Stranica 1 od 2

Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Ned Sep 09, 2012 12:03 am
od Vlada R
Dakle drugari, kako je km sat okrenuo 100kkm došlo je vreme za veliki servis. Konkretno motor JTDm, 150 KS, 16V. Znam da je fabrička preporuka 120-140 kkm ali sam odlučio da sad zamenim zupčasti i PK sa pripadajućim španerima i rolerima kao i vodenu pumpu. Mali servis je rađen pre 5 kkm.

Ono što kod nas ima u ponudi su Dayco i Gates, možda bi se dalo izjutiri i neki Conti a koliko sam video FPT ima samo za 120 KS verziju.

Znam da je Gates cenjeniji ali koliko vidim ovi Dayco za dizel motore FIAT, VW, Renault i Ford grupacije su obloženi teflonom na kontaktnoj površini, to je navodno kvalitetnija (HT) serija i koliko vidim SKF ih uzima za svoje kitove što uliva poverenje. Gates je skuplji svega 10€, zanemarljiva razlika, ali je verovatno i duže na lageru (što može a i nemora da ima uticaja).

Oko rolera i španera imam najveću dilemu. Izbegao bih Valeo, najradije bih uzeo SKF ili INA mada vidim da se nudi i Ruville a oni isto kao Valeo znaju da rebrandiraju svašta. Kakva su vaša iskustva, šta uzeti i biti miran...

Da li je pametnije uzeti Metelli ili Valeo vodenu pumpu? Ako neko ima bolji predlog a da je dostupno na tržištu Srbije neka ga slobodno izloži...

Plan mi je da sledeći veliki servis uradim za 5 godina ili 60 kkm ili eventualno 80 kkm koliko mi je prodavac rekao da je neki savet majstora.

Prilikom ovog servisa menjam i skoro sve tečnosti, antifriz, servo, menjačko i kočiono ulje. Ima li nešto da sam izostavio a da se predlaže prilikom velikog servisa?

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Ned Sep 09, 2012 7:59 am
od Djo83
Ja sam stavio Dayco kais koji je original za JTD prve verzije i spaner iz istog kompleta sa njime (sve bilo u istoj kutiji)... tako da mislim da ako uzmes sve od tog proizvodjaca neces pogrestiti...

sto se tice tecnosti koliko sam cuo od majstora ako se menja kociono ulje (koje je istovremena i za kvacilo) moze da se desi da cilindri kvacila "produvaju" nakon zamene. Osim ako je ulje bas crno (od gumica) onda najbolje zameniti i cilindre kvacila zajedno sa uljem inace majstori ne preporucuju zamenu tog ulja...

sto se tice vodene pumpe meni se cini da sam na oba velika servisa stavljao Valeo ali nisam 100% siguran i nemam problema...

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Ned Sep 09, 2012 10:03 am
od Vlada R
DjomlaN napisao:Ja sam stavio Dayco kais koji je original za JTD prve verzije i spaner iz istog kompleta sa njime (sve bilo u istoj kutiji)... tako da mislim da ako uzmes sve od tog proizvodjaca neces pogrestiti...

sto se tice tecnosti koliko sam cuo od majstora ako se menja kociono ulje (koje je istovremena i za kvacilo) moze da se desi da cilindri kvacila "produvaju" nakon zamene. Osim ako je ulje bas crno (od gumica) onda najbolje zameniti i cilindre kvacila zajedno sa uljem inace majstori ne preporucuju zamenu tog ulja...

sto se tice vodene pumpe meni se cini da sam na oba velika servisa stavljao Valeo ali nisam 100% siguran i nemam problema...
Da, ti si uzeo Dayco kit i to je pouzdana varijanta ali u radnji u kojoj sam gledao nemaju kit već sve posebno. Videću i kod uvoznika, ukoliko imaju kit uzimam bez razmišljanja.

Mislim da si loše informisan o kočionoj tečnosti. Ona bi trebalo da se menja na 2 godine jer je higroskopna i vremenom gubi svojstva. Ne znam da li ima kočiona tečnost veze sa kvačilom ali znam da sam ja prilikom svake promene pločica menjao i kočionu tečnost a to bude na 3-4 godine, ni sa jednim automobilom koji sam vozio nije bilo problema.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Ned Sep 09, 2012 10:15 pm
od Djo83
kociono ulje je istovremeno i za kvacilo :) i tacno je da je higroskopno i da treba da se menja, ali sam sam preneo iskustvo mog majstora koji kaze da su imali slucajeva da posle zamene cilindri kvacila popuste jer su gumice na njima stare i vec se krune... naravno ne u 100% slucajeva... ako je auto novije onda mislim da se ne treba toga plasiti tako da slobodno menjaj :)

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 7:19 am
od sErGiO
Kočionu tečnost svakako treba menjati, a naročito ako su i gumice na kočionim cilindrima načete. Koja je to logika ne menjati tečnost zato što su možda otišle gumice :scratch: Valjda je bolje odma proveriti i to pa sve zameniti nego čekati da rikne negde na putu pa da ostaneš bez kočnica i bez kvačila.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 8:12 am
od Djo83
pa j sam to i rekao... da ako su nacete gumice onda treba menjati sve...

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 9:58 am
od Kaligula
Zamena svih tečnosti u 159 nije više od 200 evra.......možda nekom deluje skupo ali jbg,miran si narednih 100 soma km :arflag Tako sam i ja uradio i ne razmišljam!

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 11:39 am
od G0XY
Od Metelija,ništa nije za ljudsku upotrebu,obično đubre od kvaliteta :grin:

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 1:39 pm
od gox1
I ja sam radio sa Daycom, preporuke sa vise strana su bile da je to dobar izbor...

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Pon Sep 10, 2012 2:02 pm
od Vlada R
G0XY napisao:Od Metelija,ništa nije za ljudsku upotrebu,obično đubre od kvaliteta :grin:
Hvala, bilo mi je značajno da znam od čega bežati jer bi ta pumpa trebala da bude u kolima do sledećeg velikog servisa.

Da postavim još jedno pitanje, ovog puta za ljude koji su menjali servo ulje... Da li postoji neki ventil ili šraf da se staro ispusti i ulije novo ili se uzima iz rezervoara za dolivanje. Ako je ova druga varijanta onda treba uzeti baš dosta ulja jer se stalno razblažuje a deo ostaje u sistemu.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Uto Sep 11, 2012 6:57 pm
od bobek
Pozdrav svima,

I ja bih na mojoj 159-ki trebao da radim veliki servis. E sad, nasao sam na AP-Sport jedan link:

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=42889" onclick="window.open(this.href);return false;

U toj ponudi su navodno svi delovi za veliki i mali servis. Jel uzimao to neko? Jesu li korektni ti delovi u smislu kvaliteta?

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Uto Sep 11, 2012 11:50 pm
od Vlada R
bobek napisao:Pozdrav svima,

I ja bih na mojoj 159-ki trebao da radim veliki servis. E sad, nasao sam na AP-Sport jedan link:

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=42889" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

U toj ponudi su navodno svi delovi za veliki i mali servis. Jel uzimao to neko? Jesu li korektni ti delovi u smislu kvaliteta?
AP sport zna da napiše svašta na sajtu a u radnji utvrdiš da filter nije FIAT već neki kinez...

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 7:18 am
od sErGiO
Odvezeš auto kod Deše i kad dođeš popodne servis urađen, samo ponesi pare i ne razmišljaj o tome kakvi su delovi.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 4:43 pm
od Kaligula
U potpunosti se slažem sa kolegom Srdjanom ;)

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 4:48 pm
od sibin
:podrzava

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 5:48 pm
od erdeljan
sErGiO napisao:Odvezeš auto kod Deše i kad dođeš popodne servis urađen, samo ponesi pare i ne razmišljaj o tome kakvi su delovi.
Ne svidja mi se ovakvo razmishljanje - kao da ste flegme! Naravnoda me interesuje koji su delovi, koliko kostaju i koliko se ugradjuje. Rado bi da platim ruke ali mislim da ovakva nonshalantnost pogreshna!

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 6:20 pm
od bobek
Gde kod radio servis interesuje me sta mi je ugradjeno. Nesto sam se raspitivao i ispalo je da dosta servisera ugradjuje Dayco kaiseve, SKF lezajeve, i to je kao OK... Za tog Desu sam cuo sve najbolje, ne verujem da sad on ugradjuje nesto specijalno, ako misli biti konkurentan sa cenom...

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 8:09 pm
od sErGiO
Danijele ja se slažem sa tobom ali Deša je prvi majstor kome sam ovo dozvolio da uradi sa mojim autom. Čovek je jako pedantan i veoma stručan a što je najvažnije voli Alfe i voli svoj posao tako da mogu da garantujem da sa njim nema greške. Jedini majstor sa kojim sam ja do sada 101% zadovoljan. On garantuje za veliki servis da su zupčasti kaiš i vodena pumpa original (ma šta to značilo) a da je sve ostalo u rangu originala. Naravno ima više varijanti prema ceni ali verujem da su sve ok.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Sre Sep 12, 2012 8:13 pm
od EnricoAdams
Mislim da za redovne servise nije lose ponasati se na ovakav "flegma" nacin, jer generalno jedino ocekivanje koje se od tih delova ima je to da rade bez greske do sledeceg servisa, a bi ozbiljan serviser trebao da ti garantuje. Nisu to kocnice, opruge i sl, gde ces da osetis razliku izmedju ovog i onog dela, tako da podrzavam da se ne treba zamarati oko toga vec je bolje da se taj "ne-flegma" momenat usmeri na nesto korisnije

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 12:40 am
od Vlada R
sErGiO napisao:Odvezeš auto kod Deše i kad dođeš popodne servis urađen, samo ponesi pare i ne razmišljaj o tome kakvi su delovi.
Ne slažem se sa navedenim. Nije u pitanju Deša već bilo koji majstor. Kad su mi menjali hladnjak na prošlom automobili bio sam sve vreme u servisu jer ne želim da mi majstor trampi dve flaše antifriza za flajku vinjaka pa da mi pukne blok motora.

Sam izaberem deo, sam izaberem majstora. Ako nešto ne valja... sam sam kriv. Ovako čovek može da okrivi majstora koji nije ni kriv ni dužan jer mu je neko uvalio falš deo u radnji.

Dakle, nije stvar nepoverenja u Dešu već princip.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 7:27 am
od EnricoAdams
Nadjes dobrog majstora koji ce da bude posten i odgovoran za ono sto radi, preko njega kupujes i delove i mirna savest :-)

Postujem ja svaciji princip, ali menu bi preseo i auto i sve oko auta da moram da uzimam slobodan dan na poslu da provedem pola dana sa majstorom svaki put kada me neka sitnica zeza.

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 7:37 am
od sibin
kljucna rec je "garancija" drugar skoro menjao kvacilo kod dese, isto je crklo posle nekog vremena. otisao do dese sve mu zamenili bez dinara. sada sto bih ja spavao majstorima nad glavom i opet posle ja budem kriv kakav sam deo uzeo. a da ne pricamo sto je kod nas normalna pojava da kupujemo falsh delove u "zvanicnim radnjama" tako da kako znati da smo bas uzeli skf lezaj ili nekog turskog dvojnika. :wave: ja prosto ne zelim da mi auto prezubi nakon 30 000km. :wave:

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 12:57 pm
od Serapion
Cetiri godine haubu mog auta samo Desa otvara i ono sto ja mogu da kazem je: "Preporuka na sva usta". Otkad vozim, namenjao sam se i automobila i majstora i mogu vam reci da sam svasta prosao. Za ovaj pomenuti servis imam samo reci hvale kako sto se tice kvaliteta ugradjenih delova, tako i samog rada. Moj naredni auto ce sasvim sigurno biti opet Alfa, izmedju ostalog sto nemam vise ni snage, a ni vremena da se lomatam sa kojekakvim susterima od majstora.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 1:05 pm
od Sauriann
Mislim da Desha svakako čuva sve fakture kada kupuje delove za nekoga. Ako ti crkne on ti zameni za novi deo a onda on stari reklamira...Dešavalo se xy puta.

Re: Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS

Poslato: Čet Sep 13, 2012 1:07 pm
od erdeljan
Dobro ljudi tema je Veliki servis na 159ki JTDm 16V 150 KS a ne Deshine kucne carolije :)

I ja sam cuo samo reci hvale za njega - to stoji. Ali NORMALNO je da ako nesto ne valja odes tamo gde si ti uradili i trazis novo. On onda to sredi sa svojim dobavljacima da ti ne moras da mislis. To sto se on ugradjuje za delove je bas ta razlika da ti ne moras da se smaras da vracas i molis dok to kod njega ide po PS-u.

(IZVINITE ZA OFF)