Stranica 1 od 3

Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 3:18 pm
od byMaX
Nisam video da je neko ko vozi 2.0 jtdm motor pričao o iskustvima, pa rekoh da pitam. Možda bih uzimao 2.0 jtdm Alfu 159, 2010 godiste, pa me zanima kako se čipuje i da li tih 200 ks na čipu i 400 Nm mogu da se bar porede sa starim 2.4 jtdm sa 200 ks? Da idem na Giuliettu ne bih razmisljao, jer ona ide fantasticno i sa 170 ks, ali mi se u tom automobilu ne svidja kako se sedi, a ni volan (nije direktan kao na 159, 156...), već više kao na novom Bravu ili novoj Delti.

Razlog za prelazak bi bio taj što mogu da za iste pare uzmem noviji agregat višeg Euro standarda, u novijem automobilu... a i to što iz principa više neću da plaćam cenu 3 registracije sedmu godinu za redom (sada je cena još i ok, prve tri godine sam plaćao preko 800€). Kapiram da 2.0 jtdm ide dobro kad se stavi neka proverena mapa (190-ak konja) i da se dobije još koji procenat snage dodavanjem KN filtera i izbacivanjem DPF-a. Na 2.4 jtdm to ne bih radio, ali kod 2.0 bih... :)

Šta mislite?

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 7:51 pm
od nidza
Samo napred! :-D

Tapatalk HD

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 10:15 pm
od bums85
prica se da ce se menjati sistem naplacivanja registracije u skorije vreme, pa mozda je bolje da sacekas malo, ako izglasaju nesto normalno onda bolje da ostanes na 2.4

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 10:26 pm
od byMaX
toliko je bolji motor?

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 10:33 pm
od bums85
Ne znam da li je bolji jer niko skoro nema 2.0, ali pretposravljam da je 2.4 dugotrajniji i moze mnogo ks da se dobije cipovanjem, sta ce ti vise od toga :)

Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Uto Jun 04, 2013 11:25 pm
od zen
jedan cilindar vise... mora da se oseti :)


Sent from Mothership

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Sre Jun 05, 2013 7:18 am
od sErGiO
bums85 napisao:prica se da ce se menjati sistem naplacivanja registracije u skorije vreme, pa mozda je bolje da sacekas malo, ako izglasaju nesto normalno onda bolje da ostanes na 2.4
Offtopic: Priča se o tome i mnogi to priželjkuju ali iz ministarstva su pre neki dan izdali saopštenje da su oni svesni da je takav sistem naplate zastareo ali da nemaju nameru u skorije vreme to da menjaju.

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Sre Jun 05, 2013 6:30 pm
od byMaX
Upravo to, jer tako mlate mnogo veće pare... Nije ništa preko 2.0 za ovu državu :(
Treba uzeti na invalida i rešen problem...

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 1:46 am
od alfa-u-srcu
To sa invalidom ti ne preporucujem, licno iskustvo (caletovo) on je to uradio prvo sa bmw 7, kasnije sa audijem a8, oba puta imao peripetije... Bolje je i platiti vise reg, nego se cimati sa ovom drzavom.

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 6:19 am
od dusanGT
Kada se pogleda prvih nekoliko strana u "odgovarajućim sekcijama odgovarajućih foruma" za Alfe, ne vidi se baš mnogo priloga o 2.0 JTDm, jer su i "tamo" svesni činjenice da radi o više o marketinškom potezu, nego o "pravoj" tehničkoj novotariji.

S obzirom da su kupci, zajedno sa ekspertima "opšte prakse", sve više "površni pratioci trendova" ("igraju za raju, a zanemaruju taktiku"), neko je smislio da je, u tržišnom smislu, mnogo bolje ako se lansira motor od 1956cm³ (sa novijim injektorima, turbom, "nezgodnim" položajem DPF, nekim "ekološkim softverskim izmotavanjima"...) i nazove to 2.0 JTDm, nego da se slična stvar uradi sa već etabliranim 1910cm³ koji se "zove" 1.9 JTDm.

Kompresija u cilindrima 2.0 JTDm je umereno manja nego kod 1.9 JTDm, a turbo boost je nešto veći, što, uz blago povećanje količine goriva, daje umereno veću snagu od 170KS... Ali to smo, uz manje ekologije, imali i kod 1.9 JTDm (170KS, na osnovu fabričkog remapa)...

Uvidom u mogućnosti remapa (185KS vs. 200KS) i krive promene snage i obrtnog momenta, postaje jasno da se radi o veoma sličnim konfiguracijama: 2.0 JTDm ima umereno veću snagu, osim na najvećim obrtajima, gde 1.9 JTDm ima neznatnu prednost, uz ne baš prihvatljivu razliku u ceni polovnih vozila. Ili... to "NovaSpeed" može da napravi za 150€... :)

A ako se, pored svega navedenog, razmotre i naši uslovi servisiranja i nabavke rezervnih delova, zaključak je sasvim jasan.

Inače, jedina mana 2.4 JTDm od 210KS je nepovoljna cena registracije i kasko osiguranja. Da nije toga, verovatno bih imao drugi avatar...

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 10:49 am
od DejanGT
Ako neko hoće da sa 159-ke iz 2008. pređe na mlađi auto njemu 1.9 JTDm ne igra nikakvu ulogu, a da pređe na stariji auto baš da bi jurio 1.9 JTDm ni u tome nikakve ekonomije nema.

Mislim i da bi sam čin prelaska sa 2.4 na 2.0 koštao toliko da bi poništio svaku uštedu u registraciji, osim ako skuplja registracija nije Maxu samo "izgovor" da promeni auto : )

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 11:30 am
od byMaX
dusanGT napisao: Inače, jedina mana 2.4 JTDm od 210KS je nepovoljna cena registracije i kasko osiguranja. Da nije toga, verovatno bih imao drugi avatar...
Hvala ti na lepom obrazloženju :). Zadržaću ipak ovaj 2.4jtdm, stvarno jako jako lepo ide. Pitao sam na nekom drugom topicu - da li je moguće proveriti koliko su mi dizne tj. injektori čisti i koliko rade u idealnom opsegu. Sve ok radi, nego pitam, da li se to vidi na FiatECU ili mora da se radi test na onoj mašini?

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 11:36 am
od byMaX
DejanGT napisao:Ako neko hoće da sa 159-ke iz 2008. pređe na mlađi auto njemu 1.9 JTDm ne igra nikakvu ulogu, a da pređe na stariji auto baš da bi jurio 1.9 JTDm ni u tome nikakve ekonomije nema.

Mislim i da bi sam čin prelaska sa 2.4 na 2.0 koštao toliko da bi poništio svaku uštedu u registraciji, osim ako skuplja registracija nije Maxu samo "izgovor" da promeni auto : )
Donekle jeste dosada i izgovor, jer svako ko provoza i vidi moj automobil (pogotovo majstori :)) mi kaže da je ekstra i da ga je greota prodati, osim naravno ako ti neko ne da baš onoliko para koliko tražiš. Poenta je da me to ne bi ništa koštalo, jer sam licitiram kola, pa niko ne zaradi na meni (tj. ne zaradi 1200-1300e, već recimo 200-ak). Tako za cenu za koju prodam ovaj moj, za iste pare uzimam godinu dana mlađi 2.0jtdm u istoj opremi. Jurio bih i neki sa fabričkim xenonima (da ih ne ugrađujem, za ove sam puno dao i ekstra su, ali mrzim kad otvorim motor i vidim one balaste). Malo smara što 2.0, kao i 1.9, ima male diskove napred i eto, svi mi kažu (par ljudi sa kojima sam pričao telefonom, a i ovde) da ni 2.0 nije blizu 2.4 čak ni kad se čipuje i da prosto nije to to... Preći ću na 2.0 jedino kada i ako uzmem Giuliettu, a Giuliettu uzimam jedino u Cloverleaf opremi, koja podrazumeva i sedišta koja te lepo drže, a ne sedišta iz Punta pa da klizaš iz njih u krivinama.

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 12:12 pm
od DejanGT
Mislim da tvoj auto svakako ide dovoljno bolje od 2.0 da bi meni to bio motiv da ne prelazim s konja na magarca. Još ako mu znaš stanje i skroz je ispravan, tim pre. Ako preskočiš jednom mesečno da izvedeš ženu na pizzu eto ti razlike u registraciji : )

Nisam dovoljno proveo u Giulietti da bih provalio kakva su sedišta zapravo, meni se Giulietta sviđa zbog proporcija, dimenzija, okretnosti i male težine u odnosu na 159, ali 159 je klasa iznad od koje se svakako više očekuje i u kojoj se više dobija i tu nema diskusije.

Ako možeš da dobiješ dobar novac za svoj auto onda i da se upustiš u avanturu... probaj da pričaš sa tipom koji prodaje onu bordo Giuliettu u oglasima, ona je fino opremljena, a mislim i da bi se njemu dopao tvoj auto.

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 1:01 pm
od dusanGT
Ili da pitanje formulišemo ovako: da li bi neko pristao da kupi procesor nove generacije, koji je 15% sporiji od procesora starije generacije, samo zato što je noviji pravljen u 22nm procesu, a stariji u 32nm?

O injektorima u "onoj" temi...

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Čet Jun 06, 2013 3:00 pm
od nidza
I šta sad, ništa, ćorak? Ja se baš pripremio na 2x veću registraciju. :D

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 6:47 am
od alfa&omega
Ja znam neke ljude koji su registrovali svoje aute preko 2000 ccm na povuci-potegni nacin pre ove harac politike, ali bitno je da su ih registrovali i vozili drzava je i od njih uzimala pare. E, sad, zbog nekoliko idiota :fight_twak: koji su odlucili da osakate i te namere nije mi jasno zbog cega su se odrekli nemalog broja ljudi koji su punili budzet. Ti isti ljudi ih sad ne registruju nikako, stoje im po dvoristima i garazama ili su zavrsili odavno po reciklaznim centrima.
Licno, nikad ne bih prelazio sa 2.4 na 2.0 bilo kakav da je jer vozim i ovaj od 140 ks i znam o cemu pricam, pocev od obrtnog momenta, prelepog zvuka, a i potrosnja je vise nego prihvatljiva :love:

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 7:15 am
od dusanGT
Cilj svakog sistema dažbina (porez, takse, carine...) je obezbeđenje prihoda za funkcionisanje države, a ne postojanje sankcije za građane. Zato je dobro da kreatori sistema dažbina naprave analizu mogućeg prihoda sa dažbinama koje "linearno" zavise od poseda u odnosu na tzv. sistem sa "progresivno rastućim" dažbinama (ovaj važeći...).

Ili... da li bi se državi više isplatilo da stimuliše kupovinu "linearnim" dažbinama, pa da ostvari veći ukupan prihod?

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 8:35 am
od alfa&omega
Upravo tako, drzava je sankcionisala gradjane koji voze aute sa kubikazom preko 2000 ccm i uvek se setim one narodne: " Ovcu mozes da šišaš dosta puta, ali jednom mozeš da joj odereš kožu..."

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 4:23 pm
od majstorkvarish
Realno i nema mnogo razloga za motorom preko 2000 ccm. I dizel i benzinac, naravno moderni, razvijaju laganica preko 120 hp i 150 hp. Do pre 20 god. se vozile masine sa 60-70, retko preko 100 hp i svima bilo super. Bili su laksi automobilli ali je sve to bilo oko 1000 kg i malo preko. Tezina je jedan od razloga zasto mislim da je 2.0 mnogo bolja varijanta od 2.4 verzije, sam auto (159) je dosta smrsao posle fl pa je mozda zbog toga 2.0 priblizno jednak sa 2.4.

Na papiru 2.4 je tezak 1630 kg a 2.0 1490 kg. Ubrzanje do 100 km/h 8.4 i 8.8 a max brzina 228 i 218. To nije velika razlika, potrosnja je manja na 2.0, ne znam koliko, registracija je manja.

Da napomenem ovo je sve na papiru, u voznji je verovatno malo drugacije. Vecina ljudi koji voze AR bi volela 3.2 ili tako neku zverku ispod haube, ali...

Najbolje mi je bilo kada sam uzeo 147 sa 150 hp a drugar koji vozi juga, 1.1 sa sve plinom me pita jel to malo konja za takav auto... :yahoo:

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 4:38 pm
od EnricoAdams
Pa da nema ovog haraca 2.4 bi bila mnogo bolja kupovina od 1.9 i 2.0. Bolji motor po svim parametrima uz neznatno vecu potrosnju. Doduse da nema tog haraca 159 sa 2.4 bi bila dosta skuplja nego sada :)

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 4:55 pm
od dusanGT
I to je tačno - prodajne cene polovnih vozila sa skupom registracijom su nesrazmerne zapremini motora...

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 7:10 pm
od byMaX
DejanGT napisao:Mislim da tvoj auto svakako ide dovoljno bolje od 2.0 da bi meni to bio motiv da ne prelazim s konja na magarca. Još ako mu znaš stanje i skroz je ispravan, tim pre. Ako preskočiš jednom mesečno da izvedeš ženu na pizzu eto ti razlike u registraciji : )

Nisam dovoljno proveo u Giulietti da bih provalio kakva su sedišta zapravo, meni se Giulietta sviđa zbog proporcija, dimenzija, okretnosti i male težine u odnosu na 159, ali 159 je klasa iznad od koje se svakako više očekuje i u kojoj se više dobija i tu nema diskusije.

Ako možeš da dobiješ dobar novac za svoj auto onda i da se upustiš u avanturu... probaj da pričaš sa tipom koji prodaje onu bordo Giuliettu u oglasima, ona je fino opremljena, a mislim i da bi se njemu dopao tvoj auto.
Doći ću ja do Giuliette ali polako, prvo fin mlad (2010. 159 2.0 da uzmem :)) prodam i idemo dalje - 159 Ti, pa dobro opremljena Đulijeta jer samo takva ima smisla (meni) i sa 2.0 jtdm.

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 7:12 pm
od byMaX
dusanGT napisao:Ili da pitanje formulišemo ovako: da li bi neko pristao da kupi procesor nove generacije, koji je 15% sporiji od procesora starije generacije, samo zato što je noviji pravljen u 22nm procesu, a stariji u 32nm?

O injektorima u "onoj" temi...
Hahah... Pa sad, da pređem sa Core i7 Sandy Bridge na Core i5 Ivy Bridge - ne bih, ali sa Core i7 Nehalema 32nm na Core i5 Haswell - da, svakako, brži je! :)

Re: Iskustva sa 2.0 jtdm motorom (u AR 159)

Poslato: Pet Jun 07, 2013 7:17 pm
od byMaX
nidza napisao:I šta sad, ništa, ćorak? Ja se baš pripremio na 2x veću registraciju. :D
Ima dve perfektne 2.4 jtdm, garantujem sa 1000€ da se kladimo da boljih na oglasu nema boljih!