smanjim yvuk točkova u kabini i stranane vrata sam obložio sa sundjerastom izolacijom:
Nisam mogao dobro da slikam dati detalj ali na ovoj slici se vidi sta i kako.
Takođe, donju stranu rama vrata oblozio sam sunđerastom izolacijom, i istu pokrio ludom trakom da voda lakše ide prema odvodima. Kad smo već kod odvoda vode u vratima, dobro bi bilo da se uspe malo vode čisto da se uvjerimo da su svi odvodi otvoreni i da voda nesmetano ide napolje.
Još jedan detalj, koji sam još prije odradio je traka na žvučniku:
Izolacija zavrsena. Savjetujem da se sve što je moguće dohvati dobro podmazati, itekako znači:
Sklapanje:
Točkić sajli podiyaca ima 3 plastična umetka na kojima se šarafi motor, iste skinuti i podmazati, vratiti i pobrinuti se da je točkić okrenut u pravom pravcu.
Polako gurnuti lim instalacija prema prvobitnom položaju, prvo zašarafiti šarafe plasične vođice stakla:
Nacentrirati klizače podizača, namjenski su ostavljenje rupe na limu koje omogućavaju da se nacentriraju klizači:
Kad nacentriramo klizače, vratiti matice ali ih i ne potpuno stegnuti. Vratiti lim na svoje mjesto i zašarafiti par šarafa da bi ulegao na svoje mijesto:
Potom vratiti Motor podizača, rupa za zvučnik je služi kao pristup točkiću podizača:
Podmazati motor
Zašarafiti
Sve dobro yategnuti:
Vratiti zvučnik:
Potom sam Komadima TermoSilenta dodatno izolovao lim:
Na svaki spoj šarafa stavio sam samolijepljive sunđeraste kockice, turskog proiyvođača, kupljene u lokalnoj prodavnici okova i materijala:
Vratiti kompjuter vrata. (napomena: ispod kutije kompjutera vrata iyolacija ne smije biti deblja od 5mm)
Evo kako izgleda lim na kraju:
Sunđeraste kockice sam probušio kako ne bi smetali ježićima
Takođe, plastična lajsna koja je gornji držač tapacira ima lufta, kako pri glasnoj muyici ili bryoj vožnji po neravnom putu ne bi bilo neželjenih zvukova:
par sunđerastih kockica završava posao:
Prelazimo na tapacir:
Unurtašnja strana tapacira obložena je termosilentom 5mm, sve rupe i prayan prostor, tipa pregrada za sitnice ispunjeni su termosilentom 10mm.
Se ježiće sam oblozio sa običnom izolir trakom, kako ne bi došlo do nepoželjnog vibriranja, pri glasnoj muzici:
Idemo dalje sa izolacijom, kao što sam gore napomenuo, gorni dio vrata sam presvukao sa 5mm alubutylom, a donjii sa sunđerastom 10mm izolacijom:
Spojeve raličitih komada izolacije, dodatno sam ojačao ludom trakom, takođe s obzirom da sam i krenuo u posao sa željom da smanjim yvuk točkova u kabini i stranane vrata sam obložio sa sundjerastom izolacijom:
Nisam mogao dobro da slikam dati detalj ali na ovoj slici se vidi sta i kako.
Takođe, donju stranu rama vrata oblozio sam sunđerastom izolacijom, i istu pokrio ludom trakom da voda lakše ide prema odvodima. Kad smo već kod odvoda vode u vratima, dobro bi bilo da se uspe malo vode čisto da se uvjerimo da su svi odvodi otvoreni i da voda nesmetano ide napolje.
Još jedan detalj, koji sam još prije odradio je traka na žvučniku:
Izolacija zavrsena. Savjetujem da se sve što je moguće dohvati dobro podmazati, itekako znači:
Sklapanje:
Točkić sajli podiyaca ima 3 plastična umetka na kojima se šarafi motor, iste skinuti i podmazati, vratiti i pobrinuti se da je točkić okrenut u pravom pravcu.
Polako gurnuti lim instalacija prema prvobitnom položaju, prvo zašarafiti šarafe plasične vođice stakla:
Nacentrirati klizače podizača, namjenski su ostavljenje rupe na limu koje omogućavaju da se nacentriraju klizači:
Kad nacentriramo klizače, vratiti matice ali ih i ne potpuno stegnuti. Vratiti lim na svoje mjesto i zašarafiti par šarafa da bi ulegao na svoje mijesto:
Potom vratiti Motor podizača, rupa za zvučnik je služi kao pristup točkiću podizača:
Podmazati motor
Zašarafiti
Sve dobro yategnuti:
Vratiti zvučnik:
Potom sam Komadima TermoSilenta dodatno izolovao lim:
Na svaki spoj šarafa stavio sam samolijepljive sunđeraste kockice, turskog proiyvođača, kupljene u lokalnoj prodavnici okova i materijala:
Vratiti kompjuter vrata. (napomena: ispod kutije kompjutera vrata iyolacija ne smije biti deblja od 5mm)
Evo kako izgleda lim na kraju:
Sunđeraste kockice sam probušio kako ne bi smetali ježićima
Takođe, plastična lajsna koja je gornji držač tapacira ima lufta, kako pri glasnoj muyici ili bryoj vožnji po neravnom putu ne bi bilo neželjenih zvukova:
par sunđerastih kockica završava posao:
Prelazimo na tapacir:
Unurtašnja strana tapacira obložena je termosilentom 5mm, sve rupe i prayan prostor, tipa pregrada za sitnice ispunjeni su termosilentom 10mm.
Se ježiće sam oblozio sa običnom izolir trakom, kako ne bi došlo do nepoželjnog vibriranja, pri glasnoj muzici:
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Priključiti sve kablove, vratiti tapacir, sve zašarafiti i:
posebno obratiti pažnu pri montaži kvake vrata, obratiti pažnju da prije stezanja šarafa, ručica ima dovoljno prostora:
Napokon to je To !
Prednja vrata Gotova, šta i kako sa zadnjim kačim naknadno.
Još jedna napomena prednja vrata vozača imaju kabal za sijalicu alarma.
posebno obratiti pažnu pri montaži kvake vrata, obratiti pažnju da prije stezanja šarafa, ručica ima dovoljno prostora:
Napokon to je To !
Prednja vrata Gotova, šta i kako sa zadnjim kačim naknadno.
Još jedna napomena prednja vrata vozača imaju kabal za sijalicu alarma.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Svaka cast Bojane! Ovakav turtorijal je melem za oci! Stvarno si ga dobro odradio.
Inace gledajuci tvoje slike gledam kako su tapaciri skoro slicni i za 156, samo su na 159 poboljsali gomilu stvari.
E sad par pitanja. Jesili li probao da stavis jednu izolaciju preko druge? Tj. prvo Alubutyl pa preko njega sundjerastu izolaciju? Napisao si gore da si dodatno izolovao krov, pa cisto pitam dal si to radio jedno preko drugog ili drugacije?
Koliko te je izasla ta igranka? Ja planiram vec duze vreme to da odradim samo ne znam koliko ce me sve kostati pa se nesto premisljam i dal vredi raditi na autu starom 15god.
Takodje me jos jedna stvar interesuje. Ja sam kod mene na 156 primetio da mi u vratima dosta ulazi voda. Bas u vrata. I to izmedju prozora i kedera sa spoljne strane. I tacno kaplje na zvucnik. A jedina izolacija je kao neki sundjer 2mm tanak koji bi trebao da ide preko, ali je nikakva zastita. Pa pitam jel se to isto desava na 159 i ako se desava kako si to resio?
I takodje dal toj sundjerastoj izolaciji a i alubutylu smeta voda?
Inace gledajuci tvoje slike gledam kako su tapaciri skoro slicni i za 156, samo su na 159 poboljsali gomilu stvari.
E sad par pitanja. Jesili li probao da stavis jednu izolaciju preko druge? Tj. prvo Alubutyl pa preko njega sundjerastu izolaciju? Napisao si gore da si dodatno izolovao krov, pa cisto pitam dal si to radio jedno preko drugog ili drugacije?
Koliko te je izasla ta igranka? Ja planiram vec duze vreme to da odradim samo ne znam koliko ce me sve kostati pa se nesto premisljam i dal vredi raditi na autu starom 15god.
Takodje me jos jedna stvar interesuje. Ja sam kod mene na 156 primetio da mi u vratima dosta ulazi voda. Bas u vrata. I to izmedju prozora i kedera sa spoljne strane. I tacno kaplje na zvucnik. A jedina izolacija je kao neki sundjer 2mm tanak koji bi trebao da ide preko, ali je nikakva zastita. Pa pitam jel se to isto desava na 159 i ako se desava kako si to resio?
I takodje dal toj sundjerastoj izolaciji a i alubutylu smeta voda?
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Ovako izgleda krov 159, kad se skine nebo>
I fabrička izolacija je neka vrsta butyla, Ovako izgleda poslje alubutila,
Kao što sam gore pomenuo alubutyl je odlična damping ali ne i toplotna izolacija, pa sam preko alubutyla nalijepio i 10mm sunđerastu izolaciju (ne radi se o sunđeru, već samomo tako izgleda, recimo kao neki plastični sunđer ili slično). Svaka izolacija je otporna na vodu i toplotu, e sad alubutyl više nego ova sunđerasta barem se meni tako čini.
Važno je napomenuti da nije neophodno pokriti 100% površine da bi je zvučno, izolovali evo videa:
Da sam išao samo sa zvučnom izolacijom mislim da bi radio 50% pokrivenosti površine, ali ja sam htio i toplotnu tako da sam išao na negdje recimo 90% odnosno sve ravne površine.
Što se cijena tiče, ja sam 5 kvadratnih metara termosilenta od 10mm i 5 od 5mm debljine platio oko 10e, i sa njim definitivno mozes dosta toga raditi, da sam to prije znao ne bih kupovao toliko sunđeraste izolacije, posebno za krov i velike ravne površine. Za manje krivudavije i nezgodne za prići samoljepljiva sunđerasta izolacija je prava stvar. I za damping alubutyl.
1. Alubutyl imas po metru kvadratnom da kupis u Subotici kosta 10e, za krov i vrata realno treba ti pa recimo 2-3m kvadratna.
2. Preko neta naručis i metar kvadratni sunđeraste izolacije od 10mm oko dvadeset eura.
3. TermoSilent da zaokružimo na 10e,
4. Tesa extra strong lijepilo u spreju, 2 litra ili ti dvije limenke recimo 20e
5. Kederi recimo oko 10e (ukoliko nema potrebe da ih mjenjas, stavi ih oko zvučnika itd ...).
Recimo da sve može da se završi i sa 50e, samo kad se zna što i kako se radi, za početnike i one koji žele uvijek više cijena se penje sigurno na 100+e. Ovo sve u varijanti da sam obavljaš poslove, ukoliko se odlučiš da vodiš auto na skidanje tapacira kod nekog od majstora, cijena se naravno uvećava za taj trošak. Inače ništa se ne može uraditi preko noći tako da računaj i vrijeme za koje je moguće da nećeš imati auto u 100% operativnom stanju
I fabrička izolacija je neka vrsta butyla, Ovako izgleda poslje alubutila,
Kao što sam gore pomenuo alubutyl je odlična damping ali ne i toplotna izolacija, pa sam preko alubutyla nalijepio i 10mm sunđerastu izolaciju (ne radi se o sunđeru, već samomo tako izgleda, recimo kao neki plastični sunđer ili slično). Svaka izolacija je otporna na vodu i toplotu, e sad alubutyl više nego ova sunđerasta barem se meni tako čini.
Važno je napomenuti da nije neophodno pokriti 100% površine da bi je zvučno, izolovali evo videa:
Da sam išao samo sa zvučnom izolacijom mislim da bi radio 50% pokrivenosti površine, ali ja sam htio i toplotnu tako da sam išao na negdje recimo 90% odnosno sve ravne površine.
Što se cijena tiče, ja sam 5 kvadratnih metara termosilenta od 10mm i 5 od 5mm debljine platio oko 10e, i sa njim definitivno mozes dosta toga raditi, da sam to prije znao ne bih kupovao toliko sunđeraste izolacije, posebno za krov i velike ravne površine. Za manje krivudavije i nezgodne za prići samoljepljiva sunđerasta izolacija je prava stvar. I za damping alubutyl.
1. Alubutyl imas po metru kvadratnom da kupis u Subotici kosta 10e, za krov i vrata realno treba ti pa recimo 2-3m kvadratna.
2. Preko neta naručis i metar kvadratni sunđeraste izolacije od 10mm oko dvadeset eura.
3. TermoSilent da zaokružimo na 10e,
4. Tesa extra strong lijepilo u spreju, 2 litra ili ti dvije limenke recimo 20e
5. Kederi recimo oko 10e (ukoliko nema potrebe da ih mjenjas, stavi ih oko zvučnika itd ...).
Recimo da sve može da se završi i sa 50e, samo kad se zna što i kako se radi, za početnike i one koji žele uvijek više cijena se penje sigurno na 100+e. Ovo sve u varijanti da sam obavljaš poslove, ukoliko se odlučiš da vodiš auto na skidanje tapacira kod nekog od majstora, cijena se naravno uvećava za taj trošak. Inače ništa se ne može uraditi preko noći tako da računaj i vrijeme za koje je moguće da nećeš imati auto u 100% operativnom stanju
Poslednja izmena od b0jan u Čet Maj 28, 2015 6:55 am, izmenjeno 1 put ukupno.
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Kakav si ti car!
Svaka čast i veliko hvala za savjete i tutorial
Svaka čast i veliko hvala za savjete i tutorial
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Svaka čast na opisu! Trebaće mi za jedna vrata, veliko hvala.
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Za skidanje tapicira i lima za instalacije na zadnja vrata ima majne sarafa, ali su za..nija. Ja sam u procesu slomio plastiku koja drži staklo na obje strane, tako sa sam cijeli mehanizam prozora nosio na namotavanje, i naravno kupio nove plastike, ipak nije mi žao, jer je sad sve cakum pakum. Vidjeću da popodne napravim što i kako zadnja vrata edišn.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Bravo Bojane
A Man's Got to Know His Limitations...
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Reci mi da li ti je bilo "peglanje" da vratiš "nebo" nakon intervencije?
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Neverovatna posvećenost, strpljenje i energija!!!
Svaka čast
Svaka čast
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Svaka cast na trudu
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Vazda kolege !
Sa nebom nije bilo problema pri vraćanju, jer se izolacijom bukvalno ispuni šupljina, između neba i krova koja se inače ponaša kao rezonantna kutija i pojačava šum i zvuke spoljašnje sredine (sto smo izolacijom neutralisali), takođe i samo nebo ima odličnu zvučnu izolaciju (vozio sam par sedmica bez neba, a sa urađenom izolacijom, međutim tek kad sam stavio i nebo, to je bilo To). Prva velika promjena i poboljšanje osjeća se poslje izolacije krova, jer je ono ustvari i najveća površina, poslje vraćanja neba, kad sam krenuo da vozim, osjećao sam se kao u drugom automobilu, vozio sam 30% brže jer se bryina jednostavno ne osjeća tj nema onog zvuka koji se stvara pri samom probijanju kroz vazduh i slično. Oko neba mi je pomogao tapacir majstor, i pri skidanju istog slomila se glava plastičnog ježića (nebo 159tke iznad zadnje klupe ima 2 plastična ježića) tako da sam morao nabaviti nove. Naravno na ebayu se da naći i sivo bež ježić, tako da smo sad i to sovježili. Inače kad sam radio nebo skinuo sam i sve bočne tapacire na stubovima, koji se takođe drže na plastičnim ježićima, i isti daju da vidbrijaju i ometaju uživanje pri dužim vožnjama, (onaj osjećaj kad sjediš sliušaš muziku, uživaš u Alfi a nešto zvekeće, pucketa, a ti ne ynas što i gdje), pa sam ih obložio izolir ili teflonskom trakom, tako da nema šanse da procvile ^^ .
To je i sledeći savijet, kad krenete da skidate ove plastične ježiće (posebno one na tapaciru gepeka) obavezno prije nabavite 10tak komada istih, jer će vjerovatno doći do nekog pucanja isli slično, pa da cijeli projekat ne bi čekao glupi plastični ježić .....
Sa nebom nije bilo problema pri vraćanju, jer se izolacijom bukvalno ispuni šupljina, između neba i krova koja se inače ponaša kao rezonantna kutija i pojačava šum i zvuke spoljašnje sredine (sto smo izolacijom neutralisali), takođe i samo nebo ima odličnu zvučnu izolaciju (vozio sam par sedmica bez neba, a sa urađenom izolacijom, međutim tek kad sam stavio i nebo, to je bilo To). Prva velika promjena i poboljšanje osjeća se poslje izolacije krova, jer je ono ustvari i najveća površina, poslje vraćanja neba, kad sam krenuo da vozim, osjećao sam se kao u drugom automobilu, vozio sam 30% brže jer se bryina jednostavno ne osjeća tj nema onog zvuka koji se stvara pri samom probijanju kroz vazduh i slično. Oko neba mi je pomogao tapacir majstor, i pri skidanju istog slomila se glava plastičnog ježića (nebo 159tke iznad zadnje klupe ima 2 plastična ježića) tako da sam morao nabaviti nove. Naravno na ebayu se da naći i sivo bež ježić, tako da smo sad i to sovježili. Inače kad sam radio nebo skinuo sam i sve bočne tapacire na stubovima, koji se takođe drže na plastičnim ježićima, i isti daju da vidbrijaju i ometaju uživanje pri dužim vožnjama, (onaj osjećaj kad sjediš sliušaš muziku, uživaš u Alfi a nešto zvekeće, pucketa, a ti ne ynas što i gdje), pa sam ih obložio izolir ili teflonskom trakom, tako da nema šanse da procvile ^^ .
To je i sledeći savijet, kad krenete da skidate ove plastične ježiće (posebno one na tapaciru gepeka) obavezno prije nabavite 10tak komada istih, jer će vjerovatno doći do nekog pucanja isli slično, pa da cijeli projekat ne bi čekao glupi plastični ježić .....
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Svaka čast na posvećenosti i trudu. Mada po meni 159ka je i fabrički dobro izolovana ti si je učinio gluvom sobom
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Rasturanje enterijera mi nije problem, vec sam par puta rasturao. Jedino sto nisam rasturao je nebo, ali me uveravaju ovi koji jesu da nije problem.Mada kad ga budem skidao verovatno cu ga presvuci drugom bojom, ova siva mi je tako ruzna.
Opet Hvala za turtorijal, iako je 159 ove informacije ce svakako pomoci koji god auto da je u pitanju.
Opet Hvala za turtorijal, iako je 159 ove informacije ce svakako pomoci koji god auto da je u pitanju.
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Hvala kolege
Ovaj vikend je skup u baru, tako da cu iduci vikend vjerovatno da izoliram i cijeli gepek + zadnjie blatobrane ^^
Vlado nemas pojma sto je 159tka sad, ionako sam duzan rucak, kad konacno sredim da dodjem do BGD vidjeces. Sad kad se vrata zakljucavaju poslje 20kmh, cuje se samo tik ^^ u odnosu na prije kad je zvuk bio mnogo jaci. Opet sad svaki put kad normalno udjem u auto koji se sunca cijeli dan na parkingu, znam da sav trud nije bio uzaludan ^^. Plus kazem ti znas li koliko auto upija bolje sve vibracije itd, bukvalno se u autu ne cuje nista sem onoga sto treba. Motor, izduv, muzika ....Svaka čast na posvećenosti i trudu. Mada po meni 159ka je i fabrički dobro izolovana ti si je učinio gluvom sobom
Ovaj vikend je skup u baru, tako da cu iduci vikend vjerovatno da izoliram i cijeli gepek + zadnjie blatobrane ^^
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata + izolacija
Hebi mi sve ako ti nisi nenormalan? ??
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Pošto imam u planu sličan poduhvat, a prilično sam siguran da ću da polomim sve što ima da se polomi, pokida... ako ti nije problem, možeš neki link žabica(ježića), plastika...? Ja imam neke, ali nisam siguran da je sve tu.
Mislio sam samo gepek da izolujem, ali kad već radim...
I da, svaka čast na projektu, a pogotovo tutorijalu
Mislio sam samo gepek da izolujem, ali kad već radim...
I da, svaka čast na projektu, a pogotovo tutorijalu
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Sad vidim post, praštaj ! Na vratima će ti sigurno trebati:
http://www.ebay.com/itm/Clips-Doors-Pan ... SwEK9UH-9R
E sad ne znam kako je na Breri, ali na 159tci nebo je dodtno zaštićeno sa dva veća plastična klipa iznad zadnje klupe, ja sam iste pri skidanju polomio, pa sam ih zamjenio sa novim (meni je unutrašnjost bež-siva pa sam se baš pomučio dok sam našao klipove)
http://www.ebay.com/itm/10x-ALBERO-DI-N ... SwNyFWd92y
Na gepeku tj tapaciru 5tih vrata, pri skidanju plastičnih klipova većinu sam slomio, iste sam zamjenio sa univerzalnim koje sam kupio u lokalnoj radnji, dizajn i funkcionalnost su neuporedivo bolji u odnosu na fabričke, jer za skidanje tj. nije potreban alat već se samo izvuče plastični centralni klin i cjeli klip se lagano izvadi.
Inače većina rupa je 8mm promjera, za svaki slučaj naruči i koji klip za rupe od 10mm.
http://www.ebay.com/itm/Clips-Doors-Pan ... SwEK9UH-9R
E sad ne znam kako je na Breri, ali na 159tci nebo je dodtno zaštićeno sa dva veća plastična klipa iznad zadnje klupe, ja sam iste pri skidanju polomio, pa sam ih zamjenio sa novim (meni je unutrašnjost bež-siva pa sam se baš pomučio dok sam našao klipove)
http://www.ebay.com/itm/10x-ALBERO-DI-N ... SwNyFWd92y
Na gepeku tj tapaciru 5tih vrata, pri skidanju plastičnih klipova većinu sam slomio, iste sam zamjenio sa univerzalnim koje sam kupio u lokalnoj radnji, dizajn i funkcionalnost su neuporedivo bolji u odnosu na fabričke, jer za skidanje tj. nije potreban alat već se samo izvuče plastični centralni klin i cjeli klip se lagano izvadi.
Inače većina rupa je 8mm promjera, za svaki slučaj naruči i koji klip za rupe od 10mm.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Hvala puno, poručeno...imam ja i gomilu nekih ranije poručenih, tako da bi trebalo da bude dovoljno.
Inače, ja sam planirao da koristim ovo za gepek i pod, a ovo za vrata.
Moj najveći problem je to što sam izbacio sve iz mesta za rezervni točak, pa je ostao samo go lim i 2 rezervoara za WMI, pa sam u principu napravio rezonantnu kutiju
Inače, ja sam planirao da koristim ovo za gepek i pod, a ovo za vrata.
Moj najveći problem je to što sam izbacio sve iz mesta za rezervni točak, pa je ostao samo go lim i 2 rezervoara za WMI, pa sam u principu napravio rezonantnu kutiju
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Najveću razliku ćeš da primjetiš kad uradiš izolaciju gepeka (rezervne gume) i krova. E sad ti brines i o težini, ja sam izolaciju radio u više slojeva, prvo alubutil (dynamat) i termosilent, opet i termo silent je prilicno lagan (mnogo lakši od alubutila) a dosta znači, baš dosta, jer ima i odlične kako damping tako i termo karakteristike, s tim što je i otporniji na visoke temperature u odnosu na alubztil. Dynamat je u samom vrhu izolacije tako da što se toga tiče nema brige (lično koristio sam GT sound).
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Evo kako sam uradio izolaciju gepeka, zaboravio sam i ovdje da postujem, nadam se da se moderatori neće ljutiti što sam uradio copy paste ...
Konacno uradjena i izolacija gepeka.
159tka stvarno vec ima dobru izolaciju na blatobranima azmafon i preko guma.
U svim supljunama izmedju veznih limova i panela ubacio sam trake termosilenta ^^
Evo kako sve to izgleda kod mene>
Efekti itekeko primjetni, mislim da je za to najzasluznija izovacija rupe za rezervni tocak, nestao je onaj huk zadnjih tockova, sad je stvarno kao Rols.
Konacno uradjena i izolacija gepeka.
159tka stvarno vec ima dobru izolaciju na blatobranima azmafon i preko guma.
U svim supljunama izmedju veznih limova i panela ubacio sam trake termosilenta ^^
Evo kako sve to izgleda kod mene>
Efekti itekeko primjetni, mislim da je za to najzasluznija izovacija rupe za rezervni tocak, nestao je onaj huk zadnjih tockova, sad je stvarno kao Rols.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izola
Svaka čast na celom poduhvatu!
Tužno je jedino što čovek čitajući tvoje radove na izolaciji shvati da je fabrika za ekstra €60 troška za izolaciju mogla da napravi mnogo bolji auto
Tužno je jedino što čovek čitajući tvoje radove na izolaciji shvati da je fabrika za ekstra €60 troška za izolaciju mogla da napravi mnogo bolji auto
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”