Stranica 1 od 1

Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 4:03 pm
od dejanribic
...ili sam ja lud (sto uopste nije iskljuceno), ili mi se auto jako cudno ponasa od kad sam stavio pre neki dan 17" felne i letnje gume.

Pre toga su bile 15" felne i zimske gume.
Nove felne i gume su u dobrom stanju. (felne proverene kod Srdanova a gume proverene i balansirane kod vulkanizera prilikom zamena zimskog za letnji set)

Auto posteno ode u levo kad ga pustim na pravcu, a (opet, mozda mi se cini) kad jace dam gas, ili naglo stisnem kocnicu (i u slicnim dinamicnim situacijama) mi deluje kao da mi pod rukom vuce i ne odrzava stabilnost.

Da li treba da radim optiku trapa ili nesto drugo mozda? (optika je radjena pre tacno dva meseca (19.01.2015), tojest pre oko 1000 kilometara, kod Trifunovica kad sam zamenio komplet prednji trap)

Hvala unapred na pomoci.

:drink

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 4:05 pm
od Mikele
Mislim da bi trebao da odes na centriranje trapa,lako je moguce da je samo do toga ;)

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 4:21 pm
od dejanribic
Ima li neko preporuku za dobrog majstora trapa, gde bih mogao odraditi centriranje, u Novom Sadu? :)

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 5:21 pm
od Alfanatic
Imaš ove jače firme koje i prodaju gume tipa Coning, Agrohim i slično za centriranje trapa.

Možda je glupo pitanje i verovatno si to proverio i odradio, ali nisi naveo da li ti je dobar pritisak u pneumaticima? Ukoliko nisi proverio počni od toga, a ako je to OK, gume i felne provereno dobre, onda vidi kako stoje stvari sa trapom. Ja sam pre par dana vratio letnji set točkova gde je pritisak u gumama solidno popustio tako da je prva vožnja bila pravo kod vulkanizera.
Nakon podešavanja pritiska druga priča i savršen osećaj za volanom.

I jedan dobronameran predlog: Umesto da za svaki nov problem otvaraš novu temu bolje bi bilo da je sve objedinjeno u tvojoj temi i virusu kako bi i ti i zainteresovani lakše pratili hronologiju događaja sa Alficom ;)

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 5:24 pm
od elas
Pogledaj trap ali ces imati malo period navike jer je gazeca povrsina mnogo veca sad,pa samim tim i na uvalama na putu tocak ne upada u nju vec ide po bokovima uvala i imas utisak nestabilnosti.U svakom slucaju razlika izmedju 15 i 17 postoji nije velika ali se oseti i zato volan drzi dobro i cvrsto.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 7:00 pm
od Kosovic
Mogao bih i ja na proveru, mada ne verujem da je tebi potrebna optika. Godinu dana vozim Alfu na 17" TI felnama i godinu dana ne mogu da se naviknem na vožnju na tim felnama. Potpuno isti trip imam.
Fora je u širim gumam, pa kad uletiš u kolotrag ili uopšte neravan put, počinje da beži.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 7:08 pm
od G0XY
Meni je na jednom autu vukao volan blago u levo,zbog lose montirane i balansirane gume...dobar trap,sve na oko dobro,nema sanse da provalis sta je,dok nisam menjao letnji set.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 7:49 pm
od Stromboli
Slazem se sa svim recenim. Pvo proveriti gume, pritisak, balans... Tek onda proveriti stanje trapa.

Velika je razlika kad se stavi veca i sira felna. Narocito je izrazen taj skok kad se montiraju 17-ce posle 15ca ili 16ca. Desava se upravo to da preko neravnina auto jace bude odvucen u stranu. Zato volan cvrsto drzi u ruci i budi narocito oprezan kod izrazenih kolotraga, auto ti bukvalno moze pobeci.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 8:18 pm
od Shanirani
Verovatno ti vulkanizer nije lepo izbalansirao gume.. Proverti pritisak i istim, i kod majstora opet trap i centriranje istog. Ako je sve kako treba, idi kod nekog drugog vulkanizera na balansiranje guma..

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 8:34 pm
od dejanribic
Okej, jasno.

Sutra idem natankati auto pa cu redom da resavam. :)
Inace - koliko je optimalni pritisak u letnjim gumama?
Po forumima stranim vidim oko 2.3 BAR / 34 PSI i napred i nazad.
Je l' se kolege slazu?

TO DO:

>proveriti pritisak u gumama
>provera i centriranje trapa
>drugi vulkanizer na balansiranje guma

:write:
alfanatic napisao:I jedan dobronameran predlog: Umesto da za svaki nov problem otvaraš novu temu bolje bi bilo da je sve objedinjeno u tvojoj temi i virusu kako bi i ti i zainteresovani lakše pratili hronologiju događaja sa Alficom ;)
Primljeno k znanju, svakako pisem jedan kratak rezime i istorijat auta pa cu ga smestiti u temu u virusu i tamo nastaviti. :)

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Čet Mar 19, 2015 9:40 pm
od Bojan90
Sto se tice reglaze, imam puno poverenje u Trifunovice, i ne verujem da su oni nesto zabrljali.

Poslato: Pet Mar 20, 2015 12:47 am
od 916
Kakve veze ima balansiranje guma sa vucenjem auta u stranu

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Pet Mar 20, 2015 7:21 am
od elas
Ma sigurno je sa trapom sve uredu,nego samo covek da se navikne zbog zirine gume...ako nije balansirana guma hoce samo da trese na vecim brzinama.

Re:

Poslato: Pet Mar 20, 2015 9:05 am
od G0XY
916 napisao:Kakve veze ima balansiranje guma sa vucenjem auta u stranu
Ima kada guma lepo ne legne prilikom montaže,tako je montažer izbalansira i stalno vuče u stranu.
Neverovatno ali kod mene je tako bilo,ja sam još sumnjao i da je felna kriva,ali je problem bio sa gumom.
Prebacim zadnje točkove napred,auto vuče u levo.Vratim točkove nazad,auto ide pravo kao strela...

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Pet Mar 20, 2015 4:08 pm
od Kapetan89
17' фелне и 15' је велика раазлика. Имаш осећај као да сваку рупу и неравнину осетиш на волану, а приликом наглог убрзавања волан се такорећи отима :) То није ништа необично поготову ако су нископрофилне гуме :) Код мене је исти случај, гуме балансиране, трап центриран... једноставно тако је :) што се тога тиче.. а за ово што вуче у страну верујем да ћеш средити само центрирањем. Поздрав

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Pet Mar 20, 2015 7:12 pm
od bums85
:podrzava

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Pet Mar 20, 2015 8:33 pm
od elas
Razlika jeste ali nije prevelika,opet kazem period privikavanja i uskladjivanja vozaca i auta...posle toga sve je smesno i kad sednes u obican auto kao da vozis biciklo.
Navika je cudo i ja posle svega i velikog vozackog iskustva kad sednem u druge automobile hocu da sletim sa puta.Navikao na stabilnost i preciznost alfe.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Sub Mar 21, 2015 7:12 am
od bums85
Da, kad naviknes na tvrde oprue i siroke gume svaki obican auto ti deluje nesigurno

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Sub Mar 21, 2015 5:15 pm
od veljko1
Isao sam nesto do zrenjanina, i na zrenjaninskom putu, onom skakutavom, auto se trese, ludilo jedno, jel to normalno il jbg, da gledam sta je. Trap je komplet sredjen, nove gume, 16 cola... Inace po normalnom putu, ko pegla.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Sub Mar 21, 2015 7:17 pm
od elas
Istripovao si se,mora tako sa povecanjem precnika tocka udobnost opada ali skace stabilnost i upravljivost.17 guma ima manji bocni zid pa samim tim je tvrdja i imas utisak da se tako ponasa kao sto kazes,manje se uvija u krivini i vise prenosi udarce na karoseriju i tako osecas sve te pojave.
Probaj malo brze da prodjes u nekoj krivini,onako kako si do sad prolazio povecaj malo brzinu,cisto da osetis tu razliku i imas potpunu kontrolu nad vozilom.
Meni npr sa zimskim setom 15 se auto ponasa mnogo mekse ali je upravljivost opala,sa 17 cama je druga prica,mada je i vesanje kod mene mnogo bolje nego standard,nisko i tvrdo.

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Pon Mar 23, 2015 8:04 pm
od veljko1
Sve je kao sto kazes, al da prenosi- prenosi. Ne smem ni da pomislim kako je tebi na neravnom putu

Re: Novi tockovi, auto vuce?

Poslato: Uto Mar 24, 2015 2:59 pm
od speedfreak968
Kolotrazi su smrt za 17+ tockove... Kao da zmiju vozim a ne auto na pojednim deonicama... Al' zato u krivinama do 00...Sve ima svoje jbga... E jedno pitanje kad vec spominjete pritiske u gumama (pneumaticima :P ). Meni rece vulkanizer da posto imam Run flat gume, treba da bude manji pritisak... Kontam da je "normalni" pritisak 2.3 bara, e sad koliko manje onda treba da bude za Run flat? Ja pump'o do 2.1, jel' to OK? 225/45/17 BTW...