U zadnje vrijeme mi je potrosnja porasla bash fino a i vidim da mi auto ne ide kako bi trebalo . Uglavnom auto spojeno na dijagnostici i reklo bi se da je Lambda crkla skroz , jer voltaza stoji izmedju 0.400mV i 0.500mV a parametri na 0 .
E sad interesuje me dal da stavljam neku zamjensku ili da stavljam original Bosch ili sta da radim . Nasao sam neke zamjenske za 65e-95e , Bosch nisam nasao ovdje ali bi se mogla poruciti sa neta i izasla bi oko 100-110e
Nekoliko ljudi mi je reklo za NTK lambde sta mislite o njima , mozda nju da stavim ???
svi predlozi i savjeti dobro dosli
ps. po broju motora i godistu trebalo bi da ide ova sonda 0 258 005 157
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 8:54 am
od dexxxter
Napisi koja je Alfa u pitanju, godiste i koji motor...
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 9:13 am
od Dora
Uglavnom auto spojeno na dijagnostici i reklo bi se da je Lambda crkla skroz , jer voltaza stoji izmedju 0.400mV i 0.500mV a parametri na 0 .
Koji parametri na 0? Možda je crkao strujni krug lambda sonde, ne žuri sa kupovinom.
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 2:16 pm
od Slaven
Lambda Sensor Integator stoji stalno na 0 , a kacio sam drugovo auto na dijagnostiku i njemu to sheta gore dolje , isto tako mu i napon na sondi ide od 0.300mV do 0.700mV
Zaboravih da napisem da je u pitanju Alfa 145 1.6TS '97 , lambda seriski br. 0 258 005 157
ps. kako mislish strujni krug lambda sonde ?
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 2:25 pm
od SCHUMACHER
Dok ti neko ne odgovori,precesljaj ovu temu od ove strane pa nadalje.
To je iskustvo naseg druga Dekideki-ja,mozda moze da ti posluzi:
viewtopic.php?f=6&t=24&start=400
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 2:37 pm
od Slaven
hvala Shumi , prelistao sam i vidjeh da je on stavio NTK , nju su mi preporucili nekolicin
Sad me josh samo buni ovo sto strujno kolo , na chem sumnjate , sta da provjerim josh . Ima li veze to sto imam plin u kola ali je taj lin trenutno raskacen (tj. raskaceni su kablovi od plina sa dizni )
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 4:12 pm
od Slaven
Sad sam uzeo Voltmetar u ruke i fino mjerio napon na zice . Prva zica bijela 0.3v , druga bijela 12-13v , siva masa , crna signal sa lambde 0.430mV i tako stoji ...
koliko sam shvatio ove dvije bijele su grijaci , treba li na ovje da bude 12+V
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 6:37 pm
od dekideki
mala napomena: ne meri ommetrom grejac, NIKAKO!!! izgorece dok trepnes...
NTK stavi, Bosch ne valja, dokaz je nov Audi A5 kome su menjali lambde, nisu znali koje su, kad su skinuli fabricke, a ono NTK. Ni Audi vise ne ugradjuje Bosch kao prvu ugradnju...
Nije bas to tako da bosch ne valja daleko je bolja sonda bosch originalna od ntk univerzalne . Cak na mnogim inostranim forumima ne savetuju ugradnju uni. sondi na alfe iz razloga sto npr. NTK sonda ima otpor na grejacu oko 4oma a bosch 12oma sto uzrokuje sporije vreme zagrevanja same sonde.Druga stvar ommetrom slobodno mozes da meris otpor na grejacu jer se njegova ispravnost tako i utvrdjuje, tu se radi o obicnom otporniku , tj grejacu . Otpor se ne ispituje nikako na samoj sondi (crna,siva zica).
Taj audi a5 nema iste sonde kao sto je slucaj ovde on nosi titanimske sonde koje drugacije funkcionisu od nasih , njihov raspon rada je od 0 do 5v , pa otuda je moguce da su NTK bolje , ako jesu . Ali sto se tice ovih zirconia sondi kao sto ti imas i ja bosch je daleko bolja od bilo koje druge .
Ovaj link na tubetu je dosta poucan sto se tice toga , ne mogu samo da njdem englesku verziju nikako , mada je lako skontati sa slika o cemu je rec ... re=related
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 7:29 pm
od dekideki
postujem sve napisano, samo bih svoje pisanje jos pravdao i istrazivanjem na netu, plus iskustvima mojih majstora koje sam licno konsultovao sto se tice LS... uz napomenu da jesam pogresio za zice. tako je, ne sme da se LS meri ommetrom, a ne grejac u njoj.
***ako je po ceni sudeci, Bosch je bolji jer je duplo skuplji (cca 100€)
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Sre Feb 09, 2011 10:53 pm
od alfaskorpion
Da se razumemo nemam nista protiv NTK sonde , cak sam je i ja stavio na bivsoj 155 8v ts, odlicno radi i dan danas a ima vec dve ipo godine . Iskljucivo sam je uzeo zbog duplo jeftinije cene od boscha i na preporuku ljudi sa nashih foruma . Ali tragajuci po netu video sam da za 16v ts motore ne preporucuju uni sonde jer ne rade dobro kao bosch.
Licno sam se uverio na svom auto 16v ts motor da uni sondi (do duse nije bila NTK sonda nego neki budjavi mareli sa natpisom na kutiji Golden Loge , ali imala je grejac od 5oma )treba skoro duplo vise vremena da pocne da reaguje (prilikom prvog paljenja , auto totalno hladan) nego bosch sondi sa grejacem od 12oma.
Moguce da je mareli totalni krs pa je ovo slucajnost , ali to je moje iskustvo
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Čet Feb 10, 2011 9:21 am
od G0XY
Izneću i ja svoje iskustvo.Kada sam išao kod Ranka u Zemun da mi ugrade LCS sistem na gasni uređaj u kolima,prva i najbitnija stvar koju su gledali je ispravnost lambda sonde.
Odmah pri prvom kontaktu telefonom,rečeno mi je da ako lambda ne funkcioniše dobro,nema ništa od ugradnje LCS uređaja.Na moje pitanje da li da ugradim NTK univerzalnu sondu ili Bosch-a,koji je koštao oko 70eur kod njih,dobio sam odgovor da je za Alfin twin spark, Bosch fabrička i najbolja opcija.
Kontrolom je utvrđeno da moja sonda dobro radi,tako da nije sad da su hteli pošto poto da mi prodaju i ugrade Bosch-a,već ljudi pričaju iz iskustva.
Ja lično bih pre ugradio fabrički predviđenu sondu,ali ako si ograničen sredstvima,ja ne bih zanemario ni Dekidekijevo dobro iskustvo sa NTK univerzalnom sondom
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Čet Feb 10, 2011 7:31 pm
od Slaven
Bosch nisam nasao kod nas , jedino na net oko 100e ali bih je cekao minimum 15-20dana da dodje , zato nadjoh NTK bash po mom kataloskom broju . Ova prosla je bila neke vidimo se na nju je pisalo FORD . Uglavnom auto sam zakacio na dijagnostiku odmah da provjerim i trebalo bi da je to to jer sad voltaza ide od 0.200mV do 0.900mV a na proslu je bolo samo 0.400-0.500mV , resetovao sam komp i sad cemo da vidimo kako ce se ponasati . nadam se da ce biti sve ok i da ce se smanjiti potrosnja
Re: Lambda Sonda - koja :D
Poslato: Uto Apr 30, 2013 12:40 pm
od rale_ts
Imamjedno pitanje za sve, pošto sam relativno neiskusan po pitanju sondi a i drugih stvari da budem realan
No, imam proiblem sa drugom sondom posle kata stalno mi izbaca grešku P0420 - signal too strong.
Moju Alfu 147 1.6ts 77kw sam kupio u novembru prošle godine i odmah u startu je imala ne ispravnu drugu sondu-grejac joj je bio crko i menjala je vrednosti sporo.
Majstor kod koga održavam auto mi je našao polovnu sondu i nju smo ugradili i ta prva je bila sa lošim greačom pa smo i nju zamenili i stavili kao "ispravnu" drugu polovnu sondu.
Kada smo joj pratili parametre na dijagnostici manjla je lepo vrednosti sporije od prve sonde ali sad sam se seti čitajući ovu temu da i meni je na parametrima i za tu drgu sondu što smo ugradili isto bilo : Lambda Sensor Integator stoji stalno na 0!
Obrisali smo greške i vozio ga nekih oko 80-100 km i opet je upalio žutu lampicu sa istom greškom P0420-signal to strong i još jedna greška P1173.
Obrisali smo ponovo i vozio sam opet na istoj kilimetraži je upalio iste dve greške i tako još jednom smo ponovili test i isto. Čim upali žutu lampicu i izbaci one dve greške oseća mi se miris benzina na auspuhu(nekad više nekad manje).
Ako može neko da mi napiše u kojim okvirima treba da se maenjaju parametri ispravne sonde i na koje stvari još treba da obratim pažnju na FiatECUscan-u da bi utvrdio da je sonda ispravna.
Majstor mi je rekao da je možda i u pitanju loš katalizator ali da se to ne može znati dok se on ne iseče i ne vidi u kakvom je stanju. Da napomemem da auto lepo vuče i nema nekog zagušenja i neoseća se miris tj neprijatan miris kada katalizator strada, jedino što mogu da kažem da moja Alfica ima malo rezak zvuk kada se doda malo jači gas na auspuhu.
Pošto sam već pukao 40 eura za izgleda neispravnu sondu (možda i grešim) vole bi da me posavetijete i u vezi sledećeg.
Pošto ne bih da bacam pare, mogu od drugara da pozajmim ispravnu sondu sa Alfe 156 pa da probam da li bi sa njom radila korektno tj. da li bi davala dobre vrednosti sonda sa 156 na 147.
Ako ispadne da imam lošu sondu šta mi preporučute. Da li da skupim pare za orginalnu Bosch-ovu (valjda je ona prva ugradnja kod 147) ili mogu neku univerzalno da stavim koje su malo povoljnije sa cenom.
Da i da napomenem da imam plin koji je zadnjih mesec i jače isključen vozi se samo na benzin, baš da bih uklonio mogućnost loše podešenog plina.
Bio sam malo opširniji ali nadam se da sam detaljno objasnio moj problem
Unapred hvala