Stranica 1 od 1

Protokomer?

Poslato: Čet Nov 15, 2012 10:53 am
od Gremlin
Na red je dosao i protokomer :arflag

O cemu se radi?
Jos kad sam kupio auto majstor je odmah predlozio da zatvori EGR ventil, i stavio je parce lima. Naglasavam fizicki ali ne i softverski.
Ja sam kasnije nabavio dijagnostiku i poceo da pratim parametre motora, koji pokazuju sledece na leru:
izmerena masa 48, a trazena 285mg/i. Prijavljuje gresku P0404.

Posto je odstupanje veliko, otisoa sam kod majstora i stavili smo drugi protokomer, opet pokazuje isto.

Zatim sam skinuo plocicu na EGR-u, tj. opet vratio u funkciju.
Protokomer pokazuje 28mg/i, a trazena masa je 285mg/i.

Nasao sam temu u kojoj je Dusan lepo opisao rad MAF-a, kod JTD 8V meri izlazni napon.

Imam dva pitanja:
1. Postoji li zavisnost izmedju protokomera i EGR ventila?
2. Posto MAF meri izlazni napon moze li instalacija praviti problem da pokazuje i 10 puta manju vrednost?

Re: Protokomer?

Poslato: Čet Nov 15, 2012 1:07 pm
od Gremlin
Jedan mali detalj.

Pre neki dan me kolega zvao da poverimo Fiat cromu (JTD motor) i vidim da protokomer pokazuje iste vrednosti na leru 28 i 285mg/i.

Moj protokomer je ciscen odgovarajucim sredstvom, ali i da je on ostecen drugi ne bi pokazivao iste vrednosti.

Re: Protokomer?

Poslato: Čet Nov 15, 2012 1:10 pm
od BaneT
pošto smo se Gremlin i ja raspisali na pp...odlučio je da otvori topik...

lično cenim da je caka u egr ventilu...

skini ti to i očisti lepo sprejom za kočnice...

posao od sat vremena....ili malo duže ako treba da se rastvara malo više čađ


p.s. da dobacim...auto nije čipovan, dakle nema drndanja vazduha

Re: Protokomer?

Poslato: Čet Nov 15, 2012 1:40 pm
od Djo83
pola foruma ima fizicki plocicom zatvoren EGR ventil na tom istom motoru i nema problema sa protokomjerom :)

ne vjerujem da je u tome problem, a EGR gresku izbacuje i kod mene ali smao na dijagnostici u voznji nema nista lampice/ovo/ono - razlog je vjerovatno sto se do sada nakupilo puno garezi pa se EGR zapusio ali koga briga svakako je blokiran izlaz iz njega ka usisu :)

Re: Protokomer?

Poslato: Pon Nov 19, 2012 12:31 pm
od Gremlin
Juce sam vratio plocicu i pratio parametre na leru i u voznji.
Na leru je 50 i 280mg/i, i u voznji je takodje vise.

Definitvno postoji neka zavisnost izmedju EGR-a i MAF-a ili se ja varam?

Re: Protokomer?

Poslato: Pon Nov 19, 2012 12:58 pm
od dusanGT
Neispravnost MAFa nije klasičan kvar "radi"/"ne radi", već nepravilnost u merenju protoka koja se teško ustanovi, jer je postepena. Inače, najmerodavnije je "...kako vuče ta 147ca..." i eventualno postojanje veće količine crnog dima iz auspuha.

Meni je u leru (dok sam imao remapovanu 147cu) "Intake Air Quantity" bio od 500mg/i do 550mg/i, a napon na protokomeru je varirao od 2.0V do 2.5V. Pri opterećenju (veliki broj obrtaja) u vožnji taj napon je bio između 4.6V i 4.7V.

Kvalitet instalacije može da utiče na napon MAFa, pa bi trebalo proveriti kontakte i vodove.
Softverska povezanost EGR i MAF postoji (u EGR mapi je definisana "Desired Air Quantity"), ali ne i hardverska (električna). Tj. signal na MAF ne zavisi od toga u kakvom je stanju EGR.

Re: Protokomer?

Poslato: Pon Nov 19, 2012 1:57 pm
od Gremlin
Hvala Dusanu na brzom odgovoru.

Prvo cu da proverim instalaciju, kontakte i napon.

Inace, 147ca vuce odlicno :arflag
Dima ima, ali ne previse.