Ja sam više puta čačkao oko protokomera.
Ono što ga najviše muči je detonacija na plinu, kada se to desi ili iskrivi klapnu ili je polomi, otkine parče...
Druga stvar je grafit, istroši se, mada se dešavalo i da mi je senzor temperature vazduha otkinut i razne druge stvari.
Upravo sada sređujem po drugi put protokomer za moju 164 ts.
Prvi put sam ga napakovao ekstra i sve picikato, no nisam stigao da prmenim kablove za svećice i tako morao na put, gde sam imao probijanje kablova i detonacija, što je uzrokovalo kidanje klapne i kidanje senzora temperature vazduha koji se nalazi u protokomeru.
-Pre svega protokomer mora biti po serijskom broju za tvoj auto, i mora biti naštelovan na prave vrednosti i položaj na leru.
Ukolko se stavlja drugi protokomer a nije mu broj isti nema leba da to radi lepo, jedino da se stavi i računar sa tog auta.
-Ako ti klapna zaglavljuje znači da je kriva verovatno usred detonacija se pokrivila
Moj protokomer ima sa donje strane šrafove koji se skinu i skida se poklopac, tu je klapna, nju je najbolje zameniti drugom koja odgovara. Ako pokušavaš sa tom tvojojm nešto, vidi dal može da se ispravi, ako je budeš slučajno brusio šmirglao neće da valja ako ima zazor negde, da zeva prazan prostor i uvlači vazduh, pogotovu kad je vraćena na početni položaj tj kad se auto ugasi, tu mora da bude bez zazora.
-Grafit. To što ti hoćeš promeniće ti rad auta i poremetiće ga. To je tako naštelovano i nema mu mrdanja, tu jesu ukopani kanali gde trlja klizač po grafitu ali ako to diraš ne valja. Jedino šta može da se uradi je da se pločica pomakne malo unazad ili napred kako bi klizač nalegao na neistrošen deo grafita.
Ne znam da li nekako može da se grafit doda tu gde je istrošen tj nov sloj nabaci....
Može i klizač malo da se savije na dole, mora prvo da se odšrafi, da bi bolje nalegao na grafit.
Pločicu pomerat napred nazad je malo zeznuto, zato što em su šrafovi zalepljeni em moraš da rasturaš to pažljivo.
Ukolko otpustiš feder i ne vratiš ga posle na njegovo mesto tj zub isto si zeznuo stvar...
Drugu pločicu stavljati isto mora da bude baš ta po broju, a to gde naći nemam pojma
Pipljiva stvar, ali ako se obrati pažnja može sve da se sredi, prvo zezneš jedno dva-tri i onda mu uđeš u šemu
Ovo sve pričam za moj bosh protokomer onaj veliki stari L klapna, 4 pina konekcija...
Ne znam za novije nisam butao, ali suština je ta, pola milimetara neke štelke ili zazora mu mnogo znači !
POZZ
