Stranica 1 od 8
Ciscenje egera
Poslato: Čet Avg 19, 2010 12:31 pm
od kolence
Primetio sam da mi dizelka malo vise dimi,dim je crn i javlja se kada ga stisnem preko 2500 obrtaja,nije ono samo u trenutku vec me malo i isprati,vidi se u retrovizoru

Hoce i u leru kada je turiram,da li bi se to resilo ciscenjem egera,usisne grane,dizni,ili da probam da sipam neko sredstvo u rezervoar?Nemam nikakvih drugih problema,ne trosi ulje i radi besprekorno,ali ovo mi je prvi dizel pa nemam iskustva kako i koliko je normalno da cadi.Alfa je 147 2001 god.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Čet Avg 19, 2010 5:23 pm
od Dragon
EGR je verovatno prljav, najbolje da krenes od njega, pa ces videti dalje. Ocisti ga i blokiraj i onda vise nece da se zapusava.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pet Avg 20, 2010 6:16 am
od dusanGT
Only dead EGR is good EGR... Blokiraj bez opomene!
Ako ima više crnog dima nego pre (iako je to dosta subjektivno) možda se pojavila mala prslina na crevu turbina-intercooler ili na crevu intercooler-motor, pa proveri i to...
Najbolja provera je sa dijagnostikom (Alfadiag, FiatEcuScan, itd...) u vožnji. Ako je postignut dovoljan turbo pritisak (kod 147 1.9 JTD 8v je to 2130mbar, za model od 115KS, pretpostavljam da je to tvoj) verovatno nema prslina na pomenutim crevima.
Sledeći korak je provera protokomera tj. MAF senzora (isto sa dijagnostikom u vožnji). Neka onaj koji radi dijagnostiku počne merenje u trećoj brzini na 1500o/min i neka se ide do crvene zone (4500o/min). Trebalo bi u zoni od 3000-4500o/min da signal sa ispravnog MAFa bude od 450mV-4600mV...
Sledeći korak je dijagnostika injektora. E to samo u Bosch servisima - nikako priča sa menzurama u garaži iza ćoška...
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pet Avg 20, 2010 6:34 am
od dusanGT
dusan147 napisao:...da signal sa ispravnog MAFa bude od 450mV-4600mV..
Izvinjavam se zbog greške, trebalo je da piše:
4500mV do 4600mV.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pet Avg 20, 2010 1:39 pm
od kolence
Sada sam vratio eger,bilo je dosta garezi,odoh u probnu voznju pa cu videti ima li efekta,kako da blokiram eger?

Pogledacu i sva ta creva kasnije i to sa dijagnostikom u voznji pa cemo videti sta kaze naftarica

Re: Ciscenje egera
Poslato: Sub Avg 21, 2010 7:58 am
od dusanGT
Na slici su prikazana mesta "A", "B", "C" i "D" za zatvaranje u EGR sistemu... Kod mene je bila kombinacija "A"+"D". "A" je na izduvnoj grani, a "D" na usisu u motor. Ksnije sam skinuo leptir sa usisa, pa mi je sad kombinacija "A"+"B"...
Inače je dovoljno ako se zatvori samo na mestu "A". Napravi se "poklopac" (može i od 2mm čeličnog lima) koji po dimenzijama i obliku odgovara dihtungu, koji je inače na mestu "A", pa se posle dihtunga doda i "poklopac"...

Re: Ciscenje egera
Poslato: Ned Avg 22, 2010 1:32 pm
od kolence
Prosto ne mogu da verujem kako se sada auto ponasa,sada jedva da primetim dim,vuce 10 puta bolje.Cudna stvar taj TReger.Mogu da probam u tacki A da ga blokiram,sta se dobija tim blokiranjem?
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pon Avg 23, 2010 9:21 am
od dusanGT
Glavni dobitak je što više ne mora da se čisti EGR i usisna grana od gareži, što je usisna grana čistija (i prohodnija) i što ne može da se zbog gareži EGR zaglavi u položaju "otvoreno", kada utiče na performanse, a posebno na većim obrtajima.
Ako je EGR sasvim ispravan, kada se blokira može da se očekuje bolje ponašanje na manjim obrtajima, ali ne previše - ovo je sporedan efekat. Glavo je ono u prvom pasusu.
Zaključak: prljav EGR sigurno pravi štetu, blokirani ispravan/očišćen EGR ne pravi čuda (u KS i Nm), ali ni štetu.
Dakle - blokiraj i vozi.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pon Avg 23, 2010 9:44 am
od darkbgd
ja sam pokusao sa blokiranjem ali nije mi dalo rezultat.Auto mi je slabo vukao a EGR ventil je bio katastrofalan ,nisam mogao da ga ocistim pa sam ga zamenio i sad mi auto ide mnogo bolje. Ja imam problem sto kod mene nema nikad crnog dima na auspuh.Da li je to normalno?
Re: Ciscenje egera
Poslato: Pon Avg 23, 2010 12:00 pm
od dusanGT
Kod dizela mora da ima crnog dima:
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
Blokiranje EGR na EURO3 motorima daje pozitivan rezultat, e sad... zavisi šta je rađeno kod blokiranja i da li je bilo još nešto pored zamene EGRa.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Sre Avg 25, 2010 8:14 am
od darkbgd
[quote="dusan147"]Kod dizela mora da ima crnog dima:
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
kod mene nema crnog dima..To me malo zabrinjava iako auto ide,pali bez problema,jedino mozda malo slabije ubrzava tj. ne oseti se ubrzavanje na recimo 3000 obrtaja. Ranije je pocinjao da se gusi pri tim obrtajima ali posle zamene ventila to vise nije slucaj. Sad ona ide sasvim solidno ali mislim da mora da bude malo agresivnija i da se malo vise oseti ubrzavanje kad joj se da gas pri 2500-3500 obrtaja.Mislio sam da nije negde zapusen auspuh ili katalizator ali auspuh je ok a katalizator izvadjen.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Čet Avg 26, 2010 6:12 am
od dusanGT
Onda je:
a) nedovoljna količina i/ili pritisak goriva (proveri se na dijagnostici pumpa visokog pritiska, common rail sistem itd...)
b) previše vazduha (uz normalnu količinu goriva) što je kod dizela pomalo neuobičajeno, ali... Ob ično je ovo situacija kod remapovanog turbodizel motora gde je pritisak na turbini dignut do kraja (na oko 1.5bar) a nije intervenisano na količini goriva (tzv. "dečiji" remap) - provera na dijagnostici...
c) neusklađenost količina vazduha i goriva zbog greške u nekom senzoru (MAF, MAP, CTS...) - provera na dijagnostici...
d) možda je samo subjektivni osećaj da "ne vuče dovoljno"?
Re: Ciscenje egera
Poslato: Čet Avg 26, 2010 7:58 am
od darkbgd
hvala dule na pomoci. Videcu sta je kad se vratim sa mora.
Re: Ciscenje egera
Poslato: Čet Avg 26, 2010 9:57 pm
od dusanGT
Re: Ciscenje egera
Poslato: Sre Sep 01, 2010 12:16 pm
od darkbgd
dusan147 napisao:Onda je:
a) nedovoljna količina i/ili pritisak goriva (proveri se na dijagnostici pumpa visokog pritiska, common rail sistem itd...)
b) previše vazduha (uz normalnu količinu goriva) što je kod dizela pomalo neuobičajeno, ali... Ob ično je ovo situacija kod remapovanog turbodizel motora gde je pritisak na turbini dignut do kraja (na oko 1.5bar) a nije intervenisano na količini goriva (tzv. "dečiji" remap) - provera na dijagnostici...
c) neusklađenost količina vazduha i goriva zbog greške u nekom senzoru (MAF, MAP, CTS...) - provera na dijagnostici...
d) možda je samo subjektivni osećaj da "ne vuče dovoljno"?
pitao sam drugara koji mi radi automobil,sve tacke koje si nabrojao je pregledao na dijagnostici i u redu su.Jedino moze da bude nsto oko turbine ali to kad se vratim sa odmora.Jos jednom ti hvala na pomoci i pozzz

EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pet Feb 08, 2013 11:53 pm
od CoyoteKG
Primetio sam da mi auto dimi u niskim brzinama kada zabodem po gasu...
Čitam po forumima između ostalog zaključio sam da mi je prljav EGR...
Ne mogu da odredim da li auto sporije ubrzava, možda mi se pričinjava jer sam se već navikao na njega... Uglavnom kad iz službene Fabie sednem u moj auto, čini mi se da je brz kao metak
Takođe pročitah da EGR ventil treba da se čisti nekoliko puta godišnje...
Neki kažu da nije dovoljno očistiti samo EGR nego treba i sva ta creva, a njih je teško očistiti...
I na kraju, neki preporučuju da se zatvori. Da on služi samo da doprinese ekologiji i da bi auto bio Euro 3 standard...
Dok drugi su protiv toga ne zbog ekologije nego zbog toga što ECU šalje podatke motoru da je EGR otvoren, i ako je on fizički zatvoren ne dolazi do prave smeše?
Auto se teško zagreva, haba... Tope se klipovi, karike, strada turbina...
Ajd molim vas, znam da na ovom forumu su svi perfekcionisti i obožavaju svoje ljubimce.
Da mnogima nisu bitne samo performanse nego i zdravlje motora...
Šta da radim? Da ga zatvaram ili čistim?
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 4:13 am
od bums85
bilo je dosta price o tome. ako je ispravan egr samo ga ocisti, a i ako ga zatvaras nista nece da mu skodi, kod mnogih je zatvoren.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 8:25 am
od Djo83
nista ne skodi da se zatvori, cak je korisno jer se motor ne prlja iznutra... Seb sa hr foruma koji je tamo u sustini glavni autoritet medju majstorima bi kapiram do sada rekao clanovima da ima neki razlog da se ne blokira egr jer ga dosta ljudi pita oko toga, a sve sto je rekao je u prilog tome...
evo ovo ti otprilike najbolje tema da proucis svu problematiku
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=37449
ako se odlucis za blokiranje obavezno stavi plocicu od prohroma, obican lim koje god da je debljine pre ili kasnije ce progoriti...
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 11:22 am
od CoyoteKG
gde da kupim prohromski lim

Negde procitah da je odlican onaj od konzerve za sardinu

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 11:44 am
od Djo83
odlican da progori za par mjeseci

provjereno obicni limovi progore tanji od 1mm za 5k km, tj sa te strane koja je dolazna se na limu gomila cadj i nagriza lim, nije da bukvalno nesto izgori tu vec se "pocepa" lim i onda propusta izduvne gasove opet... otidji kod bilo kog limara ponesi staru platnu koju imas sad tu na rebrastom ugaonom crevu koje ide iz egr-a u usis i trazi da ti napravi istu takvu samo bez rupe u sredini, ako nema prohroma onda napravi jedno 2-3 komada od obicnog lima ali debljine min 1mm pa da imas da zamjenis ako popusti...
provjeravaj na svakih 5 hiljada km da li se drzi lim

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 11:55 am
od EnricoAdams
Pa Gumetina ima mape koje softverski zatvaraju EGR, cini mi se da je to najbolje resenje.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Sub Feb 09, 2013 4:20 pm
od CoyoteKG
Evo sad sam bio kod majstora. Kod nekog po preporuci...
Pitao me sto hocu da ga zatvorim, i objasnim da mi dimi i da mi se cini da malo slabije "vuce".
On ga upali, isturira, sednem ja, isto radim. I onda me pitao jel ga zaebavam, gde mi to dimi...
Stvarno pogledao ja dok on turira i bukvalno ni malo dima nije bilo...
Sad da li je to zato sto sam pre 70km na pun rezervoar sipao bocicu Wurthovog aditiva za CR motore...
Ili zato sto je postigao radnu temperaturu?
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Ned Feb 10, 2013 12:07 am
od delic
EGR ili ti PRDNES-UDAHNES ventil sem ekologije i prljanja usisne grane nema drugu funkciju tako da mozes slobodno da ga zatvoris.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Ned Feb 10, 2013 6:13 pm
od tempo
Danas upalim malo Alfu da radi , primetim da mi na leru mnogo Dimi ,
Skinem AGR vidim da je Nov neko je vec menjao , malo je garav iznutra bio ,
Sve opet zavrnem , malo bolje bude ali opet dosta dimi
sta treba jos proveruiti ?
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Ned Feb 10, 2013 7:21 pm
od Djo83
pogledaj da nema proboj na usisnom crevu...