Stranica 1 od 2

AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 4:47 pm
od darchy
Pozdrav ljudi :)

Danas mi se ova stvar desila po drugi put, prvi put se desilo pre neke 3 - 4 nedelje, ali da stvar bude cudnija, desilo se na istom mestu u gradu (mora da je to mesto ukleto) ;)

O cemu se radi:
Auto je upalio normalno, i normalno radio, ja vozio od posla do kuce, kako se vec vozi po gradu - kreni - stani ... i na jednom semaforu ja primetim da mi je broj obrtaja malo veci, ne stoji na 750, vec na 800 - 850, a i pritisak u turbini je malo povisen. Kada krecem prvom, auto cupa, ide k'o blesav (tako ne ide kada je sve kako treba), znaci, ne smem gas da mu pipnem.
Stigao sam do kuce, parkirao se, auto radi u leru, ja stisnem gas, obrtaji skoce, pritisak u turbini skoci ... kada pustim gas, sve se prvo vrati u normalu, a onda se obrtaji polako povecaju, kao i skala pritiska turbine, prvo se vrati na nulu, a onda se malo pomeri.
Ugasio sam auto i ponovo upalio, i sve radi normalno, obrtaji su na 750, skala turbine je na nuli.

Auto nije cipovan ... kada mi se prvi put to desilo mislio sam da je do EGRa, ali sam ja eliminisao EGR u medjuvremenu i cistio dizne ... DPF je prisutan, ali ne znam nivo zaprljanosti ... senzor pritiska turbine je relativno nov, ali kad' je on bio problematican, samo je skala pritiska turbine bila povisena kada auto radi u leru (i to uvek), a ne i broj obrtaja motora. U pitanju je Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V.

Zna li neko sta bi to moglo da bude?

Hvala :)

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 5:12 pm
od dusanGT
Broj obrtaja može da postane "sam od sebe" veći samo ako "iz nekog razloga" više goriva bude ubrizgano, bez pritiska na pedalu gasa...
E sad, trebalo bi ispitati šta su mogući "neki razlozi":
a) senzor temperature rashladne tečnosti (tj. termostat),
b) malo nestabilan vakuum kojim se preko overboost ventila reguliše rad VGT krilaca,
c) potenciometri (ima dva) pedale gasa,
d) MAF senzor (ili kontakti u konektorima),
e) neki "glitch" tempomata (ako ga ima)...
Spisak nije kratak, a ni konačan (nedostaju neki "egzotičniji" razlozi...). Za tzv. "ukleta mesta", "gremline" i te... "feng šui" stvari :roll: ima i posebna tema...

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 5:52 pm
od darchy
Hvala na odgovoru :)

Termostat je isto nov, menjan ne tako davno, a imam i tempomat koji, iskreno, ne znam sta ce mi, nikad' ga ne koristim.
Stvar je u tome sto nasi majstori bas i ne traze problem, nakace na dijagnostiku, ista ne prikazuje nista, i onda po njihovoj nekoj logici jedno po jedno menjam i sve placam, a problem se ne resava.

Vidim ja da cu da se vratim na dobre stare benzince, na zalost ovo je moj prvi dizel, a cini mi se, kako stvari stoje, bice i poslednji. ;)

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 5:59 pm
od byMaX
Može da bude i lošije gorivo... Ja sam imao simptome kao kad je potpuno zaprljan EGR, a ispostavilo se da je bio loš dizel. Sipao sam dizel aditiv i gorivo na Molu i posle par desetina kilometara sve se polako vratilo u normalu...

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:06 pm
od dusanGT
Nezgodno je što se "kvar" ne ispoljava često ili uvek pri istim uslovima, pa je prava dijagnostika otežana...
A majstori - naravno, posebna priča. Međutim, ni motore na drugo gorivo ne servisiraju inženjeri, pa ti, po tom kriterijumu sledi slična priča: prvo na forum, pa onda u servis...

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:10 pm
od Kaligula
Kad se to desi sledeći put(ako se desi)baci pogled na trenutnu potrošnju goriva na bordu.........Kažeš da si čistio dizne,menjao uloške ili ultra zvuk(nema efekta kod dizela)?
Javljaj dešavanja :) negde sam na nekom stranom forumu čitao o sličnom problemu ali da me ubiješ sad ne mogu se setiti(davno je bilo) :arflag

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:12 pm
od nidza
Da nije radio DPF regeneraciju? Kako to uopšte izgleda na 159, da li se upali nešto na displeju?

Tapatalk HD

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:42 pm
od dusanGT
DPF regeneracija izgleda kao mala iberturaža. To sam na GT pokrenuo iz MultiECUScan u dvorištu servisa, baš da probam kao izgleda. Prvo što sam uradio posle toga je softversko isklučivanje i vađenje DPF.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:47 pm
od Kaligula
Ne znam ni ja kako izgleda čišćenje,imam dpf,izduv bukvalno sterilan,nisam za 2 godine vožnje imao neki takav momenat.......ili sam možda imao a da ne znam :blink:

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 6:55 pm
od darchy
Može da bude i lošije gorivo... Ja sam imao simptome kao kad je potpuno zaprljan EGR, a ispostavilo se da je bio loš dizel. Sipao sam dizel aditiv i gorivo na Molu i posle par desetina kilometara sve se polako vratilo u normalu...
Ja sipam iskljucivo i samo na MOLu, ali jos uvek nisam dodavao nikakav aditiv.
A majstori - naravno, posebna priča. Međutim, ni motore na drugo gorivo ne servisiraju inženjeri, pa ti, po tom kriterijumu sledi slična priča: prvo na forum, pa onda u servis...
Naravno, sve je meni to jasno, ali kod benzinaca su manje sanse da se nesto tako desi, dizel motori su mnogo komplikovaniji.
Kad se to desi sledeći put(ako se desi)baci pogled na trenutnu potrošnju goriva na bordu.........Kažeš da si čistio dizne,menjao uloške ili ultra zvuk(nema efekta kod dizela)?
Potrosnju goriva nisam gledao, al' obraticu paznju ako se problem ponovo javi.
Dizne su najverovatnije ciscene ultrazvucno, na racunu pise "remont dizni". :D
Da nije radio DPF regeneraciju? Kako to uopšte izgleda na 159, da li se upali nešto na displeju?
Hm, ne znam kako izgleda kada je DPF regeneracija u toku. Moja alfa je 2006. godiste i nema nikakvu lampicu na tabli koja obavestava o DPF regeneraciji, mislim da su kasnije ubacili tu lampicu.
DPF regeneracija izgleda kao mala iberturaža. To sam na GT pokrenuo iz MultiECUScan u dvorištu servisa, baš da probam kao izgleda. Prvo što sam uradio posle toga je softversko isklučivanje i vađenje DPF.
Izgleda da cu i ja da vadim DPF, EGRa sam se resio, ali ovog drugog jos nisam. :)

Snimio sam ponasanje kazaljki obrtomera i turbine, upload videa je u toku, pa cu da okacim i linkove malo kasnije.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 8:58 pm
od darchy
Evo i snimka:

1. Ovde je povecan broj obrtaja motora:
http://www.youtube.com/watch?v=p6SdSlcVMYc

2. Ovde sve radi normalno, samo sam ugasio auto i ponovo upalio nakon par sekundi:
http://www.youtube.com/watch?v=-8SFXKaAltA

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 9:17 pm
od Kaligula
Kod mene u uputstvu stoji poseban znak za dpf filter u obliku auspuha sa tačkicama u sredini(plastično sam objasnio),u uputstvu takodje piše were provided(gde postoji dpf) i tu sam se tek zbunio jer Deša kaže da imam dpf,video sam ga i ja ali lampicu odnosno znak nemam u cajgerima jer on bi trebao da zasvetli kad je potrebna regeneracija(bar ja tako kapiram uputstvo za održavanje) tako da mi ništa nije jasno!Ne verujem da se on sam od sebe regeneriše a da vozač nije upozoren da je filter zaprljan i da je regeneracija u toku!
Zbunjola sam skroz :D

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 9:21 pm
od dusanGT
To sa povećanjem broja obrtaja na preko 2000 iz čista mira izgleda kao početak DPF regeneracije... Pogledaj taj DPF - da li izgleda kao na slici levo (skinut katalizator, ostao DPF) ili desno (DPF i katalizator na mestu)?


Slika Slika

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 9:28 pm
od darchy
@nelle
I kod mene u uputstvu postoji ista lampica, ali na tabli ne, tako da mozemo samo da sanjamo kada je regeneracija DPFa u toku.

@dusanGT
To ja turiram, ne povecava on sam broj obrtaja preko 2000.
Samo je malo povecan broj obrtaja kada radi u leru.

A ovo cu da bacim pogled, ali ja mislim da imam DPF, nisam 100% siguran, ali sutra cu po danu bas da legnem ispod auta da vidim. :)

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 9:41 pm
od dusanGT
Ako je 159ka proizvedena krajem 2006, verovatno ima DPF. Uzmi neko ogledalo, pa pažljivo pogledaj da li sa temperaturne sonde na DPF ide kabel (vidi se na oba snimka) i tanko crevo (ne vidi se na snimcima, jer je na suprotnoj strani) koje vodi sa cevčice DPF do davača povratnog pritiska (na GT je u motornom prostoru) ... Inače, broj obrtaja u leru mi izgleda sasvim normalan.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 10:15 pm
od nidza
Kod mene se ne vidi da je DPF skinut, sve je isto samo njega nema. :-) Gledanjem ništa ne može da se utvrdi, mora da se nakači na komp (ne serviserski, nego hakerski, tj onaj gde se učitavaju mape). Neka me neko ko bolje poznaje materiju ispravi ako grešim.

Tapatalk HD

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Čet Maj 09, 2013 10:21 pm
od Kaligula
Darchy je koliko se sećam skoro zamenio senzor turba,termostat,egr očišćen.....nisam pametan!Pravac servis ali neki kršteni i rešavaj problem mada je možda i neki gremlin pa se to više i ne desi...ko zna :arflag

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 6:51 am
od dusanGT
Sve može da se odradi na istoj mašini sa instaliranim dijagnostičkim softverom koji čita parametre DPF (MultiECUSCan je OK) ili softverom koji prikazuje mape (koristim WinOLS 1.5)...

Naravno, lakše je iz MultiECUScan, jer upoređenje mapa u WinOLS (pre i posle DPF "delete" intervencije) traži solidno poznavanje materije i zato je najbolje obratiti se Raletu ili Aletu u "NovaSpeed" (sponzori foruma)...

Slika

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 1:25 pm
od nalfa
Kod mene je toliki broj obrtaja kada radi regeneraciju DPFa.
Ako ti u voznji tada pokazuje neku nenormalnu trenutnu potrosnju, najverovatnije je u pitanju regeneracija.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 4:48 pm
od Kaligula
Nešto mi tu ne štima,nemoguće da za 2,5 godine vožnje nisam imao ni jednu jedinu regeneraciju,što kaže Dušan tema za stručnjake i ne razumem je toliko ali mi deluje neverovatno da nisam ništa primetio na mojim kolima thinkof:
Nagradno pitanje..........koliki je broj regeneracija maksimalan dok ne dodje do nekog uočljivog problema na kolima ili neke prijavljene greške?

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 6:30 pm
od nalfa
Kod mene otprilike jednom u 1500 - 2000 km.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 9:24 pm
od nidza
Dijagnostika bi trebala da pročita kad je bila poslednja regeneracija. Nelle, možda ti je već skinut DPF? :-) Video sam jednom na naplatnoj Fiat Freemont koji je stao da plati putarinu u sred regeneracije. Ono se puši ko blesavo...

Tapatalk

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 9:44 pm
od nalfa
Kod mene nema nikakvog dima. Samo po povećanoj potrošnji u toku vožnje i po povećanim obrtajima na leru prepoznam da radi regeneraciju. To sve traje nekih 10tak minuta.

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 9:48 pm
od dusanGT
Pomenutih 2000km mi izgleda kao suviše kratak interval za regeneraciju DPF. Prešao sam oko 7000-8000km bez regeneracije, a ko zna koliko je prešao prethodni vlasnik.

ECU sprovodi automatsku regeneraciju ako na osnovu merenja povratnog (ili tzv. diferencijalnog) pritiska "zaključi" da je DPF zapušen više nego što je normalno.

Ono što zapušava DPF je pepeo nastao sagorevanjem goriva (više) i motornog ulja (manje, ali dovoljno). Zato su i smislili ulja "baš" za DPF sisteme. Pored toga, ako se vozi oštrije ili na dugim relacijama i na dovoljnom broju obrtaja, EGT poraste dovoljno da "spali" pepeo, pa je regeneraciju DPF zapravo obavio vozač... :)

Simptomi koji su opisani na početku ukazuju na nekakvu zapušenost (DPF i/ili katalizatora) koja bi možda mogla da se eliminiše dužom konstantnom oštrijom vožnjom ili još bolje MultiECUScan servisom...

Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru

Poslato: Pet Maj 10, 2013 10:20 pm
od Kaligula
Onda to objašnjava moj slučaj..........hvala Dušane!Ja nemam gradsku vožnju(retko),relacije su mi posao kuća.....cca 20 km bez semafora sa dugačkim pravcima,retko spuštam ispod 2500 rpm!Uglavnom se vrti izmedju 2500-3000 rpm,nekad naravno i preko :)