Stranica 1 od 4

iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Ned Avg 19, 2012 11:45 am
od Djo83
evo da napisem moje skorasnje iskustvo, jutros rjeseno :) , moze nekome biti korisno...

ako vam auto ne prima bas najbolje gas ispod 2000 obrtaja a i tu ne povuce kao sto je ranije, i ako do 2000 izbacuje dosta crnog dima moze biti da ima rupa na crevu usisa a da ECU ipak ne izbacuje nikakvu gresku i ne baca auto u Safe Mode...

dakle kod mene su bile te pojave u zadnjih mjesec dana i ja sve kontam ajde gradska voznja nakupilo se garezi treba malo auto puta medjutim jutros otvorim haubu i vidim malo masnoce na akumulatoru ispod gornjeg creva i pogledam kad odozdo 10cm posekotina i nije svuda probilo bas do unutra... ECU se nije oglasavao niti je bilo sta sistalo pri dodavanju gasa :)

dakle u slucaju bilo kakvih slicnih simptoma prvo pregled svih creva vizuelni i kontaktni, bataliti dijagnostiku za pocetak :)

posto sam menjao i donje crevo pre 1god primjetio sam da creva dosta omeknu i rasire se vremenom od ulja i toplote i imam utisak da auto sada jos bolje ide i prima gas nego dok su oba creva bila citava, jedno 5-10% sigurno i ocigledno je da nova creva imaju manji precnik tj. da su cvrsca i kapiram da sistem bolje odrzava pritisak vazduha u usisnoj grani sa crevima koja nisu olabavila... da sam ovo znao menjao bih i pre nego su pukla :)

:arflag

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 20, 2012 5:10 pm
od dag74
Gde si nabavio creva i pošto su bila? :info:

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 20, 2012 5:11 pm
od Djo83
Nabavio u Riccambi radnji (imas topic u u sponzorima foruma), oba su bila oko 7500din sveukupno proslog avgusta :)

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 20, 2012 5:30 pm
od dag74
OK, hvala.
Zvao sam ih već ranije, ali nemaju gornje crevo interkulera za 147-icu.
Meni je malo napuklo, pa je bandažirano trakom i šelnama, ali bih ipak voleo neko
trajno rešenje, a baš da ne bude 100+ evra za obično parče gume...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 20, 2012 5:40 pm
od Brana
Ima covek u Knezevcu pravi sve vrste creva, meni je pravio gornje crevo za libru i bilo je 40 eura tada.Broj nemam ali cu da probam da nadjem ako nekome treba

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 20, 2012 10:03 pm
od dusanGT
Sva creva (dvostruko armirana i uljnootporna) su mi pravili u "Gumiplast Ivon" u Pančevu.

http://www.hemija.rs/gumiplastivon/

Pošaljem crtež sa kotama (dole je primer), ljudi naprave i stigne za 1-2 dana. Creva su bila mnogo otpornija od fabričkih... Za remapovane motore je sasvim OK rešenje ako se creva ojačaju "otmičarkom" (tesno, dva sloja), šelnama ili spiralno obmotanom žicom (ne suviše tankom jer će zasecati crevo), posebno u zoni prevoja i kolena...

Slika

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 6:52 am
od Djo83
to je super, generalno ima te male privrede kod nas koja odlicno radi :) , samo nemam ideju kako bih napravio tehnicki crtez gornjeg usisnog creva a da bude precizan, tj znam da nacrtam ali kako da premjerim tacno kada ima nekoliko uglova i zadnji deo pred usisom se zavija u dve ravni... jedino da im posaljem staro crevo pa da bi naprave po uzorku ako mogu tako...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 8:01 am
od Sauriann
Što se male privrede tiče, JEDINO dolazi u obzir varijanta sa ojačavanjem creva. Nije džabe originalno crevo 100e, dosta je bolje i dugotrajnije tj. ima manja izobličenja u svakodnevnom radu koja mogu da preguraju po 5 do 8 godina. Mala privreda može 2 godine (molim da se ne javljaju oni koji voze godišnje 8km kao penzosi pa im mala privreda kao traje, ako ovde uopšte ima takvih).

Najbolje bi bilo ako Dušan hoće da podeli ovde sa nama tehnički crtež za 147 (ili gt) pa ko hoće nek izvoli da pravi. Ja prvom prilikom menjam za prohromska a dotle koristimo originalno (krpljeno već godinu dana + od skora po remapom). U prodavnici su mi govorili "uzmi druže ovo za 3700 din, to što si ti krpio može nedelju dve". Ja uzmem ono crevo u ruku, ne znam em mi se čini da je uže, em da je tanje a vidim i da ta guma ne uliva poverenje bar ne gde bi šelna mogla da ga iscepa.

Znači ako i uzmete "malu privredu" obavezno je ojačajte pre montaže...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 8:03 am
od Djo83
ovo sto sam ja uzeo u Riccambiju je italijanska proizvodnja bar po napisu na crevu i ni po cemu ne izgleda manje kvalitetno od onog koje je bilo na autu i mislim da je bilo fabricko... evo donje crevo vozim tacno godinu dana i preko 15000km...

vidjecemo koliko ce izdrzati...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 8:11 am
od Sauriann
:D dva creva da koštaju 75e a jedno originalno 100e. Pametnom dosta.

p.s da me neko ne razume pogrešno, ne volim ni ja da bacam pare ali kad sam prvi put video kako to crevo "radi" i šta mu se dešava prilikom varijacije pritiska skapirao sam da to nije deo na kojem ću štedeti...

Javi šta se dešava. Jesi li ga ojačao nečim (jesi vratio zaštitnu oblogu na njega).

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 8:24 am
od Djo83
slazem se da je cena sumnjiva bila i meni i ne kazem da je crevo original :) ... u tom momentu nigdje drugo nije moglo da se nabavi a meni auto treba svaki dan... e sad ako sam glup sto sam to uzeo jbg, vidjecemo vreme ce reci :D

hocu da kazem da nije domaca radinost osim ako ne laziruju napise na njemu i da ne izgleda lose u odnosu na original, na oko i dodir/pritisak izgleda isto... zastitnu oblogu sam dobio na novom gornjem crevu...

videcemo sta ce biti dalje, ali kad prvo od ova dva pukne sigurno cu u ovoj temi javiti koliko je trajalo...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 1:18 pm
od dusanGT
Pravio sam cevi od prohroma (mogu da pošaljem i tehnički crtež), ali za sistem sa prednjim interkulerom (FMIC). Za fabričku postavku (bočni interkuler, SMIC) je potrebna sledeća konfiguracija cevi:

Slika

Ovo bi moglo da se napravi od Ø60.3 (ili Ø63.5) cevi od aluminiziranog čelika za auspuhe (lako se savijaju, 6m je oko 2000din, firma "Comrad" u NS) sa odgovarajućim šelnama i gumenim nastavcima... Sa snimka mi izgleda da je sve u jednoj ravni, pa je relativno lako da se napravi.

Ako neko hoće da izbacuje DPF iz 147/GT izduvnog sistema evo i crteža za zamensku cev:


Slika

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 2:41 pm
od nidza
Nešto se mislim da imaju razlog što na dizelku ne stavljaju krute cevi?

Vibracije?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 21, 2012 3:58 pm
od dusanGT
Cena je jedan razlog, kao i činjenica da "savremeni" pristup u dizajnu (bilo čega, pa i vozila) podrazumeva da se ugrađuju delovi ograničenog kvaliteta i roka trajanja - a inox cevi su skoro večne.
Ugradnjom kvalitetnih delova dobija se vozilo sa inicijalno višom cenom (menadžement firme to jako ne voli), a i gubi se veliki deo zarade na tekućem održavanju i popravkama...

Vibracije u leru mogu da se dovedu u podnošljive granice ako se gumeni nastavci malo produže i ako se uvedu u srednjim zonama dužih cevi i ako se ler gas digne sa 850 o/min na 900o/min...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 10:17 am
od Djo83
ljudi ajmo malo pomoc ako nemo zna :)

dakle situacija je sledeca, pre svega gore sto sam napisao auto je isao dobro, ali recimo od svako drugo zabadanje gasa u 2,3-oj brzini na 2000 obrtaja nije imao onaj "pravi" udar pri ubrzanju (koji znam kako treba da izgleda na osnovu voznje drugih JTD motora i ovih par dana sa novim crevom usisa do juce :) ) vec kao da propadne malo i tek od 2500 obrtaja povuce full...

posto 99% vozim auto po gradu ja sam to sve pripisivao garezi u usisu jer vidim da kada ga dobro izduvam na auto putu prodise dodatno...

medjutim izgleda da nije u tome fora... pa da rezimiram, u nedelju sam stavio novo usisno crevo i ocistio leptir gasa, EGR je zatvoren vec 4god, relativno novi su MAP i MAF i bukvalno samo od stavljanja novog creva od interkulera do usisa auto je prodisao kad god da mu stisnem gas naprosto leti i chupa ko nenoramalan...

to je trajalo 4 dana do juce i sad se ponasa ponovo kao pre zamene creva... detaljno sam proucio svu tematiku vezanu za sistem rada VGT turba i usisa na JTD-u i vise nisam pametan...

moji zaključci:

-definitvno imam problem sa odzivom turbine na 2000 obrtaja (prvi polozaj VGT krilaca)
- nemam proboj na crevima oba su nova jutros sam detaljno pregledao nigdje nema rupa
- polugica na aktuatora turba se pomera oko 1cm mislim da je ok, pitanje je samo brzine odziva to ne mogu od oka da ocenim :(
- leptir gasa je ociscenj i pri dodavanju gasa se ne pomera, sto znaci da je uvek u
horizontalnom polozaju dakle otvoren kako bi i trebalo
- nema vise crnog dima ispod 2000 obrtaja kao kada je gornje crevo bilo busno, ali auto je isto prilicno mrtav
- kada je takvo stanje na 3500 obrtaja u cetvrtoj i skoro 4000 u petoj me baca u safe mode dakle postoji djelimicni overboost problem, u prve tri brzine nema safe mode nikada


E sad ono sto ja kapiram je da cim je auto islo par dana onako kako treba da ide to mi govori u prilog tome da mi VGT krilca nisu zaprljana i da turbinu ne treba otvarati vec da je problem u aktuaciju krilaca i u vakuum sistemu...

pokusavam da povezem kakve sve to veze ima sa zamenom gornjeg usisnog creva i sta se to desilo 4 dana a sada vise nema efekta (crevo nije olabavilo i nema trunka ulja u njemu skroz je suvo, selne drze odlicno), takodje mala vakuuk creva sam sva pregledo i nema proboja nigde... jedino mi pada na pamet da se crevo posle par dana voznje od toplote malo razblavilo posto kad je novo bilo je 5x cvrsce i malo uze od onog starog mlitavog sto je puklo i da vise pritisak u usisu nije dobar, e sad problem je vjerovatno do necega sto taj pritisak treba da odrzava?

ako neko ima neku ideju neka gukne :) , poenta price je da mi se ne otvara turbina posto mislim da nema potrebe, jedino sto je neprvojereno je Pierburg vakuum ventil turbine moguce da je sendjer u njemu prljav pa da nesto tu zeza...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 10:46 am
od Sauriann
DjomlaN napisao:ljudi ajmo malo pomoc ako nemo zna :)
... jedino mi pada na pamet da se crevo posle par dana voznje od toplote malo razblavilo posto kad je novo bilo je 5x cvrsce i malo uze od onog starog mlitavog sto je puklo i da vise pritisak u usisu nije dobar, e sad problem je vjerovatno do necega sto taj pritisak treba da odrzava?
od svega što si napisao ovo je meni jedino sumnjivo, tj. da mu se tako lako/brzo (4 dana) promeni čvrstina. Ako je mala privreda nemoj da te čudi da je crevo k...na. Probaj da eliminišeš ovu sumnju tako što ćeš uzeti od nekoga crevo i probati. Bićeš bar miran da nije to....

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 11:08 am
od Djo83
pa ima logike, mislim crevo svakako mora od toplote malo da bude mekse nego kad je auto hladan, ono originalno koje sam bacio je bilo bar pola cm sire u precniku "na hladno" zato je i puklo jer se previse olabavilo i omeknulo, o donjem da ne govorimo kad sam menjao prosle godine...

videcu i za tu opciju da nadjem nekoga pa da probamo... mada bih najradje probao i drugi protokomjer i drugi peirburg da bi bih siguran ali samo kako da ih nadjem za test :)

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 11:27 am
od Sauriann
Ja sam tako rešio protokomer, prvo skapirao na dijagnostici da vrednosti nisu ok pa onda zvao kolegu koji vozi isti motor kao moj zamenili se (i zamenili probleme).

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 11:29 am
od nidza
Da li bi imalo smisla da nekom kvalitetnom armiranom trakom učvrstiš crevo da ne može da se širi pod pritiskom vazduha?

Ja se nešto mislim da bi to imalo smisla na svim polovnjacima uraditi, čak preventivno - da bude deo servisa, kao što su u nekim servisima zamene šelni, podmazivanje vešanja, sajli, čišćenje i razrada EGR i slično...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 11:40 am
od Djo83
trenutno citam po AO forumu teme u pritisku u usisu i uklanjanju leptira na usisu...

vidim da je Dusan GT tamo bio aktivan i da je radio nesto oko tog leptira pa cekam da se i ovde ukljuci, sada se razmisljam pored varijante da provjerim pierburg i protokomjer (sto za sad nemam ideju od koga bih pozajmio da probam) i da vidim da uklonim leptir na usisu, meni se cini da se uopste ne pomera pri dodavanju gasa ali sta znam mozda nije ista stvar u mestu kad se turira i u toku voznje, mozda se u voznji pomera pa gushi tu nesto nemam pojma...

samo crevo usisa "radi" pri dodavanju gasa ali radilo je i staro, e sad mozda bih i tu probao da ga okacam necim odma sad u startu pa da vidim, najveci problem mi je 40 stepeni napolju :) ... a zainatio sam se da to rjesim :)

primetih maloprije da mi je jedan od tri sarafa koji drze poklopac sa crevom i prokomjerom na kucistu filtera vazduha skroz popustio i da je poklopac disao tu, e sad saraf je provrtio koliko vidim pa sam to nekako stegao sa plasticnim vezicama i saraf koliko je moglo pa nema lufta tu ali i dalje auto ide isto...

hm... mislim da cu sad da nadjem armiranu traku pa da utegnem crevo usisa, idem od tih jednostavnim varijanti da vidim ima li efekta...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 12:50 pm
od dusanGT
Evo mene...
Ideja da se crevo armira je sasvim umesna - to sam uradio i na 147ci i na GT. Kod remapovane 147ce (pikovi boosta i do 1.9bara) su pravljena creva pucala (iako su dvostruko armirana) pa sam dodao još dva sloja "otmičarke" (tesno stegnuto). Posle toga nije bilo problema, osim što je zbog povećane temperature "otmičarka" malo pustila lepak (koji liči na ulje, pa da ne bude panike...).
U vezi sa Đomlinim problemom: indikativno je to što je 156ca išla dobro posle zamene turbocreva, a onda posle nekoliko dana počeli problemi na malim obrtajima...
Pre nabrajanja mogućih uzroka, uradi dijagnostku u vožnji i vidi da li je odnos izmerenog i traženog (desired) boosta dobar, kao i izmerenog i traženog protoka (na MAFu).
Inače, mogu da budu razne stvari:
a) podmaži (prvo WD40, pa onda neko ulje) i razradi (davanje gasa u leru) polugicu "paštete", tj. aktuatora krilaca turbine - možda se ponekad malo zaglavi u nekom srednjem položaju, pa nema snage na malim obrtajima, a ima previše boosta na velikim i javlja MCSF.
b) leptir na usisu služi samo za gašenje motora - ako se skine vakuum crevo sa njegovog aktuatora (i to crevo obavezno zapuši - Rale i ja uvrnuli mali šraf u crevo) leptir će stalno da bude u horizontalnom položaju...
c) proveri vakuum crevo koje dolazi do overboost ventila,
d) proveri overboost ventil - možda je onaj sunđer zaprljan, a možda i kontakti na konektoru prave problem.
e) ne verujem da je MAF - problem bi bio konstantan, ne bi se pojavio tako naglo, a i nema crnog dima.
f) moguće je da si imao isti problem i pre i posle zamene turbocreva...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 1:34 pm
od Djo83
ok, dogovorio sam kod majstora u utorak a do tada cu probati sam da uradim sta mogu

za pocetak cu ojacati crevo, razraditi polugicu aktuatora i ocistiti kontakte na overboost ventilu... videcu posle toga ako je i dalje problem sacekacu utorak pa cu sa majstorom da vidim za dalje dijagnostiku i probu drugoh overboost ventila...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 4:06 pm
od dusanGT
Kod kog majstora u NS radiš Alfu?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 5:17 pm
od Djo83
Zile,na Adicama mu je servis, kod njega tera i predsednik i mislim jos par clanova cini mi se, drugar mi je od ranije i dobar je majstor... realno do sada nisam imao nikakav kvar koji nisam sam skontao sta je otislo kupio deo i zamenili + redovni servisi...

sad sam kupio 10m "otmicarke" trake i izlepio od usisa do ojacanja koje ima vec na crevu i citav lakat 90 stepeni sam izlepio takodje... sada kad dodajem gas crevo u tom delu "ne radi" ne naduvava se skoro nimalo ali sad donji deo od lakta do interkulera se naduvava... kupicu veceras jos 10m pa cu sutra ujutru kad se sve ohladi izlepiti komplet crevo pa da vidim, to mi je najbezbolnija varijanta da ga eliminisem kao moguci uzrok, mada mi je dalje simptomaticno da je prva 4 dana auto letilo... inace imam utisak da je crevo mekse nego original i da se malo vise naduvava nego sto je sa onim bio slucaj, ako se ispostavi da je mekocom creva problem to ce znaciti da sam ranije konstantno imao mali proboj i da sam zato imao slicne simptome...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 5:34 pm
od dusanGT
Sve je moguće (nikad ne reci "nikad"), ali ne mogu da verujem da se crevo toliko "rastegli", pa da se boost smanji da vozač to oseti... A čak i da je tako, ne bi imao MCSF.
Kod neremapovanog motora "otmičarka" je preventiva (može, al' ne mora), a kad je JTD remapovan - obavezno...
Ta (platnenom armirana) traka, ako je dovoljno tesno namotana, "prednapregne" crevo, pa se ono, zbog povećane krutosti, manje deformiše. E ta deformacija je uzrok pojave prslina i pukotina.
Poenta: spreči deformaciju - napravio si pos'o!
A iz dijagnostike u vožnji (Žile) i razlike desired/measured boost, vidi se da li postoji problem dovoljnog pritiska vazduha u usisu...