Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
COYG
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 8V
Lokacija: No Problemo
Postovi: 611
Pridružio se: Sub Jun 25, 2016 4:57 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Maj 28, 2018 8:03 pm

Pritisak turba bi trebao da bude znatno veci. Skoro sam naucio neke stvari od Pitatorea, pa evo da ga pozdravim ovde. :arflag

Evo kako to izgleda kod mene (prva slika) sa MAF-om do 950, i kod drugara sa neispravnim i otkacenim protokomerom. (druga slika)
@mpelevic Kojom si ovo brzinom probao? Trecom?

Slika

Slika
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''

Džeremi Klarkson
Korisnikov avatar
ChobbyJTD
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Detelinara Novi Sad
Postovi: 603
Pridružio se: Čet Okt 30, 2014 10:20 pm

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jun 01, 2018 8:31 pm

Imam problem već neko vreme da auto do nekih 2000rpm ima neku knedlu i dimi i kad prođe tih ~2000rpm vuče normalno i više ne vidim dim.
Kolega je gledao u mes dok sam ja vozio i primetili smo da je desired boost bio oko 2.3 bara a turbo je punio na nešto sitno preko 2.5 bara.
Nikakvu grešku mi auto ne pali u vožnji.
Auto je mapiran davnih dana ali ovo se ranije nije desavalo.
Da napomenem da je izduv komplet otvoren nakon mapiranja i nije odrađena nikakva korekcija mape još uvek.
Ima li neko ideju šta može biti pre nego što odradim log kako treba i okačim ovde?
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4584
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jun 02, 2018 11:29 am

Jel egr zatvoren?
Slika
Korisnikov avatar
ChobbyJTD
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Detelinara Novi Sad
Postovi: 603
Pridružio se: Čet Okt 30, 2014 10:20 pm

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jun 02, 2018 1:02 pm

Jeste, zaboravio sam to da napisem :) Meni deluje da može biti problem wastegate ili prljava geometrija ali ne znam da li se to može utvrditi gledanjem u logove.
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jun 06, 2018 9:22 pm

U cilju rešenja štucanja u leru kod moje Alfe opremio sam se dijagnostikom.

Nisam je puno pretresao, znam odprilike šta i kako, ali pošto imam tri dizne za zamenu gledao sam samo dizne.

Ono što mi je prvo palo u oko je ponašanje preliva na leru. U momentima kad štucka, 4ta-5ta dizna pokazuje i do +1.30 korekcije, a posle kad ne štucka te korekcije padnu i do 0,00.

Da li dizne mogu da zajebavaju i čas rade vako, čas onako. Gledao sam i traženi pritisak i ostvaren, uvek je ±5 bara, dal je na 300, 500 ili 600, tu je.

Slika

Slika

Slika

Slika

Na laganom gasu na ~2500 o/min u leru, samo 1 i 5 dizna se kompezuju.
Slika

Jedino MAF pokazuje da ima veća količina vazduha od tražene, ako to ima veze?

Slika

Sad imam tri remontovane dizne, i pitanje je koje da zamenim?
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Jun 12, 2018 4:36 pm

Koje su normalne vrednosti korekcija dizni u toku voznje, konstantne i u toku punog gasa?
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:35 pm

.
Imam razbuseno gornje crevo od interkulera. Lepio sam ga aluminiziranom trakom + crnom impregniranom (otmicarkom) preko. To je popravilo stanje ali ne sasvim i potpuno. Sada sam kupio od Spidera crevo i planiram da ga stavim za vikend.

Ali pre vikenda idem na put od 50 km (sa deonicom aoutoputa od 10 km), bez novog creva, a potom se vracam sa novim crevom.

Imam MES i KKL kabal. Interesujeme koje parametre je najbolje snimati da bi se uocila razlika u performnsama vezano za voznju sa pocepanim crevom i potom sa dobrim?

Takodje, moze li se uz pomoc MES i KL kabala proceniti stanje dizni na 1.9 JTD 16V?
.
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:41 pm

1. Engine speed
2. Total Fuel quantity
3.intake air quantity
4. Measured Boost Pressure
5. Desired Boost Pressure
6. Boost Solenoid u %
Dizne najbolje kod Boschiste odneti na proveru
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:43 pm

Snimi engine speed, boost pressure, desired boost pressure, boost control solenoid i intake air quantity.
Što se procene stanja dizni tiče, moguće je samo u određenoj meri. Snimi korekcije, uz engine speed od 2000 do 4000 obrtaja u različitim režimima vožnje...od penzionerskog do agresivnog
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:46 pm

popovicvl napisao:Koje su normalne vrednosti korekcija dizni u toku voznje, konstantne i u toku punog gasa?
Fabrika kaže 1.3, mada većina ne smatra ozbiljnim korekcijama do 1.7
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:52 pm

Koliko parametara se odjednom moze snimatinsa MES-om?

Nesto mi je ostalo u secanju da narodna verzije moze max 4 odjednom?!
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 2:59 pm

Da, free verzija do 4, a plaćena koliko hoeš. Mada je sve preko 4 problematično zato što produžava interval snimanja
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 18, 2018 11:40 pm

.
Probacu da usnimim to sto ste rekli (Pittatore, BobanR) i vidim da obojica dajete gotovo isti predlog za parametre. Snimicu pre i posle zamene creva. Pa cemo gledati ovde grafove ili tabele i nadam se pomoci u tumacenju.

Vidim u postu od popovicvl da je on snimao parametre 'Inj. correction' za cilindre, ne secam se tih parametra da sam ih primetio ranije kada sam radio neka snimanja. Moze to sa KKL-om ili to ide sa ELM 327?
.
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 19, 2018 12:24 am

Korekcije mozes i sa kkl i sa elm. :)
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 8:57 am

.
Evo usnimih par fajlova.

Prvi je sa parametrima sto ste mi ih dali i uglavnom je otvoreni put.

U drugom su parametri za 'Inj. correction' ali imaju data i grafovi za brzinu vozila i rpm da se stekne slika za koji rezim su korekcije. Prvi deo voznje kod tog fajla je prolazak kroz grad a drugi deo otvoreno.

Koga ne mrzi, a razume se, neka daunloaduje fajlove sa donjih linkova pa neka baci pogled i ako moze da da komentare.

Link za prvi excel fajl: https://app.box.com/s/ye01sxr872ggk0b3qfzvi3flvcw1vyn7

Link za drugi excel fajl: https://app.box.com/s/qafmwz80jv1q7o1xqwb0vl9jzqhjnyfa
.
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 9:28 am

Nisam siguran da je prvi fajl upotrebljiv. Potrebno je u četvrtoj brzini, pri oko 1500 obrtaja stisnuti gas do poda i držati do 4000.
Što se dizni tiče, korekcije jesu visoke, pa bi trebalo da se ispitaju. Deluje da je problem na prvoj ili trećoj
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 9:38 am

Sto se prvog loga tice trebao si jedno potezanje da snimis u 4toj brzini pod punim gasom od 1500- preko 4000rpm, sa ovim soliranjem mogu samo da eventualno vidim da imas do 0,2bara do 2100rpm prepunjavanje sto tebi deluje kao da kasni spool.
Ostali parametri tipa stanje maf-a, geometrije nemoze da se vidi.
Sto se korekcija tice po meni je ok, u granicama normale.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 9:46 am

Sad tek na dnu tabele videh korekciju 3. dizne da ide do 2 sto jeste visoko, prva je na gornjoj granici.
Probaj za pocetak da zamenis mesta 1. i 3. sa 2. i 4. diznom pa da pratis
Da vidis jeli do dizni ili do pritisaka u cilindrima, sledeca neka jeftina solucija (citaj vadjenje :D) je da sipas Marly Zenox, drugar u servisu imas lepa iskustva sa njim, ne cini cuda ali ispegla fino korekcije.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 7:37 pm

.
Zamenio sam danas gornje crevo od interkulera. Sutra se vracam ka Nisu i imacu deonicu autoputa.
Snimicu u 4toj brzini pod punim gasom od 1500 rpm do preko 4000rpm, sa parametrima sto ste ih naveli.
Samo napomena da mi je menjac sa 6 brzina, pa ide pitanje jel' snimam u 4toj ili eventualno 5toj? Il' da pravim oba skena.

A taj Zenox, mislis li na aditiv ili ulje. Gde se kupuje, samo kolibrioil?

Ja sipam samo aditiviran MOL-ov dizel.
.
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 8:00 pm

4tom slobodno, Marlyjev proizvod Zenox koji se sipa sa gorivom, ima procedura pise sve na pakovanju.
Ali je bi bilo lose prvo zameniti diznama mesta, ako si vican srafljenu mozes i sam da bi utvrdio jeli do dizni ili do pritisaka u cilindrima.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 10:10 pm

Snimaš u četvrtoj bez obzira na menjač. Ako ti nije problem, podesi u MES-u KWP2000 timings na "fast"
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 11:24 pm

.
U vezi te zmene mesta dizni, imam nedoumica. Negde sam ranije, a i nesto vecers, nasao da injektori iako kao pravljeni precizno imaju 'fabricke varijacije' koje se 'obelzavaju kodovima' l ti 'neki' kodovi se unose u ECU kod montiranja da bi ECU mogao da 'ukalkulise' ta odstupanja. Nesto je poput toga (u slobodnom prevodu) ...
E, sada zamena mesta bez 'intervencija' u ECU, :confused: :scratch:

.
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 11:27 pm

Ne znam da li mora za potrebe provere, ali u MES-u imas opciju upisa kodova. Kod sa dizne upisujes programom.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 20, 2018 11:29 pm

Ne, potrebno je da "ukodiraš" dizne. Na svakoj piše taj fabrički kod. Sve šta treba da uradiš je da kroz MES-u upišeš te kodove u ECU.
Kod se sastoji iz 9 znakova(brojeva i slova) i izlgeda ovako nekako...

Slika
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Okt 21, 2018 12:18 am

'
Thanks a lot!!!

Imacu to u vidu ako budem ih rotirao. Trenutno ne diram nista. Samo pratim i cekam malo da se ECU 'navikne' na novo spiderovo crevo.

Sada sam nesto citao i gledao svoje korekcije. Ako sam to sto sam citao dobro razumeo, u tumacenju korekcija jako je vazno pri kojim su rpm tj. 'prihvatljive vrednosti' korekcija nisu iste kod npr. lera (800 rpm) i kod drugih, visih obrtaja.

Ima li ko kakav link ili validan tekst koji povezuje te prihvatljive corr. sa rpm?

A ja ako, i kada, nadjem dobar info stavicu ga ovde.
'

Povratak na “Diesel Potenza”