Stranica 1 od 3
Turbina zastaje
Poslato: Pet Nov 08, 2013 9:43 pm
od Capek
Imam jedan problem,vozim 156-icu 1.9 jtd,desava se to da kad krene turbina da puni u jednom trenutku kao da zastane pa opet krene.Moze li pomoc cisto da znam da li ce to mnogo da me boli.Pozdrav.
Re: alfa
Poslato: Sub Nov 09, 2013 12:08 am
od bums85
Neko je imao taj problem i ako se dobro secam u pitanju je bio protokomer ili egr.
Re: alfa
Poslato: Sub Nov 09, 2013 4:49 pm
od dusanGT
Verovatno protokomer tj. MAF - potrebna je MultiECUScan dijagnostika u vožnji za konačni zaključak... I bez toga je jasno da je naslov teme neodgovarajući...
Re: Turbina zastaje
Poslato: Uto Nov 12, 2013 1:37 pm
od Super_genije
meni se upravo to desavalo na 2000rpm i bio je EGR u pitanju.
Procitaj teme o ciscenju EGR-a i protokmjeru, (izvakano je sve po 50 puta) pa sve to odradi zajedno i ako se ne rijesi odradi dijagnostiku i dobices odgovor.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Uto Nov 12, 2013 6:50 pm
od genca
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 4:36 am
od edin
A mozda je i losa mapa

Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 8:02 am
od dusanGT
Šta je loša mapa?
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 9:52 pm
od rudicmiki
I ja osetim da mi od 2000 obrt malo stucne.I to najcesce dok je hladan.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 10:11 pm
od dusanGT
Kao kad se smanji pritisak na pedalu gasa ili...?
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 10:22 pm
od Falcon037
rudicmiki napisao:I ja osetim da mi od 2000 obrt malo stucne.I to najcesce dok je hladan.
Jel to misliš štucne (trzne) obično ujutru i to bude otprilike u drugoj brzini pri umerenom davanju gasa negde između 1800-2000 rpm ?
Ja imam isti "problem" ... rasturio i očistio EGR ali to nije rešilo problem.
btw. Šta bi sa kreatorom ove teme ??? nestao

Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Nov 13, 2013 11:35 pm
od bums85
S obzirom da mu je to jednini post, nije nista cudno

Tema moze i dalje da zivi posto nije jedini sa tim problemom. I meni se desi to ponekad bas kao sto kazes pri umerenom dodavanju gasa i na tim obrtajima
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Nov 14, 2013 9:51 am
od BanE147
I meni na oko 2000 obrtaja i to samo kad je hladan :/
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Nov 14, 2013 10:51 am
od rudicmiki
Falcon037 napisao:rudicmiki napisao:I ja osetim da mi od 2000 obrt malo stucne.I to najcesce dok je hladan.
Jel to misliš štucne (trzne) obično ujutru i to bude otprilike u drugoj brzini pri umerenom davanju gasa negde između 1800-2000 rpm ?
Ja imam isti "problem" ... rasturio i očistio EGR ali to nije rešilo problem.
btw. Šta bi sa kreatorom ove teme ??? nestao

Upravo to.Pri umerenom dodavanju gasa,kao da na sekund iskljuci turbinu.Kao da varijabila turbine na kratko zaglavi.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Nov 14, 2013 2:48 pm
od dusanGT
Da se pri ubrzanju zaglave krilca turbine i ostanu u položaju "malo goriva/malo obrtaja", ne bi bilo "knedle", Alfa bi "letela" na većim obrtajima i verovatno bi se pojavila greška tipa "overboost".
Ako EGR funkcioniše, na oko 2000o/min je mnogo manje otvoren nego na 1500o/min, pa nema logike da zbog toga bude "knedle".
Ostaju MAP i MAF. Ako MAP pogrešno "izmeri" pritisak i ako ECU ima "utisak" da je pritisak prevelik, ulazi se u tzv. "zatvorenu petlju" zbog regulacije smanjenja pritiska, što može da bude naglo - tj. kao "knedla". Ovo je manje verovatno, ali moguće.
Ako MAF pogrešno "meri" protok, pa ECU "misli" da je manji od stvarnog, na osnovu mape za "kontrolu dima" se smanjuje gorivo, pa to može da bude i u obliku "knedle". ovo je više verovatno, ali bez dijagnostike u vožnji - ništa od definitivnog zaključka.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Nov 14, 2013 3:11 pm
od Falcon037
Ja sam planirao da odradim merenje u vožnji ali je problem što se to javlja jednom eventualno dva puta u toku dana i to ne uvek, pa je problem da ga namolim da štucne kad je na dijagnostici.
Jutros kada sam kretao se nije ništa desili jer sam "obratio pažnju" i verovatno stisnuo gas više nego što ga stistak kad ne obraćam pažnju.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Nov 14, 2013 4:20 pm
od dusanGT
Marfi...
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Nov 17, 2013 6:07 pm
od edin
dusanGT napisao:Šta je loša mapa?
Pitaj ucitelj`cu!!!
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pet Feb 14, 2014 1:53 pm
od dejan nis
Resi li ga?
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pet Feb 14, 2014 4:26 pm
od OMP
Falcon037 napisao:
Jel to misliš štucne (trzne) obično ujutru i to bude otprilike u drugoj brzini pri umerenom davanju gasa negde između 1800-2000 rpm ?
meni se to desilo 2-3 puta do sada ali to je jedva primetna knedla nije ono bukvalno da stucne i zastane auto vec se samo oseti mali trzaj bas tu negde oko 2k rpm, mada od kako sam ocistio map ne secam se, ili nisam primetio, da se to desava

Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 1:21 pm
od Falcon037
Od onomad nisam ni ja imao "jutarnji štuc" nisam ništa čačkao i popravljao po tom pitanju, a možda samo nisam uspeo da ga dovedem u idealno stanje da se ponovo manifestuje.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 5:46 pm
od dusanGT
Svi koji su softverski isključili ili zatvorili EGR imaju situaciju u kojoj motori dobijaju više vazduha nego u fabričkoj postavci sa funkcionalnim EGR.
Moguć je, uglavnom na 16v/20v motorima, kratki zastoj ("knedla") u ubrzanju na oko 3000o/min, ako zalet počne od, na primer, 1500o/min, sa potpuno pritisnutom pedalom gasa i u 4. brzini. Ovom zastoju uvek prethodi nagli skok ubrzanja (liči na proklizavanje lamele, ali nije).
Razlog za ovu pojavu je neusaglašenost parametara u mapi za promenu ugla krilaca turbine sa većom količinom vazduha koja ulazi u motor. Pojava je verovatnija ako su izvađeni katalizatori i gortovo sigurna ako je rađen remap koji forsira povećanje snage na malim obrtajima.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 6:59 pm
od kAcA
Dusane, da li je i koliko je stetno?
Sent from Nexus4
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 8:31 pm
od dejan nis
Odnosi se i na 8v motre, CR motor je projektovan da radi sa odredjenom kolicinom izduvnih gasova i svezeg vazduha,kada se zatvori egr on dobija samo svez vazduh i ecu dobija taj podatak preko maf senzora i ubrizgava vecu kolicinu goriva sto moze da bude blagi porast potrosnje i na nizim obrtajima kao bolje vuce mada to je subjektivan osecaj ali i moze da utice na srednjem broju obrtaja,kada na 1800 o/min das gas do kraja da auto ubrza on dobija vecu kolicinu vazduha stim i vecu kolicinu goriva koji nemogu da postignu da brzo sagore pa hoce da se manifestuje kao blaga turbo rupa,stim jer egr treba da se postepeno zatvara sve do 3000 o/min kada je skroz zatvoren.Kada je fizicki zatvoren zato i pali gresku jer on ne vraca deo izduvnih gasova na dodatno sagorevanje vec ide svez vazduh a egr dobija signal od maf i map senzora koliko i kada ce se otvarati i zatvarati otuda i greske.Inace on jeste tu zbog ekologije ali i utice na rad drugih senzora na motoru.Zato je i preporucljivo njegovo ciscenje ili zamena a ne kompletno zatvaranje.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 8:50 pm
od mladenke
Malo mi je to nelogicno. Po tebi ako nema toplijeg vazduha iz egr-a onda motor stvara bogatiju smesu dodavanjem goriva.
Zbog cega onda postoji interkuler kome je svrha hladjenje vazduha, ako je motoru potreban vruc vazduh da bi ecu manje korigovao odnos vazduha i goriva. Verovatno ne bi ni postojao da sa toplijim vazduhom ide manje goriva a sa hladnijim vazduhom vise goriva.
Postoje mnogi kome je egr koji je ostao u otvorenom polozaju pravio probleme, povecao potrosnju pre svega.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 9:18 pm
od dejan nis
Nije da ako nema toplijeg stvara bogatiju smesu,nego maf meru vecu kolicinu vazduha s tim i map meri pritisak u usisnoj grani a oni uticu na rad sa egr-om medjusobno,e sad kad maf zabelezi vecu kolicinu vazduha jer u njemu ima i senzor za merenje i toplote vazduha ne samo protoka pa kada ecu dobije podatak koji nije u skladu sa mapom on ubrizgava vise goriva.A normalno je da ako je otvoren tj zaglavljen da ce da utice na performanse i potrosnju ali ako je ispravan nema potrebe da se zatvara,onaj ko ga postavio tu nije ga postavio bez razloga,nije kao vakumski ovo je sasvim drugciji sklop koji je povezan sa vise senzora koji su vitalni za rad motora.Cak i na vakumskom imas potenciometar koji meri koliko je otvoren egr pa na osnovu njega odredjuje kolicinu ubrizgavanja goriva.Da nije potreban nebi ga stavljali na eger vec bih samo vakum pa neka vuce kolki mu volja.