Stranica 1 od 2

Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 05, 2013 10:46 am
od conver
Skoro sam nabavio svoju Alfu, ali imam sledeći problem.
Od skora počela je da se jako trese na leru, da se oseća jak miris benzina i javila se takodje povećana potrošnja goriva.
Naravno, upali se check-engine lampica i komp prijavi: "Motor Control System Failure"
Ne budem lenj, zakačim ga na dijagnostiku (Bosch ESI i FiatEcu) i dobijem rezultate sa slika:
Interesuje me, hoće li se moji problem rešiti zamenom lambda sonde?

Zamenio sam bobine 3 i 4tog cilindra sa bobinama 1 i 2gog cilindra... opet je prijavio istu grešku što znači da nije do njih...
Ali su zato svećice na 3 i 4tom jako, jako garave bile (crne totalno, inače su NGK-a prema specifikaciji proizvodjača)... mislim da smeša goriva i vazduha nije u dobrom odnosu, zato se i nadam da će mi zamena lambda sonde rešiti muke...
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 05, 2013 12:06 pm
od losdokosti
ne mora da znaci da je sonda u problemu daj slike parametara ako mozes svih senzora sa vozila preko fiatecu-a da vidimo detaljnije, moze da bude i do dizni .... :wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sre Nov 06, 2013 7:06 pm
od conver
Ok, odradiću to za vikend, nemam sada ELM pri ruci...
Ako je do dizni, možda bi mi ultrazvučno čišćenje pomoglo? zna li neko koja je okvirna cena novih?

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sre Nov 06, 2013 8:20 pm
od mali radojica
dizne nosi na proveru i čišćenje, to je jedino merodavno. ako je dizna neispravna onda od čišćenja nema ništa i samo ćeš gubiti vreme. ja sam dobio preporuku za servis Ninić, ali nisam još išao.

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 09, 2013 9:42 am
od conver
Evo fotke parametara... sta kazete?

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 09, 2013 12:50 pm
od DraganUS
dizne. Sonde su okay cini mi se...

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Ned Nov 10, 2013 5:37 am
od losdokosti
hmm, ja bih prvo proverio dizne, pa zameni mesta svecicama (rekao si da su neke crne = slabo sagorevanje usled prebogate smese ili lose varnice....) nekako mi sonda pre kata daje haoticna ocitavanja iz min do max, od siromasne do bogate smese kao da meri seizmicke potrese a ne voltazu

preduslov za ovakve vrednosti sonde bi mogao da bude i taj da su dizne prljave da neka daje vise a neka manje goriva a komp to sve pokusava da konpenzuje promenom vremena ubrizgavanja ali mu to bas i nepolazi za rukom (ali i protokomer bi mogao da bude los, uzgred sta kaze protokomer koje vrednosti daje, zeljena kolicina vazduha i stvarna koja je usla u motor da li se poklapaju???)

moje misljenje je da
1. proveris dizne da li su ciste, da li daju dovoljno benzina u jedinici vremena a ako je to sve OK
2.zamenis mesta svecicama 3 i 4 stavis na 1 i 2 a 1 i 2 na 3 i 4 i pogledas da li ce i te druge da pocrne isto kao i prethodne a onda proveri i te koje su bile crne kako se ponasaju sada na 1 i 2 cilindru da li su i tu pocrnele (naravno pre svega ovoga ocisti sve svecice) a ako je i ovo sve OK
3.onda bi se trebalo okrenuti sondi jer iako sonda daje sumnjiva ocitavanja ne mora da znaci da je uvek problem do nje

proveri ovo sve pa javni sta si napravio

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pon Nov 11, 2013 10:37 am
od conver
ne kontam zašto Lambda 1 i 2 (pre-cat) nemaju isti "EKG" :) A ni ovaj skok napona Lambde (after-cat) mi nije baš najjasniji... koliko je dostigao radnu temperaturu nagli skok... Dizne ću očistiti za vikend sad, nešto me loše krenulo sa alfom... "selespeed failure" iz čista mira... došao na izletište, parkirao ga, sve radilo normalno... pokrenem mašinu da se vratim kući, neće u 1... prima N i R, ali 1 niti bilo koju drugu brzinu nikako...

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pon Nov 11, 2013 8:30 pm
od losdokosti
razlozi mogu da budu razni i mozemo nabrajati do sutra a sve ostaje u domenu, sta bi bilo kad bi bilo.

jesi probao da uradis nesto iz mog predhodnog posta?

za dalju analizu i resavanje problema potrebni su rezultati svega onoga sto sam napisao ovako naslepo mozemo samo da teoretisemo nazalost

ajde zameni mesta svecicama do vikenda (dok ne ocistis dizne) da vidimo sta se desava, da li ce da pocrne na istim cilindrima ili ne i to moze da nam bude pokazatelj gde se stvara problem ...

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 12, 2013 4:08 pm
od conver
Zaboravio sam da kažem, zamenio sam mesta svećicama... Inače kad obršem sve greške, auto radi normalno na leru, a onda polako vremenom kreće sa vibracijama i trešnjama na leru... Prvo prijavi lambda sondu, onda ga vozim tako još dan, dva i prijavi Missfire na 3 i 4... i ako su mesta svećicama zamenjene... oseća se jak miris goriva tada i potrošnja (actual consumption) ne pada ispod 20l / 100 km

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 12, 2013 7:37 pm
od losdokosti
sad proveri sta je sa svecicama da li su opet pocrnele, ako jesu velika je sansa da cure ili da bacaju los mlaz pa ima jako lose sagorevanje tj ne stize sve da sagori.

na dijagnostici proveri jos i ovo

1. Air Quantity
2. Mass air flow(throttle closed)
3. Baro pressure

vrednosti 1 i 2 bi trebalo da se poklapaju na leru ili da budu bar priblizne a (3) treba da pokaze aktuelan atmosverski pritisak oko 1000 mbar

ako su stavke 1 i 2 ok to bi trebalo da znaci da je protokomer ok, znam da nije neki dokaz ali od ovga bolje ne moze trenutno (posto sam video sta sve dijagnostika od parametara pokazuje za tvoju alfu bar kad je rec o mutiecuscen-u) (a sve ovo pisem jer mi se desavalo puno puta da protkomer nije bas kako treba a sva sumnja pada na sondu zbog vrednosti koje daje )

kad budes nosio dizne na ciscenje posebno obrati paznju na dizne 3 i 4 posto su bile crne svecice na 3 i 4 cilindru , vidi sta je sa njima da li cure ili pisaju kad ubrizgavaju gorivo
operi ih ili zameni u gorem slucaju, sve 4 dizne moraju isto goriva da nalivaju u menzure u jedinici vremena, ako sve 4 dizne daju identicno benzina i sa sto pribliznijim izgledom mlaza, motor ce lepse i mirnije raditi i isporucivati vise snage

istina da ovaj i ovakav EKG od sonde nije u redu i znaci da je sonda za zamenu ali isto tako ona se nalazi zadnja u nizu i treba proveriti sve pre nje

dakle da skratim

ako je sve ovo pre sonde OK ili dovedes u stanje da bude OK

uradi dijagnostiku sa opranim diznama i obrisanim greskama kad motor dostigne radnu temperaturu i ako i dalje budes imao EKG znaci da sonda nije ispravna zameni je

eto toliko od mene nadam se da nisam smorio ovlikim pisanjem

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pet Nov 15, 2013 8:57 pm
od conver
Važi, hvala ti... Trenutno nisam u mogućnosti to da uradim, jer auto nije samnom (radim u drugom gradu) ne praktikujem da ga vozim u ovom stanju jer dosta trese na leru i nervira me... Tražim u Nišu dobar servis za dizne jer svi nude čišćenje ali ne i ispitivanje... ne mogu da nadjem nikog sa menzurama i ispitivanjem oblika mlaza, protoka... šta već sve ide...
i pitanje... GDE SE MOGU KUPITI NOVE DIZNE ? Pretpostavljam da su BOSCH u mojoj Alfi i koja je cena?

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pet Nov 15, 2013 10:00 pm
od losdokosti
prvi put cujem za tako nesto da nude ciscenje-pranje ali ne i proveru dizni, :blink: to mora da su neki bas bas profesionalni servisi, na osnovu cega ce da utvrde da je ciscenje uspelo, ili ih verovatno nije ni briga, bitno da se naplati.

u sapcu me je kostala provera 6 dizni koje sam ja skinuo 700din a ako treba ciscenje sve zajedno kosta 3000 din (naravno trebalo je ciscenje jer se razlikovala kolicina nalivenog benzina u menzurama od dizne do dizne i to poprilicno)

malo pre vremna koje smo dogovorili da dodjem i pokupim dizne nazvase me i rekose da dizne moraju jos malo da ostanu da bi ponovo oprali dve koje nisu zadovoljile trazenu kolicinu goriva.
kada sam dosao u zagovoreno vreme ljudi mi pustise test na bosovom stolu za benzinske dizne koliko nalivaju kubika, oblik mlaza .... platio 3000 din.

nove ne znam gde ima da se nadje mozda neko od kolega zna, mozda bi ti odradile posao i polovne dobre koje nisu bile na plinu recimo

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 23, 2013 7:34 pm
od conver
Paj sad ovamo... Zamenjene dizne drugim, polovnim, ociscene ultrazvucno... od 8 izabrasmo 4 najbolje i stavili... i dalje mi drma na leru kad se zagreje (kao da ima ponovo MISSFIRE) ali nije prijavio gresku jos uvek... pocinjem ozbiljno da sumnjam da je lambda sonda u pitanju, al nemam nesto para za bacanje, sa vi mislite (pogledaj te dijagram Lambda 1 i 2 *pre-cat)?
Dakle, zamenjeni injektori, zamenjena mesta bobinama... i dalje trese na leru...

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 23, 2013 8:16 pm
od mali radojica
kakve su svećice? jesi probao da otkačiš lambda sondu? kad je otkačiš onda bi komp trebao da radi sa nekim referentnim vrednostima.

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 23, 2013 8:29 pm
od losdokosti
rekao si u jednom od predhodnih postova da su ti svecice bile garave na 3 i 4 mislim cilindru znaci da nisu sagorevale kako treba i motor ti je zbog toga tresao na leru

skini opet svecice i proveri da li su opet garave i koje su garave ako jesu ( a ja verujem da ce biti garavih opet)

prostim skidanjem kablova-bobina sa svecica ces da utvrdis da li sve svecice rade ili ne

onaj kabal-bobina koji kada skines sa svecice najmanje promeni ili nikako ne promeni rad motora znaci da je tu problem

posto si vec dosao do zakljucka da su bobine dobre menjanjem mesta znaci da bi problem trebao da bude u svecicama a sta je problem videces kada ih skines (prevelik zazor= podesi zazor ako je moguce, ili su jednostavno probile i bacaju kad se njima cefne)

drmanje motora na leru u kombinaciji sa tvoje 2 cadjave svecice, moze da bude uzrok za onaj EKG sonde i podatke koje dobijas od nje na dijagnostici a ne da sonda sa onakvim radom bude uzrok takvog rada motora (drmanje na leru, 2 garave svecice, velika potrosnja...)

sonda kada umre u motor nalazi vise goriva nego sto bi trebalo ili ga nema dovoljno (u zavisnosti od toga koje informacije salje ka ECU) (ovo je bas grub opis ali da ne detaljisem)

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 26, 2013 6:52 pm
od conver
Malo smo podrkali lončiće u ovoj silnoj priči... MISSFIRE je na 2 i 3 cilindru, ne 3 i 4... i počinjem da se nerviram polako ali sigurno... :cray:

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Uto Nov 26, 2013 9:48 pm
od losdokosti
nema veze zbog "loncica" kad se zagreje auto i pocne da trokira probaj ono sto sam ti napisao sa svecicama

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sre Nov 27, 2013 12:35 pm
od flojd
Ma proveri usput i kakav je katalizator na ta dva cilindra

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sre Nov 27, 2013 8:50 pm
od losdokosti
kad smo vec kod pobrkanih loncica ja sam do pre sat vremena (dok se nisam cuo sa tobom) bio ubedjen da tvoja alfica ima 2 sonde :banghead: kad ono 3,( sve lepo naslikano ali trebalo je samo pazljivo prpcitati :banghead: ) tako da mnoge stvari sada imaju smisla, prva sonda za 1 i 2 cilindar, druga za 3 i 4 cilindar i treca posle katalizatora, tako da sada i ima smisla sto su ti garave svece u 3 i 4 cilindru tj na sondi koja pokazuje da nema napona sonda broj 2 pa ecu zaliva ta dva cilindra sa benzinom sto ovi naravno ne mogu da sagore i eto crnih svecica i velike potrosnje zbog previse benzina


iz predhodnih postova sam te razumeo da se motor cim se zagreje pocne tresti na leru, kad ono tek posle par dana tako da i svecice mozes da iskljucis i jednacine a EKG od sonde moze da potice od trokiranja na leru, mnogo nerazumevanja je bilo ovde u pisaniju nasem ali sporazumesmo se vec.

pisi sta si uradio za vikend

:wave: :arflag

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Sub Nov 30, 2013 5:46 pm
od conver
Pozdrav drugari.
Zamenjena lambda sonda, stavljena druga polovna. Alfica se primirila dosta, ali postoje i dalje vrlo male vibracije i neravnomeran rad... radi, radi, pa stucne, radi, radi pa stucne... verujem da su sada u pitanju svecice koje su "pregorele" usled prebogate smese koja je nastala kao posledica lambda sonde.... Potrosnja se smanjila i nema "Motor control failure" na board-u...

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Ned Dec 01, 2013 1:12 pm
od losdokosti
da li si radio dijagnostiku, kakvi su sada parametri?

Re: Alfa 147 1.6 t.s.

Poslato: Pon Nov 17, 2014 8:13 pm
od sasavictor
Od prosle nedelje sam u novom problemu. Prvo mi se u voznji pojavilo trzanje, pa otezano paljenje i sad i totalni gubitak snage svek do ne dosegne 2500 obrtaja.
Uradim dijagnostiku...
READING ERROR CODES:
1: P0300 - Misfires detected (generic)
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory.
2: P0301 - Cylinder 1 ignition failures
The Emissions Monitoring system has detected misfires, an Air/Fuel mixture problem or other indicators of emissions exceeding the permissible level. Check the plugs, ignition and fuel system, and the engine mechanical condition, and that the oil level is not too high, or oil change overdue. Defects contribute also to O2 sensor degradeation and premature catalytic converter efficiency loss
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory.

Pregledao sam svecice bilo je dosta kamenca na njima, to sam ocistio i podesio malo zazore. Obrisao greske, ali nista se nije promenilo. Kad je ponovo izbacio greske javlja isti problem sa celindrom 1.
Sta bi to moglo biti i moje glavno pitanje je koji je celindar 1?
Sa koje strane da gledam ili je to odredjeno po redosledu paljenja?

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pon Nov 17, 2014 8:34 pm
od Zvrle
1. cilindar je sa strane do zupcastog kaisa, toliko znam da ti pomognem :drink

Re: Alfa 147 Selespeed - Lambda Sonda ?

Poslato: Pon Nov 17, 2014 8:47 pm
od Falcon037
Jesi probao da zameniš mesta bobinama pa da vidiš hoće li da pali grešku na istom cilindru. Proveri to pa ako se greška pomeri na drugi cilindar eto krivca.