Stranica 1 od 2

BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 3:50 pm
od dusanGT
Kao i na prethodnoj 147ci, na Alfu GT je, umesto postojećeg, ugrađen BMC-CDA 85-150 filter za vazduh i glatko crevo usisa u turbinu. Fabrički MAF zamenjen je onim za Breru 2.4 JTDm 20v.

Ovo je rađeno zbog povećanja performansi tj. omogućavanja većeg protoka vazduha. BMC je odabran s obzirom na kvalitet, tradiciju i pozitivna iskustva u primeni na 147ci. Merena količina usisanog vazduha na remapovanoj 147 1.9 JTD 8v sa BMC-CDA ima veće vrednosti nego kod remapovane Alfe GT JTDm 16v sa fabričkim filterom (1150mg/i > 1035mg/i).

Ako se uzme u obzir da je test rađen na oko 4000o/min, da 16v usisava više vazduha nego 8v i da je snaga GT veća nego snaga 147ce, može da se zaključi da je BMC sasvim dobar upgrade.

Umesto fabričkog MAFa ("Bosch" 0281002792, Ø70mm, 644kg/h) stavljen je MAF Brere 2.4 JTDm 20v ("Bosch" 0281002764, Ø80mm, 850kg/h) uz obaveznu promenu vrednosti u mapi tzv. MAF linearizacije.

Ovo je urađeno zbog buduće zamene turbokompresora većim (GTB2056v) tj. zbog veće količine usisanog vazduga koji se očekuje... Uz to, 30% povećana površina preseka cevi novog MAF sigurno će doprineti dodatnom povećanju protoka usisanog vazduha i sa postojećim turbokompresorom (GT1749v).

Umesto rebrastog creva usisa u kompresor, stavljena je cev sa glatkim zidovima i bez ulaza za iberlauf, a crevo ibelaufa sada odvodi uljne pare u improvizovani "oil catch can".

Na slikama dole je "višak" delova (usmerivači strujanja vazduha, fabrički filter sa MAFom i rebrasto crevo)... i izgled nove postavke sa BMC. Sledeće na redu - FMIC.

Slika Slika

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 5:52 pm
od darko qv
Odlican upgrade!Bmc-cda je odlican,nije jeftin uopste,ali u svijetu performance filtera po meni best-buy.Koja je trenutna snaga i na koju ciljas??

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 6:15 pm
od dusanGT
Na JTDm 16v sa turbinom GTB2056v (i sa FMIC) dobija se oko 240KS na oko 4500o/min.

http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost4763231

Ne opterećujem se brojevima... više zadovoljstvom u 24/7 vožnji koje potvrde brojevi. Kad budem siguran u objektivnost naših dyno test mašina sledi merenje. Do tada... ova količina goriva (90mm³/i) i boost (1.65bara) "daju" 185-190KS na 4000o/min.

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 7:49 pm
od darko qv
:arflag :arflag
Sto je po meni sasvim dovoljno.Koliko uopste kvacilo izdrzava tu snagu?Jos sa drugim turbom,momenat ce biti :gasp: :gasp:

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 8:20 pm
od dusanGT
Ipak, veći problem je fabrički diferencijal, pa sam zato i stavio Q2.
Inače, na AO forumu tvrde da fabričko kvačilo trpi i do 350Nm, a dvojica imaju 440Nm na 3000o/min - dole je primer za 1.9 JTDm 16v (Euro3).

Slika

i slično za GT...
[youtube]_4_4v8iuqjg[/youtube]


Jedan od pomenutih je probao sve moguće varijante i vratio se na standardni armirani set - važna mu udobnost u vožnji, sa čim se slažem... :)

Inače utisci u vožnji sa BMC su veoma povoljni - odziv se dodatno popravio, kao i zvuk na većim obrtajima. Ima malo vibracija u leru (BMC-CDA nema rezonator), ali to je prihvatljivo. Nisam baš hteo da testiram/merim po ovoj kiši...

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 9:41 pm
od Pittatore
Ako moze pitanje jedno, gde naci taj BMC CDA filter?

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 9:47 pm
od alfaskorpion
Odlican posao ! ;)

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Uto Okt 01, 2013 10:30 pm
od Sone Bg
Pittatore napisao:Ako moze pitanje jedno, gde naci taj BMC CDA filter?
Jedino preko nisam cuo da ima kod nas. Da je dobar dobar je ali su i cene paprene

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 12:09 am
od dusanGT
Bio 230€ u martu ove godine...
http://www.moto-mania.rs/catalog/bmc/op ... zduha.html

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 6:46 am
od vnov
Dušane mali predlog što sve radove ne stavljaš i u svojoj temi u virusu, ovako ne mogu da pohvatam šta si sve radio.Koliko si plaćao Q-2 i gde si ga ugradjivao.

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 8:56 am
od mali radojica
odakle vuče vazduh? ne vidim dobro na drugoj slici ali ovo mi izgleda nisko?!

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 9:26 am
od dusanGT
@vnov - Virus sekcija je namenjena za predstavljanje novonabavljenih vozila, a sve ostalo (remap, upgrade, update, styling, detailing...) su uglavnom tehničke stvari i nailaze na bolji odziv u nekoj drugoj sekciji... Q2 je koštao 890€ i ugrađen je kod Sandija u Sirigu.

@mali radojica - jeste nisko (30cm od podloge), ali logika je sledeća: bolje je sve vreme imati dobar usis/protok, jer je verovatnoća pojave 30cm duboke bare relativno mala, nego sve vreme imati ne baš dobar usis zbog te male verovatnoće.

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 9:36 am
od mali radojica
zar nema neko mesto koje će zadovoljiti obe potrebe? dovoljno visoko sa dobrim dotokom vazduha.

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 10:11 am
od dusanGT
Ima dovoljno visoko, ali mora da se pravi dve dodatne krivine sistema usisa...
Jel' imao neko na forumu hidro-udar?

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 10:18 am
od mali radojica
znam za dva slučaja, jedan je na fabričkom bmw-u 535d koji je bio treći u "koloni", dva auta su prošla kroz baru najnormalnije, bmw je ostao. kaže drugar da nije bila duboka bara.

drugi slučaj je kod drugara na motociklu, kad im je neko rekao da mogu da čiste usis direktno na motoru. ne znam šta su koristili od sprejeva i koliku su prskali ali epilog je bila jedna klipnjača i radilica.

šanse jesu male ali nezgodna stvcar kod hidro udara je da popravka nikad nije jeftina.

Poslato: Sre Okt 02, 2013 12:21 pm
od EnricoAdams
Da li taj naknadno ugradjeni Q2 funkcionise isto kao i fabricka ugradnja? Da li Q2 zahteva ASR/ESP modul da bi pravilno funkcionisao?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 1:11 pm
od dusanGT
@mali radojica - sve je stvar verovatnoće i ličnog izbora. Ipak, teško je zamisliti da voda (ili neka druga tečnost) nekontrolisano uđe u motor i pored prilično gusto tkanog filtera za vazduh i impelera kompresora koji se vrti 150000o/min...

Slika

@EnricoAdams - ABS računar (upravlja radom i ASR i VDC) nije isti na "ne-Q2" i "Q2" Alfama. Razlika je u aktiviranju ASR servisa na manjim brzinama na "ne-Q2" vozilima. Problem se rešava isključivanjem ASR, što sam redovno radio i mnogo pre nabavke Q2. U uslovima kad je ASR veoma koristan (led, blato, klizavo) potrebno ga je uključiti, jer tu ni Q2 ne pomaže mnogo, ali to i nisu uslovi u kojima se uživa u prednostima Q2 u odnosu na fabrički "otvoreni" diferencijal.

Oni koji su probali Q2 sa uključenim ASR tvrdili su da se taj servis tada mnogo ređe aktivira nego pre ugradnje Q2. Naravno da je najbolje imati pravi "ABS računar za Q2 vozilo", ali to je dosta skupo kao naknadna ugradnja. Nezgodno kod nabavke polovnog je pouzdanost činjenice da li je to baš "ABS za Q2". Reprogramiranje nije moguće jer je ABS modul zaliven u neku smolu/silikon...

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 1:33 pm
od alfa&omega
Kolike dimenzije su tog FMIC-a koji planiras da ugradis i moras li raditi neke prepravke na braniku?

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 1:39 pm
od dusanGT
Gabariti su 700x140x65mm, a dužina aktivnog dela tj. "saća" je, mislim, 550mm.
Na 147ci sam imao FMIC visine 180mm, pa sam morao da "operišem" branik. Uz to, "tanji" FMIC ima manji "lag", a samo neznatno slabije hladi vazduh iz kompresora.

Slika

Veći problem su cevi koje iznutra naležu na zadnju stranu žmigavaca, ali može da se reši.

Gde je bio IC na tvom bivšem Fiat Coupeu?

Poslato: Sre Okt 02, 2013 2:15 pm
od EnricoAdams
Hvala na pojasnjenju. Pitao sam ovo zato sto bih voleo u buducnosti da ugradim Q2 a moja Alfa fabricki nema ASR (ne znam kako) pa me je zanimalo da li ce to uopste da radi bez ASRa. Ako sam te dobro razumeo tu nece biti nikakvih problema.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 2:28 pm
od dusanGT
Ne bi trebalo da bude problema, čak naprotiv... Inače, ASR sistem je mnogo lakše "simulirati" stilom vožnje nego ABS, a VDC praktično nemoguće...

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 3:08 pm
od vnov
Uf poprilična je cifra za naknadno ugradjivanje Q2, jel to cena sa ugradnjom, vidim da je bolje u startu tražit neku koja je fabrička, mada to je teško uklopiti kad se kupuje polovan auto.Dušane zar nisi mogao da namestiš filter da vuče vazduh gde je i fabrički iznad hladnjaka vode ako se nevaram.

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 3:56 pm
od mali radojica
teško zamisliti ili ne bmw ostade u bari. :) nisam napisao da je e60 u pitanju, tj moderan CR dizelaš.

naravno, sve je stvar ličnog izbora, a i verovatnoća da se tako nešto desi je mala ali opet...

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 4:00 pm
od dusanGT
vnov@
Cena za Q2 (ili alternativno Quaife LSD) je oko 600£, što je oko 700€, na šta bi trebalo dodati poštarinu, carinu i PDV. Mene je ugradnja izašla 70€. Cena u UK je ubedljivo najmanja, a u Evropi je čak veća nego preko "Stojanova".

Originalni položaj usisnog levka (otvor u vertikalnim veznom limu, ispod haube) je čudan i ne razumem njegovu logiku (sišuća zona podpritiska?). Pored toga je sistem cevi usisa je sa dva oštra kolena, što nije dobro. Slično je i sa kutijom filtera: oblik i pozicija rezonatora ukazuju na moguće ometanje velikog i slobodnog protoka vazduha.

Na svim sportskim vozilima je usis uvek frontalno postavljen i maksimalno otvoren, da bi usisana količina vazduha bila što veća. Ovo što sam napravio je najdirektniji mogući usis hladnog vazduha samo sa jednim kolenom. Kad ugradim FMIC, povući ću BMC malo unazad (zbog cevi iz FMIC) i na njegov prednji otvor staviti levak - "duct".

http://www.revotec.com/acatalog/Air_Intake_Ducts.html

Re: BMC-CDA u Alfi GT

Poslato: Sre Okt 02, 2013 8:36 pm
od alfa&omega
Dusane, na mom bivsem Coupe-u je bilo sve standardno sto je islo na 20VT motor, IC se nalazio ispred kucista filtera vazduha, tj.malo nize