Stranica 1 od 1
MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Mar 22, 2013 3:03 pm
od dusanGT
Juče počeli problemi u vožnji (secka, ne prima gas) sa 1.9 JTD 8v 147com (Vanja147). MultiECUScan dijagnostikom nađena greška "MAF - signal to high", a praćenjem parametra "Air quantity voltage" ustanovljeno da napon na protokomeru ide i do 5V, iako je praktični maksimum između 4.6V i 4.7V.
Opis kvara podseća na probleme sa regulatorom pritiska goriva u CR, ali pad performansi u vožnji nije toliko izražen.
Danas je zamenjen protokomer (85€, Kit Komerc, NS) i problemi su rešeni. Na starom ulošku uočene su kapljice vlage, ali nije bilo nečistoća ili masnoća, iako se na toj 147ci već tri godine nalazi BMC-CDA 85-150 "nauljeni" filter za vazduh.
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 11:57 am
od kilson
Samo silom prilika koristim takav filter (posle konverzije na 75ici nemam mesta za regularan), a pored toga ga uopste ne prskam uljem. Samo povremeno izduvavanje i kraj price. Ono sto sam mogao videti je da filter sasvim regularno zaustavlja finu prasinu. Mozda gresim ali eto neke druge perspektive...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 12:34 pm
od dusanGT
Pre nekoliko godina je firma K&N napravila istraživanje koje je pokazalo da "nauljeni" filteri ne štete MAF senzorima zasnovanim na "vrućoj foliji", jer je konkurencija (suvi filteri) tvrdila suprotno... Klip dole (prvi od ukupno četiri) ilustruje to istraživanje.
[youtube]UjwBiPm2W5Q[/youtube]
Inače, ne znam koje su dimenzije otvora na površini K&N (ili BMC) filtera, ali i
meni nekako deluje da mogu da budu dovoljno efikasni i bez "nauljenja". Međutim, to
"meni nekako deluje" i nije baš neki egzaktan dokaz.

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 3:15 pm
od kilson
Poenta nije u "nekako deluje" vec u tome ako ne moras, ne stavljaj...

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 4:53 pm
od dusanGT
Poenta je da koncept sa uljnim filmom više odgovara većoj koncentraciji prašine u vazduhu (što možda nije slučaj u našim urbanim zonama) i da kod velikih protoka uljni film može da bude ograničavajući faktor (naročito ako se isprlja finom prašinom), pa zato imam onaj "nekako" utisak.
A loš uticaj ulja iz filtera vazduha na MAF je nešto između mantre i urbane legende. Pre će biti da se uložak MAFa zaprlja od uljnih para iz, da prostite, "überlaufa"...
Inače, naručio sam još jedan BMC-CDA 85-150 za GTa (zastupnik je "Motomania", BGD). Trebalo da stigne ovih dana, ali se javila ljubazna menadžerka i rekla da imaju problem sa uvozom i da će stići idućeg meseca... Kad ćemo dočekati da... uđemo u radnju i kupimo deo koji se normalno drži na lageru, iako se ne traži preterano...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 6:19 pm
od Falcon037
Što se tiče MAF senzora ne verujem da je vrisnuo od vlage ili ulja. Kad sam ja skidao moj onomad zbog naprslog creva sa usisa bio je sav umazan od ulja. Očistio sam ga pomoću spreja za elektroniku, a ostatak plastike i rešetku sam oprao. Nisam očitavao vrednosti pre i posle jer nisam primećivao nikakvih problema u radu.
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Mar 24, 2013 7:11 pm
od dusanGT
Na toj (sada Vanjinoj) Alfi MAF je radio od 2001. tj. 12 godina - vreme mu je da ode u "penziju"...
U vezi sa standardnim MAF problemima... u pitanju je "podmukao" kvar koji se ne primeti jer je postepen i vozač se navikne na to postepeno smanjenje performansi, pa je zato objektivno upoređenje merenjem jedini način za dijagnostiku...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pon Mar 25, 2013 4:39 pm
od kilson
Nevezano za MAF, "otvoreni" filteri ne menjaju nista posebno u celoj prici - opet druga perspektiva. Ne bih da navodim testove u vezi sa "oslobadjanjem snage" zarad olaksanog disanja ako se na to poentira?

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pon Mar 25, 2013 5:08 pm
od dusanGT
Pominjao sam BMC-CDA 85-150 i K&N Apollo (ranije) - oba sam imao i oba su zatvoreni filteri...
Nije to tema, ali... dobici su mali na turbo, a skoro nikakvi na NA motorima male zapremine koji su kod nas uglavnom zastupljeni. Tema je problem sa MAFom, kako ga dijagnostifikovati i šta je verovatni uzrok.
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pon Mar 25, 2013 9:39 pm
od Crni
Ajde ajde, pustite te filtre.
Pronasao sam ovaj zanimljiv podatak:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
A inace me zanima, posto mi je donje crevo puklo dok sam bio na odmoru i napravili su mi privremeno od nekoliko komada i to je sve lepo povezano. Nije se moglo krpiti zato sto je kod selne vrisnulo. Moje pitanje se odnosi na to da li se mozda MAF zaprljao od razne cadji koju sam izbacivao, vidim da je kod Falcon-a bilo zeznuto.
Iako je ovo bilo pre par meseci, povremeno se oseti trzaj na oko 2K obrtaja, kao da preskoci i turbina zna da sisti malo. Nikako da se namolim da pogledam, posto je crevo ipak privremeno i moguce je da je i ono negde naprslo i da sisti. Konkretno me zanima da li je i MAF tamo dole negde i kako ga ocistiti ako je zaprljan, kontakt sprej+cetkica za likovno ili jos nesto?
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pon Mar 25, 2013 11:39 pm
od Falcon037
MAF ti je odmah iza filtera za vazduh pre turbine.
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pon Mar 25, 2013 11:52 pm
od dusanGT
Dijagnostika, pa će da vidimo...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Sub Apr 13, 2013 9:30 pm
od ralinjo
da ne otvaram temu ,izlozio bih svoj problem
imam 156 jtd 8v 2002 god.Odradjeni su svi servisi kako treba,skoro zamenjen set kvacila i zamajac.Problem koji se javlja je taj sto slabo vuce.Ociscen egr,protokomer i nista.Kad skinem protokomer auto ide extra.Realno znaci otiso protokomer,ali odem kupim bosh,zamenim ulozak ali auto opet trom i sa novim protokomerom.Inace ne izbacuje nikakvu gresku na dijagnostici.E da,slabo vuce uzbrdo po ravnom se muci do 1800 obrtaja i onda leti.Koliko je stetno voziti sa skinutim protokomerom?
Ako ste imali slicna iskustva ,svaka pomoc je dobrodosla
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Apr 14, 2013 2:33 pm
od dusanGT
EGR na 8v može da se zatvori potpuno, bez softverske intervencije - i samo je tako sigurno da ne kvari performanse...
U vezi sa MAFom: možda je na toj Alfi pogrešni MAF (kućište i/ili uložak) od prethodnog vlasnika? Ako je kućište neodgovarajuće (trebalo bi da je Ø70mm) ne vredi ako je ispravan uložak...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Apr 14, 2013 2:49 pm
od Dragon
Sa otkacenim protokomerom nije stetno voziti, ali je svakako bolje s ispravnim jer tada motor radi optimalno. Sreo sam taksistu koji je vozio dve godine sa otkacenim protokomerom i, prema njegovim recima, nista lose nije primetio. Mislim da je tada porosnja povecana.
Licno sam vozio 200 kilometara bez protokmera najnormalnije.
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Apr 14, 2013 7:28 pm
od ralinjo
znam da ne treba voziti bez protokomera ali ne znam sta moze da bude.kad ni sa novim nece da ide....Videcu sutra da skinem sa drugarove alfe i da probam njegov,ako nije ni to onda protokomer nije definitivno.
Da li da zapusim egr?Da li je mozda on otiso pa pravi problem?
nisam pametan sta mi je raditi
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Ned Apr 14, 2013 7:45 pm
od dusanGT
Trebalo bi da se uradi dijagnostika u vožnji (MultiECUScan) i da se izmeri napon koji dolazi sa MAFa - za najveći protok vazduha (na konstantnom velikom broju obrtaja) trebalo bi da je napon oko 4.6V.
Ako je napon manji, a uložak je nov, može da bude i problem u konektoru, kontaktima, kabelu...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Čet Apr 18, 2013 10:17 pm
od ralinjo
Izgleda da sam resio problem.Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom i ono se odlomilo.Tek kad je majstor krenuo odozdo da proverava crevo po crevo i kad je primetio da je nesto "klimavo" video je da je ustvari ono puklo i da tu vuce falsh vazduh.Zavario je kraj tog creva,tj napravio kao cep.Probao da ne pusta negde i vratio.Auto sad ide onako kako treba za svojih 115ks.E sad jos neki cip...

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 6:11 am
od dusanGT
ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...
ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
U kakvoj vezi su ove dve stvari?
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 7:14 am
od Djo83
ralinjo napisao:...posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom ...
gde se to nalazi tacno?
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 7:40 am
od dusanGT
Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).
Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).
*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 9:26 am
od marko28
Jel može to da pravi problem sa potrošnjom? Opet ja sa mojom potrošnjom.

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 9:55 am
od ralinjo
dusanGT napisao:ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...
ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
U kakvoj vezi su ove dve stvari?

nidje veze ,ali auto ide
promenicu filtere uskoro posto su se mozda u medjuvremenu zaprljali,tj filter vazduha
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poslato: Pet Apr 19, 2013 9:56 am
od ralinjo
dusanGT napisao:Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).
Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).
*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
bravo profesore
