Stranica 1 od 4
Problem na 3000 RPM
Poslato: Ned Nov 27, 2011 10:06 pm
od Xtc23H
Pozdrav,
Imam problem sa mojoj Alfom 156 SW 2.4 JTD 103 KWh 2001 god, kada je u toku voznje prvi puta dignem preko 3000 RPM upali se lampica za check engine i onda se za 1 do 2 sekunde ugasi nakon toga joj mogu raditi sta mi je volja i vise se ta lampica ne pali i nikako ne mogu dokuciti sta to prouzrokuje?
Na autu je uradjen veliki servis, zamijenjen je set kvacila, nova turbina GT2256V, bilo je puknuto crijevo od intercoolera do usisne grane pa sam stavio od inoxa. Na dijagnostici nema nijednu gresku ali opet ponekad pokaze tu gresku u toku voznje, pa ako neko ima neku ideju sta bi mogao da bude uzrok bio bih veoma zahvalan.
I jos jedna sitnica me muci, a to je kada je motor hladan malo teze ubacuje u 1 i 2 brzinu, dok su sve ostale OK, a kada se malo zagrije motor taj se problem vise ne javlja? Nije do ulja u mjenjacu jer je mijenjano kod zamjene seta kvacila.
Unaprijed zahvalan

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pon Nov 28, 2011 12:31 pm
od dovlax2
bilo je već reči o ovome na forumu, potraži malo da bi se detaljnije informisao.
ovako na brzinu da te utešim nije ništa jako strašno
ima tri razloga zašto se to dešava:
1. prljava ti krilca od promenjive geometrije na turbini
2. ne ispravan onaj pirburg ventil( nalazi se na gore na veznom limu)
3. zaboravi sam jbg.
zaboravih da ti kažem da očitaš na dijagnostici koji kod piše
p.s. to se dešava kada prepunjava turbina
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pon Nov 28, 2011 2:51 pm
od Djo83
pa s obzirom da je turbina nova moguce je da je neki od ventila/senzora - MAF,MAP,Pierburg.
sto se tice menjaca to se i kod mene po nekada desava dok je hladno auto, kontam da je to jednostavno od habanja zupcanika i sklopova u samom mjenjacu i da se sa time treba pomiriti.
btw kako si nabavio turbinu? cisto ako nekad zatreba da znam

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Uto Nov 29, 2011 5:39 pm
od Xtc23H
dovlax2 napisao:bilo je već reči o ovome na forumu, potraži malo da bi se detaljnije informisao.
ovako na brzinu da te utešim nije ništa jako strašno
ima tri razloga zašto se to dešava:
1. prljava ti krilca od promenjive geometrije na turbini
2. ne ispravan onaj pirburg ventil( nalazi se na gore na veznom limu)
3. zaboravi sam jbg.
zaboravih da ti kažem da očitaš na dijagnostici koji kod piše
p.s. to se dešava kada prepunjava turbina
Turbina je nova,a dijagnostika nista ne izbacuje, u servisu mi kaze prijatelj da je to zbog crijeva koje ide sa intercoolera do motora koje sam ja napravio od inox-a, jer mi je gumeno puklo.Pa navodno vise nema duvanja crijeva koje je se desavalo kod gumenog, u svakom slucaju kazu da nije nista strasno.

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Uto Nov 29, 2011 5:42 pm
od Xtc23H
DjomlaN napisao:pa s obzirom da je turbina nova moguce je da je neki od ventila/senzora - MAF,MAP,Pierburg.
sto se tice menjaca to se i kod mene po nekada desava dok je hladno auto, kontam da je to jednostavno od habanja zupcanika i sklopova u samom mjenjacu i da se sa time treba pomiriti.
btw kako si nabavio turbinu? cisto ako nekad zatreba da znam

Turbo servis u Sarajevu, ljudi narucili iz Svedske i za 24 sata je isporucena, cijena 1000 €

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Uto Nov 29, 2011 11:20 pm
od ilija156
Meni se pali dizna na 3500 kada posle jedno minut dva drzim konstantno na tim ili vecim obrtajima ali ne primecujem nikakve promene u toku voznje...ugasi se kad se ohladi motor....(dizne ciscene)
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 1:05 am
od Minketa
Probaj da pitanje postaviš na Hrvatskom forumu, Sebastijanu. Ima svoj thread, "Pitajte Seba".
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 1:20 am
od losdokosti
sigurno ti brljavi neki senzor zato lepo na dijagnostiku zakaci je i kreni da vozis (znaci dijagnostika u voznji) i kad tvoj ECU izbaci gresku pojavice se i na dijagnostici
prosto. da li ste gledali egr ventil i pripadajuci senzor

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 6:19 am
od dusanGT
Ako je turbina nova, krilca su čista i lako rotiraju, pa nema zaglavljivanja.
A zašto je menjana turbina?
Overboost ventil je verovatniji uzrok, jer greška se ne pojavljuje posle nekog vremena, kad se on "razradi" (zagreje). To se i meni dešavalo (posebno u hladnim danima i na početku vožnje), pa sam promenio ventil i rešio problem.
Mogao bi majstor da pogleda i MAP senzor u usisnoj grani koja je verovatno prljava, jer je Alfa iz 2001.
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 10:46 am
od dovlax2
@ilija
proveri kontakte na diznama
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 10:19 pm
od Xtc23H
losdokosti napisao:sigurno ti brljavi neki senzor zato lepo na dijagnostiku zakaci je i kreni da vozis (znaci dijagnostika u voznji) i kad tvoj ECU izbaci gresku pojavice se i na dijagnostici
prosto. da li ste gledali egr ventil i pripadajuci senzor

Hvala na prijedlogu.
Ventili i senzori ispitani sve OK.
Uzrok je metalna cijev umjesto gumene (rucni rad), ali to nije nista uznemiravajuce nema nikakvih gubitaka performansi u toku voznje. Samo sto mene iritira kada se nesto bespotrebno upali.
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Sre Nov 30, 2011 10:23 pm
od Xtc23H
dusan147 napisao:Ako je turbina nova, krilca su čista i lako rotiraju, pa nema zaglavljivanja.
A zašto je menjana turbina?
Overboost ventil je verovatniji uzrok, jer greška se ne pojavljuje posle nekog vremena, kad se on "razradi" (zagreje). To se i meni dešavalo (posebno u hladnim danima i na početku vožnje), pa sam promenio ventil i rešio problem.
Mogao bi majstor da pogleda i MAP senzor u usisnoj grani koja je verovatno prljava, jer je Alfa iz 2001.
Stara se turbina raspala u toku voznje, pa sam je morao zamijeniti.
Svi su mi senzori OK.
Najvjerovatniji uzrok metalna cijev od intercoolera do usisa.
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Čet Dec 01, 2011 9:41 am
od Djo83
to gornje crijevo uopste nije skupo, pogledaj ovde viewtopic.php?f=64&t=51566, jedino oko isporuke za BiH kontam da je cimanje... mislim da za tu cijenu nema svrhe zezat se sa pravljenjem crijeva od inoxa...
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Čet Dec 01, 2011 10:16 pm
od dusanGT
Xtc23H napisao:Najvjerovatniji uzrok metalna cijev od intercoolera do usisa.
Zašto?
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Dec 02, 2011 1:45 am
od losdokosti
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Ned Dec 04, 2011 7:50 pm
od Xtc23H
Imas li neki prijedlog koji interfejs da nabavim za dijagnostiku ( da imam za licnu upotrebu, tj koji je se najbolje pokazao)
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Ned Dec 04, 2011 8:03 pm
od Xtc23H
DjomlaN napisao:to gornje crijevo uopste nije skupo, pogledaj ovde viewtopic.php?f=64&t=51566" onclick="window.open(this.href);return false;, jedino oko isporuke za BiH kontam da je cimanje... mislim da za tu cijenu nema svrhe zezat se sa pravljenjem crijeva od inoxa...
Pa mene je opet ovo od inox-a izaslo jeftinije nekih 20 eura.
I to mi je trajno rijesenje.
Hvala za link.
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pon Dec 05, 2011 2:08 am
od losdokosti
Xtc23H napisao:
Imas li neki prijedlog koji interfejs da nabavim za dijagnostiku ( da imam za licnu upotrebu, tj koji je se najbolje pokazao)
bilo je ovde na forumu reci vec o interfejsima mislim da neko sa foruma i prodaje komplet dijagnostiku ja sam mislio za sebe da nabavim neki sa ELM 327-USB.... mislim da je to sasvim ok ali haj bolje da pretrazis bilo je bas puno diskusije koja dijagnostika, koja cena, mogucnosti....

Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Ned Dec 11, 2011 11:57 am
od Xtc23H
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pon Dec 12, 2011 8:36 pm
od dovlax2
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Mar 02, 2012 11:24 am
od Sauriann
Sa istim problemom se borim od jutros. Još nisam rešio problem a kapiram da je jedan od dva senzora. Overboost ventilsenzor na veznom limu je sigurno ispravan (stavili nov i sa njim mi se isto pali greška kad se potpoi do daske) i nekim mali senzor blizu EGR-u koji je očišćen ali opet se upalila greška.
Da sve bude gore iscimao sam Deshu jer žurim na put da mi to na brzinu reši ali nisam mogao da čekam...Jedino šta znam da je taj na veznom limu ispravan. Problem je što sam i crevo interkulera krpio ali ono ne pišti. To mi sve otežava dijagnostiku ali ću videti da to prekopam polako za vikend pa ako ništa onda kod majstora da ostavim auto...
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Mar 02, 2012 11:45 am
od Djo83
to kod EGR-a je MAP senzor (manifold air pressure), nije skup - oko 2000din sam platio pre 2 god i mozes ga sam zameniti ima konektor i jedan sraf samo... unutra ima osetljiva membrana koja moze da se osteti kad se cisti, tako da mislim da je najbolja varijanta da kupis nov i zamenis...
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Mar 02, 2012 12:05 pm
od Sauriann
Hvala,
pokušaću da promenim sam za vikend ako ga nađem novog u Ša...
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Mar 02, 2012 1:28 pm
od dusanGT
Proveri i "paštetu". Ako je malo korodirala (jer si pokupio sneg idući unazad) i zaglavljuje u položaju za mali broj obrtaja, kod remapovanih motora javlja grešku...
Re: Problem na 3000 RPM
Poslato: Pet Mar 02, 2012 3:09 pm
od Deki
Isprati crevo vakuuma dolazno na pierburg vent do vakuum rezervoara. Imas na njemu jedan konektor pa pogledaj da nije on u pitanju. Mozda popusti vakuum pa brljave i krilca. Kreni od pocetka da pregledas.