Stranica 1 od 1
Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Apr 29, 2015 12:03 pm
od Duke Nukem
Pozdrav,
Imam jedan problem, koji me mnogo nervira...
alfa 159 2.4jtdm 2006
na leru je nemirna dosta, na dijagnostici trazena kolicina vazduha zakucana na 1200mg/i... Dobija oko 300mg/i
Koliko sam citao, normalno za ovaj motor na leru je od 150 - 350mg/i
dizne remontovane u bosch servisu, stavljen nov protokomer, egr i dpf sw off, kao i fizicki... uradjen chip
majstori mi kazu da mi je crkao ecu tj vod koji ide ka protokomeru i da je zato zakucana vrednost od 1200mg/i.
Ima li neko iskustva sta raditi, dao sam skoro 800e na "popravke" koje nisu nista sredile...
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Apr 29, 2015 5:58 pm
od dusanGT
Naravno da majstori nisu u pravu...
Tražena količina vazduha je parametar kojim se u EGR mapi definiše otvaranje i zatvaranje EGR ventila. Veća "tražena količina vazduha" (na većem broju obrtaja i većem pritisku na pedalu gasa) znači da ECU šalje signal da se EGR više zatvori, čime više usisanog vazduha prolazi kroz MAF (i meri se), a u skladu sa tim je i količina ubrizganog goriva.
U toj mapi je "12000" obično maksimalna vrednost (količina u mg/inj, pomnožena faktorom 10) kojom se definiše potpuno zatvoren EGR. Za protok na leru motora 2.4 JTDm 20v nemam podatak, ali je kod mene u vožnji u 6. brzini, a na 950 o/min (ler mi je povećan remapom), protok 500-525mg/inj. Inače, koristim MAF od Brere 2.4 JTDm 20v (urađena je odgovarajuća linearizacija), a filter je BMC-CDA.
Što se tiče nemirnog lera, mogu da budu razne stvari, ali je uvek u pitanju loše dozirana količina goriva, što je posledica ili loše očitanog vazduha (da li je MAF odgovarajući, da li postoji neka prepreka u elementima usisa ili neka pukotina) ili loše očitane temperature rashladne tečnosti (CT senzor), problema sa injektorima (gde su servisirani) ili nekog senzora koji meri obrtaje motora...
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 8:16 am
od Gremlin
dusanGT napisao:
Što se tiče nemirnog lera, mogu da budu razne stvari, ali je uvek u pitanju loše dozirana količina goriva, što je posledica ili loše očitanog vazduha (da li je MAF odgovarajući, da li postoji neka prepreka u elementima usisa ili neka pukotina) ili loše očitane temperature rashladne tečnosti (CT senzor), problema sa injektorima (gde su servisirani) ili nekog senzora koji meri obrtaje motora...
Dusane, moze li se desiti da je neki od pomenutih senzora u losem stanju, a da ne prijavljuje gresku?
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 8:44 am
od dusanGT
Može da bude u lošem stanju, a može da bude i neodgovarajući, pa da nema izveštaja o greškama. Ako je nešto u "graničnoj zoni", ECU ne zna da li je određeni signal posledica lošeg stanja senzora, neodgovarajućeg tipa senzora ili realno izmerene veličine.
Duke je rekao i da mu se gasi motor - pitanje je: da li u vožnji, pri većem gasu ili samo u leru? Sve u svemu, bilo bi dobro da neko iz Beograda ili Zemuna (drugar sa foruma, a ne majstor) uradi dijagnostiku u vožnji, prema uputstvima iz "one" teme...
viewtopic.php?p=1467408#p1467408
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 9:05 am
od Gremlin
Ja cu biti u Beogradu sledeci vikend i voljan sam da pomognem.
Dusane, imate li neku semu sa svim senzorima na JTDm-u?
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 12:26 pm
od dusanGT
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 12:29 pm
od dusanGT
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sub Maj 02, 2015 11:16 pm
od Gremlin
Hvala puno

Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Čet Maj 07, 2015 12:58 pm
od Duke Nukem
Gasi se cesto na leru, a i pri voznji kada menjam brzine. Odvezao sam auto danas kod majstora pa ce cesljati da vide sta je problem.
Rekose mi da je moguce da je ecu u problemu, da ne daje masu na nekoj zici koja ide na protokomer... Danas ce javiti sta je, najkasnije sutra.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Čet Maj 07, 2015 10:26 pm
od dusanGT
Neka provere i regulator CR pritiska goriva - u nekoj fazi otkaza on izazove gašenje motora u vožnji i u leru, ali i loše performanse (vožnja na max. 1500o/min) zbog smanjenja dotoka goriva.
Naravno da je najbolje da se uradi dijagnostika u vožnji - sve osim toga je vračanje i pogađanje.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Uto Jun 09, 2015 9:55 am
od Duke Nukem
Problem sredjen u Fiat Servisu Goran u Zemunu...
Klapna ler gasa je bila problem...
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Uto Jun 09, 2015 7:01 pm
od dusanGT
To nije klapna ler gasa, već klapna za gašenje JTD motora... Ali najvažnije je da je problem rešen.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Ned Jun 21, 2015 10:10 pm
od Duke Nukem
Ma muka resena

Jeste, rekose mi da ako je raskace, auto ce imati problem sa gasenjem.
Ocistili, ja otisao do NS i razvukao je oko 220, ocistio svu garez i auto radi ekstra...
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Ned Jun 21, 2015 11:14 pm
od dusanGT
Iz sasvim drugih razloga, tu klapnu (tzv. "leptir") sam izvadio i na ovoj GT i na prethodnoj 147ci i oba motora su se gasila uz iste vibracije i zvukove i pre i posle. Prednost je izvesno poboljšanje protoka usisanog vazduha, što se oseti u vožnji na malim obrtajima i u startnosti.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Ned Jun 21, 2015 11:22 pm
od MiloshBg
dusanGT napisao:Neka provere i regulator CR pritiska goriva - u nekoj fazi otkaza on izazove gašenje motora u vožnji i u leru, ali i loše performanse (vožnja na max. 1500o/min) zbog smanjenja dotoka goriva.
Naravno da je najbolje da se uradi dijagnostika u vožnji - sve osim toga je vračanje i pogađanje.
Kako najlakse mogu proveriti regulator pritiska goriva?

Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Pon Jun 22, 2015 6:34 am
od dusanGT
Dijagnostikom u vožnji, pri čemu se kombinuju neki iz prve i neki iz druge grupe testova. Na slici je jedna mogućnost...
Potrebna količina goriva ne može da se postigne ako nema odgovarajućeg pritiska goriva (1350bar i 1600bar za JTD i JTDm). CR pumpa radi uvek na istom pritisku, a regulator ga podešava prema potrebi. Regulator u sebi ima mikro sito koje se zapuši (gorivo nije savršeno...) pa pritisak goriva padne ispod minimuma za neki broj obrtaja. To izazove uglavnom dve vrste problema: motor se gasi ili motor može da postigne ograničene obrtaje.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Pon Jun 22, 2015 7:24 am
od MiloshBg
A manjak snage na onih gore navedenih 1500 obrtaja, je l se moze tako manifestovati?
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Pon Jun 22, 2015 7:58 am
od dusanGT
Gornji dijagram je samo ilustracija šta treba meriti, a ne kako se problem sa regulatorom pritiska zaista ispoljava.
Kad je regulator CR pritiska u stanju blizu otkaza, ne može ni da se postigne veći broj obrtaja od, na primer, 1500o/min, iako je pedala gasa pritisnuta do kraja. A onda u sledećem momentu sve bude OK i tako naizmenično.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Uto Jun 23, 2015 7:56 pm
od fan
Kolko sam cuo majstori su poceli da primenjuju resenje da skinu sito.joj
a sledece na redu su dizne.joj joj joj majstori nasi.
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Jun 24, 2015 8:05 am
od Djo83
Meni je regulator ispoljavao problem isto kao overboost greska na visokim obrtajima u 4,5 brzini kad duze drzim na preko 3500... prebaci mi auto u safe mode i upise gresku za regulator... nije bilo overboost greske... sa izbacenim sitom i dalje se javljala greska regulatora tako da to ne pomaze...
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Jun 24, 2015 2:52 pm
od dejan nis
Od kolko do kolko % treba da ide regulator ima li negde taj podatak?
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Jun 24, 2015 8:42 pm
od dusanGT
viewtopic.php?p=1508750#p1508750
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Jun 24, 2015 9:06 pm
od dejan nis
Kad je ovo bilo zaboravio sam na to...onda je ok juce sam merio ide od 16-48%
Re: Nemiran rad na leru, dimi, gasi se...
Poslato: Sre Jun 24, 2015 9:07 pm
od dejan nis
Hvala.