Stranica 1 od 2

RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Sre Jul 30, 2014 11:49 am
od vuxi
Pozadi su mi ravni dobri diskovi sa nov pločicama, sajla ručne hvata na nekolko zuba, međutim jedan točak malo kao koči desni, a levi ništa.

Sistem je sa spiralom, tj cilindar sa spiralom, kada se zategne ručna vrlo malo istruje spiralu - cilindar zato i neće da koči.

To mi je veliki problem ne znam šta mu je, treba mi ručna.

Šta li mu je koji đavo??? I sa starim pločicama je isto tako kočio.

Treba ovih dana nova sajla da mi stigne, sumnjam da je do toga

Verovatno je još neko imao isti problem, negde sam čitao te ulje ne valja te nešto nije ekscentrično itd, ali mislim da nije ništa od toga, ovako koči ubija, ne bi kočilo da ulje ne valja i da nije ekscentrično... A sem toga sajla radi na polugu ne na ulje

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Sre Jul 30, 2014 1:22 pm
od mali radojica
Kočiona klešta ne valjaju. Skini ih, rasturi i očisti. Možda rešiš problem.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 6:56 am
od sErGiO
Ja sam imao sličan problem, samo se meni dešavalo da kad spustim ručnu jedna strana ostane malo prikočena da tako kažem pa onda počne da se greje disk i cela felna dok ne počne da smrdi guma :D Nešto sam čačkao oko klješta i uspeo da "popravim" taj kvar ali posle toga sam imao isti problem kao i ti iako sam pre toga zamenio i diskove i pločice i sajle ručne. Kao što kaže kolega radojica imaš najverovatnije problem sa samim čeljustima i trebaće im čišćenje i reparacija, a kad radiš jedna odradi i druga pa proveri i kočiona creva i prednja i zadnja jer znaju da napuknu na tako starom autu, kad je bal...

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:06 am
od OMP
ribaju kociona klasta, standardni problem kod 145,155 i 164ki, mogu da se razrade ali pitanje koliko ce da traje, kod mene je na jednom tocku bila uspesna razrada na drugom nije moglo pa sam menjao klesta sve zavisi u kakvom je stanju sama spirala

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:18 am
od Darkoni
Uzmi zadnja klesta sa nosacima i plocice od 156 ice, kocice kao voz :gr8:

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:35 am
od mali radojica
jel može ta varijanta i na 155 i kakva je priča sa sajlama ručne posle?

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 10:14 am
od OMP
nije pametno stavljati jaca i veca klesta pozadi jer se remeti balans kocenja, ok je kad apgrejdujes i prednje kocnice ali samo pozadi ne bas, lako moze da iznenadi na nekoj klizavijoj podlozi ili prilikom kocenja u krivini i sl.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 1:37 pm
od MiloshBg
A za sta onda sluzi korektor pozadi?

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 4:40 pm
od OMP
pa taj korektor ce ti isto regulisati silu kocenja (proporcionalno) kao i kod fabrickih klesta, znaci kad stavis neka apgrejdovana klesta, plocice, diskove sta god, nece on da ih prepozna pa da u kriticnoj situaciji smanji silu kocenja vise nego standardnim kocnicama nego sve ide proporcionalno.
obrni okreni svakako dobijas jacu silu kocenja pozadi sa jacim kocnicama.
tek kad bi uveo brake balans sistem kao sto imaju trkacki automobili onda bi mogao da stelujes tj rasporedjujes silu kako ti odgovara.
mozda i gresim ali svakako mislim da nije pametno pojacavanje zadnjih kocnica a da prednje ostanu std.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 6:10 pm
od mali radojica
MiloshBg napisao:A za sta onda sluzi korektor pozadi?

služi da reguliše silu kočenja zadnje osovine u zavisnosti od opterećenja.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 8:02 pm
od MiloshBg
Ma nemoj mi pricati...

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 8:48 pm
od mali radojica
ok. ja sam mislio da te iskreno zanima tj da ne znaš njegovu funkciju.

a ako znaš čemu služi korektor kočenja zašto ga onda uopšte ubacuješ u ovu priču?

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:09 pm
od Brana
Zato sto milosbg voli tako da palamudi ponekad :)
Ovo sto je OMP napisao je ispravno u potpunosti
Inace vecina korektora sile kocenja imaju slcicovane poluge pa se sila pozadi moze smanjiti ili povecati.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:17 pm
od Darkoni
164 ka posle 20god pozadi nema kocnice tako da ovo radi, inace sama velicina auta i masa anuliraju to. Inace sta su veca zadnja klesta od 156, ako nisu i manja, samo su aluminijumska

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:22 pm
od Brana
Ja sam misljenja da nema potreba za pakovanjem drugih kocnica pozadi, vec da se remontuju stare celjusti, zamene sajle, kociona creva i kociono ulje.Tako uradjeno jedino moze da funkcionise kako treba

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:28 pm
od Darkoni
Mislim da je ovo bolje zbog rucne, njoj je to problem, na 156ici je to bolje uradjeno, ja cu to uraditi kod mene

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:34 pm
od Brana
Ne znam tacno koji je sistem kod 164.Kod mene sam nedavno uradio ovo sve sto sam naveo i pozadi radi sve odlicno.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:45 pm
od mali radojica
brano šta misliš pod remontovanjem starih klešta? jel ima da se kupi taj mehanizam što se nalazi u klipu?

ja sam sve to rasturao i vizuelno izgleda skroz normalno, da ne kažem novo. jednostavno nisam video u čemu je problem. nove su i sajle ali opet to nije to.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:53 pm
od MiloshBg
Na 156 je mehanizam rucne mana, vrlo cesto se desi da zariba.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 9:54 pm
od Brana
Da se razvale, ociste, proveri mehanizam da li je ispravan.Klipovi da se prepoliraju ili zamene ako su oksidirali.Kod mene je tako uradjeno i koce lepo i rucna lepo hvata na oba tocka.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 10:03 pm
od mali radojica
To sam i uradio... Izgleda da ću morati opet.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Čet Jul 31, 2014 10:33 pm
od Brana
Pri montazi je vrlo bitno da namestis klipove tako da celjust tesno sedne na plocice da bi rucna lepo radila.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Pet Avg 01, 2014 12:03 am
od OMP
kad se sve odradi kako treba, bilo da je u pitanju reparacija starih ili kupovina "novih" klesta i kad se srede sajle, sve mora da radi kao sto je i fabrika napravila bez obzira na godine starosti auta e sad ako se sve to ne uradi lepo moze da traje kratko pa da opet zeza, kao sto rekoh kod mene su jedna klesta bila skroz neupotrebljiva (raspala se spirala) pa su morala druga da se stave a jedna su razradjena medjutim to je trajalo nekoliko meseci pa su onda i ona zamenjena i to je radilo posle ok.

kod 156ice ne znam kakav je princip klesta ali ako je slican ili isti kao kod ovih (a kao i kod jos dosta automobila) onda je i to isto problem u najavi

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Pet Avg 01, 2014 6:53 am
od sErGiO
Postoje i servisi koji rade reparaciju klješta tako da ko nema vremena ili nema dovoljno znanja eto rešenja.

Re: RUČNA KOČNICA AR 164 PROBLEM!

Poslato: Pet Avg 01, 2014 8:04 am
od vuxi
Ja sam skidao sve to kada sam menjao plocice, pre svega spirale su ok, jer su u ulju stalno i bas tesno su nalegla klesta na disk jer su nove plocice. klipovi su malo na kraju losi, ali meni je auto kocio ekstra sada su se pojele prednje plocice to cu zameniti ovih dana.
Onaj peti cilindar sam otvorio jer je bio zatvoren mnogo zato sto se poluga koja reaguje na tezinu pozadi otkacila, napravili plasticnu zakacku... tako da sada propusta dosta ulja pozadi. medjutim u taj levi tocak i tako pusta manje nego u desni, znaci levi tocak je sporan.

Kakve veze ima rucna kocnica sa uljem i crevima? Zar ona ne zateze polugu na klestima i tako mehanicki gura spiralu? to sam probao funkcionise kada sam skidao. Tako sam i izvadio cilindre drukao polugu i oni su se odvijali sa spirale i ispali. Moracu jos jednom sve da rasturim.


Cini mi se kad da su cilindri mnogo zavijeni da nemaju prostora niti mogu da se odviju, mozda gresim, mada kada se drukne sajlai nategne polugu to bi trebalo da hvata da ubija, ne znam koj mu je djavo

Porucio sam novu sajlu ako ne uspem nista naci cu negde valda klesta od 156, ne volim ja da mi bude to tako, volim sve da bude lepo fino.

INACE SKOCKAO SAM ALFICU sve zivo radi na njoj :) a bila je u quuu, klima radi ekstra i sve ostalo, ne trosi mnogo, ne trosi ulje uopste...

Medjutim trebace mi nesto terensko LADA NIVA ili slicno da zamenim izgleda, jer ovo je auto za put i autoput. A meni treba nesto za po brdu pre svega jer putevi su nam katastrofa a i idem po kopaoniku cesto itd. Alficu ostavljam pored puta pa mi se ne ide peske...