Stranica 1 od 2
Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 6:15 pm
od cile-pa
Mozda jeste glupo pitanje,mislim jeste i smejacete mi se nakon ovoga,ali eto zanima me

pa i da udjem na listu bisera necu zameriti
Zanima me dal je veliko opterecenje ili mozda je optimalno kad npr na auto putu drzim auto na 140khm i 3000rpm?I nakon toga dal pije vodu ona fraza da se ostavi auto 2 minuta u leru nakon takve voznje da se smiri pa tek onda ga ugasiti?
Hvala unapred i izvinjavam se na ovakvim pitanjima

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 6:26 pm
od MiloshBg
Da li pije vodu ili ne, ne znam, ali u svakom slucaju ne moze da skodi.

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 6:27 pm
od Zvrle
Ja nisam strucan po tom pitanju jer mi je Alfa prvi auto koji ima turbinu, ali uvek praktikujem da posle svake voznje ostavim da malo radi na leru pa tek onda ugasim. U svakom slucaju ne moze da skodi!

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 6:57 pm
od G0XY
Odlicno je pitanje,a odgovor si sam vec dao.Takav postupak je vrlo pozeljan i produzice vek turbini.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 7:05 pm
od Kaligula
Meni se Milica najlepse osecala i radila na 3000 obrtaja......mislim da je to idealka za jtd motore!Naravno posle cepanja minut-dva lerka i nema brige

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 7:06 pm
od Alex V6
Hladjenje turbine je nepotrebna procedura kao i formiranje baterija mobilnih telefona (potrebna jedino za NiCd i NiMH baterije koje su odavno prevazidjene).
Turbinu hladi voda, a podmazuje ulje koje nije mineralno kao pre 20 i vise godina. Koliko god vozili ostro, uvek ce proci neko vreme dok se parkira i ugasi auto. Vise nego dovoljno da se temperatura sredi.
Ista situacija sa zagrevanjem motora. Samo trosenje goriva. Naravno treba voziti normalno par kilometara dok se se temperature ne pokrenu.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 7:12 pm
od cile-pa
sto volim ovo da cujem da je jtd motore 3000rpm pesma

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 7:37 pm
od Pittatore
Skoro sam citao u uputstvu novog passata b7 da nakon duze voznje pod opterecenjem treba pustiti auto 2min da odradi na leru. Probao,drzao ga 5min i temperaturu ulja je spustio za 12 stepeni, ovo se radi bas zbog hladjenja turbine, u suprotnom ako se odmah ugasi auto ulje koje ostane u turbini koksira i taj koks vremenom razbija turbinu.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 7:58 pm
od Alex V6
Sinteticka ulja su dosta otpornija od mineralnih. Takodje, nije presudna sama temperatura ulja (nema neke razlike izmedju 80 i 100 stepeni), bitna je temperatura kucista turbine, ali napominjem jos jednom, odavno su prosla vremena kada je ulje i hladilo i podmazivalo turbinu. Voda je zaduzena za hladjenje.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:29 pm
od rudicmiki
Gde to voda hladi turbinu?
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:34 pm
od Alex V6
Pa jedino ako turbina hladi vodu...
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:37 pm
od losdokosti
rudicmiki napisao:Gde to voda hladi turbinu?
2.0 v6 turbo sigurno
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:38 pm
od Pittatore
Inace vrlo moderan motor

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:39 pm
od MiloshBg
Voda hladi ulje, a ulje turbinu.

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:40 pm
od losdokosti
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:46 pm
od Pittatore
Moja vala vise ne ujeda, slavio sam kad sam iscupao to kljuse
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 8:52 pm
od Alex V6
Da, moderni dizel motori. Upoznat sam koliko su moderni....
Inace vodeno hladjenje turbine imaju svi performantni motori (benzinci). Moderan 1.9 JTD tesko da je namenjen za trke pa mu ni hladjenje nije potrebno.
BMW na novijim motorima ima posebnu pumpu za vodu koja radi i kad se ugasi auto ako je potrebno.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 9:08 pm
od rudicmiki

Pa,ovde niko i ne spominje trkace aute ,vec nase svakodnevne ljubimce.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 9:14 pm
od Gremlin
Majstor koji servisira turbine, inace masinski inzenjer, kaze da je dovoljno sacekati 1min, cisto da obrtaji padnu na minimalne.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Mar 29, 2014 10:24 pm
od delic
Nije toliko bitno hladjenje koliko je podmazivanje,kad vozis duze na vecim obrtajima zagreje se turbina na 500-600-700c i vrti se zavisno od konstrukcije 60,80,100 hiljada obrtaja u minuti neke i vise tako da joj za pad obrtaja treba vremena.Ako ugasis auto odmah ona nastavlja da se okrece usled inercije jos neko kratko vreme na suvo(bez pritiska ulja).Posto turbokompresor nema lezajeve nego je osovina u biksni to za istu nije zdravo tako da nista ne kosta ako se cepa da minut dva odradi u leru.Malo obori temperaturu turba preko kompresora,malo ulje skine temperaturu sa biksne i osovine i to joj poprilicno produzi vek.
Mada je moje misljenje da kod nas turbine vise stradaju zbog petljanja sa mapama,zapusenih katalizatora i ne adekvatnog ulja.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Ned Mar 30, 2014 12:19 am
od Zvrle
Delic je bas lepo objasnio o cemu se radi

i sigurno da nista ne kosta da se malo saceka sa gasenjem auta. Ja sam skoro radio veliki servis (pisao sam o tome u virusu, ali da jos jednom to i ovde izlozim) i kad smo sve zavrsili oko seta zupsastog i pk kaisa, rakao sam majstoru da skine holender creva za dovod ulja u turbinu kako bi za svaki slucaj oprali plasticno sito koje je u njemu, majstor ga je lepo isprao, (nije bilo nesto posebno prljavo) i onda je vazduhom poceo da ga izduvava, ali je sito bilo toliko krto da je pocelo da se lomi, na kraju smo ga skroz skinuli, parcici koje smo izvadili su se drobili pod prstima. Mislim da je moglo svasta da se desi da se sito polomilo u voznji, mogli su delovi sita da zacepe rupe na holenderu i zaustave dovod ulja u turbinu ili da ti delovi ulete u turbinu i verovatno bi to bilo pogubno po nju. U svakom slucaju to je spreceno i posto vise nema tog sita ostaje samo filter ulja da radi svoj posao. Preporucio bih svima da da skinu taj holender i pogledaju u kakvom je stanju sito.

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Ned Mar 30, 2014 7:09 pm
od JaMaL
Ako se ne saceka malo na leru da procirkulise ulje ono prokuva u lagerima turbine, sto proizvodi 2 problema, "prokuvavanje" i "razbijanje" ulja sto samo po sebi steti celom motoru a ne samo turbini i ostavljanje vrelih lagera da se gravitaciono deformisu i neravnomerno trose... sto je auto/turbina stariji, tj. vishe ciklusa grejanja i hladjenja prosao to je problem veci. tj. steta veca. tu vec ulazi i zamor materijala u kombinaciju...
Ali da batalimo sve ovo jer je vrlo diskutabilno u praksi, razbijanje i kuvanje ulja nije... i vrlo je stetno po ceo motor. ko ima merac pritiska ulja zna da turbo motor, posebno benzinac moze da razbije ulje za 2500 km ostrije voznje... ne trkanja, ostrije voznje...
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Pon Mar 31, 2014 4:10 pm
od Vlada R
Možda je nepotrebno ali i ja praktikujem da radi minut-dva na niskim obrtajima pre gašenja. Nije nužno da to bude u leru, dovoljno je koji minut penzionerske vožnje pre parkiranja.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Pon Mar 31, 2014 5:23 pm
od bums85
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Apr 02, 2014 8:04 pm
od spin
zvrle70 napisao:Delic je bas lepo objasnio o cemu se radi

i sigurno da nista ne kosta da se malo saceka sa gasenjem auta. Ja sam skoro radio veliki servis (pisao sam o tome u virusu, ali da jos jednom to i ovde izlozim) i kad smo sve zavrsili oko seta zupsastog i pk kaisa, rakao sam majstoru da skine holender creva za dovod ulja u turbinu kako bi za svaki slucaj oprali plasticno sito koje je u njemu, majstor ga je lepo isprao, (nije bilo nesto posebno prljavo) i onda je vazduhom poceo da ga izduvava, ali je sito bilo toliko krto da je pocelo da se lomi, na kraju smo ga skroz skinuli, parcici koje smo izvadili su se drobili pod prstima. Mislim da je moglo svasta da se desi da se sito polomilo u voznji, mogli su delovi sita da zacepe rupe na holenderu i zaustave dovod ulja u turbinu ili da ti delovi ulete u turbinu i verovatno bi to bilo pogubno po nju. U svakom slucaju to je spreceno i posto vise nema tog sita ostaje samo filter ulja da radi svoj posao. Preporucio bih svima da da skinu taj holender i pogledaju u kakvom je stanju sito.

U vezi sa tim sitom, malo sam potražio informacije i u Autodati našao da je filter napajanja turbine uljem kod jtd mašina "known fix", odnosno da je primećeno kao pojava i savetuje se da se povremeno skine i očisti.
Inače, to je jedan od ukupno dva "known fixes & bulletins" za 147 jtd.
Drugi je, razume se, škripanje silena gornje viljuške
