How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici

Ulepsavanje i odrzavanje prepoznatljivog imidza; Alfa Romeo
Korisnikov avatar
Villy
Contact:
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD 2004.
Lokacija: KG-SU
Lokacija: Kragujevac - Subotica
Postovi: 173
Pridružio se: Pet Jul 13, 2012 5:31 pm

How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici

Sub Apr 19, 2014 10:56 am

Pozdrav svima,

Kao što verovatno većina vlasnika 147-ici zna, zadnje korube su napravljene od materijala sličnom ojačanom platnu. Ovo ne bi bio problem da se zadnje korube, naručito posle zime, ne deformišu, ne krive i ne ispadaju.
Ovo zadnje, je verujem najiritantnija mana, pa sam rešio da podelim sa vama kako jednostavno i brzo rešite ovaj dosadan problem. Jer nema ničeg goreg od novih Ti 17ica, sa sve 4 nove Bridgstone gume i potrkila koja vise i vire :D

Za početak ovo vam je potrebno do materijala i alata:

1)dve novije nedofrmisane korube - Ja sam moje kupio na otpadu za cirka 15e obe i bile su u odličnom stanju, tj ivice koje ulaze u krila blatobrana nisu bile iskrivljene i polomljene (mnogo)
Slika
2)jedna nova unutrašnja guma za biciklu - ovo je izuzetno bitno, jer nove korišćene gume su poprimile valjkasti oblik, a nove su slepljene, kao traka. Videćete zbog čega je ovo bitno u daljem tekstu.
3) Pletena metalna žica sa teksturom kocikica, tj pletena po 90 stepeni, širina kockice oko 4mm 1mx1m
Slika
Slika
4) Crne vezice za grupisanje kablova
Slika
Ja sma uzeo bele, jer sam samo te imao, a nemam puno vremena za ovakve akcije jer radim kao konj. Inače, ako stavite i bele, kao ja, neće se primećivati svakako na vozilu.
5) Kućna obična heftalica :D
6) Oštre makaze
7) Motocangle
8) Mašinsko šilo, ili bilo koji manji oštar srafciger


Pa da počnemo... :)

Korak 1:

Isecite žicu sa makazama (možete i običnim makazama jer se bolje se seče nego sa onima za metal) na "fornclu" ~ 40mmx800m, tj 4x80cm.

Gledajte da sečete tako da imate mašinski obrađenu ivicu mreže sa jedne strane (tj mašinsku ispletenu i osiguranu da se ne rasplete). Ja sam imao samo jednu mašinski sečenu ivicu, ali ni to nije problem, jer se to neće videti :)


Slika

Korak 2:

Postavite traku na ivicu koju hoćemo da ojačamo, vodeći pri tome računa da mašinski obrađena ivica bude nasuprot ivice korube, da se ne bi rasprela.

Slika

Pripremite plastične vezice i prislonite metalnu traku na deo koji hoćemo da ojačamo.

Krenite od zareza za branik, tj od vrha, nikako od kraja korube koji se vezuje za branik.

Šilom izbušite rupu kroz korubu, dok je mrežica prislonjena i provucite plastičnu vezicu,kao na slici.
Slika


Korak 3:

Nemojte do kraja zatezati vezicu, da bi kasnije mogli da korigujete njen položaj.

Vezice zatežite retroaktivno, tj tek kada pozicionirati narednu.


Slika

Slika

Korak 4:

Ako ste sve lepo odradili trebalo bi da dobijete nešto ovako i korubu koja po prvi put može (manje više) sama da zadrži svoj oblik!

Slika

Obavezno proveriti da nema većih odstupanja u liniji mrežice i ivice korube i izvršite eventualne korekcije da biste ih poravnali ukoliko je to nepohodno.
Slika

Korak 5:

Sečenje gume! Spoljštenu nekroišćenu biciklističku gumu isecite od ivice u širini od 17-20mm, ponovo dužine oko 80cm (mada je prava dužina dela koji je potrebno očvrsnuti 75cm na 147ici)


Slika

Korak 6: Tako isečenu ivicu gume prislonite na ivicu korube i pomoću heftalice zaheftajte je za korubu. Naravno, gurnite gumu do kraja korube, tj da "proguta" rub korube kompetno.

Slika

Kada završite trebalo bi da dobijete nešto ovakvo

Slika
Slika

Korak 8: (NAPOMENA: Ovaj korak je možda bolje izvršti pre stavljana gume uz ivicu, tj pre koraka 6)

Dodatno uheftajte mrežcu za korubu i klještima osigurajte da su zubi od municje prošli do kraja i dodatno ih savijte.

Gumu takoće dodatno učvrstite tako da imate heftalicu na savkih 40-50mm


Slika

Slika

KRAJNJI REZULTAT

Kao što vidite na slikama, konačno koruba, tj podkrilo može samostalno da stoji i da se ne krivi!



Slika

Slika

Potencijalna mehanička deformacija, koju obezbeđuje metalna mrežica, daje mehaničku elastičnost korubi, tako da će ista zadržati svoj oblik i izgled i kada se ukvasi ili zaledi. Ovo znači da se ivice više nikada neće iskriviti. Guma sprečava mehaničko trenje i skidanje zaštitnog porvršinskog sloja kataforeze u unutršanjosti blatobrana i dodatno ojačava ivicu.

Naravno, za ceo posao je potreban i pomoćnik, tako da mi je moj ćale pomogao :)

Cela "akcija" je trajala oko jednog sata sa sve čišćenjem kuće od štricki :)


Pozdrav svima

:arflag

P.S. "Pre i posle" na autu stižu u toku dana :)
milosabs
Garaža: e39 525 d sport m optic touring
Lokacija: Novi Sad Nis
Postovi: 816
Pridružio se: Čet Okt 03, 2013 3:34 pm

Sub Apr 19, 2014 12:38 pm

Svaka cast

Послато са LG-P760 уз помоћ Тапатока
bio jednom jedan TI
Korisnikov avatar
CoyoteKG
Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1650
Pridružio se: Sub Dec 03, 2011 5:13 pm

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici

Sre Apr 23, 2014 9:47 pm

Ekstra...
Jednog lepog dana da mi pomognes (odnosno da ti pomognem :P ) da odradimo ovo i meni
alfica_147
Garaža: Alfa Romeo 147
Lokacija: Ruma
Postovi: 3
Pridružio se: Čet Maj 01, 2014 6:31 pm

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici

Čet Maj 01, 2014 6:45 pm

Dobra ideja. Ima Alfa svojih gluposti. :D
Freemen
Garaža: Alfa Romeo 147 1.6
Lokacija: Srbija- Cuprija
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Jul 25, 2018 8:33 pm

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici

Čet Dec 20, 2018 5:47 pm

Odlicno resenje ali video sam i varijantu kad se sa gornje strane obloga- koruba lepe trake od platna koje se koristi za poliester i premaze se sa onim sredstvima koje se dobiju u kompletu za reparaciju sa poliesterom. Isto jako dobro ucvrsti ivice i kompletnu oblogu znaci mozete sa unutrasnje strane da ucvrstite celu oblogu sa poliesterom, kada budem radio sebi slikacu da vidite kako se radi.

Povratak na “Alfa Stile”