Pitanje za gume
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanje za gume
Kočnice su profilisane od strane prozivodjača za konkretan model. Svaka će da izdrži dva, tri jaka kočenja za redom. U "dinamičnoj" vožnji se pravi razlika. Ne treba sada banalizovati diskusiju sa tim argumentom. LSD je vrhunac banalizovanja.
Mislim da je jako nedogovorno kupovati jeftinije/lošije gume ako si u situaciji da kupiš skuplje/bolje. Ne postoji ni jedan argument koji bi išao na stranu jefitnijih osim cene i kraj. Treba naći neki "sweet spot", kao što su u ovom trenutku Hankook gume, koje za nešto manje para od premijum daje približno slične performanse i takva diskusija može da ima smisla. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.
Mislim da je jako nedogovorno kupovati jeftinije/lošije gume ako si u situaciji da kupiš skuplje/bolje. Ne postoji ni jedan argument koji bi išao na stranu jefitnijih osim cene i kraj. Treba naći neki "sweet spot", kao što su u ovom trenutku Hankook gume, koje za nešto manje para od premijum daje približno slične performanse i takva diskusija može da ima smisla. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Ne propagiram ja da se kupuju jeftinije gume i kažem neka kupi ko šta oće.Inače i te gume su profilisane od strane proizvodjača sa indeksima koji odgovaraju vozilu,opterećenjima i brzini. I u jednom si definitivno u prevu cela ova tema "je mlaćenje prazne slame"
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
Dodao bih i Kleber definitivno. Vozio sam i Kleber i Hankook, dosta kvalitetne gume za pristojan novac.gpendula napisao:
Treba naći neki "sweet spot", kao što su u ovom trenutku Hankook gume, koje za nešto manje para od premijum daje približno slične performanse i takva diskusija može da ima smisla. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Pitanje za gume
A ja nemacki nepoznati Syron, model Race One. Koji je na suvom i mokrom imao zaustavni put kraci od Hankook ventus v12.
Mislim da za vozila sa 17" + nema losih guma, vec samo dobrih i jos boljih. Sve zavisi ko kako vozi i koliko moze da plati.
Meni je san Michelin cup2 od 300e po komadu, koji traje 15 000km.
Mislim da za vozila sa 17" + nema losih guma, vec samo dobrih i jos boljih. Sve zavisi ko kako vozi i koliko moze da plati.
Meni je san Michelin cup2 od 300e po komadu, koji traje 15 000km.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ja ne mislim da je uvek skuplja guma i bolja guma. Imao sam dobra iskustva sa jeftinijim gumama i osrednja sa dobrim. I tema nije mlacenje posto bi ovde trebalo da iznesemo licna iskustva o gonama koje smo vozili koja bi eventualno pomogla nekome kada je u dilemi sta da uzme. Na zalost, uvek to ode na neku stranputicu. Jedno je sigurno, guma glavu cuva i svoju i tudju pa sad svako po sopstvenom uverenju nek bira.
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Razlika između 4 premium i 4 gume srednjeg kvaliteta je u ceni jednog rezervoara goriva.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Pitanje za gume
Jbg, neko sa rezervoarom ide 2 meseca do posla i nazad, njemu to nije zanemariv trošak.
Svi znaju da su u 99% slučajeva skuplje gume i bolje, samo ne treba onom ko nema za premium gumu natrljavati na nos kako je sirotinja i kako je opasan po okolinu jer je to jednostavno ružno.
Svi znaju da su u 99% slučajeva skuplje gume i bolje, samo ne treba onom ko nema za premium gumu natrljavati na nos kako je sirotinja i kako je opasan po okolinu jer je to jednostavno ružno.
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanje za gume
Malo me prepiska podsetila na objašnjavanje da li 4x4 treba zimi da ima zimske gume, zato rekoh mlaćenje prazne slame. Zna se zašto je premijum premijum. Kao što sam već napisao, nema arugmenta na strani jeftine gume osim cene. Sve dalje je iluzorno objašnjavati.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ja sam vec napisao da nije nuzno da je jeftinija guma i losa guma. I to nije natrljavanje na nos. Evo da dam primer, wintera mi je bila katastrofa a sava eskimo odlicna i svakome bih je preporucio a razlika u ceni je 400 dinara po gumi (16").
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Pitanje za gume
Stalno ista prica jeftina vs skupa guma.
Neka kupi ko za sta ima pare,ali stvarno je mizerno pre neki dan vidim AR Stelvio sa Tigar gumama...mislim stvarno
Neka kupi ko za sta ima pare,ali stvarno je mizerno pre neki dan vidim AR Stelvio sa Tigar gumama...mislim stvarno
A Man's Got to Know His Limitations...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Neki primer da navedem. Kad bi ste tom logikom skupo=dobro vodili firmu, katanac bi držali blizu.
Npr. trebaju nam cevi koje su deklarisane za 10 bara. Mogu se naći turske, mađarske, italijanske, nemačke i srpske sa cenama u rasponu od 100-300. Na svima piše 10 bar, ali neke ne mogu da izdrže 10 bara, neke prebace 10 bara, neke izdrže 10 bara ali su krive, nekima transport traje kao da se na Marsu proizvode.
Sve smo ih probali, naravno nije nam u cilju da imamo problema. Ono što je sigurno, ne koristimo najskuplje jer u našem slučaju proizvedene u Srbiji izdrže 10 bara koiko nam je i potrebno, rok isporuke je kratak, sve su ravne. To se zove opravdani inženjersko-ekonomski izbor sredstava.
Tako ja i sa gumama. Jako me interesuje da budu u skladu sa deklaracijom ispisanom na njima, da nema anomalija pri kočenju, skretanju, defekata...uvek ih istestiram do same granice držanja (mokro, suvo) što je preporučljivo uraditi za sve gume nakon montaže (ne verujem nikom). So far, so good.
Ne preporučujem nikom ništa.
Još nešto, to što se nekom kune u premium gume, to nije videlo premium gume i onome što se može videti u testovima. Contitnetal se odavno ne prozvodi u Nemačkoj nego u Poljskoj, Turskoj ili tako nešto, da bude apsurd Sava UHP2 koje sam slatko pocepao su Made in Germany.
Npr. trebaju nam cevi koje su deklarisane za 10 bara. Mogu se naći turske, mađarske, italijanske, nemačke i srpske sa cenama u rasponu od 100-300. Na svima piše 10 bar, ali neke ne mogu da izdrže 10 bara, neke prebace 10 bara, neke izdrže 10 bara ali su krive, nekima transport traje kao da se na Marsu proizvode.
Sve smo ih probali, naravno nije nam u cilju da imamo problema. Ono što je sigurno, ne koristimo najskuplje jer u našem slučaju proizvedene u Srbiji izdrže 10 bara koiko nam je i potrebno, rok isporuke je kratak, sve su ravne. To se zove opravdani inženjersko-ekonomski izbor sredstava.
Tako ja i sa gumama. Jako me interesuje da budu u skladu sa deklaracijom ispisanom na njima, da nema anomalija pri kočenju, skretanju, defekata...uvek ih istestiram do same granice držanja (mokro, suvo) što je preporučljivo uraditi za sve gume nakon montaže (ne verujem nikom). So far, so good.
Ne preporučujem nikom ništa.
Još nešto, to što se nekom kune u premium gume, to nije videlo premium gume i onome što se može videti u testovima. Contitnetal se odavno ne prozvodi u Nemačkoj nego u Poljskoj, Turskoj ili tako nešto, da bude apsurd Sava UHP2 koje sam slatko pocepao su Made in Germany.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Tema nije zamišljena tako ali jeste u glavnom mlaćenje prazne slame.Preko 3000 postova a velika većina je svedena na to da se neko pohvali da je uzeo premijum gumu (novu a neretko polovnu) i da je posle 100-200 km. zadovoljan i usput ne treba zaboraviti da se popljuju jeftine gume a Tigar pogotovo.Jako malo je postova gde se realno uporedjuju gume iz istog cenovnog ranga i gde se može nešto korisno saznati.To što se tvrdi da su premium gume bolje od budžet nije nikakva pomoć to je jasno svakome već pomoć bi bila da se iz iskustva uporede gume istog ili sličnog cenovnog ranga a toga je jako malo.Zato i dalje tvrdim da je ovo mlaćenje...
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Ako auto košta 2-3000 evra, gume za taj auto koštaju između 20 i 30.000 dinara, ne vidim razlog da se ne kupe kvalitetnije gume. Samo jedno kočenje je bitno. I to ono koje je bilo : u jbt, za malo... i nastaviš dalje bez stresa... Testovi u idealnim uslovima prikazuju razlike, u stvarnom životu razlike mogu biti samo veće.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Pitanje za gume
Ako je neko opasnost na putu zbog jefitnijih guma, onda ste i vi opasnost na putu u odnosu na nekog ko vozi ferari, jer mu je sa ferarijem kraci zaustavni put. Ne mogu svi da priuste premium gume, isto kao sto vi ne mozete tog ferarija.
Dzabe najskuplja guma ako zevas negde sa strane i kasno reagujes ili ako ne znas limite guma
Dzabe najskuplja guma ako zevas negde sa strane i kasno reagujes ili ako ne znas limite guma
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ova tema ce poceti da lici na nesto kada ohladite te usijane glave i pocnete da pisete o svojim iskustvima sa odredjenim, vozenim gumama kakve god one bile a ne da raspravljate o skupim ili jeftinim. Sto se mene tice, zavrsio sam.
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Jučer napisah baš o iskustvu sa raznim gumama što sam imao, al forum zabagovao i jbg... od tigra tg635, pa do save perfecta, preko fulde ecocontrol i kristal montero 3, do good year, dunlop i michelin... probah, dakle, svašta.
I sve je to isto, za normalnu vožnju do 2 godine starosti, onda ti se odjedared - povećava snaga na točkovima. Sa michelinom i dunlopom se to oseti nakon 4-5 godina, bar u mom slučaju.
I sve je to isto, za normalnu vožnju do 2 godine starosti, onda ti se odjedared - povećava snaga na točkovima. Sa michelinom i dunlopom se to oseti nakon 4-5 godina, bar u mom slučaju.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Evo pravog testa koji se odnosi na jedan isti auto Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir mali turbo benzinac sa 170 ks.
Tačno je da veličina i težina samog točka (felne i gume) utiču na bukvalno sve. Manji i lakši točak najlakše ubrzava ima najveću brzinu i najmanju potrošnju (baš velika razlika) dok na testovima kočenja, brzinama u krivinama šira i guma sa tanjim profilom pokazuje bolje performanse. Naravno udobnost je na strani balonke.
Znači balonka 205/55 R16 Pirelli P7 Cint. sa 16 alu felnom ima težinu 17,1 kg , 225/45 R 17 isto Pirelli P 7 Cint ima težinu 19,5 kg (+2,4 kg) dok 225/40 R18 sa Pirelli P Zero čitavih 22,7 kg (+ 5,6 kg ili +3,2 kg vs 18). Nije mala razlika, nešto ide na samu gumu nešto i na (više) felnu . Inače alu felne su teže u odnosu na čelične baš zbog debljine.
Brzina, ubrzanje i potrošnja tj otpori kotrljanja su na strani 16 tice, dok su vremena na stazi u korist 18 tice.
Kočenje i dinamički testvi su u korist nižeg profila
dok udobnost na strani balonke tj 16 tice
Tačno je da veličina i težina samog točka (felne i gume) utiču na bukvalno sve. Manji i lakši točak najlakše ubrzava ima najveću brzinu i najmanju potrošnju (baš velika razlika) dok na testovima kočenja, brzinama u krivinama šira i guma sa tanjim profilom pokazuje bolje performanse. Naravno udobnost je na strani balonke.
Znači balonka 205/55 R16 Pirelli P7 Cint. sa 16 alu felnom ima težinu 17,1 kg , 225/45 R 17 isto Pirelli P 7 Cint ima težinu 19,5 kg (+2,4 kg) dok 225/40 R18 sa Pirelli P Zero čitavih 22,7 kg (+ 5,6 kg ili +3,2 kg vs 18). Nije mala razlika, nešto ide na samu gumu nešto i na (više) felnu . Inače alu felne su teže u odnosu na čelične baš zbog debljine.
Brzina, ubrzanje i potrošnja tj otpori kotrljanja su na strani 16 tice, dok su vremena na stazi u korist 18 tice.
Kočenje i dinamički testvi su u korist nižeg profila
dok udobnost na strani balonke tj 16 tice
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanje za gume
Tačno, sve je u skladu sa očekivanjima Ipak je test koristan ako čovek nije previše upućen u fiziku, uticaj mase na performanse, potrošnju i slično. Sa jedne strane manji troškovi, veća udobnost, bolje ubrzanje, a sa druge estetika, veća stabilnost, bolje kočenje... Pa ko šta više voli.
Cenim da su moje 18" Classico ipak malo lakše od turbina od 22,7 kg, ali svakako otpadaju leđa prilikom (de)montaže
Cenim da su moje 18" Classico ipak malo lakše od turbina od 22,7 kg, ali svakako otpadaju leđa prilikom (de)montaže
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Pitanje za gume
Kao sto vec kazu, cista fizika, i ocekivani rezultati ali ipak - veoma temeljan i poucan test! Uvek je lepse imati ovako metrifikovano, nego 'filozofirati' iz glave
Post
Re: Pitanje za gume
Danas namontirao CONTINENTAL 205/55 R16 EcoContact 6 91V, auto se lepi na putu, jako tiha i udobna guma, svaka preporuka...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Continental pojam za kvalitetnu gumu!
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Post
Re: Pitanje za gume
8530din komad, ljudi me zajebavaju kad sam im rekao koje gume sam kupio (nazad su pireli p7, kupljene jesenas), kažu gume i kvačilo što sam platio više vrede od cele 156-tice, ...
Možda sam ja glup al nema izletanja na mokrom. Znam mnoge koji vozie sasvim razumno al džabe zimske gume voze stalno i posle 2-3 god te gume ne vredi ništa samo klizaju i sudaraju se po krivinama sa kamionima i dostavnim kombijima i šta je sad bolje, ja za mene znam...
Možda sam ja glup al nema izletanja na mokrom. Znam mnoge koji vozie sasvim razumno al džabe zimske gume voze stalno i posle 2-3 god te gume ne vredi ništa samo klizaju i sudaraju se po krivinama sa kamionima i dostavnim kombijima i šta je sad bolje, ja za mene znam...
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
Taj Eko Kontakt 6 je bolji nego Sport Kontakt 5 koji je užas.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Verovatno su te zezali i kad si kupio Alfu, ali samo ti znas koliko uzivas u njoj, tako te sad zezaju za gume a samo ti ces znati kad ti sacuvaju glavu u mokroj krivini.
Odlican izbor!
Odlican izbor!