Stranica 1 od 1

Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 10:58 am
od Danilo
Iako znam da ovo ne daje celu sliku, pošto sam već poredio za svoje potrebe, evo da ispišem kako izgledaju odnosi ks/kg za razne motore u 159. Mase sa punim rezervoarom sam uzeo sa alfaowner foruma. Na njih sam dodao masu vozača od 90kg (šta ću kad sam debeo — mada imam 95kg, računam da će mi rezervoar ostajati kratko potpuno pun i zato 5kg dijete — ali i vi mršaviji uračunajte da verovatno često imate nekih 5-10kg gluposti u kolima :)). Odnosno, masa praznog vozila je za 139kg manja od vrednosti datih dole.

Mislim da je većina masa za ~45kg veća kod modela iz 2007. i ranijih godina (za 3.2 je bila priča o čak 70kg — ako se dobro sećam).

Posmatram fabričke varijante i remap-a kakvi se nude (za neke motore ima „standardna“ i „performance“ varijanta) — naravno, ima ih raznih, ali sam više hteo da steknem sliku koji je zapravo najjači motor što se tiče čiste sirove snage (obrtni moment, osećaj upravljivosti, zvuk i na kojim rpm se postiže snaga/moment sam zanemario).

1.75tbi 1555kg
  • 200ks: 0,1286
  • 240ks: 0,1543
  • 260ks: 0,1672 (ređe u ponudi, može zahtevati još neke sitne izmene osim remapa)
2.2 JTS 1585kg
  • 185ks: 0,1167
  • 200ks: 0,1262
  • 245ks: 0,1546 (AutoDelta J4 sa turbo punjačem)
3.2 JTS 1690kg
  • 260ks: 0,1538
  • 280ks: 0,1657
1.9 JTD 150ks 1636kg
  • 150ks: 0,0917
  • 190ks: 0,1161
2.0 JTD 170ks 1621kg
  • 170ks: 0,1049
  • 200ks: 0,1234
  • 220ks: 0,1357 (bez DPF-a)
2.4 JTD 210ks 1731kg
  • 210ks: 0,1213
  • 255ks: 0,1473
Ovako kad pogledam (i kad bi ovo bilo sve što je bitno :)), 1.8tbi, 2.2jts, pa 2.4jtd su meni najzanimljiviji, ali i 2.0jtd je ok. Ništa, neki od ovih u ti opremi tim redosledom i da pevam.

Ne znam da l' će ovo ikome da koristi, al' evo ga, pa vi vidite.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 1:25 pm
od Danilo
Kako me je Starac ispravio, J4 je sa mehaničkim kompresorom (sad sam se i ja upoznao sa razlikama, hvala Starče :)).

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 3:49 pm
od JaMaL
Nemoj da zanemaris najbitniju stvar.. kad remapiras tbi motor taj remap radi iskljucivo sa najboljim benzinom koji mozes naci u evropi... 100 oktana shell... koji kod nas ne postoji ni nista slicno.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 4:21 pm
od G0XY
tbi je vrlo zaeban igrac u nasim uslovima eksploatacije,da bi se sa njim igralo.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 6:30 pm
od nidza
Za TBi bih par ljudi prvo pustio da ga voze jedno 2 godine. Pitanje kako bi podneo turu lošeg goriva. Tu je velika prednost JTDm, uglavnom je nezainteresovan za tu vrstu problema.

Tapatalk HD

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 7:55 pm
od Danilo
Meni se i 2.2 JTS znaaaatno bolje ponašao sa ovim 98-oktanskim na Eko pumpama — stvari koje su mi se dešavale sa 95-icom, ni blizu sa 98-icom. Valjda bi ga i 1.8 tbi podneo koliko-toliko.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Ned Feb 17, 2013 9:53 pm
od EnricoAdams
Da li je moguce da 2.4 stvarno ima tu tezinu? Ne kapiram kako su ga toliko ugojili u odnosu na 2.0, kapiram da 2.4 ima i vece kocnice ali je razlika u tezini bas velika...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Pon Feb 18, 2013 10:07 am
od Danilo
Napominjem da je to sa dodatih 90kg za vozača i punim rezervoarom (49kg). Bez istih, težak je 1592kg. Iz 2007. i ranije oko 1630kg — proverio sam sad i na drugim sajtovima.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Uto Feb 19, 2013 12:11 am
od byMaX
moj je 1575kg
nema auto sedista i sklopive retrov.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Uto Feb 19, 2013 11:34 am
od JaMaL
Meni se i 2.2 JTS znaaaatno bolje ponašao sa ovim 98-oktanskim na Eko pumpama — stvari koje su mi se dešavale sa 95-icom, ni blizu sa 98-icom. Valjda bi ga i 1.8 tbi podneo koliko-toliko.
:) stvari zbog kojih se tvoj 2.2jts zakaslje i malo slabije povuce su iste situacije na turbo motoru kada stisnes gas i u najboljem slucaju dobijes dimnu zavesu iza sebe i ne ides vishe nigde bez novog motora u najgorem skupljas delove donjeg dela motora po putu...

to je kod priucenih tunera koji ti pogase vecinu sigurnosnih mera motora da bi postigli tu snagu. inace danasnji turbo motori imaju safety mere za te stvari i samo bi stalno bili u limp modu i imao 100ks najvishe dok ne sipas neko krsteno gorivo :)

a nas 98 oktana je sve samo ne 98 oktana :) probaj 101 racing shell u grckoj u preporodi se.

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Čet Feb 21, 2013 10:59 pm
od alfaholic
Biće plina za TBi, to će rešiti neke od problema... ;)

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Pet Feb 22, 2013 11:32 am
od EnricoAdams
A jel to kod nas kao plin kvalitetniji od benzina? Posto sam ja cuo suprotno (ma koliko to smesno zvucalo :))

Re: Motorizacija u 159 i odnos ks/kg

Poslato: Pet Feb 22, 2013 12:36 pm
od alfaholic
Da li je kvalitetniji ne znam, ali znam da benzin nije kvalitetan.
Ako ništa drugo plin ima veću oktansku vrednost, a uz to moguće je štelovati plinski kompjuter.