Nadam se da nije problem sto podizem temu

Verujem da ce moje misljenje pomoci nekom ko ima ovakvu dilemu
Prvo, kako proceniti to dokle moze da se spusti auto... Prvo, zaljuljajte auto iz sve snage, ukoliko se slucajno amortizer sabije do kraja tj dovati stos gumu, nemojte se zamarati sa spustanjem, barem ne sa secenjem ili sabijanjem fabricke opruge posto spustanje od 20-30mm (koje je neko minimalno da bude i vidljivo) ce sigurno dovesti do stosovanja u odredjenim situacijama... Ukoliko ipak ne mozete da sabijete amortizer do stos gume, pristupate drugom zadatku. Napominjem da ovo nije moguce svuda, ali na vecini amortizera jeste... Rastavite amortizer i izbacite stos gumu, izvucete i namazite osovinu amortizera sa tavat ili grafitnom masti (samo da bude dovoljno gusto da ne klizi dole pod uticajem gravitacije) i sastavite sve nazad. Provozajte auto u sportskom maniru, obratite paznju da ne spicite u neku veliku rupu ili nesto drugo posto vozite bez stos gume... Posle voznje, premerite na osovini kolika je duzina ociscenog dela osovine posto ce deo do kucista amortizera biti ocisceno zbog uvlacenja osovine u telo

Izmerena velicina je hod amortizera i ovako je najpreciznije mozete odrediti

Ostatak osovine koji ostaje zamascen je deo koliko mozete auto da spustite plus duzina stos gume... Primera radi, ako je osovina 20cm, posle voznje izmerite da je amortizer najvise se sabio za 10cm, a stos guma je 5cm debljine, onda mozete auto da spustite 5cm... E sad ako zelite da izvucete jos par cm iz fabrickih amortizera, moze se uraditi jos jedna caka

Sabite osovinu skroz u kuciste, ukoliko je ravno gore, ne treba nista da radite, ali posto vecini osovina viri 2-3cm van kucista amortizera, potrebno je da skratite osovinu amortizera za toliko koliko viri plus jos 1cm cisto kao osiguranje za dugotrajnost amortizera. Posto ovo uradite, mozete pristupiti skracivanju stos gume posto je kod vecine kola stos guma predimenzonisana pa ukoliko je od pune gume, mozete je skratiti u odredjenoj meri, ali ne vise od 50%... Ovom modifikacijom ce te povecati hod amortizera, tj mogucnost da se dodatno spusti, zbog skracivanja osovine tela, sprecice te da osovina dodje do kraja tj da udara u kuciste amortizera koji je i glavni uzrok propisavanja amortizera kod preterano spustenih automobila...
E sad druga bitna stvar je poboljsavanje lezanja i upravljivosti. Sa skracivanjem ili sabijanjem opruga se nece poboljsati nesto preterano lezanje, auto ce i dalje skoro jednako da se naginje kao i fabricki, tu je jedino pozitivno to sto ste malo snizili teziste auta i naravno vizuelni efekat... Za vozila koja se koriste svakodnevno u saobracaju a zelite poboljsano lezanje, preporucujem da najbolje zadrzite fabricku tvrdocu amortizera tj ukoliko dodje do potrebe za zamenom, potrazite neke malo tvrdje zamenske amortizere i da potrazite neke tvrdje opruge, vecinom mogu se naci ti kitovi za spustanje koje cine opruge za 20-30% tvrdje od fabrickih, ali neko drasticnije poboljsanje lezanja pocinje se sa nekim oprugama koje su preko 100% tvrdje od fabrickih

Naravno, tvrdja opruga znaci da ce biti kraca da bi auto bio na istoj visni kao i neka meksa, duza opruga, pa moze da se desi da ispada opruga iz amortizera pa je onda isto potrebno kratiti osovinu amortizera, takodje sa tvrdjom oprugom se manje sabija amortizer pa je moguce ga vise spustiti... Naravno ne mogu a da ne napomenem da je pravilno skracivanje amortizera kada se i telo i osovina amortizera krati jednako (tj ili se kupi takav amortizer), ali to zna da bude prilicno skupo resenje a nekad krajnje nepotrebno.
Naravno, ovo je moje misljenje i iskustvo u spustanju Yugica koje sam licno radio i otvoren sam za pitanja kao i za kritike...
