rad kompresora klime zimi na Alfi 156 restajling
Poslato: Pet Feb 06, 2015 11:17 pm
Imam dilemu oko rada klima sistema na Alfi 156 restajling,2003.god. inace klima je automatska dvozonska(Bi-zona),pa ko ima model od te godine naovamo mozda zna o cemu se radi.Naime,primetio sam od skoro da kada je klima na zadatom rezimu "Auto",obicno su upaljene:
1. dve diode(lampice) na levom tockicu gde i pise "Auto"(leva i desna lampica)
2. dioda(lampica) iznad dugmeta sa pahuljicom za ukljuc./iskljuc. kompresora,t.j rada klime.
3. dioda na desnom saputnikovom tockicu za stelovanje temp.gde je dugme za recirkulaciju vazduha u kabini,sa upaljenom diodom(lampicom) na "A" sto je oznaka za automatsku regulaciju protoka vazduha,t.j klapne koja se otvara ili zatvara po potrebi,u zavisnosti kolika je temp.spolja i zadate temp u kabini.
Medjutim,pre neki dan sam primetio da kada temp. spolja padne na ispod +2.5*C,gasi mi se dioda (lampica) iznad dugmeta sa pahuljicom i dioda(lampica) na desnom tockicu pored "A" za automatsku regulaciju protoka vazduha,kompesor neradi,tj. elektromagnetna lamela ne lepi remenicu za osovinu kompresora!
Obe diode su ugasene(2 i 3),a upaljene su samo one dve diode(lampice),na dugmetu gde pise "Auto" na levom tockicu,do vozaca (1).Kada se temperatura u toku dana povecala samo na +3.5*C,ponovo su se sve lampice upalile i kompresor je poceo da radi,tj elektromagnetna lamela je proradila i zalepila remenicu za osovinu kompresora.Sto znaci da ima gasa (freona) u sistemu,jer se lamela lepi kada je pritisak u sistemu 12bar-a, a gasi se na 15bar-a.u normalnom rezimu rada.
Buni me to, sto su mi pre stalno sve lampice bile upaljene cak i na -12*C i nize kada stisnem dugme "Auto",a sada mi se kompresor sam gasi na +2*C i pali na +3*C.i sam gasi i pali ove spomenute diode.
Da li je fora u maloj kolicini gasa u sistemu,tj.u pritisku freona?Da li mozda ako negde pusta po malo gas pritisak vise nije odgovarajuci,i vremenom ce da iscuri sasvim ili je nesto drugo u pitanju?
Ako neko zna i prepoznaje situaciju koju sam naveo,neka mi objasni o cemu se tu tacno radi?Znam osnovne detalje na kom principu radi i funkcionise klima sistem na kolima,ali sam sada malo zbunjen.
U manualu za Alfu 156 "Klima sistem Bizona" restajling 2002.god.>,nasao sam da kompresor zbog zastite ne funkcionise bas na tim temp.,gasi si se na 2*C,i ponovo radi kada se spolna temp podigne preko 3*C pa navise,ali lampice nebi trebale da se gase.Da li je neko imao slicno iskustvo,i da li da ocekujem totalan gubitak freona iz sistema,u narednih 15-20dana,ili me zeza neki osigurac, relej ili senzor detekcije spoljne temp.koji je u desnom retrovizoru?
Ako neko zna u cemu je fora ,neka napise,jer mi je nejasno sta se desava!
P.S Dugme sa pahuljicom,za paljenje/gasenje ispod +2*C,ne reaguje.Nemoze da se pali i gasi kompresor,a pre je moglo i na -15*C.Zasada reaguje samo kada je temp.preko 3.5*C.Zagledao sam sva creva i cevi,sastave,hladnjak,nigde nema curenja UV-boje i zutog ulja, nema masnoce od freona,na oba ventila kada se stisnu iglice,gas je pod pritiskom,znaci ima ga.O cemu se radi?Dali neko zna?
1. dve diode(lampice) na levom tockicu gde i pise "Auto"(leva i desna lampica)
2. dioda(lampica) iznad dugmeta sa pahuljicom za ukljuc./iskljuc. kompresora,t.j rada klime.
3. dioda na desnom saputnikovom tockicu za stelovanje temp.gde je dugme za recirkulaciju vazduha u kabini,sa upaljenom diodom(lampicom) na "A" sto je oznaka za automatsku regulaciju protoka vazduha,t.j klapne koja se otvara ili zatvara po potrebi,u zavisnosti kolika je temp.spolja i zadate temp u kabini.
Medjutim,pre neki dan sam primetio da kada temp. spolja padne na ispod +2.5*C,gasi mi se dioda (lampica) iznad dugmeta sa pahuljicom i dioda(lampica) na desnom tockicu pored "A" za automatsku regulaciju protoka vazduha,kompesor neradi,tj. elektromagnetna lamela ne lepi remenicu za osovinu kompresora!
Obe diode su ugasene(2 i 3),a upaljene su samo one dve diode(lampice),na dugmetu gde pise "Auto" na levom tockicu,do vozaca (1).Kada se temperatura u toku dana povecala samo na +3.5*C,ponovo su se sve lampice upalile i kompresor je poceo da radi,tj elektromagnetna lamela je proradila i zalepila remenicu za osovinu kompresora.Sto znaci da ima gasa (freona) u sistemu,jer se lamela lepi kada je pritisak u sistemu 12bar-a, a gasi se na 15bar-a.u normalnom rezimu rada.
Buni me to, sto su mi pre stalno sve lampice bile upaljene cak i na -12*C i nize kada stisnem dugme "Auto",a sada mi se kompresor sam gasi na +2*C i pali na +3*C.i sam gasi i pali ove spomenute diode.
Da li je fora u maloj kolicini gasa u sistemu,tj.u pritisku freona?Da li mozda ako negde pusta po malo gas pritisak vise nije odgovarajuci,i vremenom ce da iscuri sasvim ili je nesto drugo u pitanju?
Ako neko zna i prepoznaje situaciju koju sam naveo,neka mi objasni o cemu se tu tacno radi?Znam osnovne detalje na kom principu radi i funkcionise klima sistem na kolima,ali sam sada malo zbunjen.
U manualu za Alfu 156 "Klima sistem Bizona" restajling 2002.god.>,nasao sam da kompresor zbog zastite ne funkcionise bas na tim temp.,gasi si se na 2*C,i ponovo radi kada se spolna temp podigne preko 3*C pa navise,ali lampice nebi trebale da se gase.Da li je neko imao slicno iskustvo,i da li da ocekujem totalan gubitak freona iz sistema,u narednih 15-20dana,ili me zeza neki osigurac, relej ili senzor detekcije spoljne temp.koji je u desnom retrovizoru?
Ako neko zna u cemu je fora ,neka napise,jer mi je nejasno sta se desava!
P.S Dugme sa pahuljicom,za paljenje/gasenje ispod +2*C,ne reaguje.Nemoze da se pali i gasi kompresor,a pre je moglo i na -15*C.Zasada reaguje samo kada je temp.preko 3.5*C.Zagledao sam sva creva i cevi,sastave,hladnjak,nigde nema curenja UV-boje i zutog ulja, nema masnoce od freona,na oba ventila kada se stisnu iglice,gas je pod pritiskom,znaci ima ga.O cemu se radi?Dali neko zna?