Stranica 1 od 2

Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 12:32 am
od Darkstar
Nesto me buni posto se do sad nisam susretao sa tim, od kad sam skinuo katalizatore i stavio cevi umesto njih, sad je ceo izduv strait through do zadnjeg lonca koji je dupli ragazzon tj jedan lonac i onda grana na drugu stranu samo cevku.
Kad agresivnije vozim i spustam npr iz 4 u 3 ili 3 u 2 ili vozim u drugoj lagano i pustim gas cuje se pucketanje iz auspuha.
Citao sam da je to nesagorelo gorivo koje se zapali u auspuhu i da se to npr namerno radi kod trkackih automobila da bi se sprecio turbo lag tj imaju neki sistem koji sam to pali pa se i vidi ona vatra iz auspuha, ali ovo moje je daleko od toga, iskreno nisam video da li baca neki plamen kroz auspuh nemam kameru da nakacim pozadi :D
Da napomenem da nisam imao ovaj problem dok nisam skinuo katalizatore, ali zato sad ne moze da se prepozna po ubrzanju i svemu ostalom, drugi auto totalno, cak i smanjena postrosnja i to ne bas malo.
Sta bi mogao da bude uzrok tom "pucketanju" lici na onaj backfire, kao kod sportskih masina?

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 7:20 am
od YUgisa
To je normalna stvar ;) To sto ti kazes kod trkacih automobila sa turbom, nije bas isto kao kod tebe, kod pravog anti lag sistema se ubrizgava gorivo u izduvnu granu i tamo se sagoreva sto pokrece turbinu... To kod tebe sto se desava su male kolicine goriva tj isparenja koja se zapale od toplote izduvne grane, a desava se i zato sto ti je otvoren izduv pa omogucava bolje izbacivanje izduvnih gasova pa na nizim obrtajima izvlaci malo previse pa se smesa pali i u izduvu. Zato se uvek govori o tome da ne treba preterivati sa precnicima cevi i slicno jer dolazi do smanjivanja pritiska u izduvu sto dovodi do toga da izvlaci smesu iz cilindara previse a kad se to desi, onda se smanjuje snaga na nizim obrtajima...

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 8:59 am
od Darkstar
Sta da radim onda, da vratim katalizatore, ali da izbacim sace napolje, posto je zapuseno i da ostane samo caura ona, ili da odem u neki auspuh servis da stave veci precnik tu ili slicno.
Sto se tice turba u trkacim masinama, citao sam da imaju jednu brizgaljku u auspuhu koja nekim sistemom pali tu smesu, da bi auto imao konstatno snagu i da ne bi gubio zbog laga, zato sam i napisao da ovo moje nema veze sa tim

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 12:19 pm
od YUgisa
Pa nemoj nista da radis, kazes da auto ide bolje ;) Mislim ono sto sam hteo reci u prethodnoj poruci, ne treba to da te brine sto se pocelo desavati sa povecanjem protoka izduva, to je normalna pojava, imam je i ja na 1.1 Yugu ;)

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 12:23 pm
od Marko NS
Pretpostavljam da si sve to radio na JTS motoru, kako si rešio lambda sonde?

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 12:41 pm
od Darkstar
Tu su i dalje, probusio sam rupe na cevima taman koliko treba da prodje lambda, nasao matice na koje moze da se zavrne lambda, zavario lepo matice na cevi i zavrnuo lambde i sve je ok, nema nikakvih gresaka.
Katalizatori su bili totalno zapuseni, a da se prodaju ne isplati se jer su cene koje nude smeh 20e 1kg + sto niko ne moze da nadje taj katalizator u katalozima, na jts ona dva kata tj sace kad se izvadi (samo sace i placaju) imaju 1700g i sta da uzmem 34e ne pada mi napamet, ima da ih pre polomim nego nekome da dam za te pare. Novi katalizatori su uzasno skupi, pa mi nije jasna ta racunica, polovni se ne isplate kupovati, jer u ko zna kakvom su stanju.

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 3:21 pm
od srlealfa
Ma ako ništa bar te neće smarati sonde kad je benzin loš :grin: Imao sam u planu da se vratim u Austriju sa alfom,al opet joj se desi da povremeno upali pa skloni grešku vezano za sonde to jest benzin,tako da sam rešio da ne rizikujem.Još uvek nisam spreman za tako radikalnu metodu uklanjanja katalizatora,a valjalo bi izgleda. :D

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 3:28 pm
od Marko NS
taj višak goriva koji se pali u auspuhu je verovatno prisutan zbog lambda sondi- one su te koje na osnovu temperature i ne znam čega još određuju smešu koja se ubrizgava... Ja sam se raspitivao kako bi mogao izbeći zamenu katalizatora ali sam kasno došao do rešenja (stavio sam polovni). Uglavnom trebao bi nabaviti lambda sleeve kako bi na pravi način neutralisao korigovanje smeše- evo kakav sam odgovor dobio na .hr forumu:

Uglavnom možeš postaviti pitanje u ovoj temi, ima dosta ljudi koji se baš razumeju u ove stvari...
ako nećete da svijetli greška
evo ljek znači lambda poslje kata je samo za kontrolu rada i ispravnosti kata
LambdaSleeve znači cjev zatvorena i lamdu zavidate unutra i stalno je u čistom zraku ko da katalizator radi

Slika

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 4:37 pm
od Darkstar
E to sam hteo da kupim, ali ne znam gde, video sam bas na tom forumu, trazio na netu ali ne mogu naci za 156-cu

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 5:49 pm
od Alfanatic
Dobro je što si odstranio katalizatore ako su već u takvom stanju, ne samo da zagušuju, slabe performanse i povećavaju potrošnju, već mogu napraviti i dodante probleme. Ali razmišljaj i u smeru da je planirana kontrola izduva i provera Euro standarda prilikom tehničkog pregleda. Ne znam kako će se ova vlast odnositi prema toj problematici, ali ako bude kako je najavljeno ranije plašim se da ćeš imati problema prilikom tehničkog.
Ali o tom po tom, možda je prerano o tome mozgati. Ja bih u toj situaciji ipak možda pojurio alternativu. Novi su bezobrazno skupi, polovni su mačka u džaku (možda i može da se nešto izbunari uz puno sreće), a postoji i opcija univerzalnih višestruko jeftinijih, mada zaista nisam upućen koliko je takvo rešenje dobro i dugotrajno.
Sve u svemu to jeste problematika koja donosi glavobolju, mada je u tvojoj situaciji možda i najbolje da "zbuniš" sonde i voziš tako dok se može...

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 6:48 pm
od Dragon
Darkstar, kako si provalio da su ti katalizatori zapuseni? I kako ti se sad cuje Ragazzon?

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 7:11 pm
od Darkstar
Kad sam ih skinuo , ubacio led lampu velike jacine i ne probija nista kroz njih, a na katu bi trebalo da se makar malo vidi ako je da kazemo kolko tolko cist, i primetna je velika razlika u odzivu i disanju motora, znaci kao da sam imao teret na motoru ogroman, auspuh radi sta da kazem brutalno sad, snimicu klip od cetvrtka, tad sam na mini odmoru i taman da posredjujem to oko izduva, ali je isto velika razlika, devojka me zeza da sam seljacina neopevana sa tom bukom, nije nista strasno dok se ne nagazi radi, onda je stvarno .... kako se cuje, mene iskreno blam okrecu se ljudi kad protutnjim pored njih i onda kad prebacim u nizi prenos i pustim gas pocne onako da puca iz auspuha, ali nista strasno, nego diskretno :D
Sto se tice ovih slivova, pravim ih od cetvrtka smesno da se napravi, komsija u podrumu ima strug, tako da cu da uzmem pune sipke videcu cega, celik neki ili inox i da mi probusi i ureze loze samo i taman da legne lepo lambda unutra.
Izbacuje mi sad lambda 2 gresku i misfire na 3 i 4 cilindru zbog nje, nije mesavina dobra svecice su crne kao ugalj, sad sam bio do kola, promeniio mesta 3 i 4 svecici i bobinama i napravio krug za maltretiranjem i opet isto, lambda 2 zeza ocigledno nismi dobro napravili i ne ulazi cela unutra kako treba. Sve je bilo navrat nanos ispalio nas lik sto savija cevi pa smo se snalazili od starih auspuha i krpili, ici cu da mi se odradi to lepo kod pirketa i da se stave malo sire cevke da nema veliku restrikciju i taman onda stavim slivove sto cu da napravim i to je to. Onda bi trebalo lepo da radi.

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 7:36 pm
od Dragon
Vidis, vidis, trebalo bi da i ja iscekiram moj kat, ko zna sta ima unutra...

Ajd okaci klip, bas me zanima. Moj Ragazzon je sada, onako, u granicama normale, ali imam osecaj kada bih nesto skinuo, bilo katove, bilo srednji lonac, da bi to bilo naporno na auto-putu kod konstantnih 150 km/h... :D

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 7:47 pm
od lalicspecial
Po nekom previlu katalizatori se menjaju po evidentiranoj povecanoj emisiji sto znaci da kod nas nebi izdrzali na novom vozilu 100 hiljada km jer je lose gorivo ai sa zapada bi trebali da se menjaju zato to niko neradi nego cekaju da dodje do nekakvog kvara i takvo vozilo dolazi kod nas na kompletan servis!Inace ima dosta sajtova na kojima ima katakizatora po nemackoj za oko 250 do 300e sto i nije skupo zan njih a za nas jeste!Postoje i ugradni po kubikazi tako da to nije problem skocis do madjarske ako ti zapne[predhodno vidis gde ima] ili ti neko doveze preko grane i resen problemLIcno mislim da nece iduce godine biti te rigorozne kontrole a i ako ih bude iskljucis benzin i vozis samo na plin barem na tehnickom i resen problem.Naravno da je bolje kada se skine zapusen katalizator ja sam skinuo pre 5god sa punta caletovog 1.7td pisalo je da ima samo 85 h.km sto neverujem kada sam mu dao gas poleteo je jedno 30% vise a ne da je zadimio..kao sleper!Srecno u voznji! :arflag

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 7:51 pm
od Veloce
Snimak,snimak,snimak :D

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 8:10 pm
od Darkstar
@Dragon
Odkud ti ragazzon kad si uzeo?

@lalicspecial
Nase gorivo je blagi uzas, e sad ne znam da li je to do jts-a ali brate za medalju smrdi bune mi se komsije kad ga turiram ispred zgrade :D
I da sto se tice tih izduvnih gasova i testa, JTS nema problema sa tim, tj i kad se skine katalizator prolazi bez problema EU norme, bas sam tu temu gledao po forumima i likovi koji su imali problema da prodju u UK, skinu kat i bez problema prolazi, a sa katom nece da prodje, verovatno jer je zapusen bio ili samo stave onu suplju kao zamenu

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 8:30 pm
od Dragon
Samo zadnji lonac...slucajno na jednom Alfa Fiat otpadu. S jedne 147 koja je stigla iz Svice.

[youtube]mJFsp1iWZ8A[/youtube]

Voleo bih jos malko jace da rezi,a li svi kazu, pa i majstor, da bi tada voznja porodice u autu bila problematicna...mislim, cerka se vec navikla, al' zena bas i nije... :grin:

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 8:38 pm
od Crni
Kako bi se culo na dizlo? :)

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 8:44 pm
od Dragon
Odosmo u Off, ali nakacio je FantomX zvuk svog Brava JTD. Prvo s loncem, a onda samo cevka.


viewtopic.php?f=54&t=46964&p=1409047#p1409047

Re: Pitanje

Poslato: Pon Sep 24, 2012 10:34 pm
od Marko NS
Darkstar napisao:Sto se tice ovih slivova, pravim ih od cetvrtka smesno da se napravi, komsija u podrumu ima strug, tako da cu da uzmem pune sipke videcu cega, celik neki ili inox i da mi probusi i ureze loze samo i taman da legne lepo lambda unutra.
Ovo sam i hteo da ti predložim! Važno je samo da napraviš vakuum kada se zavrne sonda, na taj način uvek će isto očitavati i koliko znam kao takvu samo staviš uz cev auspuha ili tako nešto. ;)

Re: Pitanje

Poslato: Uto Sep 25, 2012 12:13 am
od Darkstar
@Marko NS
Kapiram za to priocitao sam na forumima kako da se napravi

@Diego
Zanimljivo se cuje, ali nije kao moj, moj ima dublju notu, a sad ne znam sta da mislim, aj snimicu sutra u ovom stanju kako se cuje, pa posle kad odradim auspuh kako treba onda novi klip, sad je dobio onaj metalni zvuk od kad sam skinuo katalizatore, mnogo cudno se cuje sad.

Re: Pitanje

Poslato: Uto Sep 25, 2012 8:04 am
od Dragon
Taj moj lonac je bas Ragazzon za 147, a posto tu nema mnogo mesta, kratak je. Kod 156 je duzi, pa verovatno otud i malo dublji zvuk.

Re: Pitanje

Poslato: Uto Sep 25, 2012 9:59 am
od Darkstar
Skidam sutra izudvnu granu i nosim kod pirketa da mi sredi kako treba, ima da se namucim posto radim ispred zgrade :(
Danas cu snimiti mali video kako se cuje to kod mene

Re: Pitanje

Poslato: Uto Sep 25, 2012 6:12 pm
od mali radojica
koliko sam razumeo ti sad imaš samo zadnji lonac?

ja bih ubacio jedan protočni lonac, malo će ubiti zvuk ali bi trebao da smanji pucanje prilikom puštanja gasa. inače yugiša je dao lepo objašnjenje odakle to pucanje i ako staviš cev još većeg prečnika samo će se pogoršati.

Re: Pitanje

Poslato: Uto Sep 25, 2012 9:46 pm
od Darkstar
Gledam one lambda slivove, i kapiram da oni samo idu na zadnju lambdu tj da kontrolise kao da radi normalno kat i da je cist vazduh, ne idu na prednju?, znaci prednju moram da imam u motoru, da li moze nesto ovako da se napravi kod pirketa ako neko zna, tj taj tip 4-2-1 i koliko bi to moglo da izadje, jer ja sam ga definitivno ubio sto sam one budze od katalizatora zamenio sa cevkama promera 45~50mm

Slika