Stranica 1 od 1

Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Ned Apr 15, 2012 7:29 pm
od talijan7
Dragi alfisti! U pitanju je 156, 1.6 ts 1999 god. Imam problem koji se povremeno desava dok se ne zagreje do radne temperature. Odjednom nece da vuce, stisnem kvacilo, nastavi da radi na leru, krenem opet se gusi, ugasim i upalim, valjda se tada resetuje i onda ide normalno. Dijagnostika je pokazala gresku "lambda 1 i lambda 2. Da li razbusiti katalizator, ili izvaditi, ili sta raditi?
Izvinjavam se ako postoji negde ova tema, nisam je mogao naci.
Hvala unapred ljubitelji najboljih automobila! :arflag

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pon Apr 16, 2012 3:49 pm
od Alfanatic
Voziti u neki renomirani servis i pregledati sve okom iskusnog stručnjaka uz dijagnostiku, pa će sve biti jasno. Teško je ovako naslepo putem foruma davati potpuno pouzdane savete.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pon Apr 16, 2012 8:38 pm
od ivdzabg
meni je isto tako, promeni sonde, ja sam uzeo u mass-u oko 100e su obe :wave:
nisam znao da '99 ima dve.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pon Apr 16, 2012 10:11 pm
od cirko83
Pa i nema dve. Kod mene je jedna jedina, skoro promenjena, a simptomi su bili isti

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Uto Apr 17, 2012 7:56 am
od talijan7
Meni rece ovaj majstor da izvadimo katalizator. Koliko je to pametno, ne znam.
Gde pronaci sondu? Pretpostavljam da nije isto kao za 147 77 kw, cena mislim

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Uto Apr 17, 2012 2:34 pm
od ivdzabg
promeni majstora, okreni prodavnice i vidi gde ti je najpovoljnije

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Uto Apr 17, 2012 2:45 pm
od Dora
I nije crkla, proćićeš kao Cirko, kupićeš sondu a kvar će ti ostati za uspomenu.

Mora neko sa dijagnostikom da pogleda malo bolje...

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Uto Apr 17, 2012 10:24 pm
od talijan7
Haha, hvala vam puno!
Poslusacu vas i javiti vam sta se desava

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Sre Apr 18, 2012 8:36 pm
od cirko83
Dora napisao:I nije crkla, proćićeš kao Cirko, kupićeš sondu a kvar će ti ostati za uspomenu.

Mora neko sa dijagnostikom da pogleda malo bolje...
Pogrešno si razumeo ili sam ja tako napisao. Imao sam iste simptome kao on dok nisam promenio sondu. Sad je sve u redu. Auto posle zamene radi normalno.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 6:38 am
od Bojan90
Kad smo kod lambde, izgleda da cu i ja morati da je menjam. Od skoro je nesto poceo da zeza, ali ne uvek. Npr stisnem gas do pola, i odredjeni vremenski interval se nista ne desava, recimo da je to 1 sec, pa onda povuce, pa posle nekog intervala, prestane da vuce, pa povuce. Uzasno nervira kad krene tako da radi. Desava se kad je motor hladan i kad tako zabaguje reaguje na drukanje.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 6:41 am
od ivdzabg
cirko83 napisao:
Dora napisao:I nije crkla, proćićeš kao Cirko, kupićeš sondu a kvar će ti ostati za uspomenu.

Mora neko sa dijagnostikom da pogleda malo bolje...
Pogrešno si razumeo ili sam ja tako napisao. Imao sam iste simptome kao on dok nisam promenio sondu. Sad je sve u redu. Auto posle zamene radi normalno.
takodje i meni

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 6:42 am
od ivdzabg
Bojan90 napisao:Kad smo kod lambde, izgleda da cu i ja morati da je menjam. Od skoro je nesto poceo da zeza, ali ne uvek. Npr stisnem gas do pola, i odredjeni vremenski interval se nista ne desava, recimo da je to 1 sec, pa onda povuce, pa posle nekog intervala, prestane da vuce, pa povuce. Uzasno nervira kad krene tako da radi. Desava se kad je motor hladan i kad tako zabaguje reaguje na drukanje.
i kad dostigne 90 stepeni sve je u redu? ako je tako onda je definitivno sonda ali ipak idi na dijagnostiku, nista napamet :wave:

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 10:37 am
od Bojan90
Naravno, bolje da dam 10-20 evra za dijagonostiku nego da kupim sondu od 50-100 evra, pa se ispostavi da nije ona.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 2:51 pm
od Dora
ivdzabg napisao:
Bojan90 napisao:Kad smo kod lambde, izgleda da cu i ja morati da je menjam. Od skoro je nesto poceo da zeza, ali ne uvek. Npr stisnem gas do pola, i odredjeni vremenski interval se nista ne desava, recimo da je to 1 sec, pa onda povuce, pa posle nekog intervala, prestane da vuce, pa povuce. Uzasno nervira kad krene tako da radi. Desava se kad je motor hladan i kad tako zabaguje reaguje na drukanje.
i kad dostigne 90 stepeni sve je u redu? ako je tako onda je definitivno sonda ali ipak idi na dijagnostiku, nista napamet :wave:
Mrzi me da pišem jedno isto pa ću biti kratak... Temepraturni senzor ne radi kako treba, ECU tovari benzin jer mu javlja da je hladno, sonda uredno beleži da ima viška benzina i ako to potraje ECU uredno zabeleži oksigen senzor bank xxx siromašan ili bogat svejedno.
Majstor promeni sondu u trt...
Sonda je jedno žilavo stvorenje i teško crkava a pogotovo se ne popravi sama od sebe kad motor dostigne 90 stepeni, možda tada odgovara temperatura onom što senzor temperature pokazuje od početka da je motor topao pa ECU daje manje benzina nego što treba a lambda sonda uredno to beleži a ECu to prijavi a majstor to zameni i tako za jedno 30 kvarova se okrivi lambda sonda a nije.

Cirko, pogrešno sam shvatio tvoje simptomi bili isti, mislio sam ostali isti...

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 7:38 pm
od Bojan90
Znaci treba da promenim termodavac, i da resetujem ecu?

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 8:31 pm
od Dora
Ne znam, to je jedan čest primer zašto se menja ispravna lambda sonda za novu ispravnu lambda sondu a onda majstor smućka objašnjenje da je trebali i ono zameniti i ono pa sad radi itd...

Pomoć preko foruma bez osnovnih dijagnostičkih parametara je prevazidjena stvar i većinom je odmoć...

Treba da odeš negde da neko utvrdi šta treba menjati.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Čet Apr 19, 2012 10:31 pm
od cirko83
[quote="Dora"Treba da odeš negde da neko utvrdi šta treba menjati.[/quote]
:podrzava
Ako auto može da se nakači na dijagnostiku koja jedina može da pokaže da li je lambda ili ne, zbog čega oko ovakvih stvari da polemišemo na 100 strana?!
Meni je isto radio i hladan i topao, znači ide pa se uguši, neće da primi gas itd. Ugasim ga , upalim i radi kratko vreme normalno pa krene ponovo i dijagnostika mi pokazala da je lambda u pitanju jer je i ranije imala neke "čudne" parametre na plinu.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pet Apr 20, 2012 6:38 am
od Dora
Cirko, ti si moj omiljeni lik zbog disiplinovanja raje i ostalog ali .. zato ću biti blag...

Dijagnostika koju vi zovete dijagnostika je šupačka metoda za majstore il iservisere koji nemaju veze sa životom a kako motor radi ne znaju ni kad im padne na glavu...

Iz gornja dva primera koaj sam napisao je prikazana klasična greška kad šupak "čita" dijagnostiku i promeni sondu kao tebi jer je imala koše parametre od raniej na plinu..

Priča za malu decu... Sonda je glupi tupi hemijski element, ne pamti ništa, ecu pamti da si imao loše podešen plin pa je radio na korekciji toga ali je moga oda radi do sudnjeg dana jer nema kontrolu nad gorivom a to je benzin. Imaš malo plina (gorva) ecu to sazna preko lambda sonde i pošalje signal za više goriva na dizne, benzinske naravno jer ne zna da postoje gasne a neće nikad ni saznati. Pošto one ne rade ništa a goriva i dalje fali on opet pošalje signal za još više, što opet naravno nema efekta jer benzinske dizne mudro ćute a rade gasne (i dalje pogrešno) i na kraju da ne dužim dodje dotle da ECU otvori benzinske dizne na maksimum jer nema goriva ali ti veselo voziš na gas i nemaš pojma koja se ljuta bitka bije u pozadini... Ugasiš motor i kad želiš sledeći put da ga upališ dogadja se sledeće, benzinske dizne su ostale otvorene i tovare goriva do panja što je posledica loš rad, nema lera, neće da primi gas i sl...

Onda pametni majstor očita "dijagnostiku" i kaže piše da je lambsda sonda gecrkla, promeni je usput resetuej ECU i sve lepo radi neko vreme a onda ide ispočetka...
A bil oje dovoljno naštelbati gas i resetovati ECU. Isto važi sa sekvent i za venturi gas ko ima.

Ko nema gas važi ono za senzor temperature recimo, za neku diznu prljavu, za loš kabel ili svećicu ili iam toga ...

Svako propuštanej paljenja u cilindru znači da je višak kiseonika otišao u auspuh na merenje i to će reći lambda sondi da fali goriva a ova će to reći gospodinu ECU-u a ovaj će narediti još goriva i tako u krug a posledica je zakucana lambda sonda koja će opet na "dijagnostici" utvrditi da je crkla jer stoji zakucna na maksimum a ustvari ona pokazuje realno stanje i ispravna je potpuno.

Ko se prepozna ovde neka ode i ugura lambda sondu koju je promenio majstoru u nozdrvu.

Ja više neću objašnajvati a vi popravljajte :)

Ukratko, vreme karburatora i Juga koje popravlja svaki kovač je prošlo, došlo je vreme komjutera.

Iz iskustva koje svako ima jer ima kompjuter a i okolina mu, znate da neko zna svašta na tom sokoćalu a neko ne zna ni mail da pošalje. Dijagnostikovanje je još gore...

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pet Apr 20, 2012 6:43 am
od Dora
Zaboravih najvažnije i najkraće. Kad se pročita greška Pxxx za bilo koju lambda sondu 99% je da nije ona krivac nego je posledica kvara koji serviser treba da otkrije pre nego je stvarno proglasi za mrtvu i promeni je.

Izmedju tih što znaju proceduru i onih što neznaju, stoji jedna reč, CENZURISANO.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pet Apr 20, 2012 6:48 am
od Bojan90
Dora napisao:Ne znam, to je jedan čest primer zašto se menja ispravna lambda sonda za novu ispravnu lambda sondu a onda majstor smućka objašnjenje da je trebali i ono zameniti i ono pa sad radi itd...

Pomoć preko foruma bez osnovnih dijagnostičkih parametara je prevazidjena stvar i većinom je odmoć...

Treba da odeš negde da neko utvrdi šta treba menjati.
Ok, samo sto je ovde problem s majstorima, slabo se oni snalaze s kompjuterom niti imaju volje da nauce. Vecini je dijagnostika obicno iscitavanje greseka. Znaci, majstor treba da uzme sve sto utice na paljenje (MAF, dizne, bobine, svecice, kablove, i raznorazne senzore) kao potencijalni uzrok problema.

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pet Apr 20, 2012 1:59 pm
od alfaskorpion
DORO :clapping:
:thumbsup:

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Pet Apr 20, 2012 8:29 pm
od cirko83
Doro, hvala za objašnjenje. :beerchug:
Ja ne vozim na plin već šest meseci jer ne radi i uskoro planiram da ga izbacim iz auta jer mi je nepotreban.
Sonda je u početku pokazivala te "čudne parametre" na plinu, ali je auto počeo tako da se ponaša iz gore navedenog pre oko dva meseca.
Drugar mi nekoliko puta pre zamene brisao grešku i opet se panavljala. "Lambda sonda" i "fuel trim". Nakon zamene sonde koju smo nas dvojica zamenili, ponovo obrisali grešku i nismo resetovali komp. auto je radio normalno, kao i dan danas. E sad, nisam pametan šta je bilo u pitanju u odnosu na ovo što si ti napisao jer komp nije resetovan, a auto radi normalno. :scratch:

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Sub Apr 21, 2012 12:42 pm
od talijan7
A sta se desava ako je malo zeznut sam katalizator od dobrog nam goriva, pa od zapusenja se to desava i odrazava na sonde?
Moj drugar je imao problemcic gusenja doduse na ML mercedesu, pa su mu u ovlascenom servisu razbusili katalizator, zavarili te rupice i sve je islo dobro posle.
Definitivno da smo se pogodili svi sa istim problemom, dok je hladan motor katastrofa, cim pređe drugu crtu temperature, popravlja se situacija. Uz to, plin ne planiram da ugrađujem skoro, a mozda nikada.
Uz to da dodam da postoji malo zviždući zvuk pri dodavanju gasa na 1, 5 cm. :scratch:

Re: Lambda 1 i 2 ?

Poslato: Ned Apr 22, 2012 9:34 am
od mali radojica
dora svaka čast! :clapping: naučio sam nešto. :good: