Stranica 1 od 2

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Čet Maj 08, 2014 8:32 pm
od elas
I kod mene na 156 ci sa sest brzina,ali gore dole to mu dodje isto,vetar u ledja ili u nos sve zavisi...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Sub Maj 10, 2014 9:04 am
od alfamen
elas napisao:I kod mene na 156 ci sa sest brzina,ali gore dole to mu dodje isto,vetar u ledja ili u nos sve zavisi...
Obrtaji su direktno povezani sa brzinom i nema veze da li vetar duva u nos ili u ledja ili ides uzbrdo ili nizbrdo! ;)

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:05 am
od elas
Ma kako to?auto ima vece opterecenje kad mu vetar duva u nos pa samim tim obrtaji skacu a brzina opada,bar je tako bilo od kad je sveta i veka.
Voziti uzbrdo takodje,na kracim uzbrdicama ne posustaje ali vec duze pokazuju svoje...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 9:36 am
od Shanirani
Pa vecina tih senzora ili kako se zove je u menjacu, tako da u dosta slucajeva ne pokazuje bas tacnu kilometrazu. Tako da je to povezano sa motorom tj. brojem obrtaja. Npr, moj cale je stavio menjac od golfa 3 u polo. Motor u golfu je bio nesto manji, ali menjac je legao super, samo sto kad pise da ide 80 ustvari ide 65-70.. kad pise 120 ide 95.. malo nebulozno sto nema realtime senzore ali tako je.

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 10:08 am
od Gruja
elas napisao:Ma kako to?auto ima vece opterecenje kad mu vetar duva u nos pa samim tim obrtaji skacu a brzina opada,bar je tako bilo od kad je sveta i veka.
Voziti uzbrdo takodje,na kracim uzbrdicama ne posustaje ali vec duze pokazuju svoje...
Boze gospode, sta sve covek nece procitati ovde.... iskreno se nadam da ovde fali neki smajli za ironiju ili tako nekako...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 10:29 am
od Shanirani
pa donekle je upravu. Ima opterecenje, samo sto se ne dizu obrtaji da bi se islo isto kao i bez vetra nego se samo dize potrosnja jer se vise pritiska gas. Inace moje objasnjenje gore nije bas dobro objasnjeno. Obrtaji i otkucana kilometraza na satu su povezani i ne mogu biti razliciti. Cak i ako tockovi proklizaju on ce ti pokazati kilometrazu obrtaja tockova odnosno menjaca a ne samog kretanja.

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 10:45 am
od Visconti
+1
Potrosnja raste , obrtaji vs brzina isti. KAd bi obrtaji skakali a brzina padala znacilo bi da kvacilo proklizava zar ne?

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 1:58 pm
od Tihomirce
Baš tako :yes:

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 7:54 pm
od elas
Ma kako to razmisljate,auto ili kombi opterecen nula tj,fabricka kilaza ide na npr 120 na sat pri obrtajima od 3000 prm,opterecen na 1500 kg ide istom brzinom 120 na blizu 4000 rpm,probano 1000 puta jer imam kombi u posedu preko 15 godina.Auto ne samo alfa sam u kolima pri 150 na primer vrti se na 3000 rpm,ako ga opteretim sa svim putnicima nosi u sebi 300-400 kg tereta,vise se ne vrti na 3000 vec se penje na vece obrtaje,plus ako su uslovi takvi da ti vetar duva u nos ide i vise.Ako gresim i nisam upravu poklopiteme sa komentarima ali sam za 20 god.staza za volanom presao preko 1500000 km,imao svakave gluposti i pratio stanje masine i vozila.Vozio krseve a i nove automobile...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:00 pm
od elas
Ili idete na peti sprat peske istom brzinom,normalnim hodom i to predjete za neko odredjeno vreme,istu tu relaciju opteretite sebe za 30 kg tereta necete preci za isto vreme vec krace,tako je i sa motorom i vozilom,potrebno mu je vise energije i teret ga usporava pa samim tim obrtaji mu rastu za istu brzinu da bi je postigli...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:33 pm
od erdeljan
Sale, polupao si loncice. Ako se auto koji ima sveukupno 1500kg krece brzinom od 100km/h i pri tome se motor vrti na 2000rpm onda trosi recimo 10 l/100km.
Ako je uzbrdica i isti auto sa istim parametrima: Isti obrtaji samo veca potrosnja jer mu treba vise snage da bi se popeo. Isto vazi i za vetar. Prosta fizika!
Ako hoces da se taj auto popne istom brzinom onda ti stisnes gas i povecas obrtaje i samim time i potrosnju, ali to je opet druga stvar.
Tvoj drugi post o pesacenju je takodje netacan! - Ako se na peti sprat popnes za recimo 60 sekundi a sa vecim opterecenjem ti treba 75 sekundi to ne znaci da si imao vece obrtaje vec naprotiv iste obrtaje. Ba bi se popeo za 60 sekundi sa opterecenjem treba ti vise snage a to nisu obrtaji u slucaju automobila vec gorivo. Ne pravim se pametan, vozac sam i presao sam preko 2.000.000km provereno mada nemaju kilometri veze toliko sa time vec petica iz fizike ;)
Nekoliko kolega je pokusalo da ti objasni...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:38 pm
od Falcon037
Sale nešto ti se uzjebala računaljka. Teret nema nikakve veze ovom kalkulacijom. Ako na 3000 obrtaja ide 160 u 6toj ićiće i prazan i pun isto samo će mu opterećenje biti mnogo veće pa i potrošnja.

Dobijena brzina ti je odnos obrtaja motora puta obim točka i mere diferencijala i menjača.

BTW. Ja sam imao keca iz fizike ali i pored toga sam završio mašinsku višu ... ali na internetu ima svašta da se nauči ako znaš šta tražiš ;)

Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:50 pm
od sinisa
Brzina je svakako fiksno vezana za br. obrtaja (bar za non-CVT menjače), potrošnja je ta koja se menja. Može se sračunati kolika je brzina npr. za svakih 1000rpm u najvišoj brzini... uzme se obim gume, preračuna put za 1000rpm, normalizuju brzine na km/h, itd. U 159 1.9JTDm i 166 2.4JTD 20v išli su M32 menjači, istih prenosnih odnosa, ali različitog finalnog prenosa - 3.65 na 159 prema 3.55 na 166. Za iste gume, svakih 1000rpm na 159 je 55km/h, na 166 57km/h.

Ta razlika znači suprotno, da je 166 2.4JTDm "dužeg hoda" nego 159 1.9JTDm, na istom broju obrtaja. Zašto? Brzinomer na 159 je optimističan, razlika u odnosu na stvarnu brzinu najviše se vidi na 120+ km/h. Može se najlakše proveriti/potvrditi GPS-om, ili radarom (kao ja, ali srećom sam ga ja koristio, ne policija). Nemam pojma zašto je brzinomer na 159 podešen tako... možda zbog osećaja brzine, sigurnosti, ko zna. Brzinomer na 166 je tačniji.

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:51 pm
od elas
E jbga ja imao 4. iz fizike i opet ne znam...
Pa sta sam ja rekao a da nije tacno,ides uzbrdo i da bi odrzao brzinu penjes obrtaje ili ako si vise opterecen obrtaji idu vise.Nisam pominjao potrosnju vec opterecenje motora i menjaca na odredjenim uslovima rada...
Kako hocete ali sam probao sve,pogotovo kad je vetar u nosu(zvuci vam smesno) ici 100 na sat nije isto sa njim i bez njega...

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 8:57 pm
od erdeljan
Ti si napisao ako se dobro secam (da ne citiram niti da se vracam u nazad) da ako vozis 100kmh i obrtaji su na recimo 2000 a ako vozis 100kmh i duva ti vetar u lice onda se motor vrti na vise obrtaja, recimo 2100!? Sto opet nije tacno. 100kmh je na 2000 obrtaja i nikako drugacije.

Re: Direktorka Cveta

Poslato: Ned Maj 11, 2014 9:03 pm
od elas
Dobro neka bude kako kazete,mada mislim da sam upravu...
Evo dajem sebi zadatak da snimim neke klipove sa tim opterecenjem i brzinom i obrtajima u tom trenutku...pusticu ovde pa onda da vidimo sta i kako
Necemo vise ovde da polemisemo u tudjoj temi,mozda se Milos ljuti.

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Ned Maj 11, 2014 9:57 pm
od OMP
sale gresis ljudi su u pravu, brzina-obrtaji su direktno povezani i razlika moze postojati samo u slucaju promene prenosa ili velicine tocka, ne zavisi od opterecenja niti od vetra i sl. jedino sto ce pod opterecenjem motor vise trositi i trebace mu vise vremena da postigne odredjene obrtaje-brzinu.

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Ned Maj 11, 2014 10:01 pm
od YUgisa
[RPMx60 / (odnos stepena prenosa x odnos diferencijala)] x obim tocka u km = brzina kretanja

Normalno svi ce uzeti za obim tocka dimenzije kroz racun precnika felne i profila gume ali po pravilu treba uzeti metar i izmeriti poluprecnik tocka od tla do centra tocka jer se guma sabija pod opterecenjem.

Tako da pod opterecenjem praznog auta ili pod punim opterecenjem ce dati razlicit precnik tocka i samim tim obim pa dolazimo do zakljucka da zaista u zavisnosti od opterecenja mogu zavisiti obrtaji potrebni da se postigne odredjena brzina ako se to ne kompenzuje dodatnim pritiskom u gumama. Sad da li razlika moze biti 1000 obrtaja, nisam siguran da je moguce mada ne znam koliko se guma sabije pod opterecenjem u jednom kombiju.

Ali nema neke veze vetar i nizbrdica/uzbrdica sem ako nemate neki auto koji stvara toliki pritisak od aerodinamike da gume sabija dodatno pod opterecenjem mase vazduha pri vecim brzinama...

Normalno zanemarimo sad centrifugalne sile i postojace mozda sile uzgona pri vecim brzinama ;)

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Ned Maj 11, 2014 10:34 pm
od OMP
a ne racunas da kad tovaris auto i pritisak u gimama moras da povecas, neces voziti prazan i pun auto sa npr. 2 bara, lepo pise na nalepnicama kako se pumpaju gume u oba slucaja.
a i da postoji neka bitna razlika izmedju obima tocka punog i praznog auta to vazi samo za pogonske tockove, znaci da ako taj kombi ima prednju vucu onda napred i nema promene obima tocka pa nema ni razlike u obrtajima :)

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Ned Maj 11, 2014 11:51 pm
od bums85
Mislim da je Elas u pravu, koliko god to nelogicno zvucalo, mada je mozda drugacije na svim automobilima. Imao sam Hyndai SantaFe pre par godina, i kada sam se vozio sam na 60kmh obrataji su bili na 2000, a kada sedne 7 ljudi pri istoj brzini mi je pokazivalo 2500 obrtaja, to nikako nisam mogao da skontam zasto. Inace je auto bio 2 godine star i sve je bilo ispravno. Moguce da je zbog guma kako OMP kaze

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Pon Maj 12, 2014 12:38 am
od Shanirani
Kao sto sam napisao gore, mehanizam za merenje brzine je u menjacu, i ne razlikuje se od obrtaja motora ni u kakvim uslovima. Sve je logicno sto Elas kaze, ali su takav mehanizam napravili da tako meri. Sad da ja stavim manji tocak i manju gumu od fabricke ne znam dal bi isao brze ili manje. I sam u ovo gore siguran. Cak sam naveo i primer. Ne mora da znaci da taj kombi funkcionise na isti nacin ali jbg kod nekih auta je tako. Kad ga stavis na dyno nece pokazivati km 0 nego onu koju i pokazuje i u realnim uslovima. Isto kao kad ti proklizaju tockovi obrtaji fastu kao i kilometraza a auto stoji.

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Pon Maj 12, 2014 11:28 am
od YUgisa
Ovo stoji da se brzina na brzinomeru ne menja u odnosu na obtaje jer koristi podatak od menjaca. Ali ako se meri brzina na GPS onda moze da se vidi koji km/h razlike izmedju optercenog i neopterecenog auta. Normalno moze da se kompenzuje to pritiskom u gumama ali nisam nikad proveravao uticaj opterecenja na gume, mada opet mnogi ne voze standardne dimenzije a i ne podizu svi pritisak u gumama u zavisnosti od operecenja sem ako mozda ne planiraju neki duzi put. Licno ja nisam nikad duvao drugacije od onoga sto obicno duvam bez obzira da li vozim prazan ili pun ili idem na autoput, jedino zimi spustim 0.1-0.2bara pritisak po nekad kada su jako niske temperature.

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Pon Maj 12, 2014 3:16 pm
od vojaalfa
Yugish - ina teorija je vrlo zanimljiva. Po toj teoriji ako je guma 195/65-15 sabijena za 2cm pod teretom procentualna razlika u obrtajima je 106,7% u korist obrtaja pod teretom a to u praksi znači da za istu brzinu kretanja vozila bez tereta na 2000 obrt/min, sa teretom tj. kad se poluprečnik točka smanji za 2cm bi trebalo 2134 obrt/min za istu brzinu kretanja vozila. :fight_twak:

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Pon Maj 12, 2014 3:20 pm
od erdeljan
Dva puta ništa jednako je ništa što znači da crva nije ni bilo :rofl:

Re: Brzina, obrtaji, opterecenje?

Poslato: Pon Maj 12, 2014 7:52 pm
od Shanirani
tuj kolika matematika, ne mogu da povatam :D