Stranica 1 od 2

2.5 V6

Poslato: Sre Avg 10, 2011 11:19 pm
od stefanves
Drugari, koje ulje preporucujete za ovaj motor?
Trenutno je u njemu Selenia Racing.

Koje kociono ulje je najbolje za nase masine? Ima li neko koje, specificno, Alfa koristi?

Re: 2.5 V6

Poslato: Sre Avg 10, 2011 11:58 pm
od starac vujadin
Ostani na tom ulje slobodno

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 4:37 pm
od alfaskorpion
Ostani na toj gradaciji 10-60w ali ti toplo savetujem da izbegavas seleniju .
Ovo ti govorim iz licnog iskustva sa bas tim uljem koje je bukvalno razbijeno sa 8kkm , sto je velika sramota za punu sintetiku .Ja malo ostrije vozim i na visokim temperaturama se to ulje toliko razredi da postaje retko kao voda :bluechin:
Preporucio bi ti da uzmes Castrol Edge Sport 10W60 koje visoko kvaliteno ulje sa nesto visom cenom , sto je zanemarljivo u odnosu na daleko bolji kvalitet od selenije.
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=33757
Za kociono ulje bi ti preporucio ate super blue racing imas ga u cbc shopu ;)
http://www.tirerack.com/brakes/accessor ... .jsp?ID=21
:wave:

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 5:48 pm
od Alex156
Mozes da cepas Seleniju slobodno samo je menjaj na 10.000 a ne 20.000 kao sto pise i nemas frke i normalno jednom nedeljno provera stanja na sipci :hello:

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 8:35 pm
od stefanves
@ Starce, sta ti mislis o Castrolu?

U svakom slucaju menjam na 10.000 km ulje, to uopste nije ni pod znakom pitanja.
Ulje uzimam u AP sportu.

Kociono ulje sam uzeo Tutella DOT 4, u AP sportu. Zamenicu kompletno kociono ulje, sto se kaze just in case.

Hteo bih preventivno da zamenim i ulje u menjacu, koje preporucujete.
Koliko ide u menjac (6 brzina, manuelni)? Oko 2 litre, I guess?

Par pitanja za ljude sa 2.5 V6:

1. kvacilo hvata malo ispod sredine, sto ukazuje da nije potroseno. Auto vuce vrlo dobro, lamela ne proklizava...ali je pedala jako tvrda. Da li to tako treba da bude?
Majstor je pregledao kvacilo i utvrdio isto sto i ja, i on kaze da je to kvacilo jednostavno takvo.
Npr. na Bravu (benzinac, mislim da je 1.6), na kome je promenjeno kvacilo pre nekih 20k km, pedala je mnogo meksa.

2. Da li 156ica ima relativno mali kurg zaokretanja tockova? Volan mogu da namotam samo jedan krug (u obe strane - leva - desna), i to je to.
Posto auto ima ugradjen Zeder(Luigi imao viska para :P Bolje da je stavio projektore), pomislio sam da nije to nesto pojebalo.
Volan je relativno tvrd, tj. nije lagan servo kao kod npr. Punta... To bi trebalo da je tako, ali cisto da proverim :) (meni nije zasmetalo, ali drugaru jeste...)

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 8:48 pm
od starac vujadin
Castrol Edge Sport je vrhunsko ulje, bolje od Selenie Racing. Ako se auto vozi na Selenii i sve je u redu, onda ne moras da menjas...ako hoces promeni. Neces pogresiti u oba slucaja. Mozes da sipas u Shell Ultra Racing u istoj gradaciji i to je vrhunsko ulje. V6 masina nije tako zahtevna za dobrim uljem kao twin spark. Sipaj neku dobru sintetiku i menjaj na 10000 i to bi bilo to.

Sto se tice volana i kvacila mozda bi bilo dobro da ga odvezes kod iskusnog majstora za Alfe i on ce moci da ti da realnu procenu. Inace, nezavisno od tvog auta, kvacilo moze da bude potroseno i da hvata nisko - kada se nasteluje da izdrzi jos malo. Kvacilo je kod Alfe 156 dosta mekano, a ni volan nije nista posebno tezak...jeste tezi od Punta, ali mogao bi da bude tezi...ne znam na sta si navikao. Odvezi auto kod majstora, pa ce ti reci. Ili vidi se sa @speedfreakom, on covek vozi V6 i u dobrom mu je stanju, pa ce ti reci da li je normalno ili nije normalno.

E, hajde otvori temu u virusu, pricamo o tvom autu na dva mesta, a nijedno nije pravo...

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 9:15 pm
od stefanves
Onda cu se drzati Selenie Racing, jer je i momak od kog sam ga kupio vozio sa tim uljem.
Menjam svakako na 10.000, ne przim ga dok ne dodje do 90 stepeni...

Sto se majstora tice, imao sam jako jako losa iskustva sa raznim ovlascenim servisima.
Imam svog majstora koji je expert za Francuze, i nekako u njega najvise imam poverenja.
Covek je, uslovno receno, od nauke. Kako pise u knjizi, tako i radi. Ne volim one sto sve znaju najbolje, ispravljaju 'greske' fabrike...
Eh, sada jedno pitanje sto se zupcenja tice. Da li se vadi motor pri zameni kaisa?
Da li postoji neka specificnost koju da kazemo expert za Alfe ne zna?
Imam servisno uputstvo od 2.5 V6 motora, tako da bih ja to njemu dao da protumaci, kupio bih mu alat za zupcenje (oko 300 eura, cisto da ne pomislite da su cifre u hiljadama)...

Na koliko se menja zupcasti na v6 motorima? Ovaj je zamenjen pre 30.000 km, po recima clana foruma( Cakija sto vozi 166 3.2, koji je kupio auto od Delte).

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 10:00 pm
od darko qv
Slobodno se drzi Selenije.I ja sam sipao Castrol RS,al kad sam cuo da je Castrol ulje koje se najvise stanca.....odustao sam od njega.Sad vec 2x sipam Racing i nema greske. :beerchug:

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 10:05 pm
od stefanves
To sam i ja cuo, pa sam iz tih razloga skeptican prema brendovima koji su opste popularni.
Da ne pametujem, drzim se Racing iz AP sporta. Mozda kupim jedno 20 litara Castrola ili Shell u DE, pa da budem siguran da je original.

Re: 2.5 V6

Poslato: Čet Avg 11, 2011 10:32 pm
od starac vujadin
U svim normalnim prodavnicama, kao sto je i AP sport Castrol je sigurno original.

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 8:22 am
od Alex156
Kad sam ja menjao moj prodavac u Delti mi je rekao da se kajs menja na 80.000 ako tvoj ima 30.000 predjenih onda mozes da peglas bez brige.... Zamena traje citavu vecnost i nije ispod 100 evra za ruke, motor nemora da se vadi moze malo pajserom da se pomeri u stranu :blush:

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 9:13 am
od stefanves
Hvala druze! :)
Daj vidi ovo moje pitanje za volan, i relativno mali zaokret tockova...da li je to normalno...
Jos i ovo za kvacilo.

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 10:13 am
od Alex156
Pa za kvacilo neznam u odnosu na Bravo koliko se secam i meni se u pocetku cinilo da je tvrdje sada sam se navikao, vidi proveri cilindre mozda mada neverujem... a sto se volana tice i kod mene je jedan krug do punog zaokreta i ide bez problema pazi kad moja cerkica sa dve godine moze da ga okrece... Sve je to stvar navike treba da se naviknes na sve to, ja kad sam poceo da vozim moju cinilo mi se da vozim svemirski brod dok sada je peglam kao da sam na bajsu.... :grin: Ako ti je frka za majstora mogu da ti dam broj decka koji meni odrzava auto od prvog dana radi iskljucivo italijane

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 10:59 am
od Bogdan156
Mali okret volana je normalna stvar kod 156 makar fl. Nervira jako i predstavlja problem. Sto se kvacila tice moje je jako, jako mekano i hvata bas nisko, na satu je 150 000 i mislim da nikada nije menjano. Doduse nemamo isti motor...

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 2:25 pm
od sErGiO
Ako je kvačilo tvrdo velika je verovatnoća da je lamela pri kraju. Kod mene je bilo tvrdo godinu dana dok nije počela lamela da proklizava, pre toga je bilo sve ok.
Što se tiče ulja koliko vidim na sajtu Selenie (a i na nekim drugim sajtovima), preporučeno je 20K for Alfa Romeo, a ne Racing. Druga preporuka je 5W-40 a nigde se ne spominje 10W-60 tako da bih ti ja savetovao da se još malo raspitaš.
Kad je okret volana u pitanju to je normalno jer je auto sportski nastrojen i da bi imao precizno upravljanje pri većim brzinama to je neophodno.

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 4:13 pm
od alessandro
Ja bih se nadovezao na pricu za volan... Imao sam priliku da vozim Fiat Brava-u, i volan je zaista, ali zaista, previse lagan, bar za moj ukus. Za grad je OK, ali na otvorenom je pomalo iritirajuce.

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 6:19 pm
od Alfanatic
Ko iz npr. Punta sedne u 156 (pogotovo još ako oseti City mode), onda će mu Alfin volan biti relativno tvrd. Ali druga je to priča i u snažnom automobilu upravljanje mora i treba da bude direktnije. Od svega što sam vozio volan kod 156-ice mi najviše leži, ne pliva i oseti se kontrola nad točkovima, a opet nije previše tvrdo i naporno! Izuzetno odrađeno i baš po mom ukusu.
Kod mene je kvačilo tvrđe, ali ne previše tvrdo i takvo je već šestu godinu od kako vozim auto. Preciznije, tvrđe u poređenju sa nekim drugim (i novim) automobilima, ali ne pretvrdo.
Što se tiče velikog prečnika okretanja, čitajući novinarske impresije kada se pojavila 156-ica, jedna od zamerki beše upravo to (uz manji prtljažnik od konkurencije i manje udobnosti)! Mada i to sve spada pod lični doživljaj vožnje. Ako se ne varam, prečnik okretanja (sada pričam po sećanju) je negde oko 11,5 m, ali neka me kolege dopune sa potpuno preciznim podatkom! Dakle, nije baš za lagano gradsko manevrisanje, ali opet - ko kupuje 156 zna zbog čega je kupuje, zašto su neke stvari tvrđe, vešanje takvo kakvo jeste,...

Re: 2.5 V6

Poslato: Pet Avg 12, 2011 9:43 pm
od cirko83
:podrzava
Volan i kvačilo su i kod mene tvrđi nego na nekim autima, ali takvi i treba da budu jer imaju drugačiju ulogu u odnosu na "obične automobile", a što se tiče zaoketa volana, još uvek nisam vozio automobil koji ima precizniji volan, pa se stoga morao žrtvovati zaokret od preko 11 metara, a dobila limuzina sa upravljačem kao formula :) :drink

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 1:14 am
od stefanves
Volan je mnogo tvrdji u odnosu na npr. X5, Cayenne (sportski setovani automobili, da tako kazemo).
Za primer sa prelaskom iz Punta (City) u 156icu, se apsolutno slazem.

Inace, potpuno sam se navikao na volan...i sada ga ne bih menjao ni za sta.
Apsolutno mi odgovara takav kakav je.

Kvacilo mi se cini da je pred zamenu, videcu pa cu javiti. Suvise je tvrdo, i moram bas da uprem da bih ga stisao do kraja. Vrlo lako moze biti i da je cilindar pri kraju (trebalo bi da je hidraulicno kvacilo, da?).
Ja se nadam da ce se to sutra ispitati.
Nema apsolutno proklizvanja, tresenja pri polasku, auto lepo prenosi snagu na tockove...

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 8:24 am
od Mique
Ajd lepo otvori temu u virusu , a ne ovako ...

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 5:31 pm
od stefanves
Sto? Krsim neka pravila? :grin:

Danas ustanovljeno da cilindar kvacila malko pusta. Htedoh da ga zamenim, otisao do AP sporta(samo oni rade Subotom), i kupio neki Menelli.
Majstor ga pogledao, i kaze da je turski i da nece dugo. Mene su ubedjivali da je italijanski deo :(
Izgleda da moram da idem u Deltu, pa da cekam novi mesecima(kao i sve sto se ceka u Delti)...

Da li u menjac ide 75W90 ili 75W80? Koju marku vi sipate?
Da idem u AP sport ili da uzmem ono sto mi preporuce u Delti?

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 6:28 pm
od sErGiO
75W-80 mada može i 90.

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 7:25 pm
od stefanves
U Auto Dati pise 75W90, u knjizici isto...
Aj prepruka za ulje. Delta, AP?
Nekako su mi delovi prejeftini u AP sportu. Sve mi se cini da je to neka SH klasa.
Gresim?

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 7:43 pm
od Alex156
Ulje mozes da uzmes u AP Sportu bez problema, a sto se tice cilindra uzeo si Meteli sranje zivo meni je taj riknuo posle jedno 1000 - 1500 km zamenjen je istim za sada funkcionise ali je pedala malo niza i ponekad malo teze upada u brzine... Ako nisi bacio stari odnesi ga na reparaciju imas servis na ulazku u Boleč sa leve strane... :hello: Ah da u Delti cilindar kosta oko 18.000 sto previse bar za mene... :club:

Re: 2.5 V6

Poslato: Sub Avg 13, 2011 7:49 pm
od stefanves
Donji cilindar kvacila, sa osiguracem kosta 18.000 dinara? Right?
Zasto ovo djubre od Metellia kosta svega 1600 dinara :S
Stavicu ga, i vozicu neko vreme pa cu javiti kako se ponasao.

Koliko kosta remont? Moze na PP adresa/telefon?
Vidjam te cesto u PA, kod gimnazije/poste, tj. vidjao sam te.