Stranica 1 od 4
Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 4:17 pm
od dejan91ru
Kao sto sam naveo auto je poceo od jednom da dimi, u pitanju je alfa 147 1.9 16v 103kw. e sada da detaljisem.pucala su mi jedno vreme creva od interkulurak, i auto prodimi kad pukne, jasno je zbog cega.ali kad sam resio creva i gornje i donje novo pancirno sam zamenio duplo jace.auto iz niskih obrtaja kad mu zakucas gas izbaci crn dim,a od 2000 obrtaja kad maximalno otvori turbinu kad zakucam gas za patos skoro nista ne dimi vrlo malo,cim je ispod 1800 obrtaja i kad mu zakucas gas on sukne bas crn dim...napominjem da auto ide odlicno nije oslabio,ali ne znam zasto sada dimi a pre nije....da li neko zna u cemu je problem?

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 4:46 pm
od bums85
normalno je da dimi kad mu nabijes gas dok turbina ne pocne da puni, pogotovo ako je cipovan. ne valja ako dimi stalno. ako su ti creva ok kako kazes, mogao bi protokomer da proveris, filter vazduha i egr, mada ako auto ide normalno onda mislim da ti je sve ok, izduvaj ga malo na auto putu.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 5:01 pm
od dusanGT
Ovako kako je opisano, sve je očekivano i normalno: nagli pritisak na pedalu gasa poveća količinu goriva nesrazmerno brzo u odnosu na povećanje količine vazduha, jer na malim obrtajima kompresor ne postiže dovoljne pritiske, zato što nema dovoljno izduvnih gasova za "pogon" turbine.
Skraćena verzija:
Malo izduvnih gasova -> mali pritisak -> malo usisanog vazduha...
Malo usisanog vazduha + naglo povećanje goriva = dim...
Ima rešenje i za "leteći" start, ali upropaštava kvačilo...
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 5:08 pm
od dejan91ru
filter nov,creva nova,egr ztvoren,katalizator izvAdio,pre nisam primetio da mi dimi to je mozda pocelo u poslednja 2 meseca a auto imam god ipo dana.vozio sam 2 alfe iste cipovane samo 116ks jedna se ponasa kao moja a druga ne dimi nista,isto izvadjen katalizator i egr zatvoren.samo me plasi da nisu dizne ali stvarno mi auto ide kao nevreme.nemam pojma u cemu je caka
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 5:12 pm
od dusanGT
Ako se dim zaista povećao u poslednje vreme, proveri protokomer... dijagnostikom u vožnji.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 5:30 pm
od edin
A gorivo, da nisi naleto na turu lozaka prodavanog kao ED, meni je auto vise dimio kad sam sipao euro4 dizel u bosni
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 8:32 pm
od dejan91ru
aaa pa videcu na dijagnostici kako radi protokomer,a iskljucivo sipam na nisu ne verujem da ima losa tura.meni je bio riknuo protokomer pre pa sam ga menjao ali nije dimila uopste...msm ko zna sta je videcu dijagnostiku
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Čet Sep 05, 2013 9:08 pm
od cile-pa
ja sam imao problem da mi dimio kao fap,stucao izmedju 1500-2000 obrtaja...i bilo mi je crevo interkulera(2 prsta rez kao nozem) i ocistio mi protokkomer,iskreno drugi auto!a dima nema ni kapi!e sad ti ako si menjao creva interkulera,onda vidi protokomer sta pokazuje..
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 07, 2013 8:50 am
od dejan91ru
vazi ljudi hvala
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 9:42 am
od alfa_gt
Dejane, jel imas nekih novosti po pitanju tog dima?
Meni je isto sad u poslednjih par dana odjednom pocela da dimi podosta. U pitanju je 1.9JTD 110kw, euro 3.
Dizne sam tek servisirala, pre servisiranja dizni trosila je oko 1l vise na 100km od uobicajenog (potrosnju uvek merim pri punjenju rezervoara, a punim ga uvek do vrha i uvek kada je na pola pun ili malo manje od pola, dakle sipam obicno oko 40l), nakon servisiranja dizni nisam bila u prilici da izmerim potrosnju jos kako treba, ali deluje mi da se vratila na staro, tj od poslednjeg punjenja rezervoara presla sam oko 230km a kazaljka je na 3/4 rezervoara (tj potrosila je cca 16-17l), iskljucivo gradska voznja.
Dim je crn, javlja se prilikom ubrzavanja, nisam vodila racuna o obrtajima, provericu, ali dakle vidim ga kad krecem sa semafora, narocito kada iz druge ubrzavam, a takodje i iz trece. Kada uspostavim brzinu, tj kada je samo odrzavam, obicno na oko 2.000 obrtaja, mozda malo i preko, ne primecujem dim (ja iz auta), tako da bih rekla da je tu sve ok. Ali pri ubrzavanju toliko dimi da mi je levi deo zadnjeg branika zagaravljen (nije skroz crn kao kad mi je bilo otislo crevo, ali se vidi cadj po braniku).
Da napomenem i da sam pre par meseci promenila creva turbine ili kako se vec zovu, oba.
Dim se nije pojavio odmah nakon servisa dizni, i nekako ne verujem da ima veze sa njima. Zvala sam majstora sad, mora da proveri naravno, ali kaze da mozda moze da bude protokomer.
E sad - sta taj protokomer tacno radi? Vidim razne teme u kojima se spominje, ali nigde ne vidim temu samo o njemu. Jel on moze da "radi losije", pa ga tako vozis neko vreme, ili kad ode otisao je i treba da se menja? Vidim da se spominju i neka ciscenja protokomera - da li se to preporucuje ili bolje zamena? I jos jedno pitanje - koliki je tom protokomeru zivotni vek, tj da li je normalno za ocekivati da ode nakon 175k km?
Malo vise pitanja, ali eto da razjasnimo

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 10:06 am
od MiloshBg
Protokomer (maf - mass air flow sensor) meri kolicinu usisanog vazduha i prema njoj daje gorivo. Tako bi glasila neka gruba definicija.

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 10:16 am
od alfa_gt
Brz odgovor

Pa ako on ode, tj ako lose meri kolicinu usisanog vazduha, onda bi davao i pogresne info sistemu koliko goriva da uzme, sto bi uticalo na potrosnju, zar ne?
Meni je potrosnja u proseku ok. Ali cini mi se da pri ubrzavanju pokazuje bord malo vise nego pre sredjivanja dizni (ranije je pokazivao oko 10-15, a sada ide i do 18-19), ali zato kada odrzavam brzinu pokazuje jako malo (3-4), tj manje nego pre (ranije je pri konstantnoj brzini pri 2.000 obrtaja bord pokazivao 5-6).....
P.S: ovo sa potrosnjom je pre i posle sredjivanja dizni, sto je bilo pre otprilike 2 nedelje. Dim sam primetila pre oko nedelju dana recimo, tako da ne znam da li da ga povezujem sa diznama. Ali promene u potrosnji povezujem.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 11:48 am
od edin
Kada ocistis dizne prolazi i vise goriva kroy njih, tako da pri vecem gasu i trisi vise nego pre ciscenja, pozz
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 12:17 pm
od dusanGT
Injektori kod CR motora se ne čiste, nego servisiraju, najčešće zamenom uložaka i potrošnja bude oko 1l/100km manja nego pre...
viewtopic.php?p=1419430#p1419430
Problemi sa MAFom su ili zbog prljanja senzora (ređe) ili dotrajalosti (češće), a mogući su i problemi sa el. neispravnošću koje vidi i dijagnostika...
viewtopic.php?p=1434336#p1434336
Dotrajao ili zaprljan, ali el. ispravan MAF obično "meri" manji protok vazduha od realnog, pa dima ima manje, jer ECU "misli" da treba smanjiti količinu ubrizganog goriva. Proces degradacije ispravnosti MAF je postepen i pad performansi se ne primeti lako.
Ako nije MAF, a sva creva su bez pukotina, moguće je i da injektori nisu dobro servisirani...
Ima još jedna mogućnost

da se sada samo više pažnje obraća na dim, nego ranije...
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Sub Sep 28, 2013 8:56 pm
od elas
E za to si upravu,da se mozda malo vise gleda retrovizor.
Ja sam skoro izvadio katalizator kao da slucajno nije zapusen,a ustvari pre mene je neko sace rasturio i ostao samo lonac tako da sam dzabe dao pare na cev i varenje,i sad kao ima malo vise dima kad naglo dodam gas,subjektivno misljenje mada je imao isti protok gasova i pre vadjenja obicnog lonca koji je mogao da ostane...
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Ned Sep 29, 2013 10:47 pm
od alfa_gt
Ajmo redom
Injektori kod CR motora se ne čiste, nego servisiraju, najčešće zamenom uložaka - tacno tako, nije nista "cisceno", vec servisirano / sredjeno da dizne ubrizgavaju gorivo podjednako (pre toga su radile neujednaceno). E sad, na koje parametre su podesene, a na koje je trebalo - pojma nemam
Dotrajao ili zaprljan, ali el. ispravan MAF obično "meri" manji protok vazduha od realnog, pa dima ima manje, jer ECU "misli" da treba smanjiti količinu ubrizganog goriva. Proces degradacije ispravnosti MAF je postepen i pad performansi se ne primeti lako. - e sad si me zbunio, jel onda manje ili vise trosi kad je maf dotrajao? Jer sam skontala sada iz ovog posta da je manje, pa onda mi nije jasno i odakle taj dim kada maf ode? A sto se tice postepene degradacije, tj postepenog pada performansi - Mala definitivno ne ide isto, tj vuce losije nego pre 3god kad sam je uzela, i to se postepeno slosava pa ja recimo poslednjih godinu dana primecujem da nije ista kao kad je dosla, ali to povezujem sa njenom krstenicom
Ima još jedna mogućnost
da se sada samo više pažnje obraća na dim, nego ranije... - ovo kod mene definitivno nije

Ako je neko bolestan po pitanju primecivanja svih cudnih zvukova, pojava, mirisa i sl oko auta - to sam ja

A dodatno, rekoh da mi se i branik zaprljao, tj tacno levi deo gde je auspuh, a toga ranije nije bilo..... Tako da definitivno sada nesto nije ok. Idem sutra u servis, pa cemo da vidimo.....
Hvala!!!

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 5:19 am
od dusanGT
Bilo bi dobro da se uradi dijagnostika u vožnji, pa da se vidi šta se zapravo dešava... Najbolje je da pomogne neko sa foruma, majstori baš ne vole da im se diktira šta i kako da rade.
U MultiECUScan se snima: broj obrtaja, pritisak turbine, zahtevani pritisak turbine, količina vazduha, količina goriva i položaj krilaca turbine. Test se uradi u četvrtoj brzini, od 1000-4000o/min, na mestu gde nećeš ugroziti ni svoju, ni tuđu bezbednost.
Ako je JTD Euro3, meri se još i voltaža sa MAF, a ako je Euro4 meri se parametar "Intake air quantity signal period" u [ms]
Napravi se dijagram u Excelu, odakle može da se vidi dosta...

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 7:25 am
od Super_genije
Dusan je manje vise sve objasnio (kao i obicno

). Ako je MAF ispravan ali jednostavno dotrajao onda auto ne dimi ali ima slabije performanse ali isto tako ne trosi vise nego sto treba. Ukoliko je MAF otkazao onda ce vjerovatno da se pojaviti crn dim i bice promjene u potrosnji. A sta si ti uradila sa EGR-om? U jednoj temi je Dusan vec rekao da prije MAF-a treba prvo provjeriti sva crijeva i EGR a tek onda njega. A Mala je u odlicnom stanju (vozio me je Pavle par puta

) tako da joj krstenica nista ne moze. Ako primjetis da su performanse losije onda je vjerovatno vec vrijeme za mijenjanje MAF-a.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 8:36 am
od alfa_gt
Hvala Dusane, videla sam vec slican post u nekoj drugoj temi (isto si objasnio). Za pocetak cu da vidim sta majstor kaze, mozda i on meri u voznji, ko zna.....
Razmisljam o diznama, ali prvo sto uopste vise nemam tresenja auta u leru, pri paljenju, pri gasenju..... a i cudno mi je sto je potrosnja sada kada odrzavam brzinu jaaaako mala; evo sad dok sam je vozila u servis, na pravcu (autoput, kod Arene, pred Gazelu), 70km/h u cetvrtoj (tacno 2k obrtaja), odrzavanje brzine (dakle, ne da zaletim auto pa mali gas pa onda mala potrosnja, nego uspostavljena brzina i vozim tako nekih 20ak sekundi pa onda gledam) - bord kaze 3.2l/100km. Ali kad ubrzavam, onda guta gorivo (oko 20l, pa i vise ukoliko bas stisnem gas), i tada se i vidi dim, a preko 3k obrtaja je bukvalno oblak crnog dima iza mene....

Mora da je taj MAF
U proseku potrosnja je normalna, nekih 7.5 gradska voznja. Medjutim, to ubrzavanje me ubi. Ali to kad sredim, bice perfeeektna
@ Super_genije - nisam znala da si Pavlov prijatelj

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 8:58 am
od Super_genije
Da li si ti ranije gledala tu trenutnu potrosnju kada pritisnes gas? Motor mora prilikom ubrzanja da povuce vise goriva. isto tako kada ga vozis bez gasa odnosno kada kocis motor trosi koliko i na leru, tako da ti u prosjeku svih ubrzavanja, usporavanja i vozenja na konstantnom gasu dobijas prosjecnu potrosnju. Ako ti je prosjecna potrosnja ok onda je to to.
Ukoliko se ustanovi da je MAF u pitanju, pored zamjene istog nije lose provjeriti koliko je zaprljana i eventualno ocistiti usisnu granu, a i MAP senzor (on se nalazi na usisnoj grani).
Meni je auto dimio kao dizel lokomotiva a nestao je tek nakon zamjene gornjeg crijeva, ciscenja usisne grane, zatvaranja EGR-a i ciscenja MAP senzora. Mada mi je auto isto malo lijen pa ce i MAF vjerovatno na zamjenu.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 9:00 am
od Super_genije
A Pajo je moj dobar drugar a skontao sam da si mu ti sestra zato sto i on zove tvoju alficu Mala

Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 9:02 am
od dusanGT
Ako se ubrzava iz malih obrtaja (uspostavljena konstantna brzina, visoki stepen prenosa) naglim pritiskom pedale gasa "do poda", mora da ima dosta dima.
Board prikazivanje bilo koje potrošnje (trenutna, prosečna, trip B prosečna) je samo za orijentaciju.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 10:14 am
od alfa_gt
Ne, rec je o ubrzavanju (pre uspostavljanja brzine), nakon kretanja, narocito iz druge u trecu, i posle iz trece u cetvrtu, ja primecujem (iz auta) oko i posle 2k obrtaja, a posle 3k je bukvalno oblak dima. Inace, cak i kad se upali auto, vidi se dim koji ranije nije imao toliko tamnu boju.
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 12:04 pm
od alfa_gt
Menjala sam ih u maju (oba), ne bi smelo da je do creva..... EGR je ciscen (nije zatvoren).
Re: Alfa Dimi!!!
Poslato: Pon Sep 30, 2013 12:24 pm
od Super_genije
EGR se najvise prlja na konstantnom gasu jer tada vraca izduvne gasove u motor. Posto ste isli na duzi put mozda se ponovo zaprljao jer je pitanje da li je i kako ociscen. Jedan majstor je tako meni uzeo 1500 din da ocisti EGR i vidjelo se stvarno da je skidan solenoid ali nije ga detaljno ocistio i nakon 1200 km mehanizam ponovo jednostavno nije radio. Crijeva si mijenjala, ok, i moj savjet je da pogledas ostale stvari koje sam naveo (EGR, usisnu granu i MAP) jer ces onda znati da je MAF sigurno i kada njega zamjenis, Mala ce da kida kao u najboljim danima
