Stranica 1 od 1
problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Pon Nov 24, 2014 11:04 pm
od nemmen
Molim za pomoc - spremam se za igranku sa majtorima pa bih pre nego sto prihvatim savet majstora (dva poznata majstora za alfe) da otvore motor i urade po potrebi osvezenje/generalnu, da se informisem i ovde na forumu od kolega iz prve ruke...dakle, da li je neko imao iskustva sa otvaranjem 1.9 motora i da li pre samog otvaranja treba pokusati jos nesto?
Simptomi su:
-povecana potrosnja motornog ulja (sada je Selenia wr 5w-40, pre toga Sunoco 5/40), na 1000km potrosi oko 0,6l
-pri pojacanom gasu baca na auspuh beli dim
-duva na iberu
-trom u prvoj i drugoj brzini
Uradjeno:
-provera turbine
-provera izduva
-zamena motornog ulja i filtera
-ociscen prvi katalizator,drugi je probijen
Auto je vizuelno u dosta dobrom stanju pa ne mogu da predpostavim da je presao previse (na satu je 175 000 km) znaci verovatno je u pitanju nemar predhodnog vlasnika (kupio sam ga u martu ove godine) sa osvrtom na situaciju koja mi se desavala par dana za vreme leta (dok nisam resio problem produvavanjem velikog hladnjaka kompresorom) da mi podize temperaturu motora cim upalim kompresor klime.
Molim savete - ne mogu da verujem da mi je zapao los motor , i to jtd koji svi toliko hvale da je neunistiv...
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Pon Nov 24, 2014 11:22 pm
od OMP
simptomi koje si naveo nisu bazazleni i ukazuju na neki problem u svakom slucaju ali ne mora da znaci i ono najgore.
jtd na tih 1000km ne bi smeo da potrosi ni malo ulja, ok je od zamene do zamene da nesto skine iako se mnogi hvle da im nista ne potrosi ali na 1000km ne bi smeo nikako.
dim na auspuhu je relativna stvar, jesi siguran da je bele boje? ako jeste to ne mora nista da znaci posebno u hladnim danima sto je i normalno, svaki auto dimi, e sad ako bi dimio leti to vec ne bi valjalo.
ako dimi plavo onda sigurno nije dobro a ako dimi crno kod dizela je i to normalno ali opet zavisi u kom rezimu voznje i u kojoj meri dimi.
duvanje na iberu takodje relativna stvar, svaki auto te starosti i km za sobom mora malo da duvka na iberu, jesi vadio sipku meraca dok motor radi? ako baca ulje onda nije dobro, ako i dimi moze a ne mora da ukazuje na problem, opet zavisi kako, koliko i kad dimi.
cep za dolivanje ulja kod jtd-a nije bas morodavan jer je ispod njega odmah bregasta pa ako prska ulje to je od nje.
sto se tice prve i druge brzine svakako ne treba biti trom ali i to je relativno i pitanje zbog cega je tako, moze biti vise bezazlenijih stvari nego da je neki ozbiljan problem sa motorom.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:24 am
od Djo83
Ako dodje do otvaranje motora i potencijalno generalke, razmisli o ubacivanju drugog motora. Mislim da je neko o tome vec pisao da su djelovi za generalnu losijeg kvaliteta i da je bolje ubaciti drugi motor koji valja jer u smislu kinte izadje slicno.
Inace ne bi smeo da trosi ulje, JTD na 10k km potrosi plafon 0.3-0.4l ulja... Kakva ti je situacija sa antifrizom jel gubi negdje? Beli dim obicno znaci da sagorjeva tecnost za hladjenje negdje, jel ima ulja u posudi za antifriz?
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 7:35 pm
od dejan nis
To sto trosi ulje,moze da bude i do turbine ne mora da znaci da je do motora,ako nije do turbine onda je verovatno glava motora u pitanju,redje da su karike ali nije iskljuceno.Ta kilometraza nije prava siguno dodaj jos jedno minimum 100000 pa moze da bude prava.Sto losije vuce moze da bude mnogo faktora!
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:01 pm
od edin
Pre ce biti vise malih problema nago da je motor u banani, mada sam vidjao u poslednje vreme kod majstora, da su poceli i JTD machine da otvaraju, izgleda da i njima istice vreme...
I da moj predlog, prvo pogasi egr, povadi katove, probaj da ocistis senzor pritiska turbine...
Ako nije nista od toga, probaj sa zamenom motora, mozda je bolje
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:08 pm
od genca
I jeftinije.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:15 pm
od dejan nis
Pa poceli su i jtd motori da se otvaraju,a i kako nebi kad dodju od preko sa minimum 250hkm-300hkm.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:25 pm
od MiloshBg
250-300k km za jtd motor nije nista

Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:35 pm
od dejan nis
Kad dodje da i ti ga isteras stotinu i pocinje da duva i trosi zavisno od odrzavanja kako je i kako se sad odrzava,a i rekao sam minimum....ja verujem da moj stilo sad nije ispod 300000 mozda i gresim ali auto star 13godine prosecno 25000 godisnje pa racunaj,a pojedini se tese i zavaravaju li kupio sam auto 2002god sa 120000 a on preso 250000.Tako da treba biti realan.Ja ovde prelazim 20000godisnje a kamo li na zapadu.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 9:57 pm
od MiloshBg
Ja za primer uzimam moj auto koji ima "pravih" ~287 000km (prethodni vlasnik ga je licno uvezao) i da kucnem u drvo sljaka perfektno. Ako je presao manje to je jos bolje, ali ne verujem, jer znam da kod nas auto moze da ima samo vise km na satu, manje nikako!
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Nov 25, 2014 10:08 pm
od dejan nis
Pa tako je kod nas je sve vracano i nalickano,najbolje kes u dzep i odes i sam uvezes,jeste skuplje ali znas sta si kupio.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sre Nov 26, 2014 4:10 pm
od nemmen
Ova tema bi mogla biti opsta za sve koji sumnjaju u ispravnost svog motora pa zato molim konkretnije odgovore:
-da li u crevu intercoolera sme biti ulja
-kako utvrditi da zamenski motor nije neka lesina i da li ste generalno za popravku svog ili ubacivanje drugog motora
-da li je neko radio generalnu i kakva su iskustva (da li je majstor dao garanciju, da li se potrosnja ulja posle nekog vremena ponovo povecala i sl.)
Pretrazio sam razne forume i evo nekih informacija koje ce nekome pomoci:
http://www.cbc.rs/kvarovi-popravke-i-od ... ntila.html
Inace, rashladna tecnost mi nije cista-imam tragova ulja ali ne primecujem gubitak nivoa, kad je auto ukljucen i podignem sipku (merac ulja) nema dima niti gejzira..ajmo iskustva, jel imao neko problem sa 1.9 i kako ga je resio?
pozzz
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sre Nov 26, 2014 4:36 pm
od dejan nis
Generalna je dobra ako se odradi ful sa original delovima sto je kod nas tesko i kosta preko 1000e za jtd,ja licno sumnjam da je kod tebe motor u pitanju ali nije iskljuceno...moja sumnja su turbina i glava,gumice ili dihtung.Ulje u crevima netreba da ima mora da bude malo masno zbog isparenja ali da ima nekolko dcl ulja u interkuleru ili podosta u crevima to je znak da je crkla turbina.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sre Nov 26, 2014 4:37 pm
od dejan nis
Drugi motor najbolje ako uzimas izmeris mu kompresiju i znas na cemu si,nebitno dali je na kola ili skinut.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sre Nov 26, 2014 8:26 pm
od OMP
svaka turbina baca malo ulja (sem kod novog auta) i to se talozi na putu do usisa, tacnije to su vise sitne cestice ulja i uljna isparenja koja se vremnom gomilaju na crevima pa onda kad pipnes crevo iznutra ili kad pukne bude ulja i deluje kao da ga ima ne znam koliko ali je u sustini normalna pojava i nije to mnogo ulja i to ne treba da brine ako pricamo samo o tome.
ako nemas dim ili prskanje ulja kad izvadis sipku meraca za ulje ne trebas previse da se brines oko generalke, donji deo motora je 99% ok. kod tebe je vrlo verovatno nesto oko glave ili turbina.
vidim da je vecina kolega misljenja da je bolje kupiti drugi motor nego raditi svoj ja se sa tim ne slazem, ok je ako ti je motor zesce ostecen, tipa polomio klipove, blok, sjebo radilicu i ostetio sve sto moze ali ako je nesto tipa karike, glava, dihtunzi i sl. sluludo je kupovati drugi sem da ti neko proda pod pismenom garancijom ili da se toliko finansijski isplati da ga zamenis jer tesko da mozes da znas kakav je taj motor bez obzira na merenje kompresije i sl. provera, pa i da je taj motor u nekom autu koji mozes da provozas i vidis stanje opet nemas garanciju da ti posle par km nece nesto zveknuti, kupovina svakog polovnog motora je macka u dzaku pa sad kako se kome zalomi.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sub Nov 29, 2014 10:01 am
od srdjan_pop
Nemmen je moj drugar
Auto je kupljen u super stanju i nije dimio ni trosio ulje tada. Nakon zamene ulja prevalio je put do mora bez trosenja ulja. Pri povratku potrosio je sve sto je mogao i od tad trosi veoma i koliko znam duvka na iber.
Dim koji izbacuje kad se nabode gas je siv, kao da ima sagorevanje kao Tamic, malo zaplavi ali nista strasno i naravno u nekom rezimu zacrni.
Generalna je prava ideja jer onda "znas" sta si uradio ako se upotrebe kvalitetni delovi ALI...
Raditi samo glavu bez da se izvade klipovi i proveri stanje dole je po meni kocka jer ne mozes da budes siguran kakve su karike i klipovi. Sem toga mislim da ako se uradi glava samo da ventili i sve naleze i dihtuje kao ludo opet ce luftirati pored polovnih karika odmah ili malo posle.
Kad se vec vade klipovi treba staviti nove karike i lezajeve. A ako je pukao neki klip, osetetila se sublina, radilica... mozda ode finansijska konstrukcija na mnogo vise.
Ja licno tipujem da je dole dzumbus jer da sliva ulje kroz gumice ventila plavio bi na auspuh a ne duvkao na iber.
Zna li neko jel moguce na JTD izmenjati gumice ventila bez skidanja glave, kao najjeftiniji eksperiment?
My two cents ja tako mislim sto je ujedno i moje misljenje

Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sub Nov 29, 2014 10:26 am
od OMP
srdjan_pop napisao:
Ja licno tipujem da je dole dzumbus jer da sliva ulje kroz gumice ventila plavio bi na auspuh a ne duvkao na iber.
pa i nije bas tako, kad duva plavo na auspuhu, konstantno, onda treba traziti problem u karikama ili klipovima, kad odu gumice auto izgubi snagu, duvka na iberu (ne puno) a plavi dim se javlja povremeno ne konstantno, obicno se javi na jacem gasu, saltanju ili kocenju motorom.
kad odu karike, posebno uljne, auto moze da ne izgubi snagu uopste ili izgubi vrlo malo, dimice na auspuhu i naravno trositi ulje.
kad odu kompresione karike auto gubi snagu tj kompresiju, to se oseti i na paljenju, duze mu treba da upali, povecava se pritisak u karteru i ulje trazi negde da izadje, to obicno bude ili na semerinzima ili na meracu sipke za ulje.
cep za dolivanje ulja nije merodavan posebno kod jtd jer je ispod njega odmah bregasta pa je logicno da baci koju kap ulja kad se otvori dok motor radi.
ja bih svakako prvo pregledao glavu (ventile, gumice, vodjice) pa trazio problem dalje, slazem se da je bzvz skidati glavu a ne proveriti klipove i karike ali to nije mali posao i moze se desiti da je sve ok kad se rasturi ali da kad se posle to isto sklopi ispadne problem jer su karike sad nalegle kako su nalegle i kad se jednom rasture te iste je tesko vratiti i da sve bude idealno kako je i bilo.
tako da u tom slucaju ako se resi provera klipova i karika onda kad se vec sve skida bolje staviti nove karike nego vracati stare
sto se samog ibera tice, pa svaki auto tih godina i km mora malo da duvka na iberu
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Sub Nov 29, 2014 10:32 am
od MiloshBg
Ja mislim da je tu turbo zveknuo.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Pon Dec 01, 2014 4:41 pm
od Super_genije
prica sa bijelim dimom na auspuhu moze biti povezana sa hladnjakom EGR-a. Izvinjavam se ako sam propustio detalj da je EGR zatvoren. Svaki auto duva na iberlauf, tu nema price, samo je pitanje koliko. to sto trosi puno ulja moze biti problem ali bih ja prvo provjerio gumice ventila, turbinu i slicno prije otvaranja motora.
OMP je rekao jako bitnu stvar a to je da kada su otisle karike, povecava se pritisak u karteru pa ulje izbija na dihtunge i semeringe.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Čet Dec 04, 2014 9:37 am
od srdjan_pop
Mozda karike nisu toliko otisle da brcka ulje po karteru i izbija svuda gde moze pa i na sipku? Ja sam vozio 8v sa relativno dobrim a slepljenim karikama pa nije izbijao samo trosuckao ulje putem iber-usis-komora-auspuh

.
U svakom slucaju mora da se otvori sa sve vadjenjem klipova ako hoce da bude siguran, a postoji mogucnost da posle otvaranja zatekne toliki dzumbus da je isplativije oterati motor u Zeleznik a ubaciti drugi, to hocu da kazem.Turbo je jos pod garancijom koliko znam i ne verujem da je on.
Ne rece niko jel izvodljivo izmenjati gumice uzivo?
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Pet Dec 05, 2014 10:45 am
od mmladen
Kod zamene drugog motora sta se radi sa broja motora,mislim trebal to negde prepravljat itd.
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Pet Dec 05, 2014 4:58 pm
od OMP
ako nemas papire od tog motora ne mozes nista, ili da vozis sa starim brojem u saobracajnoj(sto vecina radi) ili da kucas te iste brojeve na novi motor, ni jedno ni drugo nije legalno ali jbg.
ako imas papire od "novog" motora onda nije problem, nosis ih sa sobom do sledece registracije kad bi trebali da ti zavedu taj novi br. u saobracajnu, ne znam tacnu proceduru kako to ide i sta sve treba ali moze da se odradi
Re: problem - motor 1.9 jtd 8v 115ks
Poslato: Uto Mar 10, 2015 9:37 pm
od nemmen
Update
posle dugog ispitivanja i promene nekoliko majstora alfu sam oterao u Goranov servis...usvojio sam sve vase predloge (zatvoren egr,ociscen senzor pritiska turbine, katalizator prohodan..) i ispostavilo se da turbina nije dobra tj. majstor kod koga imam garanciju kaze DOBRA ali ja je posaljem u UE na ispitivanje i kazu NIJE...e onda sam dobio drugu,sveze repariranu turbinu pa opet menjaj motorno ulje i filtere i sada test...cekam da obrnem 1000km pa pisem iskustva.
pozdrav svima
Poslato: Uto Mar 10, 2015 10:04 pm
od genca
Koliko te izasla reparacija turbine?
Re:
Poslato: Sre Mar 11, 2015 1:14 pm
od nemmen
sama reparacija ništa s obzirom da je stara bila pod garancijom pa pošto se ispostavilo da je loša trazio sam novu...inače reparacija u UE je oko 250e.
montaza/demontaza turbine=5000rsd
zamena ulja i filtera=5000rsd
provera ispravnosti turbine u UE=25e
...da znate ako se odlučite na slične akcije...