Stranica 1 od 2
Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 6:07 pm
od bojsa
Uzeo danas da skinem MAF radi ciscenja, pa nekoliko pitanja da postavim pre nego sto krenem u dalje akcije.
Nakon sto sam skinuo MAF primetio sam nekoliko kapi ulja u crevu turba sto mi se ne dopada, mislio sam da to treba da bude skroz cisto i suvo. Da li sam u pravu i sta da ocekujem?
Drugi deo pitanja se odnosi na rasklapanje MAF-a, a problem je sto ja ne vidim kako bih to izveo... Nema nikakvih srafova i sl, pa mi je zaista cudno kako da izvadim senzor iz kucista, a da pritom nista ne polomim? :/
Unapred hvala!
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 6:14 pm
od bojsa
Evo i slike MAF-a

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 7:00 pm
od Crni
Uzmi ovo sa rezervom, mozes ga valjda i tako cistiti samo prskas sprej za ciscenje u pravcu proticanja vazduha. Proveri ovu informaciju, takodje je potrebno odgovarajuce sredstvo za ciscenje, cak ni majstori ne garantuju da ga ne mogu zeznuti ako ga ciste.
Poslato: Ned Jun 29, 2014 8:12 pm
od milosabs
Imas namensko sredstvo za to
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 9:41 pm
od bojsa
Hvala svima na informacijama, samo me jos zanima koliko treba da panicim zbog toga sto sam nasao ulje u crevu od turbine u delu koji od MAF-a nastavlja dalje prema turbini?

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 10:06 pm
od MiloshBg
Ne treba da panicis uopste, sve je to manje vise normalno.

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Ned Jun 29, 2014 10:07 pm
od OMP
mislim da se ne trebas brinuti zbog tog ulja jer to moze biti kondenz od uljnih isparenja sto mu dodje normalno
za ciscenje maf-a ako moze da se nadje adekvatno sredstvo bas za to onda kupi ako ne posao vrsi bilo koji carb ili brake cleaner, samo prskas

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 8:55 am
od bojsa
MAF Cleaner ovde sasvim sigurno necu uspeti da nadjem, ali kontam da ce neki od ovih cleaner-a da zavrsi posao
Nadam se da ste u pravu za crevo turbine, bas mi je laknulo ako treba da bude ostataka isparenja tu. Bas sam se isekao kada sam skinuo MAF i nekoliko kapi pocelo da ispada...
E sad, poslednje pitanje na ovu temu je rastavljanje kucista i senzora. Kod drugara smo vadili MAF, ali je senzor bio usrafljen u kuciste i imao mali dihtung. Kod mene nema toga, pa da li to implicira da se on i ne vadi?
Hvala svima na ovako brzoj pomoci!!!
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 9:00 am
od Falcon037
Ulje je od "iber-lauf.a" koji ulazi u usisno crevo 3 cm iza MAF.a i zato ima ulja. To mu dođe kao normalno. Meni je MAF bio sav mastan od tih uljnih isparenja ali radi bez problema.
Ti imaš verovatno neki zamenski MAF koji je liven iz komada pa nije moguće rastavljanje, a možda su počeli da štede na materijalu pa više nema šrafova.
Ja sam moj prao sredstvom za čišćenje kočnica i još uvek je živ

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 9:06 am
od OMP
obicno su mafovi na srafove taj kod tebe se mozda nekako cupa iz kucista, neka zabica ili uopste ne moze da se rastavi kao kod nekih modela ali nema potrebe vaditi maf senzor iz kucista moze i ovako da se ocisti kao na slici gore, samo prskas direktno u njega kroz kuciste
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 10:07 am
od kAcA
Taj MAF se nalazi na novijim JTDm mašinama i on se ne odvaja od kućišta
Zašto ga čistiš?
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 10:46 am
od bojsa
Imam utisak da mi auto povlaci tek od nekih 2600 obrtaja, a do tada kao da turbina ne nabija pritisak. EGR sam vec ocistio, proverio creva, nema dima pozadi, sve ostalo lepo radi, pa sad pokusavam da vidim sta ce da se desi kada ocistim MAF...
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 11:07 am
od milosabs
brake cleaner NIKAKO,imas F.I.AIR INATKE CLEANER u gumaticu u NS
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 11:45 am
od G0XY
Ajde sada ti prenesi nama,sa kojom ti je pričom prodavac uvalio skuplji sprej,umesto jeftinijeg break cleanera

Poslato: Pon Jun 30, 2014 2:45 pm
od milosabs
Nije mi niko nista uvalio,citaj uputstvo...malo se informisi po netu.Sastav prljavstine na kocnicama i onoog u sistemu gde protice vazduh nije iste.Sastav sprejeva nije iste,lepo stoji koji sprej ima tzv nagrizajucu komponentu.Ti tvoje cisti brake cleanerom a ja cu koliko toliko namenskim sredstvima.
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 3:30 pm
od G0XY
Ja uspešno cistio na svojim prethodnim vozilima,kao i mnogo drugih kolega
Nije sva mudrost u internetu i slušanju preporuka prodavaca.Mora malo praktičnog rada,da se malo isprljaju nežne ručice

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 3:31 pm
od OMP
brake cleaner je za masnocu i sluzi da odmasti diskove koji se fabricki pakuju u masne papire ili su namazani slojem zastite, a maf senzor je takodje zamascen pa ne vidim sto bi smetao brake cleaner, iskreno nisam nikad citao uputstva ali koliko sam gledao ljudi opusteno ciste brake cleanerom sve i svasta od tih senzora i kod nas i po inostranstvu, ima i na youtube klipova ali nije bitno ko kako hoce, ja sam cistio carburator cleanerom mada mislim da su sve to ista sranja jer i on spada u odmascivace, a i da moze nesto da skodi tim senzorima to bi se odrazilo kroz desetine i desetine ciscenja od jednog-dva nece nista da mu fali

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 3:32 pm
od OMP
bojsa napisao:Imam utisak da mi auto povlaci tek od nekih 2600 obrtaja, a do tada kao da turbina ne nabija pritisak. EGR sam vec ocistio, proverio creva, nema dima pozadi, sve ostalo lepo radi, pa sad pokusavam da vidim sta ce da se desi kada ocistim MAF...
jesi proveravao MAP senzor? posto i on moze prlilicno da zamasti i nakupi talog
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Pon Jun 30, 2014 4:34 pm
od milosabs
svako radi kako misli,najbitniji je efekat
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Uto Jul 01, 2014 6:31 pm
od bojsa
OMP napisao:bojsa napisao:Imam utisak da mi auto povlaci tek od nekih 2600 obrtaja, a do tada kao da turbina ne nabija pritisak. EGR sam vec ocistio, proverio creva, nema dima pozadi, sve ostalo lepo radi, pa sad pokusavam da vidim sta ce da se desi kada ocistim MAF...
jesi proveravao MAP senzor? posto i on moze prlilicno da zamasti i nakupi talog
Njega sam cistio u isto vreme sa EGR-om, sto je bilo relativno skoro i osim veoma mirnog gasenja nisam nista dobio. Tako da tipujem na MAF onako na osnovu onoga sto sam citao

Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Sre Jul 02, 2014 6:45 am
od alfa_gt
Jel ti na tim nizim obrtajima dok kao "nema snage" trosi vise nego dok je lepo vukla? Meni se to u poslednje vreme desava, a juce se pojavilo upozorenje "motor control system failure". Koliko citam, to upozorenje uglavnom ima veze sa MAFom, cesto i sa EGRom, losim gorivom (ako je do ovoga stvarno ne znam vise sta da radim, sipam iskljucivo na MOLu) i jos kojekakvim cudima. Danas je vozim na dijagnostiku, ali sumnjam i ja na taj MAF, jer smo ga menjali ali nismo stavili fabricki, nego "regularan" Bosch, pa se sve tripujem da nije dobro nalegao....
Dima sada nema uopste, bilo ga je ali je bio zbog dizni, njih smo sredili i sad uopste ne dimi i na otvorenom trosi puno manje. Ali kad krecem i ubrzavam, na tim nizim obrtajima, guta, ide na bordu preko 20, i nema snage kao pre, kao kod tebe cini mi se da se tek tamo od 2,300 obrtaja pali turbina. Javi bas kakvi su rezultati nakon ciscenja MAFa.
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Sre Jul 02, 2014 10:07 am
od bojsa
Meni se ne javlja ta sumanuta potrosnja, ali jednostavno mi od 2600 obrtaja naglo dolazi snaga, bukvalno se oseti taj turbo "kick in" do tada nije da je nema, ali jednostavno mi se previse oseca taj prelaz...
Javljam sta sam uradio, ovih dana zbog posla ne stizem da sve sastavim, a ionako leti 90% vremena vozim motor, pa mi nije frka. Gledacu danas/sutra da zavrsim, pa javljam!
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Sre Jul 02, 2014 1:40 pm
od Super_genije
Ciscenjem MAF-a se moze nesto dobiti samo ako je bas bas bas zaprljan. Inace necete dobiti nista. Svojevremeno je dottore Dusan pisao o tome da je MAF bolje ne cistiti u sustini jer moze da se unisti na taj nacin. Aktivne supstance u tim sredstvima nastavljaju svoje dejstvo i nakon sto mislite da ste ocistili dio. Od jedne upotrebe hemijskog sredstva nece biti nista, ali nakon nekoliko primjena moze doci do problema.
Pored toga, ako je zaprljan MAF onda je gubitak snage karakteristican za cijeli raspon obrtaja a posebno osjetan u visokim obrtajima kada treba da izmjeri veci protok vazduha.
Problemi koje imate mogu biti povezani i sa EGR-om ili sa pumpom visokog pritiska, senzorom visokog pritiska, BCS-om, pastetom, odnosno vakum aktuatorom turbine i jos nekim sklopovima tako da je bolje uraditi dijagnostiku nego gubiti i vrijeme i novac.
Sto se tice ulja u crijevu - to je potpuno normalno. Na neke duze staze, i ako si pinjolo sto bi rekla moja baba (cjepidlaka), mozes da uradis sledece:
viewtopic.php?f=29&t=51291
Ja sam to uradio i primjetio sam malo ljepsi rad. Dobro je za turbinu u svakom slucaju.
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Sre Jul 02, 2014 1:42 pm
od Super_genije
@alfa_gt: je li mala vukla normalno poslije sredjivanja dizni pa je pocela ponovo da zeza ili je problem bio oduvijek prisutan? Znas li gdje je majstor nosio dizne na sredjivanje?
Re: Alfa Romeo GT - MAF i turbina pitanja
Poslato: Sre Jul 02, 2014 2:00 pm
od alfa_gt
Uf tesko je reci, odmah se izvinjavam na duzini posta..... Cini mi se da se stanje pogorsava. Pre sredjivanja dizni sam imala vecu potrosnju, ali je bila veca i na otvorenom, i drndao je auto, bile su otisle dve. Ne znam gde je radjeno, nisam pitala. Nakon sredjivanja nije bilo tog drndanja i potrosnja je pala na otvorenom, ali po gradu je jaca i dalje. Gledali smo korekcije nakon servisa i skoro pa su savrsene. Jedino ako se nesto u medjuvremenu ponovo sjebalo.... videcu da ponovo izmerimo i korekcije.
Nakon sredjivanja dizni nisam primetila da slabije vuce u odnosu na pre sredjivanja dizni. Pre sredjivanja isto nisam primetila da slabije vuce. Taj gubitak snage kao da je postao primetan tek kasnije (meni makar, a ja sam bas osetljiva na sve oko Male i primecujem stvari koje niko drugi ne primeti). A u poslednje vreme je izrazeniji, bas je troma na niskim obrtajima, kao kombi :cray: Posle 2,300 obrtaja zalepi i bas lepo vuce, ali npr ako mi obrtaji padnu na recimo 1,300, mogu da zalepim pedalu gasa, ali ona kao da ima neki cep i jednostavno nece da povuce, vuce se ko mrtav konj (zvuci mi da kao nesto sto se zove taj vakum koji spominjes), i onda kao da kopa kopa kopa i onda probije taj cep i samo me zalepi. Kao da ne puni turbinu lepo. Ali nema dima nikakvog, pa zato iskljucujem opciju bilo kog creva turbine (osim sto smo ih menjali i stavili original prosle godine, ne mislim da je do njih jer apsolutno ne dimi - ne znam da li gresim tu).
I onda mi se preksinoc upalilo to "motor system control failure" na sred auto puta, odsekla sam se, mislila sam da ce da se ugasi momentalno, ali nije, nista se nije promenilo u performansama i onda sam izguglala i videla da ne mora da bude nista "strasno" pa sam se malo smirila. A pisala sam i Savi (koji je na odmoru, ali u servisu je Zoki) i pitala ga jel da je parkiram, da je ne vozim, ali je rekao samo da je odvezem u servis da Zoki uradi dijagnostiku, nije rekao da ne smem da vozim.
Nisam stigla jutros, videcu da je ostavim posle posla (mada oni tada vise ne rade), ili sutra ujutro..... Mala moja :cray: