Stranica 1 od 1

Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 1:11 pm
od Bug
U prosloj epizodi smo raspravljali o pokazivacu temperature i dosli do zakljucka da je dijagnostika "mama" a pokazivac zna da laze.
Danas se bavimo pokazivacem stanja rezervoara tj goriva.
Alfa 156 dizel ima rezervoar od 60L (fabricke specifikacija kaze 63l), pokazivac je podeljen na 4dela(debele crte)
Matematicki dolazimo da je 15l jedna debela crta, druga 30, treca 45 i poslednja 60L
Imao sam malo ispod prve crte goriva, oko 13L, otisao sam na pumpu i nasuo 32.75L i rezervoar mi bio pun do poslednje kapi.
13+32= 45L ocekujuce stanje goriva, realno stanje je 60L, kazaljka je na full-u sad
Sto ispade da sam ja imao oko 30L+ goriva u rezervoaru a to je sredina pokazivaca a ne cetvrtina kao sto je prikazao.
SIgnalna lampica za rezervu mi se samo jednom upalila i to prosle godine(znaci radila je, lampica svetli pri kontaktu), od tada bilo je vise puta da skoro dodjem na nultu crtu a rezerva se ne oglasava.

Ovako napamet ispadne da me kazaljka laze skoro 15L (sto nije malo), dijagnostikom(koliko znam) ne mogu da vidim kao temperaturu pa me cesto plasi da ne ostanem bez goriva, jer ne mogu da verujem kazaljci vise.


Jel ima jos neko slican problem?


P.S plovak nije zaglavljen jel "sheta"

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 1:29 pm
od sibin
prvo od pocetka racunica ti je pogresna. kad zasvetli rezerva obicno imas oko 10l goriva u rezervoaru(otprilike) tako da nagadjanje po crtama koliko je goriva ostalo je jako neprecizno. pokazivac laze obicno nekad malo nekad mnogo. jedino resenje je da budes siguran sipati gorivo cim padne na pola, ja barem tako radim.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 1:36 pm
od Vitjsa
Možda lupam gluposti, ali kontam da plovak radi na visinu na kojoj se nalazi u odnosu na rezervoar, zar ne? Iz toga možemo da zaključimo da između crta ne mora strktno da bude podeljeno tačno po 15 litara. Pošto rezervoar nije nekog osnosimetričnog oblika. Negde se nivo brže spušta, negde sporije zar ne? Laik sam, samo sam hteo malo logički da primetim nešto.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 2:06 pm
od Dragon
Moje iskustvo govori da je pokazivac goriva na 156 jako neprecizan i da varira u zavisnosti od nagiba auta. U pocetku me nerviralo, ali kasnije sam se navikao i uopste nisam obracao paznju. Cini mi se da je kod 147 to bolje reseno.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 2:09 pm
od Bojan90
Taj pokazivac je prilicno neprecizan, mnogo seta. Kod mene zna da varira i do 1/4 + -, zavisi da li je uzbrdica ili nizbrdica. Obicno pokaze tacno kad parkiram auto na ravno, i pustim ga da odstoji jedno 10-15 minuta. Inace, uglavnom ne vozim sa manje od pola rezervoara. Obicno napunim do vrha, pa kad dodje do pola punim opet, i tako redovno.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 2:12 pm
od Ducero
I na 145 merac je neprecizan.Nprm sipam 10 litara,pre toga se upalila rezerva.Odem do Kraljeva i natrag to je 22km.Dodjem kuci,upali se rezerva opet :doh: .Ne obracam vise paznju na to,ali se svaki put istrecam kad se upali.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 3:53 pm
od TheWickerMan
Uopšte nije srazmerno pokazivanje, kad se krene od punog rezervoara, što je bliži rezervi,brže pada...

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 4:48 pm
od SlobeX
TheWickerMan napisao:Uopšte nije srazmerno pokazivanje, kad se krene od punog rezervoara, što je bliži rezervi,brže pada...
Isti slučaj i na mojoj 156 a i što se nagiba tiče odmah pada na nulu jbg izgleda da je tako kod svih 156-ica mada ja sam se već navikao na to čim se rezerva upali odmah naspem goriva i nemislim :drift

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 6:50 pm
od Alfanatic
Dragon napisao:Moje iskustvo govori da je pokazivac goriva na 156 jako neprecizan i da varira u zavisnosti od nagiba auta. U pocetku me nerviralo, ali kasnije sam se navikao i uopste nisam obracao paznju. Cini mi se da je kod 147 to bolje reseno.
To je i moje iskustvo sa 156, nagib utiče do te mere na pokazivač da nisam puno ni mario na njega, dešavalo se da duže vreme stoji na nekoj vrednosti tokom vožnje, a onda odjednom potone, tako da je tu svaka matematika uzaludna.
Kao što neke kolege rekoše, nisam ni čekao da padne na poslednju crtu i uvek sam držao rezervoar barem do pola popunjen, a često i do vrha. Ko hoće da zna koliko mu auto tačno troši, jedino rešenje je merenje od čepa do čepa i onda čovek zna na čemu je...

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 7:14 pm
od edin
Znaci problemi isti, nagib terena, pokazivac pokazuje koliko zeli itd...
Uglavnom i meni laze oko 1/4 rezervoara, tako da koliko vidim svima je isto :wave:

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Apr 18, 2012 7:21 pm
od interceptor
I uglavnom se baš ne sekiramo mnogo zbog toga... ;)

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Čet Apr 26, 2012 6:32 pm
od Bug
Bio sam na putu i ostalo mi goriva, treca-cetvrta mala crtica, i namerno nisam hteo da sipam cekao sam da se upali lampica rezerve.
Odem na periferiju grada ugasim auto odem u prodavnicu vratim se, auto vergal...verga ko lud al nece da upali, gledam rezerva se ne pali, a stoji 3crtice, razmisljam nema nista drugo nego gorivo, donesu mi gorivo ja sipam(4l) on ipali ko mina iz cuga. Odem do benzinske sipam 20L, na ravnom prikaze malo vise od pola tanka. to mu dodje 33-35L. sto mogu zakljuciti da me laze.

Ono sto je mene iznerviralo je sto se rezerva nije upalila (ni na bordu ni lampica, a lampica na kontaktu svetli kako treba)
E posto necu da mi se nesto slicno desi, zanima me dal neko zna po kojem sistemu radi upozorenje za rezervu, ako ne posle praznika idem kod majstora nek se on bahce.


P.S ono sto me iznenadilo je to sto je skoro na pola kljuca upali bez prethodnog verglanja/luftiranja :)

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Čet Apr 26, 2012 9:20 pm
od Alfanatic
Desilo mi se jednom da sam imao pun rezervoar i upalio auto, a pokazivač zakucan na nuli. Ugasio sam i upalio ponovo, a on tek tada pokazao šta treba. Kao što i sam vidiš, možeš verovati onome što piše, ali nije loše ni da onako odokativno znaš kako otprilike stojiš. Možda ti se samo tada iz nekih razloga nije upalila lampica, prati malo situaciju, a ako baš previše zeza i odstupa od normalnog, onda ipak vidi da popraviš. Može se tolerisati malo bubica, ali generalno sam mogao da se oslonim na tehniku u mojoj ex 156-ici, uz napomenu da svako preračunavanje valja vršiti dok se stoji na ravnom...

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Čet Apr 26, 2012 9:27 pm
od sibin
evo od kako ste pokrenuli ovu temu cula vas i moja 156-ca. ima skoro pola rezervoara i pocne iz cista mira da pali rezervu, pa opet skoci na pravu vrednost i tako u krug.

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Pet Apr 27, 2012 10:03 am
od Alfanatic
Gremlini napadaju ;)

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Pet Apr 27, 2012 10:28 am
od Martin
Isto se dešava i na Marei...Pređem 200 km i kazaljka padne na prvu tačkicu, od gore - govorim kad je rezervoar pun. Sa povećanjem kilometraže, kazaljka brže pada.
Kada je auto parkiran na nekom usponu (kada se krećem uzbrdo!) ili na površini gde je levi kraj (vozačeva strana) viša u odnosu na desni (suvozačeva strana), kazaljka se popne za koji milimetar - pokazuje veću količinu goriva. Kada je auto parkiran na nizbrdici (kada se krećem nizbrdo!!!) , pokazuje manju količinu goriva.
Razlog svemu tome jeste nepravilan oblik rezervoara i položaj pumpe (ili plovka) koja se nalazi u zadnjem desnom delu rezervoara. :hello:

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Pet Apr 27, 2012 10:57 am
od SlobeX
sibin napisao:evo od kako ste pokrenuli ovu temu cula vas i moja 156-ca. ima skoro pola rezervoara i pocne iz cista mira da pali rezervu, pa opet skoci na pravu vrednost i tako u krug.
Isti slučaj i kod mene na 156-ici nekad kada baš bude malo goriva rezerva se ne pali a kada naspam goriva sija malo pa se ugasi....Bilo kako bilo ja uvjek gledam da bude kazaljka bliža polovini rezervoara za svaki slučaj :amen:

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Sre Jun 08, 2016 8:36 pm
od Gile
Pozdrav alfisti,od skoro sam i ja vlasnik alfe 156. I imam problem..do sada mi je pokazivac goriva normalno radio i desilo mi se dva puta da mi upali rezervu i danas nisam stigao da sipam gorivo kazaljka mi je maltene na nuli a ne pali mi lampicu za rezervu...ako imate neki savet kako da resim to? :arflag

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Čet Jun 09, 2016 5:14 pm
od Sone Bg
Da sipas 30ak litara i da se ponasas kao da je na rezervi kad dodje na drugu crtu :)
Jel ti svetli lampica za rezervu kad das kontakt?

Re: Teorija zavere, epizoda 2: Pokazivac goriva

Poslato: Pet Jun 10, 2016 4:35 pm
od Gile
Svetli,ali nema veze poslusacu tvoj savet...