Stranica 1 od 2

Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Čet Jan 19, 2012 11:59 pm
od stefanves
Sada sam prosao kroz celu temu, i fasciniram sam!
Dusane, stvarno imas smisla za prepravke\modifikacije, prosto ti se divim!
Mislim da ce biti jedna od najboljih GTjki, ever!

Sto se EGRa tice, neko je pominjao problem pri zatvarnju, vrlo lako bi trebao i sam to da resis. Trebalo bi da imas mapu sa funkcijom stepena otvorenosti EGRa u odnosu na rpm motora, samo modifikujes mapu(uravnis je) i to bi trebalo da resi problem.

Ako nije tajna, koliko godina imas? Vidim da te zovu profesorom, pa sam malo zbunjen, zato pitam.

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 6:11 am
od dusanGT
Hvala na pohvalama :)
Ovo sa promenom EGR mape je samo prvi korak (drži EGR ventil zatvorenim), ali je još potrebno da se EGR, kao uređaj, softverski deaktivira, inače se na ekranu boardcompa pojavljuje greška (EDC16c39)... A onda može i da se zatvori hardverski, pa i potpuno izbaci, kao i njegov hladnjak.
To je jednostavnije kod 1.9 JTD 8v (EDC15c7 ECU), jer nije potrebno softversko deaktiviranje, već samo promena "16x16 desired airflow" mape... Na 147ci sam potpuno izbacio EGR i njegov hladnjak...
Inače, imam 52 godine... :)

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 9:39 am
od Sauriann
dusanGT napisao: ali je još potrebno da se EGR, kao uređaj, softverski deaktivira, inače se na ekranu boardcompa pojavljuje greška (EDC16c39)
Dušane, da li ovo mora da se radi i na EDC16CF3 koji je kod mene na 156?

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 10:04 am
od stefanves
dusanGT napisao:Hvala na pohvalama :)
Ovo sa promenom EGR mape je samo prvi korak (drži EGR ventil zatvorenim), ali je još potrebno da se EGR, kao uređaj, softverski deaktivira, inače se na ekranu boardcompa pojavljuje greška (EDC16c39)... A onda može i da se zatvori hardverski, pa i potpuno izbaci, kao i njegov hladnjak.
To je jednostavnije kod 1.9 JTD 8v (EDC15c7 ECU), jer nije potrebno softversko deaktiviranje, već samo promena "16x16 desired airflow" mape... Na 147ci sam potpuno izbacio EGR i njegov hladnjak...
Inače, imam 52 godine... :)
Da, apsolutno sam zanemario to da ti hoces i fizicki da ukolnis EGR i njegov hladnjak.
Ne znam kako se to radi na tom konkretnom modelu, ali posotji jedan postupak koji tjuneri zovu 'zeroing', odnosno upisivanje nula na 'mapu' ocitavanja senzora EGRa.
Opet napominjem da to nisam nikada radio na tom tipu automobila, ali cisto neka ti bude smernica za razmisljanje.
Da li ti WinOls otvara neku mapu koja u sebi sadrzi 'Diferential preassure'?

Sta koristis od hardware-a za iscitavanje?

Sto se godina tice, svaka cast za entuzijazam! :)

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 2:27 pm
od dusanGT
Obično su u pitanju neke adrese (u ovom EDC16c39 slučaju u 2MB memorije) čiji sadržaj bi trebalo promeniti. "Differential pressure" je parametar vezan za DPF - pretpostavljam da kad se ukloni DPF ta razlika u pritiscima ne postoji, pa bi trebalo upisati nulu ili još bolje neku malu vrednost - samo se postavlja pitanje da li je u pitanju dvo- ili jednodimenzionalna mapa i koja je adresa početka mape...
Na EDC15c7 147ci je bilo dovoljno da se upišu u 16x16 EGR mapu relativno velike vrednosti (moje su bile 16000). Na mestu EGRa je kod te 147ce stavljen jedan otpornik čiji otpor odgovara otporu EGRa. Greška P0404 se pojavljuje, ali ne na boardu i ne utiče na rad motora...
Galletto 1260 softver i kabel koristim za pisanje/čitanje, WinOls za remap, a MS Excel za popravku krivih...

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 7:27 pm
od stefanves
Totalno sam omasio speling :D
Differential pressure = Delta Pressure
Ima veze sa EGRom, barem je imao na masinama koje sam ja radio. Proveri ti to dobro.
Secam se da postoji jedan program pod imenom ECU SAFE. Navodno uklanja DPF iz dump-a ECU-a. Proveri koje verzije podrzava, mozda ti on moze resiti problem.

Jesi li ikada imao problem sa pisanjem, sa tim Gallettom?

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 10:03 pm
od dusanGT
Senzori "diferencijalnog pritiska" (neki ih zovu i drugačije, jer nije samo pritisak u pitanju...) se često spominju u vezi sa DPFom, a moja iskustva sa EGR su samo sa JTD 8v i JTDm 16v motorima... ECUsafe 2.0 se dobije na poklon ako se kupi MPPS kod jednog našeg distributera softvera za Fiat/Alfu/Lanciu...
Dešavalo se da sam pisao (Galletto 1260) i po nekoliko puta dnevno, probajući razne varijante i nikad nije bilo problema.

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 10:17 pm
od stefanves
Moze biti da ima veze i sa DPFom.
Inace, taj ECU SAFE, bi trebao da uklanja DPF i EGR(zaboravio sam to da pomenem) iz dumpa.

Pisanje vrsis preko OBD-a, ili vadis ECU pa ga stavljas na sto(bench harness)?
Imas klon ili original?

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 10:25 pm
od dusanGT
Preko OBDa... Imam Galletto klon, naravno... :) Ima li neku bitnu prednost "bench" varijanta pisanja?
Nemam iskustva sa ECU Safe 2.0... Kako softver zna na kojoj je adresi DPF ili EGR "on/off" switch (to se razlikuje za svaki ECU) - ima li neku bazu tih podataka?

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 11:09 pm
od stefanves
Bench je dobar, iz tog razloga, jer je jedini saobracaj onaj koji sadrzi podatke koji se upisuju u ECU. Nema podataka sa ABS\ESP...i ostalih centrala. Samim time smanjujes mogucnost da ti pukne konekcija pre zavrsetka ucitavanja.
Cest problem su lose instalacije, da se tako izrazim, koje izazovu pad napona, i to prekine upload sadrzaja.
To su ti stvari koje bench resava.

Sam software unutar ECU-a se ucitava u memorijski modul (EEPROM), koji je cesto u sastavu mikrokontrolera(procesora). Iz tog razloga je on u HEX formatu, mozes ga iscitati sa BDM-om ili nekim drugim programerom.
Sam ECU Safe ima svoju bazu podataka, i podrzava samo ECU koji ima u bazi.
Tako zna koji deo fajla je zaduzen za DPF-EGR.

Jesi probao nekada MPPS? Ja sam narucio jedan, treba da stigne sutra na aerodrom(poslao ga drugar po nekom liku, sa jos gomilom zanimljivih elektronskih zajebancija), tako da ce zabava da pocne i na V6ici :D
A, kako stoje stvari, moracu i ja da se ponovim nekim dizelom, pa da vidimo ko ce bolje da tjunira LOL :D

Re: Moram da promenim avatar - Alfa GT...

Poslato: Sub Jan 21, 2012 7:27 am
od dusanGT
S obzirom da su se neki ljudi žalili na probleme sa Gallettom 1260, rado bih probao MPPS jer navodno ima bazu i za nova vozila... Kod 1260 se ne spominje GT 1.9 JTDm 16v ni EDC16c8, ni EDC16c39, ni CF3/CF4, pa ga čitam preko 147 1.9 16v EDC16+.
MPPS ima i kod nas da se nabavi za 140€:
http://fault-code.com/CHIP-TUNING-alati ... 0.0.6.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Btw, sa dizelom kao osnovom za tuning nema greške. :)
Ja sam na dizel prešao kad sam se informisao o remapu i nisam se pokajao... Tj. uvek bih birao samo CPU koji može da se overklokuje :) (otključan množilac i sl.).

Ali... da pređemo mi u novu temu (posvećenu remapu) i zamolimo moderatora da premesti našu diskusiju tamo? Ti daj naziv temi... :rules:
Sauriann napisao: Dušane, da li ovo mora da se radi i na EDC16CF3 koji je kod mene na 156?
Tek sad video pitanje, sorry. Ako je to EDC16c8, mislim da mora, ali nisam siguran... Pitaj Raleta?

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Čet Apr 21, 2016 5:57 pm
od DejaNStilo
Pozdrav svima,

zamolio bih Vas za pomoć, imam problem sa Stilom 1.9 JTD 85 kw karavan, s vremena na vreme izbaci grešku EGR - P0404 , tačnije Check Engine, i posle par paljenja lampicu sam ugasi.

EGR je zatvoren samo metalnom pločicom.

Ovo se dešava u trenucima kada vozim nizbrdo , pa je noga sklonjena sa gasa. Recimo spuštanje sa Mišeluka ka gradu, pa na mostu upali check engine. Auto ide normalno skroz, potrošnja korektna, samo me ovo nervira. Nemam iskustva sa elektronikom, čipovanjem i dijagnostikom niti takve uređaje posedujem.

Svaka preporuka je dobrodošla. Posebno bih zamolio za savet člana @dusanGT

Unapred se zahvaljujem svima

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Pet Apr 22, 2016 7:13 am
od mladenke
p0404, selenoid egr ventila. I ako je egr blokiran selenoid i dalje radi ako nije egr ugasen softverski. Probaj da ga rastavis i pregledaj selenoid, ili ti ne gine ili zamena egr-a ili da ga ugasis softverski.

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Pet Apr 22, 2016 7:43 pm
od DejaNStilo
@mladenke, hvala
EGR nije ugašen softverski, dosta majstora govori da na tom jtd 115 nema potrebe to raditi, ali izgleda da ima.. zvao sam par lokalnih "chipera" , isto govore da na jtd 115 nema potrebe softverski gasiti, kao pokušali bi, ali ne deluju mi uopšte sigurno..

Jedina konkretna informacija u vezi toga je ova par postova iznad što je dusanGT pomenuo za jtd 8v.. voleo bih da nekako stupim u kontakt sa gospodinom Dušanom jer vidim da se čovek dosta razume u ovu oblast.

Ako se neko od članova sa foruma provereno bavi gašenjem ovog čuda u NS i bližoj okolini može preporuka, plaćam uslugu naravno.

Pozdrav

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Sub Apr 23, 2016 4:32 pm
od mladenke
Pa provereno se bavim gasenjem tih cuda ali ne u kolini ns-a pa ti zato i kazem p0404 je greska egr ventila koja je vezana ili za struju egr-a ili selenoid egr-a. Resenje ti je ili da softverski ugasis egr da ga ecu ne vidi, ili da kupis drugi egr ventil i stavis umesto tvog. Idi u safe chip pa neka ti ugase egr na switch-u i skini dzek za struju sa njega.

Majstori i ostali su u pravu, na 8v nema potrebe gasiti egr, vec se samo blokira fizicki, ali ako je egr "gecrk", i prijavljuje gresku za struju, selenoid ili slicno onda mora.

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Sub Apr 23, 2016 4:52 pm
od dusanGT
Na bivšem 147 1.9 JTD 8v iz 2001. skinuo sam ceo EGR i umesto njega stavio odgovarajući otpornik, a otvor na usisnoj grani blokirao pločicom, pa se javljala samo greška na MES fijagnostici, ali nikad MCSF greška na ekranu boardcompa.
Mogućnosti rešenja su sledeće: ili da se EGR softverski isključi i da se ostavi tako neispravan (zaglavljen, zaribao) na usisnoj grani ili da se uradi ovo gore opisano (najjeftinije) ili i jedno i drugo.

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Sub Apr 23, 2016 6:02 pm
od mladenke
pa da kupi otpornik i da plati elektricaru da mu ugradi otpornik (pod pretpostavkom da ne zna sam da ga ugradi) kostace ga ko i da ga softverski ugasi, a opet ce da se javlja greska u ecu-u ali ne na tabli.
Bolje neka ode da mu ugase softverski na switchu a ne peglanjem mape i onda moze da ga iskljuci iz struje kompletno a u ecu-u nema vise nikakve greske. Posle toga skidaj bacaj u kantu i uzivaj. :D

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Sub Apr 23, 2016 9:04 pm
od DejaNStilo
Za početak hvala svima za uključenje u diskusiju i pomoć oko rešavanja mog problema :)

Mislim, s obzirom da se slabije razumem, iz ovog što ste napisali, da je najbolja varijanta da se ovaj EGR isključi softverski .. nov je skup, a neki polovan može biti mačka u džaku pa opet sve ispočetka za koji mesec..

@dusanGT, da li bismo mogli stupiti u kontakt u vezi ovog softverskog gašenja? Vidim da ste iz Novog Sada kao i ja, i da se poprilično razumete u materiju. Ne znam da li je suprotno pravilima foruma, ovde ne vidim PM opciju, pa ću Vam za kontakt ostaviti svoj mail: stevanovic92@live.com

Pozdrav

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Pon Apr 25, 2016 3:46 pm
od dusanGT
Na žalost, mnogobrojne poslovne obaveze mi ne dozvoljavaju da se bavim uslugama konsaltinga, dijagnostike, remapa i servisiranja.

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 5:18 pm
od DejaNStilo
@dusanGT , hvala na odgovoru i dosadašnjim informacijama.

Ako se neko drugi razume i voljan je da softverski ispegla egr, da je u NS i okolini, slobodno neka se javi, plaćam rad naravno. Kao što sam gore napomenuo, zvao sam dva lokalna chip-era, i ne ulivaju mi nikakvo poverenje, jer tvrde da se egr softverski ne gasi na jtd 115, već samo metalna pločica da je dovoljna za zatvaranje. Takvima se ne usudim dati da čeprkaju po autu.

Još jednom hvala svima na pomoći , ako rešim nešto javljam :)

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 9:16 pm
od mladenke
Nadji nekog sa foruma iz okline ns-a ko ima mes, izcitajte mapu i posalji mi pa cu da ti ugasim za pivo kad nekad dodjem na strand. :)

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 9:17 pm
od BobanR
MES moze da skine BIN fajl?

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 9:23 pm
od mladenke
Hteo sam da kazem mpps, greska. Gledam logove pa mi mes u glavi. :D

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 9:26 pm
od BobanR
E to...ja reko' da nema neka funkcija koju sam propustio :D

Re: Remap, deaktivacija egr-a..

Poslato: Uto Apr 26, 2016 11:07 pm
od mladenke
ima, shut down u levi donji ugao i legnes da spavas. :P