Servisiranje injektora na JTDm...

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 1:57 pm

Uradio sam servis injektora na mojoj GT 1.9 JTDm 16v (150KS, 2007 god.) ne zato što je postojao neki problem, već zato što je Alfa prešla oko 150kkm, pa je umesno posumnjati da su injektori na kraju svog radnog veka.

Znaci neodgovarajućeg rada injektora su prevelika potrošnja i nešto grublji (traktorski) rad motora. Najčešći razlog za ovo je povećanje otvora na diznama injektora je dejstvo velikog pritiska (i do 1600bar kod JTDm ili 1350 kod JTD) i nečistoća u gorivu što "erozijom" proširuje dizne. Kao posledica, gorivo se ne raspršuje u obliku finog spreja, već sa većim česticama, što smanjuje efikasnost sagorevanja dizela i utiče na performanse. Česta je zabluda da se ovi injektori mogu zapušiti i da se problem rešava ultrazvučnim čišćenjem...

Servis injektora podrazumeva skidanje sa motora, pranje u ultrazvučnoj kadici, testiranje na specijalizovanoj "Bosch" mašini (injektor koji je dotrajao "izgubi" kod), zamena delova injektora koji su neispravni, ponovno testiranje da se proveri efekat popravke, vraćanje u motor i rekodiranje novim kodom koji daje "Bosch" mašina. Sve ovo košta 100€ po injektoru, tj. 400€ za sva četiri... Nije malo, ali je deo naprednog održavanja JTDm.

Ono što je interesantno je činjenica da su 159, GT i 147 koriste iste injektore na JTDm od 150KS i 170KS. Za razliku od JTDm injektora (koji imaju kodove), ovi JTD injektori imaju klase (1, 2 i 3)...

Posle ovog servisa (tj. reparacije) injektora neka merenja pokazuju bolje rezultate nego pre servisa (Injector correction je sada max/min ±0.1 za sve injektore) a napredak se zapaža i u vožnji - ima se utisak da su ubrzanja "glatka" i da je, na primer, vožnja u 4-toj, sa ubrzanjima skoro kao ranije u 3-ćoj.

S obzirom da je servis urađen juče, rano je da se govori o potrošnji, jer boardcomp "meri" potrošnju na specifičan način... I na prethodnoj Alfi (1.9 JTD 8v) sam radio ovu reparaciju i potrošnja se smanjila realno za oko 1l/100km u čisto gradskoj vožnji.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Bug
Contact:
Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
Lokacija: SUbotica
Lokacija: SUbotica
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:41 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 5:43 pm

tih 400e nije jos ni skupo, traze i po 600-800e za reparaciju...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 5:58 pm

To zavisi od servisa (ja sam radio u http://www.dieselvilic.co.rs, slika gore) i od tipa popravke injektora, pa cena zavisi od toga šta se sve menja: uložak (najčešće), ventil (ređe) ili kućište injektora (veoma retko). Pri tome, delovi su dostupni za klasične injektore (elektromagnetni "pogon") , a za novije varijante (piezo "pogon") još uvek nema rezervnih delova, već se menja ceo injektor...
Na slici dole je dijagram vrednosti korekcije količina goriva za injektore u leru, posle oko 20min gradske vožnje...

Slika

Slika
Poslednja izmena od dusanGT u Ned Dec 02, 2012 6:31 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Bug
Contact:
Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
Lokacija: SUbotica
Lokacija: SUbotica
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:41 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 6:10 pm

samo zamena ulozaka krece od 600evra...
Nisi napisao a zanima me, koliko taj servis traje?
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 6:32 pm

Kad sam kupio Milicu korekcija na prvoj dizni je bila veća od 0.1,nisam hteo da sipam nikakave aditive već sam počeo da sipam isključivo kod jednog proizvodjača gorivo i u većim količinama!Kada je uradjena dijagnostika posle 6 meseci rezultati na prvoj dizni su bili odlični,mada vidim da na netu mogu da se naruče dizne za moj model 159 već po ceni od 300 evra po dizni!
Ovo što je Dušan platio je sasvim ok,planiram i ja da za 20000 km uradim nešto slično :drink


P.S Jedan savet za duži radni vek dizni......sipajte gorivo ako možete uvek na istoj pumpi i ako možete veće količine goriva po sipanju!
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 6:35 pm

Testiranje i reparacija ne traje kratko, bio sam u servisu od 11:00 do 14:30, jer je treći injektor dva-tri puta vraćan na test i ponovo podešavan. Ne znam kretanje cena u drugim servisima, ali mi 600€ samo za uloške izgleda mnogo... Inače, ulošci mogu da se nabave kod "Bosch" zastupnika u Bgd - može neko da pita za cenu...

Ovo što kaže nelle je tačno, ali ako je dizel na toj pumpi konstantno dobar - sipam na "Eko" pumpi (filtrirani grčki dizel) i na "Mol" pumpi (mađarski dizel). Nelletova korekcija od 0.1mm³/inj je na granici tačnosti merenja MultiECUScan dijagnostike - tj. znači maltene potpuno ispravne injektore (teorijska vrednost je 0.0). Gornja/donja prihvatljiva granica je ±2.0mm³/inj (prema "Bosch" softveru za dijagnostiku). Merenje se radi u leru na motoru koji je dostigao radnu temperaturu.
Alfa je stil... ostalo je status...
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 8:16 pm

Nadam se da strani proizvodjači imaju konstantno dobro gorivo........ja imam i više nego dobro iskustva sa Madjarima i zadnjih 2 godina sam stvarno zadovoljan sa kvalitetom euro dizela!
Uvek sipam više od 20 litara i miran sam odredjen period :arflag
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 11:01 pm

Bravo za temu!
Skoro sam gledao jedan automobil koji smo kacili na dijagnostiku i posmatrali korekciju. Auto je toliko drcao u kabini da je zaista bilo skoro pa naporno sedeti unutra. Ono sto se desavalo od hladnog starta je da je prvi injektor imao veoma veliku korekciju (oko +7.5) dok je ostalima vrednost bila od -2.0 do +2.0. Kako se auto zagrejao, tako su se vrednosti malko korigovale...

Prvi>>>> +4,5
Drugi>>> -1.5
Treci>>> +1.0
Cetvrti>> -1.0

Ono sto me zanima je da li je mozda prvi cilindar u problemu ili je u pitanju samo injekor? Da li je drcanje mozda vezano i za zamajac?

Btw, na Alfaowner-u videh da spominju dozvoljenu korekciju oko ±0.9..?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Ned Dec 02, 2012 11:47 pm

Korekcija je potrebna, pre svega, zbog neujednačenosti sagorevanja dizela u cilindrima (različita kompresija, neujednačena količina goriva u toj grani CR sistema, razlike u injektorima, blizina usisa - često inj br. 4 ima veće vrednosti korekcije, neki problemi sa grejačima...).

Inače, pomenute izmerene neujednačene vrednosti korekcije (od -1.5mm³/inj do +4.5mm³/inj) su potpuno u skladu sa povećanim vibracijama u leru... :roll:

Spominjao se taj limit od ±0.9mm³/inj (po literaturi za "Bosch" dijagnostiku):

http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... -jtdm.html

a u novoj verziji te dijagnostike (grafički prikaz) limiti su na ±2.0mm³/inj.

Meni izgleda da DMF nije uzrok vibracija u leru, jer je ler koliko-toliko stacionarno stanje rotacije delova motora, a za stacionarno stanje (nema ubrzanja ili usporenja) DMF ne radi skoro ništa. Izuzetak je (redak) slučaj kad je DMF toliko oštećen (ili dotrajao) da je on sam uzrok dinamičkog debalansa, ali se to više oseti pri naglom ubrzanju, nego u leru.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sale NB
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 mjet tct
Fiat Qubo 1.3 mjet
ex. Alfa 147 1.9 JTD 16v
Lokacija: Novi Banovci
Lokacija: Novi Banovci-Batajnica
Postovi: 114
Pridružio se: Uto Avg 24, 2010 2:38 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Pon Dec 03, 2012 12:29 am

Da li sve opisano vredi i za M-jet 103kw/140ks ili su tu JTD injektori?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Pon Dec 03, 2012 7:03 am

Na 1.9 JTDm 16v od 140KS i starijem modelu 1.9 JTDm 16v od 150KS su isti injektori, a razlika oznaka na JTD (ECU je EDC15c7) i m-Jet JTD i JTDm (EDC16c8 i EDC16c39) je prikazana na slici...
Inače, u MUltiECUScan (koji se tada zvao FiatECUScan) nisam uspeo da promenim klasu na 8v injektorima stare 147ce (EDC15c7) verovatno zbog starije revizije EDC15c7 softvera...

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Sre Dec 05, 2012 7:57 pm

Svaka cast Dusanu na strucnom objasnjenju.
Korisnikov avatar
Darkstar
BANOVAN
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1030
Pridružio se: Uto Dec 28, 2010 10:20 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 12:04 am

Gde ja mogu da testiram moje injektore na JTS-u na korekciju itd , takodje i od drugara, naravno da se ne vade iz motora ako su ok, tj da se nakace na neki komp i da se prati rad...ako nisu da se repariraju tj ociste...
Da li postoji tako nesto? I da li radi to neko zbog ...
Drugar je danas zvao Desu ja mu preporucio, posto mi neko rece da je radio ciscenje kod njega 8000din ga izaslo, cak sam i ja hteo da idem, medjutim Desa nije prihvatio, kaze ne radi to u servisu, jedino ako je neki kvaru u pitanju i pitao ga zasto bi to radio da li ima razloga itd. Drugar rekao da zeli samo da ih ocisti posto je JTS motor i osetljiv je na nase gorivo i da je imao problema sa misfire na cilindru 2 ali ne stalno i kako da slabije vuce (ja sam mu menjao mesta svecica i bobina, cak sam mu dao i moje bobine na par dana i uvek se nadje da je cilindar 2 u pitanju, njegove bobine kod mene ok rade, ne desava se stalno uglavnom ujutru ili prilikom naglom ubrzanju, krece da mu blink lampica motora i da se pali na bordu upozorenje, pa nestane, posle proverim na ecuscan pise cyl 2 misfire). Posle toga pita da li hoce da mu rese kvar i da li odrzava kod njega auto, on rece da ne odrzava i da hoce samo ako je moguce da se ociste tj provere dizne. Desa rece ne radi to i razgovor zavrsen, posle me drugar napusio, kaze kome si me ti preporucio poceo lik da me ispituje sta kako zasto, imao sam utisak da bi nasao neke nepostojece kvarove, a ja samo samo hteo da ocistim injektore, pa ako se ispostavi da nisu oni, onda bi odvezao kola da poprave sta treba........
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 2:53 pm

Normalno je da auto servis neće da im doneseš dizne u kesi samo da ih oni proslede na čišćenje jer je to isto kao da uđeš u pizzeriju i pitaš dali bi ti prodali samo pečurke i testo pa da sam praviš kući pizzu. I ja da sam vlasnik pizzerije bih ti rekao idi brate u samopslugu pa se snađi kad već nećeš da jedeš u mom restoranu...
Korisnikov avatar
Darkstar
BANOVAN
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1030
Pridružio se: Uto Dec 28, 2010 10:20 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 3:31 pm

Nigde nije bilo pomenuto da se dizne donesu izvadjene, nego da se dovezu kola i da se provere, ako ne valjaju da se ociste, repariraju itd sta god je potrebno. Zasto na jedno normalno pitanje mora da ide xxx podpitanja, znaci ja placam koliko treba, pitanje je bilo da ili ne, ne zanima me ostalo. Znam veoma dobro kako nasi majstori rade....
Uostalom svi nesto kukaju kako nema posla, slabo ide itd, a sa druge strane odbijaju poslove.
Sto je problem da ja odem u servis i kazem hocu da mi proverite, ocistite, reparirate dizne na kolima, to je sasvim normalno, koliko kosta da kosta, cak i da mi se nesvidja ne znam nesto na kolima kako vuce itd, ja imam pravo da ih odvezem kazem hocu to i to da mi uradite, nista drugo da ne pipate, cenu recite, ako necete da uzmete novac, ima ko hoce.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 4:01 pm

Ovde, vidim, postoji jedna "netehnička" dilema koja se lako rešava: onaj koji daje pare je skoro uvek u pravu, u odnosu na onog koji mora da zaradi pare... Tako je tamo gde ja radim, pa mi izgleda da bi i u ostalim slučajevima trebalo da bude... bar slično.

Nemam baš nikakva iskustva sa JTS injektorima, ali može da se pokuša sa:

http://www.alfaowner.com/Forum/search.p ... id=6334177
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 4:45 pm

Razumem ja šta vi kažete, ali sam siguran da i onaj kome se nudi da čisti dizne ima neki razlog zašto to neće napamet da radi. Najmanje je naša briga dali on inače ima posla ili nema.

Ja sam se uopšte upetljao u ovu tema jer sam ja Darkstaru rekao da sam čistio dizne kod Deše, ali je tačno i da kod njega već 4 godine održavam 3 automobila, pa je on uzeo da se time petlja jer sam mu redovna mušterija, možda to inače i ne radi... Nisam ja nikakav Dešin agent, ali je moje iskustvo s njima i čišćenjem dizni vrlo pozitivno, pa sam ga zato i preneo Darkstaru u želji da pomognem... što bi braća bugari rekli your mileage may vary :D
Poslednja izmena od DejanGT u Čet Dec 06, 2012 5:22 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 5:02 pm

Obavezno ih proverite, jer ne postoji stvar kao što je preventivna reparacija dizni. Ako su korekcije u zadovoljavajućim opsezima, dovoljan je i Wynss na svakih 4-5 hiljada km i nema brige.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 6:02 pm

DejanGT napisao:... ima neki razlog zašto to neće napamet da radi...
Verovatno profesionalac neće da prihvati da radi ono za šta nema pravu opremu... JTS injektori rade na ozbiljnim pritiscima od 120bara (1600bara je kod JTDm injektora), pa tu one "kućne" menzure ne rade posao...

Uzgred, cena polovne opreme za testiranje/reparaciju dizel injektora je od 50.000€ do 100.000€, a to nema baš svako u radnji. Za JTS/TS injektore oprema je jeftinija (oko 7000$), ali, izgleda, skupa za naše uslove.

Wynn's (ni ostale špecije te vrste), kao ni ultrazvučno čišćenje, ne mogu da reše problem dotrajalih dizel injektora. Razlozi su dati na početku teme.

@Darkstar - dok se ne nađe rešenje, može da se proba zamena mesta injektoru kod kojeg se javlja greška i susednom (JTS injektori nisu kodirani?), pa ako greška ostane na istom cilindru...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 7:06 pm

Ja isto mislim da Darkstar budući da je vešt da sam skida injektore može i direktno da ode u servis koji se bavi injektorima, da potpuno preskoči auto servis. Uopšte ne verujem da Deša, niti bilo koji drugi auto servis te veličine i kapaciteta imaju opremu za bavljenje injektorima, oni verovatno uvek završe na nekom specijalizovanom mestu za bavljenje time... koja su to mesta u Bg ne znam, ali ih verovatno nije teško naći...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 8:29 pm

dusanGT napisao:Korekcija je potrebna, pre svega, zbog neujednačenosti sagorevanja dizela u cilindrima (različita kompresija, neujednačena količina goriva u toj grani CR sistema, razlike u injektorima, blizina usisa - često inj br. 4 ima veće vrednosti korekcije, neki problemi sa grejačima...).

Inače, pomenute izmerene neujednačene vrednosti korekcije (od -1.5mm³/inj do +4.5mm³/inj) su potpuno u skladu sa povećanim vibracijama u leru... :roll:

Spominjao se taj limit od ±0.9mm³/inj (po literaturi za "Bosch" dijagnostiku):

http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... -jtdm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

a u novoj verziji te dijagnostike (grafički prikaz) limiti su na ±2.0mm³/inj.

Meni izgleda da DMF nije uzrok vibracija u leru, jer je ler koliko-toliko stacionarno stanje rotacije delova motora, a za stacionarno stanje (nema ubrzanja ili usporenja) DMF ne radi skoro ništa. Izuzetak je (redak) slučaj kad je DMF toliko oštećen (ili dotrajao) da je on sam uzrok dinamičkog debalansa, ali se to više oseti pri naglom ubrzanju, nego u leru.
Definitivno nije problem bio do DMF-a vec do jednog od nosaca motora, samo sada bi se trebalo pozabaviti diznom i tim, prvim cilindrom. Odakle krenuti, merenje kompresionog odnosa ili skidanje i testiranje dizni?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 8:58 pm

"Bosch" dijagnostika ima vrlo jednostavan test ("verglanje") kojim se indirektno meri kompresija (u barima) po svakom cilindru, a preko struje pri verglanju. Test traje minut i dovoljno je pouzdan da se utvrdi bar neravnomernost kompresije.

Sećam se da sam radio taj test na 147ci posle one "iberturaže" i posle sređivanja cilindra do usisa. Rezultati su bili sasvim zadovoljavajući (i veličina i ravnomernost), pa sam odustao od merenja kompresije manometrom.

Pre testa injektora trebalo bi proveriti grejače - bilo je slučajeva da su nedovoljno zavrnuti, što kvari kompresiju, pa injektor to kompenzuje ubrizgavanjem dizela... A bilo je i slučajeva da konektor na injektoru nije pouzdan (veliki kontaktni otpor), pa JTD radi "na tri cilindra"...

I tek na kraju test injektora - servis "Popesku": http://www.popesku.rs/servis.html
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Darkstar
BANOVAN
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1030
Pridružio se: Uto Dec 28, 2010 10:20 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 10:09 pm

DejanGT napisao:Ja isto mislim da Darkstar budući da je vešt da sam skida injektore može i direktno da ode u servis koji se bavi injektorima, da potpuno preskoči auto servis. Uopšte ne verujem da Deša, niti bilo koji drugi auto servis te veličine i kapaciteta imaju opremu za bavljenje injektorima, oni verovatno uvek završe na nekom specijalizovanom mestu za bavljenje time... koja su to mesta u Bg ne znam, ali ih verovatno nije teško naći...
Po ovom vremenu je tesko skinuti, nemam garazu :( i ne znam kome da ih nosim kad bi skinuo, ne znam uopste ko radi to
Korisnikov avatar
Vlada R
Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
Lokacija: Beograd
Postovi: 570
Pridružio se: Sre Jul 27, 2011 10:32 pm

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 10:20 pm

nidza napisao:Obavezno ih proverite, jer ne postoji stvar kao što je preventivna reparacija dizni. Ako su korekcije u zadovoljavajućim opsezima, dovoljan je i Wynss na svakih 4-5 hiljada km i nema brige.
Baš pre neki dan gledam Sonax aditive, jedan se prodaje kao Zaštita za Common Rail dizel sisteme (http://autokozmetikashop.com/sonax/adit ... steme.html) a drugi kao Čistač za dizel sisteme http://autokozmetikashop.com/sonax/adit ... steme.html. U principu, oba aditiva ti aditivi se baziraju 80-90% ili 85-95% petroleja uz aktivne sastojke. Ono što mene kopka kod ovih stvari je koliko ima svrhe koristiti. Trebalo bi da je ovako mala količina petroleja u rezervoaru bezbedna u smislu da pumpa ne nastrada ali sam pomalo skeptičan koliko zaista pomaže. Verujem da je i Wynn's manje više ista priča.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Čet Dec 06, 2012 10:21 pm

Dusane, hvala na korisnim informacijama! :good:

Povratak na “Diesel Potenza”