Stranica 1 od 1

Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 9:34 pm
od speedfreak968
1.
Maler, imam Dunlop run flat gume, ispustila mi prednja desna, jbga zahvaljujuci bas tome sto je run flat nisam ni osetio da je prazna dok nisam usao malo jace u krivinu pa sam je iskidao skroz sa unutrasnje strane i pri tom sleto sa puta i umal' glavu izgubio... Elem kao rezultat sad mi sleduje kupovina guma, i sad mi neki "autoriteti" pricaju kako MORAM opet da stavim BAS run flat gume jer mi je trap narihtovan za te gume??? WTF? Prvi put u zivotu cujem tako nesto, pa je moje pitanje - Da li je to zaista istina, i ako jeste zasto bre?

2.
Ovo drugo pitanje se odnosi na problem koji imam jos od kad sam kupio ovaj TI SW pre nekoliko meseci. Naime, fabricki idu zadnji amortizeri sa auto-nivelacijom (nivomat) i prethodni vlasnik im je dosao glave - levi zamenio sa obicnim a desni takodje istroseni originalni nivomat amortizer ostavio u katastrofalnom stanju... Sad, posto nivomat amortizeri kostaju basnoslovno (gotovo 1.5k jura par) ja sam pozadi stavio originalne Alfine Sport amortizere posto, jel'te, imam krace (fabricke) opruge... Mislio sam da cu time resiti i ovaj problem o kome je zapravo rec, a to je da mi zadnji deo automobila prilikom prelaska preko, pre svega sitnih neravnina zaigra guzicom, sto ume da bude vrlo neprijatno, narocito kada je kolovoz vlazan. Znaci, kao da se smakne zadnji trap... Sta bi moglo da bude uzrok tome? Nisam bas pri kinti pa da na pamet menjam sve zivo dok ne "ubodem" krivca. Znaci, menjao sam amorte, a posto su bili mrtvi amortizeri vec neko vreme ranije da li je moguce da su stradale i opruge pa da one prave problem? Ili mozda uporne spone, jer na kontroli u CB su mi rekli da treba da se menjaju i leva i desna dugacka asta (upornica)? Ah da, kada sam stavio ove "obicne" sport amorte umesto nivomat amorta, auto mi je dosta nizi pozadi, pa bi mozda svakako trebalo da promenim opruge... E sad neko mi rece da i gume mogu da budu "krivci", jer pozadi je prethodni vlasnik umesto run flat stavio "obicne" gume, pa sad, koliko god mi to smesno zvuci, mozda takodje ima neke veze :glare: POMAGAJTE :)

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 9:43 pm
od Bojan90
Moje misljenje, laicko.

1.Gume mozes da stavis koje oces, guma je guma, bila ona runflat, tubeles ili ona sa unutrasnjom ona spolja ima isti oblik iste su dimenzije, itd.

2. Moguce je da su ti amortizeri u kompinaciji sa tim oprugama previse tvrdi, i da ne upiju udarce od sitnih neravnina, vec da zadnji kraj poskoci preko neravnina i onda odkliza.

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 9:47 pm
od Veloce
1.Mislim da je cista glupost to sa gumama.To je samo izbor pri kupovini.

2.U kakvom su ti stanju poprecne "sablje" ima ih 4 ? Da nisi dobio tu luft ?

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 9:49 pm
od speedfreak968
@Bojan90

1. I ja sam tog misljenja, ali rek'o ajd' da ne ispadnem glup u drustvu :)

2. Slozio bih se da taj problem nisam imao jos pre nego sto sam zamenio amorte, odnosno dok je bila on kombinacija koju je prethodni vlasnik slozio - pozadi desno original Nivomat a desno obican i to od Alfe 147 JTD (po kataloskom broju na njemu). Znaci zamena amortizera nije uzrokovala ovaj problem, samo ga nije ni resila...

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 9:53 pm
od speedfreak968
Veloce napisao:1.Mislim da je cista glupost to sa gumama.To je samo izbor pri kupovini.

2.U kakvom su ti stanju poprecne "sablje" ima ih 4 ? Da nisi dobio tu luft ?
1. Takodje :)

2. E to ti pricam - zadnje duze upornice (sablje, aste kako god) imaju lufta (levo desno) pri neizmenicnom podizanjuleve I desne strane automobila (uvijanju) na toj skalameriji u Centru Boban... Znaci, ipak to moze da bude uzrok?

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 10:00 pm
od OMP
1. prvi put cujem tako nesto :blink:

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 10:04 pm
od speedfreak968
Ma da, a jos ako ti kazem da su mi to rekli na par mesta i to "poznavaoci"... Zato rek'o mozda se ja ne razumem u rabotu, 'bem li ga...

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 10:08 pm
od Veloce
Slika

Povucene su zelene linije preko njih,na to sam mislio.
Njih ces najbolje proveriti dok je auto podignut,tako sto ces mrdati tocak levo-desno. Ukoliko tocak "radi" tj. "skrece" definitivno je to uzrok tvog problema. Nadam se da si razumeo sta sam hteo da kazem :)

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 10:09 pm
od speedfreak968
Da, na to sam i mislio :) thnx...

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Uto Nov 04, 2014 10:46 pm
od bums85
Svakave gluposti sam cuo u zivotu, pa se ovo za gume moze dodati na listu... Ljudi do juce nisu znali za bolji auto od golfa 2 pa za sve novo sto cuju lupetaju... Moraces i soferku da zamenis, puci ce ti u voznji ako promenis gume a ni muzika ti nece raditi...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 9:05 am
od SlobeX
Mislim da nije pametno kombinovati run on flat gumu sa klasičnom gumom na istoj osovini zbog razlike u težini ali i to je diskutabilno.

Послато са XT910

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 6:39 pm
od edin
Nikad na alfu nisu isle run flat gume, i trap nije bazdaren za njih, i ne treba stavljati ranflat ume na trap koji nije pravljen za ruflat, a jedno glupo pitanjece, koja ti je dimenzija guma, i koje su ti gume pozadi?

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 7:05 pm
od speedfreak968
sve cetiri iste 225 45 r17... U gepeku imam samo el. pumpu za gume i to je to. U manualu mi pise da imam run flat gume kao i uputstvo vezano za iste ;) Inace Alfa je kupljena u Belgiji, mozda oni vole da voze ispumpani u inat svima :)
A pozadi su neke nikad cuo "nestoSTONE", i nisu runflat... Imaju onu kisnu "paukovu" saru...

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 8:16 pm
od OMP
i da postoji posebno setovan trap za runflat to vazi valjda samo u slucaju kad je guma ispumpana a ko je lud da tako vozi nesko duze vreme, pa i obicna probusena guma bi u tom slucaju mogla da osteti trap, ok da se prevezes do prvog vulkanizera ali kako god to ne sme da skodi trapu jer i run flat guma ne moze ne znam kojom brzinom i koju km da predje kad je busna :rolleyes:
stvarno mi nije jasno kako bi run flat guma mogla da steti obicnom trapu npr.???? :|

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 9:52 pm
od boris88
run flat gume su mnogo tvrdje od obicnih guma, imaju celicna ojacanja u bokovima, samim tim sto su tako tvrde prenose vise udaraca na sam trap,koji automatski brze strada...

a pozadi su ti 99% crkle uporne spone,onde 4 na slikama, one dovode do tog plesanja zadnjeg kraja, koji se posebno oseti na vlaznoj podlozi

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 10:06 pm
od OMP
znam da su tvrdje ali bas toliko da mogu stetiti trapu malo mi nelogicno, sta sa ovima sto voze 17" ili 18" prst debeo profil pa jos malo jaci pritisak i auto bude ko kamen, guma jedva da i radi nesto a pritom imaju std vesanje, to je kao ok za trapove :)

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Sre Nov 05, 2014 10:20 pm
od boris88
naravno da nije, ali nije ni ovo :)

Re: Dva pitanjca...

Poslato: Čet Nov 06, 2014 8:36 am
od motorhead
Druze Spidfriče odgovor na pitanje br 1. Centriranje trapa je jedinstvena stvar za 156sw stavi gume koje oces u propisanoj dimenziji(Alfinoj)
Pitanje br.2 Najbolja dijagnostika upornih spona koje su postavljene hor.u odnosu na duzinu automobila je kada ides pravestra cimnes volan levo desno auto ce ti neprijatno zalelujati pozadi zatim stanes i izades pa sutnes zadnji tocak ako cujes udaranje metala u metal to ti je delom zbog upornih a najvise zbog silen bloka zadnje spone koja je paralelna sa vozilom tik do zadnjih klesta. Zakljucak:centriraj trap,i promeni delove zadnjeg trapa.