Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Sre Sep 30, 2020 3:44 pm

Drago mi je da si zadovoljan :arflag
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
mirdza
Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB
Lokacija: Katowice
Lokacija: PL/BL
Postovi: 687
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 8:02 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Sre Sep 30, 2020 5:45 pm

Veloce napisao:Nije sporno raditi po manometru, al npr. ako je max boost 1.5bar, na koliko štelovati wg ? Na 1.5bar ili manje ?
Manje. Fabrički su obično 0,6-0,8bar.
R4T
Korisnikov avatar
Veloce
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP
Lokacija: Lazarevac
Postovi: 2787
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 8:36 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Sre Sep 30, 2020 7:13 pm

Hmm, to možda za auta koja rade na ~1bar.
Korisnikov avatar
COYG
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 8V
Lokacija: No Problemo
Postovi: 611
Pridružio se: Sub Jun 25, 2016 4:57 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Čet Okt 01, 2020 7:14 am

mirdza napisao:
Veloce napisao:Nije sporno raditi po manometru, al npr. ako je max boost 1.5bar, na koliko štelovati wg ? Na 1.5bar ili manje ?
Manje. Fabrički su obično 0,6-0,8bar.
I meni u glavi stoji nekih 0.5-0.6 bar.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''

Džeremi Klarkson
Nemanjaruni
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 147, 2003 godiste, 1.9 JTD 16v 140ks
Lokacija: Beograd
Postovi: 3
Pridružio se: Sre Maj 06, 2020 2:30 pm

Alfa 147 03, 1.9 140ks 16v vise ks?

Sub Dec 05, 2020 8:12 pm

Pozdrav svima, gde najbolje da se posavetujem nego ovde. Da predjem na temu.

Zanima me da iz ovog motora 1.9 JTD 140ks 16v izvucem 200-250ks
Ukratko sto sam nasao po internetu i iz klipova sa youtube-a je da mi za tu igranku treba:
turbo 2.4 210ks (Ne znam oznaku tog turba)
dizne 308( Ne znam sa kog auta su te dizne, valjda sa Brere 2.4)
Interkuler FMIC 550x180x65
R80 pumpa ( Ne znam sa kog auta je) + Dobar remap na kraju
Da li je ovo sve potrebno da izvucem tu konjazu ( od 200 do 250ks )

Dodao bih jos i za kocnice sa kog auta mi pasu veci diskovi, kociona kljesta/celjusti.

Znam da treba downpipe i straightpipe sa sto vecim obimom cevi.

Znam da moram i da kupim nov set kvacila i da ga ojacam kod Malinica u Ostruznici.

Jedini uslov ili glavno pitanje je: Da se sve to spakuje uz minimalnu kolicinu dima na auspuhu, sta sve treba uraditi pre svega ovoga, da li generalka motora ili sta vec?

Hvala puno svima unapred
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Ned Dec 06, 2020 6:07 pm

Sve si napisao sto treba, 1/1
Bez dima nema snage,dizel je to.
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
sinisa
Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 831
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 3:58 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 9:25 am

Ako je motor u OK stanju, može se izvući ta snaga. 1.9 140ks nema baš toliko efikasnu glavu, ali 250ks bi trebalo biti dostižno.

Turbina koju tražiš je je GTB2056v. Dizne su 0445110308. Pumpa R80 je sa 2.4 20v. Dakle, sve komponente se mogu pribaviti sa neke 159-ke 2.4JTDm 210ks. Interkuler možeš da poručiš sa https://fmic.eu, trebaće ti nova creva, šelne za hidrauliku, itd. Takođe, trebaće ti novi MAP senzor, jer ćeš sigurno izaći iz mernog opsega postojećeg. I verovatno da je poželjno osloboditi usis, monitrati širi (sa nekog 2.4) u paketu sa njegovim MAP-om. Širi izduv, bez krivina, i to je uglavnom to.

Dim nije neophodan, sve je do kvaliteta delova, radova i znanja tunera.
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 12:34 pm

Najlakse je namontirati gtb2260v/vzk zavisi sta ubodes. Juri sa audia 3.0tdi sto mladjeg naravno. Prosto se zavari za granu i imas idealan polozaj za sve okolo.
Turbo 2056 se malo teze montira a moguc problem sa odlivom ulja...Zavisi kako ko napakuje..
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 12:38 pm

sinisa napisao:Ako je motor u OK stanju, može se izvući ta snaga. 1.9 140ks nema baš toliko efikasnu glavu, ali 250ks bi trebalo biti dostižno.

Turbina koju tražiš je je GTB2056v. Dizne su 0445110308. Pumpa R80 je sa 2.4 20v. Dakle, sve komponente se mogu pribaviti sa neke 159-ke 2.4JTDm 210ks. Interkuler možeš da poručiš sa https://fmic.eu, trebaće ti nova creva, šelne za hidrauliku, itd. Takođe, trebaće ti novi MAP senzor, jer ćeš sigurno izaći iz mernog opsega postojećeg. I verovatno da je poželjno osloboditi usis, monitrati širi (sa nekog 2.4) u paketu sa njegovim MAP-om. Širi izduv, bez krivina, i to je uglavnom to.

Dim nije neophodan, sve je do kvaliteta delova, radova i znanja tunera.
Sve se slazem osim za dim :) Za tu snagu koju trazi sa solidno-dobrim motorom je neizbezan... Ne u oblacima,ali ga mora imati...
Izvlaci se i 280ks sa gtd 2260 , al ne znam koliko i sta traje...
Sada se ubacuju i dizne sa giulie 2.2 , insignie
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
sinisa
Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 831
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 3:58 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 1:34 pm

Pa zavisi od toga koji AFR je gađan, i koliko je goriva naliveno na niskim obrtajima, kako bi se turbina zavrtela. Mana veće turbine (2260) je lošiji spool, koji se kompenzuje nalivanjem goriva. A opet ima i turbina tih dimenzija, koje imaju keramičke kuglične ležajeve, i koje se lakše zavrte (tj. imaju bolji spool), ali uglavnom idu u paketu s vodenim hlađenjem, eletroaktuatorom, itd. - tako da se modifikacija komplikuje.

Razumemo se da čađ definitivno postoji sa potpuno otvorenim izduvom. Ali ako AFR nije suviše nizak, dim će biti vidljiv samo u kretanju pod punim gasom iz mesta - u vožnji se dim ne bi trebao videti, sem ako je sve napucano na 100% mogućnosti. Ako se dobro reši usis, i turbo dobro zavrti, FMIC ohladi kompresovani vazduh - biće vazduha u izobilju za 250ks, da se ne mora nalivati gorivo i dimiti. Bar je moj stav da je bolje postaviti sve za 280ks, a mapom držati snagu nešto ispod toga, kako bi potrajalo i vozilo se.

Dizne sa 2.2 su igranka. Prvi problem je što se mora razbušiti glava kako bi mogle da sednu. Drugi problem je što se kodovi za te dizne ne mogu upisati u Euro3, Euro4 ili Euro5 ECU. Treći problem je tuner koji mora imati njihove tačne karakteristike, kako bi pripremio mapu za njih.

Dizne sa Insignije (2.0CDTI) su identične 299 diznama (2.0JTDm), koje su identične 308 diznama (2.4JTD 210ks). Ima raznih priča, ali Bosch dokumentacija i ispitni stolovi jednoznačno pokazuju šta je šta. Za pitanje gore, jedine performantnije dizne su čuvene Ducati Corse 341, koje se više ne prave i veoma se teško nalaze, i to po ozbiljnim cenama.
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 1:50 pm

Tesko ce imati da nadje i da hoce dizne koje imaju i dalje protok za 250 ks, tj morace duracije da se diraju ako hoce snagu, a onda ce biti i dima. Neka realnost za ovakav neki projekat zvuci vise tako.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
sinisa
Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 831
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 3:58 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 4:02 pm

Kao što sam napisao, najbitniji su kvalitet delova, radova i znanja tunera. Polovne dizne zaista nisam razmatrao, za takav nivo snage i manjak glavobolje posle, mislim da je obavezna kompletna reparacija dizni i dovođenje na fabričku specifikaciju.
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 4:38 pm

Sto bi rekao Sloba Mikron kada ti se razleti turbo - Miko to ti je takav sport hahaha
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 4:58 pm

sinisa napisao:Kao što sam napisao, najbitniji su kvalitet delova, radova i znanja tunera. Polovne dizne zaista nisam razmatrao, za takav nivo snage i manjak glavobolje posle, mislim da je obavezna kompletna reparacija dizni i dovođenje na fabričku specifikaciju.
I te nove tj osvezene iz najozbiljnih radionica, znaju da imaju manjak protoka na punom gasu.. nazalost
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 5:43 pm

alonso14 napisao:
sinisa napisao:Kao što sam napisao, najbitniji su kvalitet delova, radova i znanja tunera. Polovne dizne zaista nisam razmatrao, za takav nivo snage i manjak glavobolje posle, mislim da je obavezna kompletna reparacija dizni i dovođenje na fabričku specifikaciju.
I te nove tj osvezene iz najozbiljnih radionica, znaju da imaju manjak protoka na punom gasu.. nazalost

Tako se danas sve remontuje u ovoj zemlji, uvek "zavrnu" malo da bi se ogradili. Toliko o kvalitetu ugradjenih delova.
Iz tog razloga sam pobornik da se nekim stvarima ne radi remont, vec kupi drugi ispravan polovan deo.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
milosnbgd
Drug Član
Drug Član
Garaža: c204, SLK
Lokacija: Beograd
Postovi: 2144
Pridružio se: Uto Sep 20, 2016 2:23 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 5:46 pm

Kakva je situacija npr da se to sve isto radi na automatiku? Da li je isti menjac konstukcijski i na 1.9 i na 2.4?
ALFAFORZAITALIA
Korisnikov avatar
igi
Garaža: Alfa Romeo 166 2.4jtd
Alfa Romeo 159 1.9jtdm
Lokacija: Beograd
Lokacija: bgd
Postovi: 41
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 10:40 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 9:30 pm

Zdravo drustvo. Nisam nesto aktivan, ali pratim sta se pise. Dali bi ovde mogao da okacim jednu mapu pa da neko kaze jel je dobra. Mapa je iz Alfe 159.
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 10:08 pm

Okaci
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
igi
Garaža: Alfa Romeo 166 2.4jtd
Alfa Romeo 159 1.9jtdm
Lokacija: Beograd
Lokacija: bgd
Postovi: 41
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 10:40 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 07, 2020 10:26 pm

https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&i ... _hbdgkrtg0

Ne znam dali je to. Ja sam to dobio na mail.
Korisnikov avatar
sinisa
Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 831
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 3:58 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Uto Dec 08, 2020 8:04 am

milosnbgd napisao:Kakva je situacija npr da se to sve isto radi na automatiku? Da li je isti menjac konstukcijski i na 1.9 i na 2.4?
Automatik je veoma zahvalan za takav upgrade, mnogi su ga birali zbog obrtnog momenta koji trpi. Koliko znam, konstrukcijski je menjač isti na 1.9 i 2.4, razlika je samo u završnom prenosu. Relja je imao Q-tronic sa 1.9, a i Goxy ranije...
Korisnikov avatar
iamivan
Garaža: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY21 2.0 280ks
Lokacija: Niš
Postovi: 77
Pridružio se: Sre Nov 20, 2019 2:38 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 14, 2020 10:31 pm

Naiđoh na ovo malopre, pa me je zaintrigiralo - https://www.facebook.com/ItaliaanseAuto ... 5370144274

Giulietta 1.4 T-Jet motor sa 120ks na 320ks. Napisan setup ispod videa.
Korisnikov avatar
mirdza
Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB
Lokacija: Katowice
Lokacija: PL/BL
Postovi: 687
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 8:02 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 14, 2020 11:17 pm

Uzevši u obzir obim prerada, ne vidim ništa sporno.
R4T
Korisnikov avatar
horvat
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013
Lokacija: Subotica
Postovi: 1381
Pridružio se: Ned Avg 14, 2016 2:46 am

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 14, 2020 11:23 pm

Ima puno zanimljivih stranica koje kace razne rezultate iz 1.4 T-Jet/Multiair motora. Grci, Poljaci...

https://www.facebook.com/trsracingpl

https://www.facebook.com/ETS-Performanc ... 3337732387

https://www.facebook.com/MultiairTuning

https://www.facebook.com/SLPworkshop

Eto, pa se zabavi malo, ima svega :)
Korisnikov avatar
iamivan
Garaža: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY21 2.0 280ks
Lokacija: Niš
Postovi: 77
Pridružio se: Sre Nov 20, 2019 2:38 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Pon Dec 14, 2020 11:47 pm

@mirdza, ne mislim da je ništo sporno, samo mi je bilo interesantno šta je urađeno na autu. :)

@horvat, hvala za linkove, bacam se na listanje. :drink
ivan149
Garaža: Alfa Romeo 159
Lokacija: bih
Postovi: 485
Pridružio se: Sre Apr 19, 2017 9:58 pm

Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Čet Dec 17, 2020 8:05 am

A ja i dalje ;)

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Povratak na “Squadra Corse”