Stranica 1 od 1
Ventilator kabine 164
Poslato: Čet Jul 05, 2012 9:57 am
od srdjan_pop
Poceo je da me zeza ventilator kabine, a realno i vreme mu je tu duva vec 21. godinu

.
Poigrao bih se njime u smislu caure/biksne/reglazne sajbne, samo kad bih uspeo da ga skinem. Verujem da je neko vec menjao to cudo na svom autu, pa bi mi dobro dosle instrukcije za demontazu.
Probao sam samo bez silovanja, sa gonje strane ima neki metalni osigurac-zabicu koju skinem i on se odvoji od kucista sa gornje strane, ali sa donje ga jos nesto drzi. Nadam se samo da im nije palo na pamet da i dole stave takav osigurac posto stvarno neznam kako bi mu prisao

. Verujem da postoji neka uzasno prosta fora, samo treba je znati...
Najgore je sto sam u manual-u video proceduru za zamenu ventilatora koja opisuje da je neophodno razbucati pola auta, u sta ne verujem posto je on vidljiv.
Dobro bi mi dosla pomoc, bojim se da ce se zaglaviti i nece se vise pokrenuti po ovoj najgoroj vrucini.
Heeeelp?

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Čet Jul 05, 2012 7:21 pm
od ljube-kugla
mislim da je ipak problem doci do njega,ja imam skinutu tablu,ali da bi je skinuo mora komlet ventilacija da se izvadi,motor brisaca...
aj slikacu kako izgleda da znas sta da skidas
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 12:26 pm
od srdjan_pop
ljube-kugla napisao:mislim da je ipak problem doci do njega,ja imam skinutu tablu,ali da bi je skinuo mora komlet ventilacija da se izvadi,motor brisaca...
aj slikacu kako izgleda da znas sta da skidas
Uslikaj ako budes imao vremena u nekom trenutku...
Tvoja je superka cini mi se, moja je starinska, neznam da li ima razlike.
Uglanvom ja od napred mogu da dodjem do kucista u kome je vent. Sa zadnje strane mu vidim lepo ulezistenje, a sa prednje gde je turbina mogu da napnem da razdvojim kuciste na dva dela i da vidim otprilike pola turbinice...
Ali krenulo mi je i dalje nizbrdo, izgleda da mi je spulna spojke klima kompresora u kratkom spoju od juce, kako treba da zakaci kompresor za motor izbija osigurac (koji je usput i zajendicki za vent koji u tom trenutku lepo vrti)... a bas me je lepo hladila ovih dana.
Sem toga verovatno kao posledica oba luduje komp klime, dodju mu lutke pa se pali-gasi sam na otprilike sekund ciklicno, kao da izgubi struju. Kad mu uradim samodijagnostiku kaze da mu je u problemu senzor spoljne temperature i kontroler venta.
Popizd

!
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 12:56 pm
od sErGiO
E to je jedan od razloga što sam ja prodao moju 164. Taj auto je veoma komplikovan i za današnje pojmove a kamoli za sredinu i kraj 80-ih. Ta silna elektrika i ponešto elektronike počinje polako da se kvari, što nije ni čudo posle 20 i kusur godina, i to polako ali sigurno počinje da nervira. I sve to nebi bio problem da je direktorka neki vikend auto koji se održava i sređuje sa uživanjem i bez žurbe ali to kod mene nije bio slučaj. Ne znam zašto sam vam ovo ispričao ali ne može da škodi, a ako ne škodi znači da koristi

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 12:58 pm
od erdeljan
Srdjo, bas si hejter
Nisi pomogao uopste, mada ni ja nisam nista bolji

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 1:45 pm
od sasami
Ja sam menjao step motor za ventilaciju koji razdvaja toplo hladno, rasturio sam pola auta dok sam to zamenio, prednja sedista, konzolu, volan.... tako da ti rasturanje negine. Za sada kod mene sve radi a dokle će....
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 6:35 pm
od ljube-kugla
verovatno ti izbija osigurac jer je el motor ventilacije u kratkom spoju posto se ne vrti i pregreva se
evo kako izgleda izvadjeno,a da bi motor izvadio mora da se skine lim pozarnog zida,sto je jako velik problem dok je motor unutra,gledajuci prema autu sa desne ili realno vozaceve strane izlazi deo osovine el motora,pa probaj tu malo da naspricas wd ili kani ulja da lakse klizi,mada je i unutra verovatno zaribao i ja sam na 75-ici u sred zime skidao tablu jer je vristao motor a bas mi tad trebao
slike su losije,slikano telefonom na tavanu

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 06, 2012 10:36 pm
od Darkoni
Pozarni zid se skida, otkaci se struja sto tu prolazi, ne znam napamet sada, motor brisaca sa komplet mehanizmom, i on se okrece, krivi cima tamo -vamo dok se ne izvadi.
Mislim da se ceo ventilator sa kucistem vadi, cupa se ka motoru i na gore, mora da se smakne guma koja dihtuje na ovo sace levo (na zadnjoj slici sto je Ljube stavio) ali drzi se jos na zabicama, sa donje strane levo i desno ,mislim da se leva otkaci tako sto se nekim srafcigerom od pola metra pridje i smakne se. (mislim da naleze na obelezeno mesto)
I da imas jos sigurno jednu polugu za klapnu.
Prosto, k'o pasulj!
Ubili smo pola gajbe lava dok smo to sredili, ne zato sto smo alkosi vec od muke( radili kod Nemanje 164)
viewtopic.php?t=47876
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Sub Jul 07, 2012 6:56 pm
od srdjan_pop
sErGiO napisao:E to je jedan od razloga što sam ja prodao moju 164. Taj auto je veoma komplikovan i za današnje pojmove a kamoli za sredinu i kraj 80-ih. Ta silna elektrika i ponešto elektronike počinje polako da se kvari, što nije ni čudo posle 20 i kusur godina, i to polako ali sigurno počinje da nervira. I sve to nebi bio problem da je direktorka neki vikend auto koji se održava i sređuje sa uživanjem i bez žurbe ali to kod mene nije bio slučaj. Ne znam zašto sam vam ovo ispričao ali ne može da škodi, a ako ne škodi znači da koristi

Uglavnom si u pravu ALI

. Meni je godinama (i jos uvek je) posao baktanje oko slicnih stvari na temu automatike i elektro-mehanike tako da to sve u direktorki meni i nije neka komplikacija i nepoznanica.
Godine naravno cine svoje sa tim sto mislim da je daleko kvalitetnije odradjeno na 164 nego na masi "modernih" automobila koji se masovno proizvode, a svaki se konstruise sa akcentom na smanjivanje troskova proizvodnje... Po meni su Automobili (sa velikim A) prestali da se proizvode devedesetih...
sasami napisao:Ja sam menjao step motor za ventilaciju koji razdvaja toplo hladno, rasturio sam pola auta dok sam to zamenio, prednja sedista, konzolu, volan.... tako da ti rasturanje negine. Za sada kod mene sve radi a dokle će....
Prilazak tim motorcicima jeste zvanicno kad se skine tabla. Nezvanicno (neki Australijanci provalili koji prodaju poboljsane delove za njih) da se moze "skratiti" put do njih prosecanjem odnosno prosirivanjem revizionog otvora iz kasete. Tako sam i ja to odradio jedan motorcic skinuo jer je crkao reduktor kao i svima pa sad imam manuelnu varjantu toplo-hladno

.
ljube-kugla napisao:verovatno ti izbija osigurac jer je el motor ventilacije u kratkom spoju posto se ne vrti i pregreva se
evo kako izgleda izvadjeno,a da bi motor izvadio mora da se skine lim pozarnog zida,sto je jako velik problem dok je motor unutra,gledajuci prema autu sa desne ili realno vozaceve strane izlazi deo osovine el motora,pa probaj tu malo da naspricas wd ili kani ulja da lakse klizi,mada je i unutra verovatno zaribao i ja sam na 75-ici u sred zime skidao tablu jer je vristao motor a bas mi tad trebao
Osigurac ne izbija kad radi samo vent, pa koliko god obrtaja on zaista postigao nego bas u trenutku kad treba da zakaci kvacilo klime dok vent najnormalnije radi, verovatno je ono u kratkom spoju (spulnica sponice).
Svim ovim metalnim osiguracicima sam uspeo da pridjem i da ih poskidam, provalio sam da su oni unutrasnji dostupni kad se iscupa deo table sa kompom klime. Znaci mogu da razdvojim kuciste ventilatora od drugog dela gde su klapne, jedino mi sad nedostaje mesta da ga iscupam napolje

Svejedno Ljube hvala puno, slike potpuno posluzile svrsi.
Darkoni napisao:Pozarni zid se skida, otkaci se struja sto tu prolazi, ne znam napamet sada, motor brisaca sa komplet mehanizmom, i on se okrece, krivi cima tamo -vamo dok se ne izvadi.
Mislim da se ceo ventilator sa kucistem vadi, cupa se ka motoru i na gore, mora da se smakne guma koja dihtuje na ovo sace levo (na zadnjoj slici sto je Ljube stavio) ali drzi
Cek, cek... pozarni se skida, moze da se demontira dok je motor unutra? How, secas li se

? Resio bih sve samo da njega maknem da imam kuda da ga izvucem, sad mi smeta mehanika brisaca i on.
Napredujemo za par dana ce operacija mozda i da uspe, nego zeza me to sto mi auto treba svaki dan i nisam najjaci sa vremenom bas

.
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Sub Jul 07, 2012 9:33 pm
od Darkoni
Kad bih sad bacio pogled i tresnuo ladnog lava setio bih se

, nikako da pogledam tokom dana. Mislim da je pored koseva fiksiran
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pon Jul 09, 2012 2:18 am
od ljube-kugla
imam skinut lim,aj pogledacu gde je bio zakacen
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pon Jul 09, 2012 6:19 am
od srdjan_pop
ljube-kugla napisao:imam skinut lim,aj pogledacu gde je bio zakacen
Nema potrebe Ljube, mali made by Saab je izasao napolje

:
Uglavnom bez skidanja pozarnog lima, koji je u stvari samo srednje parce lima. Drzi se na dva pleh srafa skroz levo i desno i dva masinca po sredini na nekoj kao traverznici.
Zajebancija je sto kroz njega ide sto kablova i kablica kao i creva za antifriz i cevke za klimu.Zbog toga je morao ostati na mestu a operacija vadjenja ventilatora iz kucista bez skidanja je bila pogubna po moje ruke zbog natezanja plastike

.
Sad ce verovatno da me spale na lomaci ali planiram kad ga uradim i kad ga budem vracao da iskasapim plastiku kucista i napravim lepo kao revioziona vratanca za ubacivanje-izbacivanje venta kad god pozelim da ga vidim

.
Inace u dosta je dobrom stanju, mislim da je ulezistenje OK, samo je pojeo cetkice do kraja, neznam koliko se vidi na slici:

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Sre Jul 11, 2012 3:49 pm
od srdjan_pop
Nasao malo vremena i razbucao vent.
Dosta je ukopao kolektor ali mislim da ce terati sigurno jos neko vreme. Sad treba naci cetkice 10x8mm ili napasovati neke vece.
Inace lezajevi su u uzasno dobrom stanju i lepo su konstruisani, zadnji plivajuci jedini zajeb je sto je skalamerija zapertlana pa je moralo malo sile da radi. Mada cudi me nikad nisam video ovakav sistem naleganja cetkica pod uglom, ali valjda znaju sta su napravili

.
Evo malo slikica, mozda ce nekom nekad i da zatreba:

Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Čet Jul 12, 2012 6:10 pm
od ljube-kugla
izvadi rotor,odnesi kod nekog strugara da poravna a cetkice ima sigurno firma Gospodinov u Sarajevskoj ili neka lokalna prodavnica el materijala
ima u Bataji sigurno ako ne nadjes daj duzinu,sirinu i visinu i duzinu kabla pa da nadjem,mozda i veceras
rade do 20h
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Pet Jul 13, 2012 6:46 am
od srdjan_pop
ljube-kugla napisao:izvadi rotor,odnesi kod nekog strugara da poravna a cetkice ima sigurno firma Gospodinov u Sarajevskoj ili neka lokalna prodavnica el materijala
ima u Bataji sigurno ako ne nadjes daj duzinu,sirinu i visinu i duzinu kabla pa da nadjem,mozda i veceras
rade do 20h
Hvala Ljube

. Cetkice nasao a rotor ostaje kakav jeste, nema bas mesa za zezanje u strugu a i ne izbija mi se sa druge strane balansirana plasticna turbinica da bi ga skinuo. Isfazoniracu cetkice da imaju dobro naleganje u startu, kolektor malo smirgla i to je to...pa koliko mu bude.
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Ned Jul 15, 2012 4:28 pm
od srdjan_pop
srdjan_pop napisao:
Hvala Ljube

. Cetkice nasao a rotor ostaje kakav jeste, nema bas mesa za zezanje u strugu a i ne izbija mi se sa druge strane balansirana plasticna turbinica da bi ga skinuo. Isfazoniracu cetkice da imaju dobro naleganje u startu, kolektor malo smirgla i to je to...pa koliko mu bude.
Vreme da zavrsim ovu moju epopeju. Ventilatorce sklopljeno i probano van auta a kasnije i montirano. Radi

! Sto se tice balansirane plasticne turbinice... maksimalno sam se trudio ali sam ipak uspeo da sjebem balans nekako, tako da ima kad je u autu jako cudne vibracije, ali tek na 4toj brzini, prezivecu.
Inace usput sam kao posledica nemanja vremena, zurbe, pritisaka od kibicera pogresno sklopio makaze brisaca... trebalo je neko da me slika kad su poceli da rade jedan ka drugom

. Posto je palo vece odlucio sam da se vozim par dana bez njih do ne bude vremena da to ljudski pogledam.
Danas su me svi ostavili na miru i resio ih i montirao sa strpljenjem za 12 minuta

. Posto sam vec bio u elementu resim da vidim i sta je sa kompresorom klime. Skinem tocak, podkrilo kad ono gola izgoerla zica koju je neko vec nesto nastavljao drlja po motoru...eto zato iskace osigurac. Skratim, nastavim i najzad imam opet kompletan auto

.
Nauceno je: od sad

samo kad imam vremena i kad me niko ne masira, najbolje sam. Tako ide mnooooogo bolje i lakse, prosto sa uzivanjem

.
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Ned Jul 15, 2012 10:21 pm
od ljube-kugla
a kad se nakupi dragih gledaoca pa pocnu da filozofiraju a ni da skiciraju ne znaju,samo pametuju e onda moj drugar ima resenje za takve
ispruzi ruke,kaziprste ka napred i okaci neki dihtung da drze ili semering,ne mrdaj to mora tako da se susi da se ne prelomi
e posle nekog vremena kad se umori drzac,jedan po jedan pocinju da se razilaze i nastavlja se rad u opustenom fazonu
Re: Ventilator kabine 164
Poslato: Čet Jul 19, 2012 6:08 am
od srdjan_pop
ljube-kugla napisao:a kad se nakupi dragih gledaoca pa pocnu da filozofiraju a ni da skiciraju ne znaju,samo pametuju e onda moj drugar ima resenje za takve
ispruzi ruke,kaziprste ka napred i okaci neki dihtung da drze ili semering,ne mrdaj to mora tako da se susi da se ne prelomi
e posle nekog vremena kad se umori drzac,jedan po jedan pocinju da se razilaze i nastavlja se rad u opustenom fazonu
Biti ce primennjivano

.
