Stranica 1 od 3
Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:36 am
od simke87bgd
Cao drustvo, kupio sam alfu 156 2.0 ts pre par meseci pa sada imam neka pitanja.
Naime da li je ovo normala pojava da skala ode ovoliko i posle vrati na 90. Skace samo kada auto radi u leru. U voznji ne prebacuje 90.

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 5:48 am
od erdeljan
Sasvim normalno ako radi na leru

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 9:35 am
od edin
Nazalost, ne mogu da te obradujem, i meni s desavalo isto, pa je posle nekokog vremena motor umro, moze biti i da je otisla prva brzina ventilotar hladnjaka, proveri i to, licno mislim da su u pitanu zapuseni katalizatori ali tome nazaliost nije posvećeno prvise pazenje kod TS motora, tako da ne mogu da budem siguran, iznosim samo svoje misljenje na osnovu iskustava

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 9:44 am
od sofoiks
Prvo provjeri vizualno hladnjak da ne raspada. Drugo idi na kompjuter da se vidi kolika je temeratura u glavi motora. Ote kazaljke vole lagat meni je krivo kazala 15c
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 10:18 am
od simke87bgd
Desava se samo u leru, u voznji nikada ne prebaci 90. I kada dodje do pomenute tem. ukljucuje ventilator normalno. Antifriza ima normalno. A katalizator je kao ciscen. Da li da ga cupam napolje ili?
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 10:55 am
od edin
Moj predlog napolje, samo moras nabaviti "varalice" za lambda sonde

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 10:59 am
od simke87bgd
uh nisam bas siguran da znam za te varalice....
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 11:09 am
od simke87bgd
e da da napomenem jos da se od kako je " ciscen katalirator" pojavilo neko cangrljanje tu negde kod auspuha..
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 11:14 am
od sofoiks
Kako ja znam prva faza ventilatora se pali oko 95C tako da to je ok kako je erdeljan napiso.
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:14 pm
od Semi
Tako nekako, mozda cak i na 96-97 stepeni C.
Najbolja varijanta je da ga zakacis na dijagnostiku i da pratis temperaturu na kompu i onda ces tacno videti kad ukljucuje prvu brzinu ventilatora.
I meni je bilo sumnjivo ponasanje pokazivaca temperature, ali sam video da prvu brzinu pali na 95-96-97, ne secam se tacno, obori, ali kazaljka mnogo sporo pada nazad i ne prati pad temperature na kompu.
Drugu brzinu pali na preko 105-106 stepeni, cini mi se, ali nikad nisam uspeo da je isprovociram, a proveravana je, radi

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:17 pm
od simke87bgd
Hvala momci...
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:19 pm
od TheWickerMan
Semi napisao:Tako nekako, mozda cak i na 96-97 stepeni C.
Najbolja varijanta je da ga zakacis na dijagnostiku i da pratis temperaturu na kompu i onda ces tacno videti kad ukljucuje prvu brzinu ventilatora.
I meni je bilo sumnjivo ponasanje pokazivaca temperature, ali sam video da prvu brzinu pali na 95-96-97, ne secam se tacno, obori, ali kazaljka mnogo sporo pada nazad i ne prati pad temperature na kompu.
Pre 10 minuta probano ovo i baš je ovako
Elem, drugar kupio 156 JTD 2002 godište, kaže diže mu temperaturu do blizu 100C u gužvi, upali prvu brzinu i onda spadne.
Povežemo ga na dijagnostiku, malo laže sat, kad je bilo na 100C na skali , dijagnostika pokazuje 96C i pali prvu brzinu, žto je i vizuelno i na dijagnostici potvrđeno, temperatura po dijanostici pada na 90-92C a kazaljka jako sporo po inerciji opada.
Možda postoji termodavač koji pali prvu brzinu na 92C ? ili ovako treba da bude

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:32 pm
od bums85
Kod 156 nije precizna skala za temperaturu, sve je to normalno sto ti se desava, i kod mene je tako kad se zaglavim u guzvu.
TheWickerMan napisao:
Možda postoji termodavač koji pali prvu brzinu na 92C ? ili ovako treba da bude

Termodavac samo meri temperaturu, kompjuter pali ventilator na zadatoj temp.
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 15, 2014 1:42 pm
od TheWickerMan
PA da, nije ovo Jugo

Re: Temperatura
Poslato: Sub Avg 16, 2014 9:45 pm
od OMP
prva brzina vent. je na 97 a druga na 110 stepeni, tako je na jtd a verujem i na ts-u, satovi standardno lazu za par stepeni pa kako se kome zalomi, meni pre neki dan na onih +40* napolju uz malo cepanja po gasu kazaljka isto ode malo preko 90, u leru poce i vise da se penje ali ocigledno nije bila dostigla tih pravih 97* da bi upalio vent, ja se takodje zapitao u cemu je problem i da li je mozda problem u ventilatoru ali nadjoh posle koje su temperature paljenja venta tako da...
Re: Temperatura
Poslato: Ned Avg 17, 2014 12:20 am
od Shanirani
Drugu brzinu pali na 110 provereno. Meni je crkao osigurac za prvu brzinu i dostizao je u leru par puta temperaturu do 110 ali ne i preko. To sto prelazi 90 je najnormalnija stvar i nema potrebe za sekiraciju jer nikad ne pali prvu brzinu na 90 nego uvek preko. Po nekad zakasni pa pokaze sat a ponekad ne. E sad edinu je pravilo problem pa necu da kazem da je bezazlen problem. Tako da bolje odes kod nekog da ti isproverava dijagnostiku, hladnjak, senzor temp, relej i osigurace za ventilator.
Re: Temperatura
Poslato: Ned Avg 17, 2014 8:13 pm
od moth3
Ne radi ti prva brzina ventilatora 99%. Na ispravnom autu kada kazaljka za svoju debljinu predje 90c, odmah se pali prva brzina ventilatora, spusta temperaturu za debljinu kazaljke ispod 90c zatim se ventilator gasi. Tako se ponasa svaka moja 156-ica. Kod tebe je najverovatnije geknuo resistor prve brzine, veoma cesta pojava kod 156-ica.
Re: Temperatura
Poslato: Ned Avg 17, 2014 10:50 pm
od edin
I kod mene je palio i vracao, ali cim bi bili ekstremniji uslovi, divindjenja, krene i nema stajanja, 100 i preko, iskreno se nadam da je tako banalan kvar, kao sto je moth napisao

Re: Temperatura
Poslato: Pon Avg 18, 2014 7:36 pm
od Semi
Moth,
Ako prvu brzinu pali na 97 stepeni, to je onda mnogo vise nego debljina kazaljke preko 90.
Jedino ako tvoji satici pokazuju manje vrednosti. Ako imas mogucnosti proveri na dijagnostici temperaturu ukljucivanja ventilatora.
Edine, posto drugu brzinu pali na 110 stepeni, ne vidim sta je toliko strasno ako dodje do 100? :-)
Ok, i meni se cini da je sve to daleko (i tih 97 za prvu), ali su valjda Alfini inzenjeri znali sta rade :-)
Re: Temperatura
Poslato: Pon Avg 18, 2014 8:07 pm
od moth3
Uvek ima razlike izmedju ECU i satica. Nisam obracao paznju koliko je na ECU kad se pali ventilator. S obzirom da vecina ljudi nemaju mogucnosti da provere temperaturu na ECU, iz tog razloga sam i objasnio ponasanje kazaljke na satu. Inace, ne verujem da samo moji satici lazu

Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 22, 2014 4:30 pm
od edin
Kao sto rekoh, 100 i preko, znaci cak i 110, pa i preko, nikad nije prokuvala, ali obicno bih u to neko doba vec lagano stigao da izadjem iz guzve a i gasio bih klimu...
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 22, 2014 6:44 pm
od elas
A sa gasenjem klime bi upalio grejanje sto pre da mi ohladi motor...ako vec nisam siguran u postojece zastite od pregrevanja ja se vodim onim rucnim.Grejanje na max i otvaram prozore sto pre da ohladi motor.
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 22, 2014 7:17 pm
od radovann
ja imam isti problem, na jtd-u,medjutim kada sam u guzivi i ako mi je upaljena klima ne prelazi preko 90, ali cim iskljucim klimu ide preko 95
Re: Temperatura
Poslato: Pet Avg 22, 2014 11:51 pm
od Shanirani
Ja mislim da kad se upali klima odmah se i pali ventilator jer je on za oba hladnjaka.
Re: Temperatura
Poslato: Ned Avg 24, 2014 3:00 am
od Ognjen_HN
Dobro mislis shanirani :-) kad upalis klimu trebalo bi da se pali druga brzina ventilatora. Bar je tako kod mene, a i kazaljka mi ne prelazi nikad 90 stepeni, ali bas nikad, a rijetko dodje i do 90. Uvijek mi se pali ventilator na 85-89 stepeni.
Edit: vidjeh da je neko napisao da termo davac mjeri temp a kompjuter pali ventilator. Bez uvrede bilo kome, ali to nije tacno. Termo davac sto je zasarafljen u hladnjaku i ima 2 ili 3 zice zavisno da li auto ima klimu, daje signal kompjuteru kad da pali ventilator. Tj ima temperaturnu vrijednost i kad vruca voda od npr 95 stepeni dodje u kontakt sa termodavacem on daje signal kompjuteru da pali ventilator.