Stranica 1 od 1

pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 12:57 am
od darko qv
Na koliko duvati gume 15 195/50?Alfa 145 ??
2.3 je po manualu na fabricku dimenziju 195/55?

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 11:04 am
od ljube-kugla
ja na 75-ici 195-50 i 205-55-15 duvam na 2.5 iz bezbednosnih razloga,mada 195-55-15 pise prednje na 2.2 a zadnje na 2.5

ali je dosta stabilniji auto mozda malo tvrdji ali neka bolje da sacuvam i gumu i felnu

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 11:10 am
od darko qv
I ja duvam prednje na 2.5,cini mi se da je prazna guma,ako je ispod. :scratch:

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 11:18 am
od ljube-kugla
tezak auto i cim malo opadne pritisak,vidi se

na yugu mi 185-55-14 ispusti i na 1 bar i ne primeti se toliko a na alfi kad prednja ispusti na 1.5 kako mi se u poslednje vreme cesto desava a nikako da odem do vulkanizera da je zalepi za felnu gde verovatno i ispusta,slegne vise od pola i odma mi vuce na tu stranu i teze se mota volan

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 11:24 am
od darko qv
Ma da.QV naprijed ima tonu,ispod 2 kao da je na felnu.

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 7:38 pm
od Stex
2.2 prednje, 2.0 zadnje. Zimi vozim 1.9 prednje i zadnje, tako bolje ide po klizavici.

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 10:24 pm
od dekideki
2.5 prednje 2.3 zadnje, minimum
kad je pun auto
2.8 prednje 2.5 zadnje

s druge strane, 186/60-14 zimske pumpam na
2.3 prednje 2.1 zadnje

*uvek azotom, moja preporuka. :wave:

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 10:28 pm
od darko qv
Jos ce proci vremena da se u cg duvaju gume azotom.....Jos nisam cuo da ima negdje... :banghead:
Pravo zboris za pritisak deki!

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 10:35 pm
od dekideki
sad je relativno jeftin uredjaj za azot (cca 1500€), nije ni to vise naucna fantastika. reci im bre. nek nazovu Beogumu u Beogradu, pa nek se raspitaju. uredjaj izgleda kao servisni orman na tockice, i ima dva moda - da pumpa vazduh ili azot. azot izdvaja iz vazduha i jako malo trosi struje preko one koju trose klasicni kompresori, znaci naknadni troskovi su prakticno nula, a brzo se isplati.

***o prednostima azota imas na netu, ja ne smem da pisem vise o tome, gile ce ma razapeti, ionako me uhvatio na zub :blackeye: hahaha

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 10:39 pm
od darko qv
hahaha hahaha hahaha

Re: pritisak u gumama

Poslato: Ned Feb 06, 2011 11:19 pm
od alaza
Ako su zimski uslovi a guma je letnja ili M+S u tom slucaju najbolje 2.0 ili 2.1

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 8:36 am
od sErGiO
Zar ne važi pravilo da zimske gume treba napumpati za 0,1-0,2 bara više nego letnje :scratch:

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 8:46 am
od dekideki
(gile oprosti al moram)
*ako pumpate azot, isti vam je pritisak i leti i zimi, jos jedna od prednosti...

ja pumpam gume na mojoj 155 po fabrickim preporukama, jbg teska je cela plus gusani blok napred tezak ko tuch, zato su prednje pod visokom pritiskom.

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 9:36 am
od Santino
jos jedan detalj oko pumpanja guma, mozda ce nekom znaciti nekad ;)

kad je guma dosta vozena prepumpana ona se vise potrosi po sredini, dok kada se vise vozi ispumpana tragove potrosenosti pokazuje po rubovima...

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 1:16 pm
od cirko83
dekideki napisao:*uvek azotom, moja preporuka. :wave:
Ok, ali zbog čega zimi duvati gumu azotom? Valjda treba da se malo zagreje da bi bolje držala.
Prvi zadatak azota je da očuva gumu leti na vrućinama, tj. da se manje greje i manje haba na vrelom asfaltu usled trenja. Ovo ne važi za motore i za vožnju kad guma treba da što bolje prianja za podlogu-trke npr., jer tad azot odmaže.

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 2:50 pm
od Milan 166
Azot odrzava konstantan pritisak, zbog velicine molekula mnogo manja je poroznost tj propustanje kroz gumu i felnu, a takodje ne sadrzi vlagu koje ima dosta u vazduhu a ona nije dobra u gumi ni zimi ni leti.

:arflag

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 7:05 pm
od dekideki
drzi ona temperaturu na gaznoj povrsini, ali je ne prenosi na ostatak gume/tocka. testirali smo na duzoj voznji, automobili koji su se kretali istim putem, istom brzinom, i na kraju rezultati su:
- auto sa azotom - sa strane jedva mlaki zidovi, a gazna povrsina vruca i tockovi kod kocnica vreli.
- auto bez azota - ujednacena vruca temperatura na celoj gumi/tocku i kocnice vrele.

*da skratim: nikoga ni u sta ne ubedjujem, a pumpanje sam samo jednom platio, sve ostalo cak i sitne provere i dopumpavanja nikad mi nisu nista trazili, samo sam castio, naravno. moje licno iskustvo je: nema (potpisujem) losih efekata, sve dobre osobine idu na stranu azota***. ko ne veruje, nek sipa vazduh. niko ga ne tera. ima ljudi, vole da dopumpavaju gume na svakom tankovanju, pa to ti je. to im je neki gusht, sta li? meni za celu sezonu (6 mes. voznje po Beogradu) ispuste tockovi 0.1 maksimalno i to ne svi!

***za trke ne znam, ne vozim trke. tu su sigurno vazne druge osobine tocka/gume i sastav same gume, ali nisam znao da pricamo i o tome, ok :) Cirko, to sto si napisao ima smisla :beerchug:

Re: pritisak u gumama

Poslato: Pon Feb 07, 2011 11:01 pm
od cirko83
@dekideki :drink
Na 33ki sam pumpao azotom gume sve dok nisu prodali tu jednu jedinu mašinu za azot koja je bila u jednoj radnji gde je radio moj ćale ovde u Knjaževcu. Sad moram vazduhom :banghead: Slažem se za temperaturu gume jer sam nekoliko puta na auto putu zaustavio auto posle duže vožnje da opipam gumu. Čak mi je neka, ne sećam sa koja doduvavana vazduhom u maloj količini, a opet bila hladna. S obzirom kako sam vozio taj auto dosta dugo su mi i trajale gume, opet u neku ruku zahvaljujući azotu. Dobra stvar, nema šta :wave: