EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Post
Ciscenje egera
Primetio sam da mi dizelka malo vise dimi,dim je crn i javlja se kada ga stisnem preko 2500 obrtaja,nije ono samo u trenutku vec me malo i isprati,vidi se u retrovizoru Hoce i u leru kada je turiram,da li bi se to resilo ciscenjem egera,usisne grane,dizni,ili da probam da sipam neko sredstvo u rezervoar?Nemam nikakvih drugih problema,ne trosi ulje i radi besprekorno,ali ovo mi je prvi dizel pa nemam iskustva kako i koliko je normalno da cadi.Alfa je 147 2001 god.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Ciscenje egera
EGR je verovatno prljav, najbolje da krenes od njega, pa ces videti dalje. Ocisti ga i blokiraj i onda vise nece da se zapusava.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Only dead EGR is good EGR... Blokiraj bez opomene!
Ako ima više crnog dima nego pre (iako je to dosta subjektivno) možda se pojavila mala prslina na crevu turbina-intercooler ili na crevu intercooler-motor, pa proveri i to...
Najbolja provera je sa dijagnostikom (Alfadiag, FiatEcuScan, itd...) u vožnji. Ako je postignut dovoljan turbo pritisak (kod 147 1.9 JTD 8v je to 2130mbar, za model od 115KS, pretpostavljam da je to tvoj) verovatno nema prslina na pomenutim crevima.
Sledeći korak je provera protokomera tj. MAF senzora (isto sa dijagnostikom u vožnji). Neka onaj koji radi dijagnostiku počne merenje u trećoj brzini na 1500o/min i neka se ide do crvene zone (4500o/min). Trebalo bi u zoni od 3000-4500o/min da signal sa ispravnog MAFa bude od 450mV-4600mV...
Sledeći korak je dijagnostika injektora. E to samo u Bosch servisima - nikako priča sa menzurama u garaži iza ćoška...
Ako ima više crnog dima nego pre (iako je to dosta subjektivno) možda se pojavila mala prslina na crevu turbina-intercooler ili na crevu intercooler-motor, pa proveri i to...
Najbolja provera je sa dijagnostikom (Alfadiag, FiatEcuScan, itd...) u vožnji. Ako je postignut dovoljan turbo pritisak (kod 147 1.9 JTD 8v je to 2130mbar, za model od 115KS, pretpostavljam da je to tvoj) verovatno nema prslina na pomenutim crevima.
Sledeći korak je provera protokomera tj. MAF senzora (isto sa dijagnostikom u vožnji). Neka onaj koji radi dijagnostiku počne merenje u trećoj brzini na 1500o/min i neka se ide do crvene zone (4500o/min). Trebalo bi u zoni od 3000-4500o/min da signal sa ispravnog MAFa bude od 450mV-4600mV...
Sledeći korak je dijagnostika injektora. E to samo u Bosch servisima - nikako priča sa menzurama u garaži iza ćoška...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Izvinjavam se zbog greške, trebalo je da piše: 4500mV do 4600mV.dusan147 napisao:...da signal sa ispravnog MAFa bude od 450mV-4600mV..
Alfa je stil... ostalo je status...
Post
Re: Ciscenje egera
Sada sam vratio eger,bilo je dosta garezi,odoh u probnu voznju pa cu videti ima li efekta,kako da blokiram eger? Pogledacu i sva ta creva kasnije i to sa dijagnostikom u voznji pa cemo videti sta kaze naftarica
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Na slici su prikazana mesta "A", "B", "C" i "D" za zatvaranje u EGR sistemu... Kod mene je bila kombinacija "A"+"D". "A" je na izduvnoj grani, a "D" na usisu u motor. Ksnije sam skinuo leptir sa usisa, pa mi je sad kombinacija "A"+"B"...
Inače je dovoljno ako se zatvori samo na mestu "A". Napravi se "poklopac" (može i od 2mm čeličnog lima) koji po dimenzijama i obliku odgovara dihtungu, koji je inače na mestu "A", pa se posle dihtunga doda i "poklopac"...
Inače je dovoljno ako se zatvori samo na mestu "A". Napravi se "poklopac" (može i od 2mm čeličnog lima) koji po dimenzijama i obliku odgovara dihtungu, koji je inače na mestu "A", pa se posle dihtunga doda i "poklopac"...
Alfa je stil... ostalo je status...
Post
Re: Ciscenje egera
Prosto ne mogu da verujem kako se sada auto ponasa,sada jedva da primetim dim,vuce 10 puta bolje.Cudna stvar taj TReger.Mogu da probam u tacki A da ga blokiram,sta se dobija tim blokiranjem?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Glavni dobitak je što više ne mora da se čisti EGR i usisna grana od gareži, što je usisna grana čistija (i prohodnija) i što ne može da se zbog gareži EGR zaglavi u položaju "otvoreno", kada utiče na performanse, a posebno na većim obrtajima.
Ako je EGR sasvim ispravan, kada se blokira može da se očekuje bolje ponašanje na manjim obrtajima, ali ne previše - ovo je sporedan efekat. Glavo je ono u prvom pasusu.
Zaključak: prljav EGR sigurno pravi štetu, blokirani ispravan/očišćen EGR ne pravi čuda (u KS i Nm), ali ni štetu.
Dakle - blokiraj i vozi.
Ako je EGR sasvim ispravan, kada se blokira može da se očekuje bolje ponašanje na manjim obrtajima, ali ne previše - ovo je sporedan efekat. Glavo je ono u prvom pasusu.
Zaključak: prljav EGR sigurno pravi štetu, blokirani ispravan/očišćen EGR ne pravi čuda (u KS i Nm), ali ni štetu.
Dakle - blokiraj i vozi.
Alfa je stil... ostalo je status...
- darkbgd
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2 JTDm
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: Ciscenje egera
ja sam pokusao sa blokiranjem ali nije mi dalo rezultat.Auto mi je slabo vukao a EGR ventil je bio katastrofalan ,nisam mogao da ga ocistim pa sam ga zamenio i sad mi auto ide mnogo bolje. Ja imam problem sto kod mene nema nikad crnog dima na auspuh.Da li je to normalno?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Kod dizela mora da ima crnog dima:
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
Blokiranje EGR na EURO3 motorima daje pozitivan rezultat, e sad... zavisi šta je rađeno kod blokiranja i da li je bilo još nešto pored zamene EGRa.
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
Blokiranje EGR na EURO3 motorima daje pozitivan rezultat, e sad... zavisi šta je rađeno kod blokiranja i da li je bilo još nešto pored zamene EGRa.
Alfa je stil... ostalo je status...
- darkbgd
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2 JTDm
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: Ciscenje egera
[quote="dusan147"]Kod dizela mora da ima crnog dima:
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
kod mene nema crnog dima..To me malo zabrinjava iako auto ide,pali bez problema,jedino mozda malo slabije ubrzava tj. ne oseti se ubrzavanje na recimo 3000 obrtaja. Ranije je pocinjao da se gusi pri tim obrtajima ali posle zamene ventila to vise nije slucaj. Sad ona ide sasvim solidno ali mislim da mora da bude malo agresivnija i da se malo vise oseti ubrzavanje kad joj se da gas pri 2500-3500 obrtaja.Mislio sam da nije negde zapusen auspuh ili katalizator ali auspuh je ok a katalizator izvadjen.
a) ako se startuje sa većim gasom,
b) pri ubrzavanju i
c) ako se naglo pritisne pedala gasa (do poda) na malim obrtajima za dati stepen prenosa...
d) ovo gore su glavni slučajevi, a ima ih još.
kod mene nema crnog dima..To me malo zabrinjava iako auto ide,pali bez problema,jedino mozda malo slabije ubrzava tj. ne oseti se ubrzavanje na recimo 3000 obrtaja. Ranije je pocinjao da se gusi pri tim obrtajima ali posle zamene ventila to vise nije slucaj. Sad ona ide sasvim solidno ali mislim da mora da bude malo agresivnija i da se malo vise oseti ubrzavanje kad joj se da gas pri 2500-3500 obrtaja.Mislio sam da nije negde zapusen auspuh ili katalizator ali auspuh je ok a katalizator izvadjen.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ciscenje egera
Onda je:
a) nedovoljna količina i/ili pritisak goriva (proveri se na dijagnostici pumpa visokog pritiska, common rail sistem itd...)
b) previše vazduha (uz normalnu količinu goriva) što je kod dizela pomalo neuobičajeno, ali... Ob ično je ovo situacija kod remapovanog turbodizel motora gde je pritisak na turbini dignut do kraja (na oko 1.5bar) a nije intervenisano na količini goriva (tzv. "dečiji" remap) - provera na dijagnostici...
c) neusklađenost količina vazduha i goriva zbog greške u nekom senzoru (MAF, MAP, CTS...) - provera na dijagnostici...
d) možda je samo subjektivni osećaj da "ne vuče dovoljno"?
a) nedovoljna količina i/ili pritisak goriva (proveri se na dijagnostici pumpa visokog pritiska, common rail sistem itd...)
b) previše vazduha (uz normalnu količinu goriva) što je kod dizela pomalo neuobičajeno, ali... Ob ično je ovo situacija kod remapovanog turbodizel motora gde je pritisak na turbini dignut do kraja (na oko 1.5bar) a nije intervenisano na količini goriva (tzv. "dečiji" remap) - provera na dijagnostici...
c) neusklađenost količina vazduha i goriva zbog greške u nekom senzoru (MAF, MAP, CTS...) - provera na dijagnostici...
d) možda je samo subjektivni osećaj da "ne vuče dovoljno"?
Alfa je stil... ostalo je status...
- darkbgd
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2 JTDm
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- darkbgd
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2 JTDm
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: Ciscenje egera
pitao sam drugara koji mi radi automobil,sve tacke koje si nabrojao je pregledao na dijagnostici i u redu su.Jedino moze da bude nsto oko turbine ali to kad se vratim sa odmora.Jos jednom ti hvala na pomoci i pozzzdusan147 napisao:Onda je:
a) nedovoljna količina i/ili pritisak goriva (proveri se na dijagnostici pumpa visokog pritiska, common rail sistem itd...)
b) previše vazduha (uz normalnu količinu goriva) što je kod dizela pomalo neuobičajeno, ali... Ob ično je ovo situacija kod remapovanog turbodizel motora gde je pritisak na turbini dignut do kraja (na oko 1.5bar) a nije intervenisano na količini goriva (tzv. "dečiji" remap) - provera na dijagnostici...
c) neusklađenost količina vazduha i goriva zbog greške u nekom senzoru (MAF, MAP, CTS...) - provera na dijagnostici...
d) možda je samo subjektivni osećaj da "ne vuče dovoljno"?
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Primetio sam da mi auto dimi u niskim brzinama kada zabodem po gasu...
Čitam po forumima između ostalog zaključio sam da mi je prljav EGR...
Ne mogu da odredim da li auto sporije ubrzava, možda mi se pričinjava jer sam se već navikao na njega... Uglavnom kad iz službene Fabie sednem u moj auto, čini mi se da je brz kao metak
Takođe pročitah da EGR ventil treba da se čisti nekoliko puta godišnje...
Neki kažu da nije dovoljno očistiti samo EGR nego treba i sva ta creva, a njih je teško očistiti...
I na kraju, neki preporučuju da se zatvori. Da on služi samo da doprinese ekologiji i da bi auto bio Euro 3 standard...
Dok drugi su protiv toga ne zbog ekologije nego zbog toga što ECU šalje podatke motoru da je EGR otvoren, i ako je on fizički zatvoren ne dolazi do prave smeše?
Auto se teško zagreva, haba... Tope se klipovi, karike, strada turbina...
Ajd molim vas, znam da na ovom forumu su svi perfekcionisti i obožavaju svoje ljubimce.
Da mnogima nisu bitne samo performanse nego i zdravlje motora...
Šta da radim? Da ga zatvaram ili čistim?
Čitam po forumima između ostalog zaključio sam da mi je prljav EGR...
Ne mogu da odredim da li auto sporije ubrzava, možda mi se pričinjava jer sam se već navikao na njega... Uglavnom kad iz službene Fabie sednem u moj auto, čini mi se da je brz kao metak
Takođe pročitah da EGR ventil treba da se čisti nekoliko puta godišnje...
Neki kažu da nije dovoljno očistiti samo EGR nego treba i sva ta creva, a njih je teško očistiti...
I na kraju, neki preporučuju da se zatvori. Da on služi samo da doprinese ekologiji i da bi auto bio Euro 3 standard...
Dok drugi su protiv toga ne zbog ekologije nego zbog toga što ECU šalje podatke motoru da je EGR otvoren, i ako je on fizički zatvoren ne dolazi do prave smeše?
Auto se teško zagreva, haba... Tope se klipovi, karike, strada turbina...
Ajd molim vas, znam da na ovom forumu su svi perfekcionisti i obožavaju svoje ljubimce.
Da mnogima nisu bitne samo performanse nego i zdravlje motora...
Šta da radim? Da ga zatvaram ili čistim?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
bilo je dosta price o tome. ako je ispravan egr samo ga ocisti, a i ako ga zatvaras nista nece da mu skodi, kod mnogih je zatvoren.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
nista ne skodi da se zatvori, cak je korisno jer se motor ne prlja iznutra... Seb sa hr foruma koji je tamo u sustini glavni autoritet medju majstorima bi kapiram do sada rekao clanovima da ima neki razlog da se ne blokira egr jer ga dosta ljudi pita oko toga, a sve sto je rekao je u prilog tome...
evo ovo ti otprilike najbolje tema da proucis svu problematiku
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=37449
ako se odlucis za blokiranje obavezno stavi plocicu od prohroma, obican lim koje god da je debljine pre ili kasnije ce progoriti...
evo ovo ti otprilike najbolje tema da proucis svu problematiku
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=37449
ako se odlucis za blokiranje obavezno stavi plocicu od prohroma, obican lim koje god da je debljine pre ili kasnije ce progoriti...
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
gde da kupim prohromski lim
Negde procitah da je odlican onaj od konzerve za sardinu
Negde procitah da je odlican onaj od konzerve za sardinu
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
odlican da progori za par mjeseci provjereno obicni limovi progore tanji od 1mm za 5k km, tj sa te strane koja je dolazna se na limu gomila cadj i nagriza lim, nije da bukvalno nesto izgori tu vec se "pocepa" lim i onda propusta izduvne gasove opet... otidji kod bilo kog limara ponesi staru platnu koju imas sad tu na rebrastom ugaonom crevu koje ide iz egr-a u usis i trazi da ti napravi istu takvu samo bez rupe u sredini, ako nema prohroma onda napravi jedno 2-3 komada od obicnog lima ali debljine min 1mm pa da imas da zamjenis ako popusti...
provjeravaj na svakih 5 hiljada km da li se drzi lim
provjeravaj na svakih 5 hiljada km da li se drzi lim
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Pa Gumetina ima mape koje softverski zatvaraju EGR, cini mi se da je to najbolje resenje.
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Evo sad sam bio kod majstora. Kod nekog po preporuci...
Pitao me sto hocu da ga zatvorim, i objasnim da mi dimi i da mi se cini da malo slabije "vuce".
On ga upali, isturira, sednem ja, isto radim. I onda me pitao jel ga zaebavam, gde mi to dimi...
Stvarno pogledao ja dok on turira i bukvalno ni malo dima nije bilo...
Sad da li je to zato sto sam pre 70km na pun rezervoar sipao bocicu Wurthovog aditiva za CR motore...
Ili zato sto je postigao radnu temperaturu?
Pitao me sto hocu da ga zatvorim, i objasnim da mi dimi i da mi se cini da malo slabije "vuce".
On ga upali, isturira, sednem ja, isto radim. I onda me pitao jel ga zaebavam, gde mi to dimi...
Stvarno pogledao ja dok on turira i bukvalno ni malo dima nije bilo...
Sad da li je to zato sto sam pre 70km na pun rezervoar sipao bocicu Wurthovog aditiva za CR motore...
Ili zato sto je postigao radnu temperaturu?
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
EGR ili ti PRDNES-UDAHNES ventil sem ekologije i prljanja usisne grane nema drugu funkciju tako da mozes slobodno da ga zatvoris.
- tempo
- Garaža: 147 JTDM
- Lokacija: --
- Lokacija: Germany
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Danas upalim malo Alfu da radi , primetim da mi na leru mnogo Dimi ,
Skinem AGR vidim da je Nov neko je vec menjao , malo je garav iznutra bio ,
Sve opet zavrnem , malo bolje bude ali opet dosta dimi
sta treba jos proveruiti ?
Skinem AGR vidim da je Nov neko je vec menjao , malo je garav iznutra bio ,
Sve opet zavrnem , malo bolje bude ali opet dosta dimi
sta treba jos proveruiti ?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad