Stranica 1 od 4
JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Čet Maj 30, 2013 7:13 pm
od Zoranic MNE
Dakle,sta mislite kad bih na JTDm 16v 103kw skinuo oba lonca i navario cijev fi60.
planiram samo da ostavim onaj katalizator sto ide odma na turbinu.
znam da ce biti dublji i glasniji zvuk,ali svakako to mi je i namjera
slusao sam obican JTD 115hp odradjen tako i MNOGO mi se svidja!
samo me zanima,oce li to imati kakvih negativnih posledica?? posto nije bas isti motor.
e i dje se nalazi taj DPF,ako ga moja Alfa uopste ima?
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Čet Maj 30, 2013 7:17 pm
od darko qv
iskreno mislim da ti je to bzvz.Sacekaj da se ukljuce u temu malo mudriji,kad je u pitanju jtd,ali ja bas mislim da je skidanje svih kat-ova+chip dobitna kombinacija.
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Čet Maj 30, 2013 7:23 pm
od Zoranic MNE
[youtube]aWI2dfLzOmU[/youtube]
mislim da znas o kom se autu radi
sto znam,ja iskreno nisam pristalica micanja katalizatora, osim ako se sve ne skida zajedno kako ja planiram da odradim.
- jer ja ocu te fabricke lonce da ostavim kuci,da ih sjutra bez varenja i cuda mogu vratiti kao fabrika.
nesto su mi mrzna ona rezanja i vadjenja kata,ili jos gore kad ga rascackavaju u parcice i opet skrpe .
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Čet Maj 30, 2013 7:29 pm
od darko qv
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 1:00 am
od bums85
Ja mislim da nemas dpf, ne znam koje godiste ti je auto. Kad vec to radis sto bi onda ostavio katalizator? Lako se skida taj deo i mozes da ubacis cev tj "downpipe"
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 8:18 am
od mali radojica

viewtopic.php?f=6&t=49537&start=625
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 9:22 am
od Zoranic MNE
znam ja da bi downpipe bio ka slag na tortu
al me nesto frka da cackam oko turba,jer nisam siguran da to mogu odraditi bez greske.
kad bi imao neko ko je vec to radio da mi da kakav savjet mozda bi i mogao.
s druge strane,kod nas su vec poceli da gledaju izduvne gasove,pa bi lose bilo kad nebi mogao proc tehnicki sa downpipe-om

Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 1:45 pm
od dusanGT
viewtopic.php?p=1410996#p1410996
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 3:16 pm
od EnricoAdams
Zoranic MNE napisao:[youtube]aWI2dfLzOmU[/youtube]
mislim da znas o kom se autu radi
sto znam,ja iskreno nisam pristalica micanja katalizatora, osim ako se sve ne skida zajedno kako ja planiram da odradim.
- jer ja ocu te fabricke lonce da ostavim kuci,da ih sjutra bez varenja i cuda mogu vratiti kao fabrika.
nesto su mi mrzna ona rezanja i vadjenja kata,ili jos gore kad ga rascackavaju u parcice i opet skrpe .
Sta treba da se uradi da bi se dobio ovakav zvuk sa JTDa?
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 5:08 pm
od Sone Bg
Ovo i mene zanima, predpostavljam sve izbaceno i protocni lonac na kraju?
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 5:52 pm
od Zoranic MNE
da se povade svi lonci, samo da ostane pletenica zbog vibracija, i cijev fi60.
sve da se izbaci,ni jedan lonac da ne ostane

Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 5:59 pm
od Zoranic MNE
i samo da dodam da je uzivo zvuk jos bolji!
i sto mi se svidja na leru ne drnda nego radi kao da je sve fabricki,tek kad se izadje iz niskih obrtaja grmi.
i cini mi se da je tad vlasnik ove 156 prokomentarisao da planira da ugradi jos downpipe,sto znaci da ga sad nema

al nisam siguran,volio bi da se vlasnik javi,posto mislim da je i on clan ovoga foruma,mislim da mu je nick " StefanMih".
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 6:33 pm
od genca
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 6:44 pm
od alfa-u-srcu
Moje misljenje je da tu ne diras nista... Ona se dovoljno lepo cuje kad se upali turbina, a pri tom samo susti

Posle moze vise i da dimi, drugar je na Stilu jtd izbacio sve, samo cev do kraja i sportski lonac, mnogo vise purnja. Da je auto benzinac bilo bi vrh, ali dizel nikako, nema svrhe...
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 8:38 pm
od Zoranic MNE
ima svrhe ima
samo kacenje Remusa i cuda nebi imalo efekta,ovo je vec nesto drugo.
a to da ce dimit,oce dok ne izbaci zaostalu garez, to je 2 jace voznje. Naravno ako su motor i dizne ok,a pri tom auto nije chipovan nema razloga da dimi.
a pri ekstremnijem gazenju,nema dizela koji ne dimi bar malo,tako da me to ne brine uopste,cak mi se svidja u neku ruku, NO SMOKE-NO FUN
benzincu da odradis ovako cijev,dobio bi samo prodoran i bezveze zvuk,isto kao da odradis to na nekog suvog (atmo) dizela. Drug mi je to radio na BMW 320i 6cilinara,i cuo se kao Yugo,bezveze...
otvaranje izduva se pretezno radi na turbo motorima, turbina promjenljive geometrije i pravi taj zvuk koji je vise nego dobar, jos + auto lakse dise

jer su to sve mrcine presle po 200000 + km, pune cadji i katalizatora koji odavno ne vrse svoju pravu funkciju osim sto imaju novu,da guse auto!
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 8:42 pm
od Zoranic MNE
da je taj drug na Stila stavio samo cijev,bolje bi bilo bez tog lonca
moje je misljenje da ti lonci samo smetaju turbo dizelu,narocito ako je rijec o jeftinim "sportskim" loncima koji i skupljaju tu garez i izbacaju je u serijama.
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 9:12 pm
od nidza
Baš tako, idealan izduv bi trebao da ima što manje prepreka, da ne zadržava čađ.
Tapatalk HD
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Pet Maj 31, 2013 11:39 pm
od alfa-u-srcu
Sve to sto si ti naveo je tacno, ali ipak ostajem pri tome da je moderan dizel automobil namenjen drugim stvarima, a ne tjuningu... On je dovoljno brz i takav kakav jeste, ako zelis jos ubrzanja cipujes ga i to je to... A izbacivanjem svega toga, mislim da samo kvaris idealno tih i ususkan automobil. Zato sam rekao da je benzinac, bilo bi drugacije, mislio sam upravo na modifikaciju izduva...

Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Sub Jun 01, 2013 12:46 pm
od Zoranic MNE
svaki putnicki automobil je namjenjen prevozu putnika u drumskom saobracaju od tacke A do tacke B.
tako misli vecina civilizacije,a ovaj mali procenat koji vazda nesto budzi,sredjuje,sminka (istina baca pare) al eto svaki ceh se placa! smo mi koji visimo po raznoraznim auto forumima.
Nebi volio da mi se ova tema pretvori u klasicnu dosadnu raspravku dizel/benzin,
ali nije ni taj beznin svemocan,pa da se samo on moze tuning-ovat.
Jer i dizeli i benzinci su vozila koja se krecu na preradjena fosilna goriva zvana NAFTA
a sto se chipa tice,mozda ga i chipujem.
ali ako si mislio da se kvalitetno mogu povecati performanse automobilu samo pomocu 2 klika na lap top-u,grdno se varas.
Ovo je jedna od priprema za chip, kao i gasenje ERG ventila i ostalog.
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Sub Jun 01, 2013 1:38 pm
od nidza
Kod turbodizela stvarno mogu da se znatno poprave performanse sa "dva klika" kako to kažeš. :-) Itekako se primeti kada skineš više od sekunde 0-100 ili 2s od 80-120.
Jedini minus je što može da se odrazi na održavanje, ali i ne mora.
Tapatalk HD
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Sub Jun 01, 2013 6:57 pm
od Zoranic MNE
ali se sigurno to odrazi na erg, i izduvni sistem.
tu se nesto jos treba prepraviti da bi disao punim plucima

Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Ned Jun 02, 2013 8:25 am
od sErGiO
nidza napisao:Baš tako, idealan izduv bi trebao da ima što manje prepreka, da ne zadržava čađ.
Tapatalk HD
Nisam neki stručnjak ali koliko znam idealan izduvni sistem mora da daje tzv. backpressure motoru kako bi taj isti motor moga pravilno da funkcioniše, a nisam siguran da je to slučaj ako povadiš sve što imaš na izduvu.
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Ned Jun 02, 2013 9:26 am
od dusanGT
Kod turbo-motora, nezavisno od goriva, pravilo je jednostavno: što veći prečnik cevi i što manje prepreka...
Atmo zaista traži izvesni "backpressure".
Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Ned Jun 02, 2013 11:07 am
od EnricoAdams
A sa ovom varijantom gde se sve izvadi i stavi velika cev, da li se tu bitno menja zvuk kada se vozi do 2000-2500 obrtaja? Drugim recima da li mogu da imam i jare i pare, tj da kada ga vozim opusteno on bude tih i civilizovan a kada ga teram u obrtaje on krene da grmi

Re: JTDm 16v - otvaranje izduva?
Poslato: Ned Jun 02, 2013 11:40 am
od dusanGT
Na bivšoj 147ci je zadnji
protočni lonac toliko bio propao, da je morao da bude zamenjen. Dan-dva, dok majstor ne napravi novi, voženo je bez ikakvog lonca (katalizatori su bili izvađeni ranije). Razlika u zvuku "ima/nema" zadnjeg lonca - skoro nikakva...
Ovo ne znači da zadnji lonac ne igra neku bitni ulogu, već da
protočni lonac ne može da priguši buku i da kod turbodizela situacija sa bukom nije kao kod atmobenzinca...
Posle vađenja "2xkat+DPF" (sada na GT) u zoni 2000-2500o/min imam sasvim prijatan umereno jači zvuk izduva ("za odrasle"), a na 3500-4000o/min još jači, ali bez uznemirujuće buke. Nisam hteo da povećavam prečnik cevi, čime bi do izražaja došli "basovi" u odnosu na "srednje"/"visoke", a možda i pojava neke rezonancije...
Poenta 1: ako ostane
fabrički zadnji lonac i cevi, a povadi se sve što je prepreka, neće biti buke.
Poenta 2: zvuk izduva - stvar ukusa...
