Stranica 1 od 1
Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Sub Okt 29, 2011 11:37 pm
od Dragor
U pitanju je alfa 156 1.9 jtd.Skoro sam menjao set kvacila u kompletu sa plivajucim zamajcem (sve valeo.Kupljeno u Kit-u).Tada sam zamenio i cilindar na pedali kvacila (posto je predhodni vlasnik menjao skoro cilindar na menjacu.Bio mu je procureo)).Hteo sam da sve u vezi kvacila bude novo i da resim taj problem za malo duze vreme.
Posle zamene svega toga dobio sam mekano kvacilo ali mi ne hvata pri patosu vec negde na sredini i nesto mi ne odvaja kako treba.Neznam kako da vam docaram utisak.
Kvacilo ne odvaja postepeno vec odjednom.Znaci,kada se pusta kvacilo ne odvaja uopste dok ne dodje do neke tacke pa odvoji odjednom.Mnogo je tesko za saltanje,pogotovo iz vise u nizu a narocito kada se salta iz prve u drugu.Ne mogu da presaltam a da mi ne lupi kvacilo.Mozda,kada bi bilo nize,bilo bi mi zgodnije za nogu i mozda bi mi se to ne bi desavalo ali ovako kada hvata na sredini,to mi bas smeta.Prvo sam sumnjao u set kvacila (da mi nisu dali pogresan set) posto sam imao takav slucaj pre par godina na drugim kolima (dali mi set od benzinca umesto za dizela) i bili su isti simptomi medjutim poucen tim losim iskustvom sam ovaj put dao broj sasije,cak i nosio moje staro kvacilo u radnju da uporede (osim zamajca).
Majstor mi kaze da bi kracenjem osovinice na cilindru na menjacu mogao da spusti kvacilo da nize hvata.
Molim za savete i misljenja.
1.Zasto novo kvacilo hvata na sredini umesto pri patosu?
2.Zasto lose odvaja?
3.Sta mislite o ovakvom nacinu stelovanja kvacila (kracenjem ili produzavanjem osovinice cilindra)?Da li je to izvodljivo?
Pozdrav.
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 8:13 am
od Dragon
I kod mene je slicno, ali evo vec dve godine tako i ja sam naucio da vozim bez problema. A, recimo, vidim da kod nekih kvacilo lepse radi nego kod mene.
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 8:48 am
od Djo83
Ja koliko znam hidraulicno kvacilo se ne steluje. Da li promenio ulje od hidraulike?
Varijacije u radu kvacila mogu da zavise kako od samog seta tako i od stanja cilindara i ulja koje se preporucuje menjati svake 2 god, a kod nas to niko ne menja. Razlog je sto je hidraulicno ulje higroskopno i vremenom pocne da gubi svojstva, npr ja sam primetio da mi razlicito radi kvacilo po hladnom i toplom vremenu (bolje po hladnom, nekako nize odvaja i glatko, ne znam kako da opisem), to ima iskljucivo veze sa uljem , plus sto nakon promene pakni kocnica i odzracivanja sistema sam opet primetio poboljsanje jer se isto ulje koristi za kocnice i kvacilo.
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 9:01 am
od Dragor
Zaboravio sam da kazem da je i ulje zamenjeno i ozracen sistem propisno.
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 11:29 am
od ser_rale
Verovatno ti je ostao mehiric vazduha u sistemu posto si menjao ulje i cilindar. Procitao sam da si pustao vazduh iz sistema.
Reci mi samo da li kvacilo bolje odvaja kad je motor dobro zagrejan a losije kad je totalno hladan, recimo ujutro?
ser_rale
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 11:45 am
od Djo83
pa nista onda taj set kvacila vjerovatno treba tako da radi... ko ce ga znati, sve sto nije prva ugradnja mora valjda na neki nacin da se razlikuje... ja bi' se pomirio i navikao na to...
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 4:58 pm
od Dragor
Sto se tice ozrake sistema,majstor ga je ozracavao.Ako je i ostalo nesto vazduha,ja to ne mogu da znam.Jedino da idem kod drugog majstora da mi ozraci ponovo.
Da,rekao bih da je ujutru malo gore kvacilo nego kad je zagrejan motor.Narocito kad ga tek upalim,krenem i kad treba da presaltam u drugu.Tada se to najvise odrazava.
Ma s...m se u valeo.Ko zna kakvog divljaka su mi uvalili.Zaboravio sam da kazem da mi igra papucica kvacila.U voznji kada stavim nogu (ovlaz) na papucicu kvacila,ona igra.Izbacim iz brzine,ona ne igra.kome god to majstoru kazem,kao iz topa odgovori "plivajuci zamajac" a kada im kazem da je nov,oni ostanu bez teksta i kazu da neznaju sta je.Jedan mi je rekao da onda plivajuci nije dobro ugradjen,ja reklamirao majstoru koji je to radio,on kaze da nema tu neke nauke i da to nije tacno,da se plivajuci menja kao i obican zamajac,da ima one stiftove na koje mora zamajac da najase i da se pogode rupe od safova i to je to.Zamajac se stegne i da to nije nikakva nauka i odgovorno tvrdi da ga je propisno namontirao.Spreman je i da skine menjac ako treba da bi to dokazao ali to mora da mu se plati.Tvrdi da je sve postavio kako treba,dotegao,podmazao,ozracio itd.
Da nije majstor okrenuo lamelu,sada mi pade na pamet?
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 6:21 pm
od dusanGT
Majstor je u pravu kad kaže da zamajac (plivajući ili obični) ne može da se pogrešno montira... Korpa sa lamelom već može (ne pogodi se u centar - ekscentrična montaža), ali simptomi nisu kao što si opisao, osim podrhtavanja pedale kvačila - to hoće ako lamela neravnomerno naleže na zamajac. To neravnomerno naleganje je ili zbog lošeg centriranja korpe ili zbog deformacije korpe (ali set je nov, pa mi je rano za deformaciju korpe).
Da li je majstor video kakav je druk ležaj - ta provera (rukom) se uvek radi kada se menja set kvačila.
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 7:59 pm
od ljube-kugla
hidraulicno kvacilo je samostelujuce i stelovanjem na osovinici od pedale bi se dobilo ako pedala nema granicnik a ako ima onda ce se desiti da ostane jos nize jer nece moci da povuce ulje ako se pretegne
proveri da li pedala ima lufta u bolcnu gde se sastavlja sa cilindrom i kad stiskas kvacilo da li se krivi nosac cilindra ili pedale,imao sam slican problem posle ubacivanja hidro kvacila na fiat cromi,pedala,i cilindri su sa 164-orke
desavalo se da stisnem kvacilo do kraja i onako ubodem u tepison da bi odvojio skroz,desavalo se da se krivi sam nosac pedale i onda sam napravio dodatni nosac koji veze drugu stranu osovine pedale i cilindar da se prilikom stiskanja ne razilaze nego su na istom razmaku,cak sam pravio drugi stelujuci stift na menjacu od cilindra do poluge i nategao pajserom i nista veliko nisam dobio
glavni problem je bio sto je i lamela bila malo sire zanitovana,obloge su bile velikog razmaka jedna od druge i dok se malo nije potrosilo a i odgrejao sam je par puta,sad je druga prica,sve radi savrseno
cak sam otvorio rupu na kucistu menjaca da odvijem korpu i podbacim sajbne ispod,da simulira potrosenu lamelu,odma je bolje odvajalo ali je i proklizavalo,napravim jos tanje sajbne i dobije se bolja situacija ali brzo je pocelo da proklizava,sto znaci da je na kvacilu 0.1mm ogromna
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 8:47 pm
od Dragor
Sutra cu da proverim luftove na pedali i bolcnu.Sto se tice druk lezaja,i on je stavljen nov.
Mislio sam da proverim onaj cilindar na menjacu.Postoji li sansa da on nije odgovarajuci.Neznam koliko tipova tih cilindara postoji za alfu i da nije greskom ugradjen pogresan cilindar.Ja znam da imaju samo dve vrste i da se razlikuju po kacenju na menjac tako da ne moze da se ugradi neodgovarajuci tip ali opet nisam siguran.
nije mi niko odgovorio da li stvarno moze da se okrene lamela kada se ugradjuje tj, da li je simetricna ili ne?Nisam nikada obracao paznju na to.Ovo pitam iz razloga sto kada sam majstoru dostavio set kvacila i kada ga je otvorio,iznenadio se sto je kvacilo "kontras" tj, sto druk lezaj vuce peraja korpe a ne gura ih kao kod vecine automobila pa zato pitam ovo za lamelu (da li moze da se pogresno okrene pri montazi) jer tada sam imao utisak da se on nije sretao sa ovom vrstom kvacila,jos ako je lamela simetricna i moze da se ugradi bilo kako da se okrene,onda izrazavam sumnju da je on to lepo namontirao mada on sve greske kategoricno negira.
Moram da napomenem da je ovaj novi valeo zamajac malo deblji od prve ugradnje ali je malo dublji sa unutrasnje strane tako da kada se nasafi na nalegajucu povrsinu dodje mu na isto (sumnjam da me shvatate ali neznam kako da vam objasnim).To me je majstor zvao da mi kaze pre nego sto ga je ugradio.Ja zvao kit i rekao im to,oni kazu,"to je zamajac za tvoja kola i nista ne brini,prodalismo do sada 100 komada i nije bila nijedna reklamacija.Po katalogu ne postoji nijedan drugi tako da nema sanse da nije taj.Ako hoces vrati nam zamajac,vraticemo pare ali neznamo gde ces da kupis isti kao tvoj stari jer svi u Srbiji imaju samo ovaj sto imamo i mi.Tada su se zamajci radili tako a sada ovako."
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Ned Okt 30, 2011 9:38 pm
od ljube-kugla
moze da se desi da cilindar kvacila bude nekog proizvodjaca i da je veci za recimo 1-3mm po precniku i automatski kvacilo ide lakse ali se skrati hod za par mm i sto mozda bude dovoljno da ne odvoji skroz a bilo je kombinacije da i na pedali bude veci i onda kad se upare rade normalno,treba uporediti podatke ili recimo na nekom drugom autu,obicno na cilindrima pise koji je precnik
na pedali je od 19mm do recimo 23mm a na menjacu od 24-26mm
lamela se ne moze okrenuti kontra jer bi nesto kacilo,kod modela koje imaju opruge,opruge udare u srafove od zamajca,a kod modela sa plivajucim zamajcom koliko znam nemaju opruge na lameli,mozda neki modeli i imaju nisam siguran,ali srce bi trebalo da je duze sa jedne strane
Re: Stelovanje hidraulicnog kvacila
Poslato: Pon Okt 31, 2011 6:58 am
od misholinjo
Lamela ne moze da se okrene kontra jer ima jednu stranu one cevcice u koju ide spojnicka koja je duza i ta strana mora ka motoru (zamajcu)jer ne moze fizicki drugacije. Cuo sam pricu za to ekscentricno montiranje lamele ali mi nije jasno kako s obzirom da lamela mora da prodje kroz spojnicku a ako je ikako otisla u stranu mislim da ne bi mogao da se privuce menjac posle.
Jel ti majstor skroz sklonio menjac kada je namestao set ili je samo napravio rupu kroz koju moze da ugura novi set i natezao da moze da zasrafi? Mozda prenosi samo vibracije motora preko papucice?
Cilindre ne treba uparivati vec kada skines stari premeris sa novim, sve drugo mi deluje nesigurno, a gde odvaja, i meni sa novim odvaja u donjoj trecini, verovatno pocne i ranije ali tu tek pocnes da osecas efekat.
Mekano ili kruto odvajanje mislim da najvise zavisi od elasticnosti same korpe i lamele ako ti je dobar zamajac jer su i one delimicno elasticne, neka me ispravi neko ako gresim.