Stranica 1 od 1
Ulje na usisu
Poslato: Pet Jun 10, 2011 1:58 pm
od Minketa
1.9 JTD 8v, presla 200k, pocelo je da mi prlja uljem na usisu.
Sta se desava? Zasto to? Sta da radim?
Re: Ulje na usisu
Poslato: Pet Jun 10, 2011 6:19 pm
od dusanGT
Nešto ulja na usisu mora da ima - potiče iz turbine (ležajevi su dotrajali) ili iz überlaufa (oduška) uljnih para...
Kad skineš crevo usisa i obrišeš prstima cev usisa sa unutrašnje strane, koliko ulja ima?
Re: Ulje na usisu
Poslato: Pet Jun 10, 2011 8:40 pm
od kilson
Lepo zapazanje, pogledaj da li je nauljen i deo crva do kompresorskog dela turbine.

Re: Ulje na usisu
Poslato: Sub Jun 11, 2011 3:09 pm
od Minketa
Kako dotrajao lezaj na turbini!? Mazio sam je sve vreme. I, avgusta 2010, kad sam je uzeo, bila je odlicna na dijagnostici. I, gasovi su govorili da je motor odlican. Bila je presla 170k kad sam je kupovao. Majstor je procenio kao realnu kilometrazu. Jedino gde sam omanuo je... vozio sam sa dotrajalim termostatom hladjenja.
Sad cu da sidjem dole i da proverim ovo sto ste mi savetovali.
Re: Ulje na usisu
Poslato: Sub Jun 11, 2011 4:13 pm
od dusanGT
To se dešava posle određene kilometraže i ne može da se ustanovi dijagnostikom... Znakovi su nauljeni unutrašnji zidovi creva i usisa, kao i pojava tamne, masne i guste tečnosti pri isperanju intercoolera nekim odmašćivačem...
Uzgred - šta znači "maženje" turbine sve vreme?
Re: Ulje na usisu
Poslato: Sub Jun 11, 2011 5:36 pm
od Minketa
Turbina je suva, nigde na njoj nema ulja. Crevo na usisu motora nemam alata da skinem. A sta znaci mazenje? Pa to znaci, da dobija najskuplje Extra Vergine Olive Oil na 9-10 hiljada, da nije gazena preko 3200, i da ne ubrzavam kao manijak.
Re: Ulje na usisu
Poslato: Sub Jun 11, 2011 8:58 pm
od Danpil
Druze moras nekad da vozis i malo vise od 3000 obrtaja, jer se tada koliko znam turbina aktivira, bas da ne bi zaribala. Mozda gresim...Termostat nije mogao da napravi taj problem...
Re: Ulje na usisu
Poslato: Sub Jun 11, 2011 10:22 pm
od dusanGT
Minketa napisao:...da nije gazena preko 3200, i da ne ubrzavam kao manijak.
To je stvarno maženje... Međutim, ponekad bi (iz drugih razloga) trebalo voziti na više RPM...
Danpil napisao:Druze moras nekad da vozis i malo vise od 3000 obrtaja, jer se tada koliko znam turbina aktivira, bas da ne bi zaribala. Mozda gresim...Termostat nije mogao da napravi taj problem...
Turbina je stalno aktivirana i ne može da zariba (u klasičnom smislu), ali ležajevi mogu da se istroše, ako je podmazivanje turbine neodgovarajuće.
Re: Ulje na usisu
Poslato: Ned Jun 12, 2011 2:21 pm
od Danpil
Imenjace hvala na objasnjenju za turbinu. Meni su kao majstori rekli za to. Izvinjavam se za mali off.
Re: Ulje na usisu
Poslato: Ned Jun 12, 2011 4:47 pm
od Djo83
Ulje na unutrasnjoj strani usisnog creva ima i kod novog dizela...
Najvjerovatnije ti je popustila shelna koja steze crevo tu na strani usisa - to je kod mene bio slucaj. Stegni selnu obrisi sve pa ces vidjeti kakva je situacija. Ja sam kod mene stegao shelnu prije 2 god i do dan danas ni kap ulja vise nije izasla tu na spoju.
Re: Ulje na usisu
Poslato: Uto Jun 14, 2011 4:04 pm
od mmladen
Posto sam ja novi vlasnik alfe 156 1,9 jtd(2002god.) jel neko voljan da mi pokaze gde se nalazi to crevo usisa
Re: Ulje na usisu
Poslato: Sre Jun 15, 2011 11:11 am
od Djo83
veliko crevo koje ide iz blatobrana pa iza/iznad akumulatora i onda ulazi na usis ne mozes da se ne vidi
