Stranica 1 od 1

Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 12:57 pm
od alfaholic
Poslednjih par nedelja desi se da ne mogu da ubacim u rikverc, jednom, dva ili vise puta dnevno, mozda preskoci jedan dan, nisam bas vodio evidenciju.
Generalno, na satu je 175 000 km i meni lici na kvacilo zrelo za zamenu, ali me malo buni sto nije stalno ovako, u vecini slucajeva mogu normalno ubaciti, eto nasumicno se desava suprotno. Sve ostale brzine rade normalno.

Moze li to da bude nesto drugo osim dotrajalog kvacila?
Oba cilindra su menjana, nema par hiljada kilometara pa su oni iskljuceni.

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 1:17 pm
od sErGiO
Mislim da je to pre do samog menjača nego do kvačila. Neki zupčanik ili ležaj ili tako nešto. Meni se isto dešava već 2 godine, a u međuvremenu je zamenjen set kvačila i ništa se nije promenilo po tom pitanju.

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 1:19 pm
od alfaholic
Hmmm, zanimljivo...

Zaboravio sam da pomenem, kad se desi da ne mogu ubaciti u rikverc, pustim i pritisnem kvacilo par puta, malo sacekam, malo bajem i posle nekog vremena uspem i tada udje tesko i zakrce zupcanici, bas kao da ne odvaja kvacilo dovoljno.

Mesto na kome hvata je odprilike 2/5 dole, dakle pri dnu.

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 2:03 pm
od Tihomirce
Probaj da malo daš gas na lare bez kvačila 2000rmp
pa brzo stisni kvačilo i ubaci u prvu , ako zapinje onda slabo odvaja
ako uleti bez zapinjanja onda nije do lamele i korpe :this:

Moje mišljenje je da je stalo na pola zuba ,
probaj ovako , izbaci na prazno i pusti kvačilo
pa ubaci u prvu da se zaustavi okretanje spojničke da ne krči pa onda u rikverc
meni se desi neki put , pa malo išaltam po brzinama i uđe bez problema ;)

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 5:45 pm
od cirko83
Kod mene na AR 33 u rikverc najlakše ide tako što ubacim u treću pa iz nje u rikverc bez problema, a ovako zakrči i ponekad neće da upadne.

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 8:44 pm
od alfaholic
Evo ovako...
Ako dam gas na 2k RPM i odmah nakon toga pritisnem kvacilo i bez cekanja ubacim u prvu, udje bez bilo kakvog krcanja, ali ce naravno uci tesko i sa oklevanjem, to je tako od kad sam uzeo auto sa 70 000 km. Moje je misljenje uvek bilo da su to sinhroni kojima treba vremena da usklade brzinu okretanja, sto i dalje mislim, jer sam sebe navikao da na semaforu uvek posle lera zadrzim kvacilo dve-tri sekunde i tek nakon toga ubacim u prvu, tako udje najprirodnije, bez ikakve sile i oklevanja.

Kad je u pitanju rikverc, nisam siguran da li je tako od kad imam auto, cini mi se da jeste, isto pre ubacivanja u rikverc posle lera sacekam dve-tri sekunde, inace ako to ne uradim obavezno zakrci.
Kada bih drzao na 2k RPM i pokusao odmah kvacilo, pa u rikverc, verujem da ne bih ni mogao da ubacim, vec bi posle malo vece sile opet zakrcao i usao.

Sto se tice tvog upustva kako da prevarim ovaj problem, cini mi se da nista od toga nema uspeha. Ovde se rikverc nasumicno vrati nekad brze, nekad ne, ali nisam primetio nikakvu matricu u onome sto pokusavam da se problem izgubi.
Recimo, ubacim u prvu, pa u rikverc, nece. Takodje, sve brzine isaltam i onda pokusam, nema veze sa tim.
Ono sto mi se cini da moze pomoci je da ostavim malo u leru a onda probam, nakon cega verovatno hoce, ali udje teze i zakrci, auto se malo zatrese, kao da je jos uvek veza sa tockovima. nakon toga ulazi normalno.
Generalno, ne bih da ostavim sve na nekom snalazenju, uzimajuci godine i sve ostalo, auto mi je u dobrom stanju uvek, pa bih da tako i ostane koliko je moguce, ovo me bas nervira.

Bio sam danas kod nekog majstora na brzinu da mi kaze je li kvacilo, cisto da mi potvrdi, kaze ne veruje. Pitao me da li kad drzim kvacilo duze, da li se onda desava, nisam bio siguran.

Inace, voleo bih da je kvacilo, kilometraza je takva kakva je, treba da se radi i semering, prednji cini mi se, curi ulje na sve strane, prednji lezajevi su katastrofa, kuckaju kao viljuske na svakom skretanju (Breda nakon godinu dana od menjanja :scratch: ) sve to cekam zbog skidanja menjaca, a sad ce da bude najgore kad ne uradim kvacilo zbog neke druge gluposti, a moracu da skidam menjac dole. :doh:

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 9:31 pm
od StefanMih
Ako tezhe ide u rikverc obichno pomogne 1va, malo se pomjeri auto pa onda u rikverc...

Smrdi na sinhron....Promjena ulja u mjenjachu zna da pomogne ako odavno nije mjenjano...

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 9:40 pm
od alfaholic
Pre mozda dve godine odem kod Dese da uradi par redovnih stvari, izmedju ostalog i da zameni ulje u menjacu. Nakon pregleda je rekao da nema nikakve potrebe da se menja ulje u menjacu, kao novo je.
Do sada se nije desilo da se bilo koja poseta Desi ispostavila kao pogresna, pa sam sklon da verujem u njegov sud, e sad da li se nesto desilo od tada ne znam.

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 11:15 pm
od StefanMih
Ma vecina manual auta na nashim prostorima nikad nije vidjela promjenu ulja u mjenjachu ali eto, nije loshe provjeriti...pomenuo sam chisto kao opciju, deshavalo se da se takvi problemi rjeshe samo zamjenom ulja.

Sinhron vjerovatno....kad vec skidash mjenjach sredish i lamelu i nema brige :)

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Maj 05, 2011 11:43 pm
od alfaholic
Tako ce verovatno i biti... :)

Koja je investicija to oko sinhrona, ne racunajuci majstora, to sam vec predvideo u zameni kvacila?

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 12:41 am
od StefanMih
trebalo bi 20-30tak €.....koji je motor uopshte u pitanju ? nemaju svi sinhronizovane rikverc brzine...U svakom sluchaju neko struchniji uzhivo da proba/pogleda...

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 1:02 am
od alfaholic
Twin Spark 2.0

Ma dobro, cisto da imam neke informacije, a ici cu pocetkom nedelje do majstora pa cemo videti...

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 2:01 am
od StefanMih
Nema na rikvercu sinhron.....ne znam zapravo kako je to kod tebe ali nisam josh sjeo u TS-powered auto da je u rikverc ishlo "ko puter"...nego navikne se covjek brzo pa nije problem :)

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 2:40 pm
od lux
I meni se to desilo isto kao tebi jesenas potpuno isti simptomi.Zamenio kvacilo i sad kao u sir.

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 6:23 pm
od darko qv
alfaholic,ja mislim da je to manje-vise normalno kod nasih kola.Meni od prvog dana ne salta rikvers kako treba.Mijenjano ulje,al nikakve razlike nije bilo.Uglavnom,primjetio sam da se brzine mnogo bolje saltaju ljeti kad je toplije,zbog gustine ulja.
I,da kod mene najbolje salta rikvers kad ubodes u prvu,pa onda u rikverc,tad ide kao blesavo.
Doduse meni se cuje lezaj spojnicke,evo peta godina. :beerchug: :grin:

Re: Kvacilo?

Poslato: Pet Maj 06, 2011 10:15 pm
od alfaholic
Pa ne bih da verujem u to da je ovo normalno stanje, jer evo preko 170 000 km sve savrseno radi, pa se ne bih pomirio sa tim ako bas ne moram. :)

Sto se tice gustine ulja, to je nekako normalno i ocekivano.
Ali, da se razumemo, nije ovo onaj klasican simptom kada malo teze ide u rikverc, pa onda ubacimo u prvu da bi usao lepo.
U ovom slucaju nema sanse da udje u nazad, kao da ne postoji taj hod. Pomerim rucicu menjaca desno i kad hocu u nazad, ne mrda ni za milimetar, nije da okleva, nego kao da ne postoji.

Pomislio sam da nije mozda rucica i taj njen mehanizam, ali ne znam ni sam. Cekam utorak, pa cu videti sa majstorom, da mu bar damo dijagnozu, jer mi se cini da se sve cesce desava...

Re: Kvacilo?

Poslato: Sub Maj 07, 2011 5:02 pm
od darko qv
Ako si pri parama najbolje bi bilo da se rasturi menjac i promjeni sve sto ne valja.Mislim da je to najbolje.Ili da nadjes iz mjenjac iz 166,onaj sa 6 brzina pa ludnica! :drink :drink

Re: Kvacilo?

Poslato: Sub Maj 07, 2011 9:19 pm
od milosh024
Pozdrav, moj savet je da pocnes od rucice menjaca, odnosno od njenog mehanizma koji se nalazi ispod kozice dole....citao sam na stanom forumu da se desava da zakaze na 147 a dexxxer je potvrdio i na 156 pa je mozda i na 146 ko ce ga znati.....ne znam da li ima jos neki simptom koji bi mogao da potvrdi ovo, da li je rucica postala razmrdanija ili nesto....ako je to o cemu pricam mislim da ces morati menjati taj mehanizam i bice ok....

Re: Kvacilo?

Poslato: Pon Maj 09, 2011 6:07 pm
od Danpil
Pozdrav, prvo da se izvinim Alfaholicu za off. Ako smeta, mogu moderatori da otvore i novu temu, ja reko da ne gomilam bezveze slicne teme...Moj problem je sledeci...Pre mesec dana mi je kvacilo propalo, vraca ali je bilo meko i nije bilo moguce da se ubaci u brzinu... Auto stajao desetak dana u garazi i odem kod majstora koji je udaljen 20km od mene i sve je kao radilo ok. Zamenim ja gornji cilindar, ulje u menjacu i ulje za kocnice i kvacilo. Majstor kao rece to bi trebalo da bude to i sve je kao radilo. Medjutim nisam bio zadovoljan, i naravno dan posle toga me auto ostavi na ulazu u Kg...Kvacilo je samo propalo i nije htelo cak ni da se vrati...Probao sam da ga malo nadrukam ali nista. Posle pet sati se vratim po auto sednem, krenem kao radi, preteram ga nekako do stana...Odem ovde kod majstora kad ono lepo radi, samo sto hvata na dva milimetra cim se dize kvacilo od poda. Da ga dovezem do kuce opet propade. Kada propadne ne moze da se izbaci menjac iz brzine, ali auto se ne gasi, znaci valjda samo lepo ne odvaja...Kad se nadruka pocne da radi ali cim se polako stisne i otpusta da se krene ono se olabavi...Lamelu i korpu sam eliminisao, zato sto se nista ne trese, nemam problema pri kretanj...E sad ostaje samo vazduh i drugi cilindar koji je u menjacu i kosta vise nego ceo set kvacila. Ali buni me to sto nigde nije iscurelo ulje, znaci on je kao dobar? Vazduh je kao sav ispusten onde dole ispod akomulatora.Jel ima jos neko mesto gde moze da se ispusti vazduh? Jedino sto je ulje za kvacilo sad malo tamnije nego kada sam ga sipao, kao da je promenilo boju...Sipano je ono tutela top 4. Ja se bas raspisah. Molim vas ako neko moze da mi da neki savet sta bi moglo da bude u pitanju, inace u pitanju je AR 147 1,9jtd 2001 godiste. Naravno kvacilo je hidraulicno. Molim vas pomagajte! :beg:

Re: Kvacilo?

Poslato: Pon Maj 09, 2011 6:15 pm
od alfaholic
@Danpil
Strpi se malkice, ili najbolje otvori novu temu, ovo je ipak vezano za 146. :wave:

Mali update...
Danas nisam uspeo iz pete brzine da izbacim. Dakle, stisnem kvaiclo do kraja, sve regularno, ali nece.
Ne znam ni kako sam na kraju uspeo, skrenuo u petoj dao gas na 1000 RPM sta cu, pa posle nekog vremena uspem da izbacim, ne znam ni sam kako...
Hmmm?

Re: Kvacilo?

Poslato: Sre Jun 29, 2011 11:16 pm
od alfaholic
Problem rešen, zupčanik rikverca i pete, kao i spojka koja ide između njih.

Ostaje samo pitanje kako su mogli da propadnu ovi zupčanici, ja ne silujem menjač i uvek menjam sa među gasom sve brzine na niže.
Pitam se u kakvom će stanju biti menjač onom ko nije pažljiv kao ja, baš nema smisla...

Re: Kvacilo?

Poslato: Čet Jun 30, 2011 11:47 pm
od Santino
pocni da saltas kao muskarac, ne voli alfa da se milki tako... :rotfl:





ko zna kakvu je torturu imala pre tebe...

Re: Kvacilo?

Poslato: Pon Jul 04, 2011 5:47 pm
od alfaholic
Može biti... To sa rikvercom je pomalo i logično, ko ne pazi i ne sačeka kad pritisne kvačilo, obavezno naoštri zupčanike, a peta malo nema smisla, ko luduje u petoj bez kvačila na 200 km/h... :scratch:
Pre bih očekivao da stradaju prva, druga, pa možda i treća...