Stranica 1 od 2

Motor control sistem failure

Poslato: Uto Apr 30, 2013 9:06 pm
od milanns
Cao drugari...molim vas za pomoc! Nadam se da cu uspeti resiti problem do sutra ujutru,pogotovo sto niko ne radi do 7.5.2013 kao ni moj majstor,uhh!!? A sutra 1 maj, pa trebao na put, pa slava, joooj...

Desilo mi se to da sam upalio auto (Alfa 147 1.9JTD 115ks) i lampica za konrolu motora se nije ugasila! Upalio sam Alfu sasvim normalno, medjutim lampica se i dalje nije iskljucila! Sto je najgore, ne prima gas uopste. Kada kazem ne prima gas, mislim da kada stisnem papucicu ne desava se nista, ne prima gas, kao da sam stisnuo kvacilo :(
Blokorao sam totalno, ne znam sta da pogledam? Pokusao sam da skinem klemnu probam rest.komp ali ista prica :'(
Hvala unapred na brzoj pomoci i odgovorima!!!

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Uto Apr 30, 2013 10:26 pm
od Sone Bg
Tesko da ima resenja, bez dijagnostike. Ako imas srece, lampu u ruke i poveravaj sva creva koja mozes da vidis, od turba do IC-a, od IC-a do usisne, vakum crevo od turbine. Da ti nije mozda slab akumulator? Skines dzek sa MAP senzora, vidis da li ima promene, isto tako sa MAF-a, ako se nesto desava oni brljave. Ne znam sta bi jos mogao sam da proveris. Da nisi slucajno ostajao bez goriva?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Uto Apr 30, 2013 10:56 pm
od Veloce
Sone,koliko sam skapirao Milan je upalio auto ;) Klapna gasa ?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Uto Apr 30, 2013 11:22 pm
od milanns
evo i dalje pokusavam da resim problem, ali bezuspesno za sada! Sone, proverio sve sto kazes i sve deluje ok. Zbunjuje me sto ga upalim sasvim normalno!
Veloce, sto se tice klapne kako to mogu proveriti? Gledao sam dole kod papucice i ne vidim nista sem dzeka koji je spojen, nije se otkacio?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Uto Apr 30, 2013 11:24 pm
od milanns
A i da , nisam ostajao bez goriva :-/

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 12:20 am
od Sone Bg
Veloce napisao:Sone,koliko sam skapirao Milan je upalio auto ;) Klapna gasa ?
Nisam mislio da nema goriva nego da nije ostajao ranije bez goriva :)

Klapnu probaj rucno, stisnes onu malu polugicu, ne znam kako da je nazovem, mada tesko da ona pravi problem jer ja mislim da je njoj "prirodan polozaj" da bude otvorena, a da je vakum zatvara samo po potrebi, jedino ako zeza pa zatvara pri gasu. Jel ti zatvoren EGR? Kod mene je zatvoren, pa ne znam da li moze on bude izvor takvog problema, znam kad je prljav da gubi gas ali na kratko.

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 6:08 am
od dusanGT
Neke ideje i pitanja...
a) Ako "ne prima gas" tj. nema nikakvog povećanja obrtaja, kad u leru pritisneš papučicu gasa, moguć je problem sa potenciometrom pedale gasa, ali nisam siguran da bi to izazvalo MCSF - moguće i da je nešto u vezi sa sistemom za gorivo (CR pumpa, regulator CR pritiska)...
b) Da li je ler na "stabilnih" 850o/min?
c) Sve je nagađanje, dok se ne uradi MultiECUScan dijagnostika, ali kod nekog kolege Alfiste koji još nije otišao na prvomajski izlet...

Inače, JTD/JTDm dizeli nemaju "klapnu gasa" - leptir u usisu služi samo za "efikasnije" gašenje JTD/JTDm i aktivira ga vakuum ventil. Uvek je u "otvorenom" položaju, osim u momentu gašenja, kada blokira usis vazduha... Ako je zaglavljen u položaju "zatvoreno", JTD/JTDm ne bi mogao ni da startuje.

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 8:43 am
od milanns
Sone, nisam nikada ostajao bez goriva, a EGR sam zatvorio!
Auto najnormalnije upali i ler je stabilan tako na 850-900o/min. Nazalost od jutra nisam nasao nikoga ko bi mi mogao nakaciti na dijagnostiku svi su vec na odmoru! Nadam se da cu sutra, ili prekosutra nahvatati nekoga pa da mi barem iscita gresku pa da se konkretno uputim ka problemu.. Sinoc sam malte ne zaspao pored nje, ali nista nisam uspeo sem gledanja u nju, a i ona u mene :)
Hvala na predlozima i brzim savetima, javljam sta sam uradio! :(

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 9:12 am
od dusanGT
Imaš PP...

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 9:53 am
od Sone Bg
dusanGT napisao:
Inače, JTD/JTDm dizeli nemaju "klapnu gasa" - leptir u usisu služi samo za "efikasnije" gašenje JTD/JTDm i aktivira ga vakuum ventil. Uvek je u "otvorenom" položaju, osim u momentu gašenja, kada blokira usis vazduha... Ako je zaglavljen u položaju "zatvoreno", JTD/JTDm ne bi mogao ni da startuje.
A kakva je situacija sa klapnom pri konstantnoj voznji na malo obrtaja, primera radi 5om brzinnom 1500rpm? Ne znam odakle mi ta informacija da se klapna tada delimicno zatvori...

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 10:10 am
od dusanGT
To smo svojevremeno, koliko se sećam, Pyson i ja raspravljali na jednom drugom forumu...

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 11:35 pm
od milanns
Danasnji dan usmerio ka resavanju problema. Dusane, hvala jos jednom na pomoci i pokusaju da iscittamo gresku!

Trenutno stanje je da MultiECUScan dijagnostika nije u mogucnosti da se poveze sa racunarom! Proverili smo dolazak struje do OBD prikljucka i situacija je ta da do osiguracke kutije dolazi napon od 12V, ali od OBD prikljucka nema napona te nismo u mogucnosti da iscitamo greske. Nakon danasnje provere instalacije, osiguraca, dzekova, sve deluje u savrsenom redu! Desilo se i to da je pao napon na akumulatoru, te smo morali zameniti i staviti drugi, ali se sada pored greske MCSF pojavile i druge dve-ne gasi se lampica ABS-a i ASR-a?
Auto i dalje startuje najnormalnije, ali i dalje ne prima gas i sada pored MCSF greske pojavile su se i gore navedene dve!?
Da li je neko imao slicnih problema sa nemogucnoscu povezivanja sa dijagn.uredjajem? Definitivno je dolazak napona do OBD prikljucka jer isti konektor i MultiECUScan dijagnostika je pokrenuta najnormalnije da Dusanovoj Alfi GT!!

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Sre Maj 01, 2013 11:56 pm
od Sone Bg
Meni hoce da izbaci system failure ABS-a i ASR-a kad mi je slab akumulator, probaj daj drugi malo da dobunis, ako ne gasi lampice baci oko na osigurace kod alumulatora. A sto se tice ne dobijanja struje jel ste probali da prebacite relej?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 5:55 am
od dusanGT
Nije moguća dijagnostika (ni KKL, ni ELM kabelom) - MultiECUScan neće da se konektuje na ECU (engine, ABS...), ali mogu posredno (u check modu) da se iščitaju neke greške...

S obzirom da su provlačeni kablovi kroz deo motornog prostora (sa "+" pola akumulatora) moguće je da su neke linije prekinute (mehanički?), ali da je ECU ostao čitav, jer motor hoće da startuje i stabilno radi u leru, a na displeju se uredno prikazuju određene greške. Nisu zabrinjavajuće ABS, ASR, VDC i sl. kad akumulator oslabi - uobičajeno je...

Izgleda mi rizično da se dovodi 12V kojih nema na OBD konektoru (pin 16), dok se ne otkrije razlog problema... Možda neko ko se razume u materiju (Alfaskorpion, Gumetina...) ima neku ideju?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 8:11 am
od milanns
Nadam se da je u pitanju to sto kazes Dusane, samo da mi je ECU citav! Zaista neverovatno da tako nesto jednostavno kao sto je provlacenje kablova napravi toliku zbrku! Hadje da sam to radio prvi put pa i da ne znam na sta da pazim, ali eto..desi se. Probacu da pitam za savet Alfaskorpion ili Gumetinu, pa cemo valjda danas uspeti resiti problem ;)

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 9:40 am
od alfaskorpion
Moram da pogledam šemu pa da se isprate žice ako postoji eventualno prekid.
Interfejs nema napajanje i normalno da nece raditi , ako je samo ta žica u maleru nije problem da se izvuče privremena sa +12v i dovede na obd džek i proba onda da li radi dijag. Imao sam prilike na drugim markama automobila da se susretnem sa tim (ako je samo nedostatak napajanja za interfejs) da nema napajanja i privremeno sam rešavao izvlačenjem nove sa +12v , kasnije se traži uzrok ...
Ja posedujem adapter za obd (ručno pravljen) gde napajanje za interfejs uzimam direktno sa akumulatora a pipalicama spajam linije za komunikaciju k, l...
Možete slobodno da dovučete na interfjes novo napajanje pa da probate , nema druge .

Ps. ako vam je frka vi možete org. zicu +12 da prekinete na obd džeku(lako može ponovo da se spoji kad se utvrdi kvar) i da dovučete sa akumulatora +12 privremeno.
Nadam se da GND impuls imate na OBDu .

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 10:41 am
od milanns
Ok, hvala! Pokusacu da dovedem napon na OBD dzek! O tome sam i razmisljao, cak i pricao sa Dusanom, ali nisam bio siguran da li bih smeo to uraditi dok se ne ustanovi kvar. Pokusacu to sada pa videti sta se desava! Inace, upravo sam sve otkacio i skinuo osiguracku kutiju da proverim vizuelno da nije neka zica ili dzek u prekidu. Kao i sto sam predpostavio, sve je u redu posto sam zaista pazio dok sam provlacio kabel za napajanje pojacala..evo i slika da se vidi gde sam provukao kabel u kabini do motora, ispod sajle za haubu, tako da bude cisto da ipak nisam nesto spojio ili ti otkacio, prekinuo...

Jos jedno pitanje, da li je moguce ili se neko susretao da ako je neispravan potenciometar pedale gasa da ECU pokazuje MCSF??

Slika

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 10:45 am
od milanns
A i da, evo akumulator sam nakacio na punjenje, pa da barem eliminisemo i te neke greske. A i usput dobro mu dodje da se malo dopuni ;)

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 11:16 am
od Bug
cek kad startujes auto jer ti ostanu ABS+ASR greske ukljucene ili se ugase cim se auto upali?

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 11:24 am
od dusanGT
alfaskorpion napisao:Možete slobodno da dovučete na interfjes novo napajanje pa da probate...
Ovo nisam smeo ni da predložim, dok ne potvrdi neko verziran - Miloše :drink za muštuluk...

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 11:39 am
od milanns
Ne ugase se lampice, ostanu upaljene! Mislim da je to do akumulatora posto se bio istrosio od sve moje dijagnostike i merenja napona :P

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 11:52 am
od milanns
Sto se tice napona na OBD, napon se uspostavlja preko osiguracke kutije. Direktno sa napajanja na kutiju i onda na dzek, sada samo nisam siguran da li dobije napon preko releja kada se da kontakt!

Rastavio sam sada i osiguracku kutiju, rasklopio plocu (uz pomoc oca-elektonicar) da vidim da nije doslo do nekog varnicenja i pucanja ploce! Na srecu sve je ok, nista nije varnicilo, svi osiguraci su ispravni, a i veze izmedju osiguraca i ploce su u redu...

Idemo dalje :D

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 12:03 pm
od milanns
Ispravka mislio sam preko osiguraca!

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 12:05 pm
od dusanGT
Prema eLearn, papučica gasa ima dva ugrađena potenciometra (glavni i sigurnosni). I napajanje i uzemljenje oba potenciometra dobijaju sa ECU. Prvi dobija napajanje sa pina 78, a uzemljenje sa 76 i šalje signal na pin 77. Napajanje i uzemljenje drugog potenciometra su sa 81 i 79, a signal sa njega ide na pin 80. Sve ovo ide preko šestopolnog konektora.

Laička logika: ako je "glavni" potenciometar u problemu (šalje, na primer, signal kao da je stalno pritisnuta papučica gasa do kraja), verovatno se na osnovu signala sa sigurnosnog, u tom slučaju, sprečava svaka funkcija glavnog (rade u paru, kao "pozitivni/negativni" ili nešto slično)...

Re: Motor control sistem failure

Poslato: Čet Maj 02, 2013 12:52 pm
od dusanGT
Ima još jedna proba, ali je rizična, s obzirom da je tvoje dvorište tesno i kratko (i retriver Max može da se uplaši): ako možeš da ubaciš u prvu brzinu, ler gas će biti dovoljan da pokrene Alfu... Ako može da ide u prvoj, na leru - verovatno joj ništa ozbiljno ne fali...