Stranica 1 od 3
Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 15, 2015 4:29 pm
od spin
Već neko vreme se nosim mišlju da uklonim katalizatore na jtd 8v. Pošto su informacije o tome malo rasute po raznim temama, postavljam ovde pitanje.
Video sam informaciju za 16v u drugoj temi,
ovde, i baš me prvi katalizator i zanima najviše.
Da li nedostatak tog otpora u sistemu utiče na rad turbine i kako? Logično mi je da se time olakšava protok izduvnih gasova, logično je onda i da se turbina lakše zavrti, ali da li se time istovremeno i otežava usporavanje turbine kada se pusti gas? Kakav efekat to ima na samu turbinu? I tako dalje, pretpostavljam da ima tu još detalja koji mi nisu poznati... Kakva su iskustva?
Poslato: Čet Jan 15, 2015 5:01 pm
od ChobbyJTD
I mene ovo zanima pošto mi je Bata u Novom sadu predložio da to odradim na 147.
Prošle godine sam umesto katalizatora ubacio protočni lonac a nazad skinuo lonac i ostavio cevku i čini mi se da ima razlike a i zvuk je dosta bolji
Sent from my OnePlus One using Tapatalk
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 15, 2015 5:21 pm
od Mrzovoljni Soko
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Ned Jan 18, 2015 9:42 pm
od spin
Onda ću morati da odradim

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 6:41 am
od dusanGT
Na 1.9 JTD 8v mogu da se skinu oba katalizatora, kao i na 16v, jedino na 16v Euro3 mora da se na zamenskoj downpipe cevi predvidi ležište za temperaturnu sondu (kopira se sa prvog katalizatora). Na 16v Euro4 nema te sonde i pravi se downpipe bez tog ležišta.
U oba slučaja, kao i u svim ostalim, katalizator je samo prepreka slobodnom protoku izduvnih gasova i njegovo uklanjanje samo pozitivno utiče na rad motora i turbine. Čuvena pogrešna teorija o "potrebnom" backpressure ne važi.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 8:37 am
od motorhead
Dule u pravu 100%
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 11:33 am
od erdeljan
dusanGT napisao:...U oba slučaja, kao i u svim ostalim, katalizator je samo prepreka slobodnom protoku izduvnih gasova i njegovo uklanjanje samo pozitivno utiče na rad motora i turbine...
Dusane, znam da ti znas sta je katalizator ali morao sam da napisem
Sto se izduvnih gasova tice katalizator ga "cisti" time sto izduvne gasove zagreva na extremno velikoj tempetaturi i oni jos vise sagore tako da su i tekako potrebni samo sto na to ljudi ne obracaju paznju. Bolje je i da se udise sto prljaviji vazduh - samo da je jefjinije i da bolje "ide"

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 12:22 pm
od motorhead
Bump! Pa mi vec sipamo jestivo ulje jeftinije je i ekoloski jos cistije pa sta ce nama kat.? Ni benzinci ga nemaju vise u Srbiji...posto nam je prosek voznog parka 12-17god.
Alfa 2.4.mjet powerd by Dijamant-Zrenjanin
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 12:24 pm
od Super_genije
Drug jedan sto radi u volvo R&D kaze da je veoma mala razlika izmedju dobrog motora bez katalizatora i loseg motora sa katalizatorima po pitanju ukupnog zagadjenja... Dok drzavu bole patka da sredi trziste goriva pa da ne vozimo smece i mene ce da bole patka za katalizator.
Inace, ja sam izvadio oba katalizatora na jtd 8v i auto ide bolje nego sto je isao.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 8:53 pm
od Gremlin
JTD 16V 2003.god ima li sondu?
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 9:24 pm
od elas
Lambda sondu nema
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 9:26 pm
od Gremlin
Mislio sam na temperaturnu sondu koju je pomenuo Dusan.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 9:33 pm
od elas
E to mislim da ima mada je ja nisam video na mojoj a 16v,verovatno skrivena ispod termicke zastite.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 9:43 pm
od Gremlin
Hocu da skinem prvi i drugi katalizator, pa da se ne iznenadim kad odem kod majstora

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Čet Jan 22, 2015 10:13 pm
od dusanGT
http://www.jtd-performance.com/en/exhau ... 1-2-detail
http://www.jtd-performance.com/en/exhau ... v-1-detail
Pretpostavljam da je u pitanju greška na Joelovom sajtu, jer moj prednji katalizator nije imao tu sondu, što se vidi i na slici downpipe (za Euro4 JTDm 16v iz 2007.). Kod Euro4 sonda se nalazi na cevi pre DPF.

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 10:07 am
od Gremlin
Verovatno greska na sajtu.
Ali greska sigurno nije izvaditi katalizator

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 10:50 am
od dusanGT
Autoindustrija je, pod pritiskom raznih lobija, izmislila nekoliko načina da se imitira tzv. "ekološki prihvatljivo ponašanje":
a) katalizatori
b) EGR
c) swirl flaps
d) DPF
Na žalost, svaki od ovih načina ili kvari performanse ili doprinosi povećanju troškova održavanja... ili i jedno i drugo...

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 11:16 am
od spin
Cela priča o ekologiji je nesporno lepa i korisna. Ne verujem da iko normalan može da kaže da okruženje nije važno sačuvati, iz mnogo razloga. Međutim, kada se ta ideja spusti na nivo Srbije, i ne samo Srbije...
Iz mog iskustva, cenim da sav dim, okside i čestice koji je moj jtd izbacio za 5 godina, izbaci za mesec dana jedan autobus gradskog prevoza u Bg. I nikom ništa. A od nas se očekuje da finansiramo "zaštitu životne sredine" kroz troškove ispravnih katalizatora (dpf, swirl flaps, egr i tako dalje). Pri tome, nemamo neke posebne olakšice zbog ekološke svesti i troška. Možda da smo u Švedskoj...
Kada je reč o ekološkoj mantri i saobraćaju: činjenica je da je u stvari za nešto više od 60% ukupne potrošnje energije i odgovarajućeg zagađenja odgovorno stanovanje. Saobraćaj je sledeći. A u okviru saobraćaja, pre svega avionski i komercijalni drumski. Kada se to zna, onda je nekako očigledno da je profit koji je odgovoran za većinu zagađenja skoncentrisan u malom broju ruku (novčanika), a trošak očuvanja sredine je socijalizovan, tj. prebačen na milijarde korisnika ličnih vozila.
Nevezano za to, mene interesuje da izbacim oba kata jer verujem da su nakon 12 godina i 250.000 km beskorisni za ekologiju, a za motor verovatno štetni.

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 12:23 pm
od erdeljan
Ma nije to sporno, inace jedan veliki tanker koji prevozi naftu ili kontejnere i roku od 5 minuta izbaci toliko gasova koliko ti za 10 godina automobilom tako da to nije sporno da mi "mali ljudi" NISMO krivci za zagadjenje. Najzasluzniji za zagadjenje su industrije koje cak i kupuju pravo na "prljanje" zivotne sredine. Po nekim podacima koje sam citao pre par godina ceo "transport" (kopneni, plovni i vazdusni) je svega 2%-3% od ukupnog dela zagadjenja tog tipa (ugljen dioksida). Ima i mnogo gorih gasova koje ljudi ne pominju mada nema potrebe da i ovu temu pretvaramo u nesto sto nije. Vozite svesno jer danasnji automobili zagadjuju mnogo manje od onih pre 20-30 godina

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 2:14 pm
od dusanGT
Inače, prvi katalizator na JTD i srodnim motorima ima ulogu da pospeši potpuno sagorevanje štetnih produkata u uslovima kad izduvni gasovi nemaju dovoljnu temperaturu.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 7:45 pm
od spin
To znaci da na radnoj temperaturi nema neki poseban smisao? Ili je ipak potrebno intenzivnije sagorevanje (zustrija voznja) da izduvni gasovi budu vise temperature?
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 8:44 pm
od erdeljan
Loša jednačina. Temperatura izduvnih gasova nije direktno proporcionalna stilu vožnje. Katalizator radi na cirka 600°C tj to mu je radna temperatura, pre toga ne radi kako treba - ne radi "radnju" sagorevanja.
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 9:19 pm
od spin
Koja jednačina? Mene baš to interesuje, tj. pitam, od čega prvenstveno zavisi temperatura izduvnih gasova? Da li od razmenjene energije u jedinci vremena - što bi moralo biti srazmerno količini goriva sagorelog u jedinici vremena, ili od radne temperature, odnosno ukupne temperature sistema motor - izduv?
Da budem precizniji, pod "žustrija" mislim sa jačim gasom, tj. u višim obrtajima, ne na neurotični stil vožnje

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 9:37 pm
od erdeljan
Spomenuo si jednacinu da nema ucinka na radnoj telemeraturi a ja ti kazem da to zavisi od vremenskog perioda jer katalizatoru malo vise treba da distigne svoju radnu temp.

Nisam expert, mada sigurno moze da se nadje formula koju trazis

Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Poslato: Pet Jan 23, 2015 10:46 pm
od spin
A, sad vidim, bio sam neprecizan u prvom pitanju

odnosi se na temperaturu izduvnih gasova, a ne temperaturu katalizatora.
Pitanje je više opšte - informativne a ne praktične važnosti, ako katalizatori već lete napolje

a lete
