Stranica 1 od 1

Paljenje-gasenje

Poslato: Sub Dec 03, 2011 9:18 pm
od darko qv
Prosto pitanje!
Koliko motoru paljenje i gasenje steti ako u toku jednog dana ga nekoliko puta upalimo i ugasimo?Dal mu to skracuje vijek.? :arflag

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Sub Dec 03, 2011 9:22 pm
od alaza
Ja mislim da ce tako pre stradati alnaser nego motor, a takodje ima da posrce goriva kao tenk.

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Sub Dec 03, 2011 9:26 pm
od darko qv
To imas puno pravo,nego znam slucaj u kojem je lik dnevno masu puta pali i gasio auto i na kraju je otisao motor,pa su to pripisali tome,sad mene interesuje dal je to moguce?Ne djeluje mi da taj proces nekako moze da steti motoru? :scratch:

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Sub Dec 03, 2011 9:48 pm
od lalicspecial
darko qv napisao:To imas puno pravo,nego znam slucaj u kojem je lik dnevno masu puta pali i gasio auto i na kraju je otisao motor,pa su to pripisali tome,sad mene interesuje dal je to moguce?Ne djeluje mi da taj proces nekako moze da steti motoru? :scratch:
nema sanse da motor ode iz tog razloga..ja moju trentaru palim po nekoliko puta na dan a keca kada sam imao isto tako i sve na plin 7 god. sam ga vozio i isao je kao mecava motor 1.4 nikada me nije izdao tako sam ga prodao...Samo anlaser odlazi sto je normalno i kontakt brava,po neki relej ko ima automatsko paljenje svetala i to je to.

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Ned Dec 04, 2011 5:47 pm
od Bug
ta prica da je liku otisao motor mozda ima smisla ali u malo drugacijoj situaciji ... mozda je palio hladan motor gas juri na mesto dodje (motor i dalje hladan) ugasi ga , ponovo ga upali gas da stigne na mesto ugasi ga..i sl ..i onda motor se nikad ne zagreje i eto ...
Ovako od samog palenja tesko ...

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Ned Dec 04, 2011 6:16 pm
od darko qv
Pa,i ja sam tako nesto mislio.

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Ned Dec 04, 2011 7:40 pm
od Marko NS
Bug napisao:ta prica da je liku otisao motor mozda ima smisla ali u malo drugacijoj situaciji ... mozda je palio hladan motor gas juri na mesto dodje (motor i dalje hladan) ugasi ga , ponovo ga upali gas da stigne na mesto ugasi ga..i sl ..i onda motor se nikad ne zagreje i eto ...
Ovako od samog palenja tesko ...
:podrzava

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Pon Dec 05, 2011 12:44 am
od Player
Potpuno tacno bi bilo koliko "hladnih startova" ima dnevno a ne paljenja.
Hladan start steti motoru iz logicnih razloga: nedovoljan protok ulja, visak goriva, neodgovarajuci zazori u motoru....

Bolje je preci 100km dnevno odjednom nego paliti auto 20 puta i preci 1-2 km dnevno.

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Pon Dec 05, 2011 10:31 am
od Djo83
da hladan start motori "ne vole", paljenje gasenje zagrijanog motora ne skodi nsita spec, osim mozda kod dizela nosacima motora cimanje svaki cas...


ako se mora par puta dnevno paliti hladan motor treba izbjegavati prelazenje 2500 obrataja dok motor ne dodje makar do 70ak stepeni...

Re: Paljenje-gasenje

Poslato: Čet Dec 08, 2011 12:41 pm
od milos80
Hladan start urnise motor, to stoji... Secam se da sam kao klinac citao u nekom Shell-ovom prospektu kako ucestali hladni startovi skracuju zivotni vek motora, i bas je bilo naglaseno da relacije do 5km najvise uticu na istrosenost motornog ulja. Tako da ne bi bilo lose imati u vidu to prilikom odredjivanja servisnog intervala. Ne moze biti isto 10kkm ako je predjeno u relacijama od po 100 km i u relacijama od po 5km (ili manje)... Takodje cifru od 5 km treba uzeti sa rezervom, jer i u brosuri je bilo objasnjeno (u fusnoti ili tako nesto), da kratke relacije nisu iste za vozila razlicite kubikaze, auto od 2500 ccm radnu temperaturu (temperaturu ulja ne vode) pri spoljnoj temp od 15C postize tek nakon 50 km na otvorenom putu..
Mnogo sam se raspisao, ali poenta je prosta: Za relacije <5km, radije idite bajsom ili gradskim prevozom, a makina se pali za malo duzu relaciju ;)